BESLENME VE DİYETETETİK BÖLÜMÜ DERSLER-AKTS KREDİLERİ |
|||||||||
1. SINIF 1. YARIYIL (GÜZ DÖNEMİ) |
|||||||||
S/N |
DERS KODU |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
1. |
ATA101 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Ders İçeriği: Bu ders kapsamında ele alınacak konular; , Genel temel kavramlar, Türk inkılâbı öncesinde Osmanlı Devletinin yaptığı ıslahatlar, Türk inkılâplarının hazırlık dönemi, Türk istiklal savaşıdır. |
|||||||||
2. |
TDL101 |
TÜRK DİLİ I |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Ders İçeriği: Bu ders kapsamında ele alınacak konular; Dil kavramı, diller ve Türk Dili, dil bilgisi genel kuralları, sözcük, kelime türleri, anlatımın öğeleri ve çeşitli anlatım türleri, düzgün ve etkili konuşmanın temel kuralları, Türkiye Türkçe’ sinin ses özellikleri şekil bilgisidir. |
|||||||||
3. |
YDL101 |
İNGİLİZCE I |
Z |
2 |
1 |
0 |
3 |
2.5 |
5 |
Ders İçeriği: Bu ders kapsamında ele alınacak konular; , Present simple ( to be ). Subject pronouns, Possessive Adjectives, Possessive Pronouns – Commands – Object pronouns – Modals (can )– Adjectives – Adverbs – Present simple (all forms) Let’s.../ shal we ..... ?/ Why don’t we ...? /How about ...? What’s the mather ...? Ordinal Numbers – Prepositions. Time Expressions – Adverbs of quantity – How many – How much. Countable / Uncoutable Nouns – Would like / would like to....? Present progressive ( all forms) – present progressive ( Future meaning) must / have to / need / should / - past simple’ dır. |
|||||||||
4. |
ENF101 |
TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ I |
Z |
2 |
2 |
0 |
4 |
3 |
3 |
Ders İçeriği: Bu ders kapsamında ele alınacak konular; Masaüstü ve nesnelerinin tanımı ve kullanımı, Windows İşletim Sistemi, Başlat menüsü seçenekleri; Microsoft Ofis: Word ile dosya açma, hazırlama, düzenleme, üst ve alt bilgi hazırlama, Excel ile hücre, satır, sütun, sayfa işlemleri, hücre biçimlendirme ve formül yazma, Power Point ile slayt hazırlama ve sunum işlemleri, Outlook ile takvim, günlük gibi çeşitli seçeneklerin etkin kullanımı, verimli ve etkin mail kontrolü; İnternet Explorer: Explorer nesnelerinin tanımı ve kullanımı ayrıca internetin etkin ve yararlı kullanımıdır. |
|||||||||
5. |
BES101 |
BESLENME İLKELERİ I |
Z |
4 |
2 |
0 |
6 |
5 |
5 |
Ders İçeriği: Bu ders kapsamında ele alınacak konular; Beslenme kavramının tanımı, yeterli ve dengeli beslenmenin önemi, besin bileşenleri, temel besin bileşenlerinin vücuttaki görevleri ve eksikliklerinin neden olduğu hasarlar, kalori hesaplama, metabolizma kavramı, tanımı, işleyişidir. |
|||||||||
6. |
BES105 |
TIBBİ BİYOLOJİ |
Z |
4 |
0 |
0 |
4 |
4 |
4 |
Ders İçeriği: Bu ders kapsamında ele alınacak konular; Hücrenin tanımı ve görevleri, hücre yapı taşları tanıtımı, hücre yaşlanmaları, ölümleri, kanser oluşumu, Gen tanımı, gen organizasyonu ve kromozom, DNA, RNA kavramlarının tanımı, Hücre bölünmeleri (mayoz ve mitoz kavramları), Transkripsiyon, Translasyon ve regülasyon kavramları, kromozomal anomaliler ve bunların hastalıklarla ilişkileridir. |
|||||||||
7. |
DOY101 |
DİJİTAL OKURYAZARLIK |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
Dijital okur-yazarlık kavramı ve kapsamı, dijital kültür, kuşaklar ve kimlikler, dijital teknolojiler ve dijital tabanlı platformlar, dijital çağda bilgiye erişim ve araştırma, algoritmalar ve işleyişi, dijital çağda gizlilik ve güvenlik, dijital platformlar, dijital platformda bilgi, dijital doğrulama ve araçları, dijital alışveriş ve tüketim kültürü. |
|||||||||
8. |
BES113 |
İLETİŞİM BECERİLERİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Ders İçeriği: Bu ders kapsamında ele alınacak konular; iletişim sürecinde kullanılan öğelerin tanıtımı ve etkin kullanımı, iletişim araçlarının nitelikleri iletişim yaklaşımları üzerine etkisi, davranış değişiklikleri ve bunların iletişim aracılığı ile bağlantısı incelenmesi, davranış değişikliği aşamalarıdır. |
|||||||||
9. |
BES115 |
BESLENME VE EGZERSİZ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Ders İçeriği: Sağlıklı yaşamın temeli olan düzenli egzersizin önemi, fiziksel uygunluk ve beslenme, çocuklar ve yetişkinlerde fiziksel aktivitenin artırılmasına yönelik uygulamalar, yetişkinler egzersiz sağlık ve beslenme ilişkisi, egzersizin hastalıklarla ilişkisi, tamamlayıcı ve alternatif tıp uygulamalarındaki egzersizler, sağlığın geliştirilmesinde egzersiz önerileri |
|||||||||
10. |
BES103 |
GENEL KİMYA |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Ders İçeriği: Bu ders kapsamında ele alınacak konular; , Maddenin tanımı, ve özellikleri, atomun tanımı ve atomun temel yapısı, periyodik tablo, çeşitli kimyasal reaksiyonlar, maddenin halleri; sıvılar, katılar, gazlardır |
|||||||||
11. |
BES107 |
TEMEL MATEMATİK |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Ders İçeriği: Bu ders kapsamında ele alınacak konular; Sayılar ve sayıların kullanımı, Cebir, Eşitsizlikler ve Denklemler, Fonksiyonlar, Logaritma, Trigonometri, Karmaşık Sayılar, Katı Cisimlerde Alan-Hacimdir. |
|||||||||
12. |
BES109 |
TOPLUM BİLİMİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Ders İçeriği: Ders kapsamında ele alınacak konular; sosyoloji kavramı, sosyolojinin temel konuları, kuram ve kavramları, sosyolojik sorgulamanın yöntemi ve mantığı; toplumsal yapıyı oluşturan siyasal, ekonomik ve kültürel faktörlerin ve bireyin toplumla ilişkisinin genel ilişkisi, farklı toplumsal ve tarihsel koşulların sosyolojiyi biçimlendirişi ve zamansal, mekânsal ve hiyerarşik dönüşümler/değişimler geçirmesidir |
|||||||||
Not 1. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
1. SINIF 2. YARIYIL (BAHAR DÖNEMİ) |
|||||||||
S/N |
DERS KODU |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
1. |
ATA 102 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Ders İçeriği: Bu ders kapsamında ele alınacak konular; milli mücadele döneminde yaşanan ayaklanmalar ve sevr antlaşması, sevr anlaşmasının etkileri, askeri ve siyasi alanlarda verilen mücadele, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşu, Atatürk’ün iç ve dış siyaset politikaları, T.C.’nin kuruluşundan sonraki yaşanan reformlar, Atatürk ilkeleridir. |
|||||||||
2. |
TDL 102 |
TÜRK DİLİ I |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Ders İçerik: Bu ders kapsamında ele alınacak konular; Cümle kavramını tanımı, cümle yapısının incelenmesi, cümle çeşitleri ve farklı cümle uygulamaları, yazılı ve sözlü anlatımda birikim kazanma yollarıdır. |
|||||||||
3. |
YDL 102 |
İNGİLİZCE II |
Z |
2 |
1 |
0 |
3 |
2.5 |
5 |
Bu derste amaç öğrencilere başlangıç düzeyinde İngilizce okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerileri kazandırmaktır. Bu bağlamda, derste işlenen konular doğrultusunda, öğrencilere kendilerini İngilizce dilinde başlangıç düzeyinde sözel ve yazılı olarak ifade edebilmeleri için gerekli becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. Ders kapsamında, okuma, anlama, eleştirel yorum ve tartışma; temel sözel becerileri (bireysel, ikili ve grup içi); üst yazı yazma teknikleri, bir sorunu ve o soruna dair çözümleri ele alan kompozisyon yazımı, konuşma hazırlama teknikleri kendini tanıtmak, yaşadığı şehri tanıtabilmek, meslek grupları, ulaşım araçları ve bazı temel terimler gibi temel konulara ağırlık verilerek öğrencilerin İngilizceye genel bir giriş yapmaları hedeflenmektedir. |
|||||||||
4. |
ENF 102 |
TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ II |
Z |
2 |
2 |
0 |
4 |
3 |
3 |
Ders İçerik: Bu ders kapsamında ele alınacak konular; İleri seviyede Microsoft Word, Microsoft Excel tanımı, etkili kullanımı ve kullanım alanları, Power Point programlarının tanımı, içerik olarak etkin kullanımı ve kullanım alanları, bilgisayarı zararlı programlardan korumadır. |
|||||||||
5. |
BES102 |
BESLENME İLKELERİ II |
Z |
4 |
2 |
0 |
6 |
5 |
5 |
Ders İçerik: Vitamin ve minerallerin sağlıklı beslenmedeki önemi, yapısı, özellikleri, sınıflandırması, fonksiyonları, kaynakları, günlük alım önerileri, yetersizliği, aşırı alım ve toksisiteleri. Besinlerin vitamin ve mineral içerikleri, hazırlama ve pişirme yöntemleri sırasında oluşan besin ögesi kayıpları, bazı temel ve geleneksel yemek tarifelerinin beslenme ilkeleri uygun şekilde laboratuvar ortamında uygulanmasıdır. |
|||||||||
6. |
BES104 |
ORGANİK KİMYA |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Ders İçerik: Bu ders kapsamında ele alınacak konular; Hidrokarbonların tanımı, kimyasal yapısı, organik reaksiyonların tanımı, farklı organik reaksiyonlar, fonksiyonel gruplar, alkoller, eterler, aldehitler, ketonlar, karboksilik asitler, esterler, aminler, amidler, karbonhidratlar, lipidler, enzim ve vitaminlerdir. |
|||||||||
7. |
BES112 |
MESLEK ETİĞİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Ders İçerik: Bu ders kapsamında ele alınacak konular; ahlak ve etik kavramlarının tanımı, etik niteliklerin sınıflandırılması, ahlak ve etik parametrelerinin yapı taşlarının irdelenmesi, meslek etiği ve sosyal sorumluluk arasındaki bağlantıların incelenmesi, meslek etiği olgusunun getirdiği sorumlulukların tartışılmasıdır. |
|||||||||
8. |
BES114 |
İŞ SAĞLIĞI VE İŞÇİ GÜVENLİĞİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Ders İçerik: Bu ders kapsamında ele alınacak konular; iş sağlığı ve güvenliği olgusunun tanımı, iş sağlığı ve güvenliğine arasındaki bağlantı, çalışma alanında risk önleme tedbirleri, güvenlik kavramının önemi ve gündelik yaşamdaki yeri, güvenlik kavramının oluşturulması ve sürekliliğinin sağlanması, iş sağlığı ve güvenliğinin temel prensipleri; iş sağlığı ve güvenliğinin işletme yönetimindeki yeri, sağlıklı ve güvenli yaşamadır. |
|||||||||
9. |
BES106 |
PSİKOLOJİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Ders İçerik: Bu ders kapsamında ele alınacak konular; psikoloji kavramının tanımı, psikoloji bilim felsefesinin anlatımı, psikolojide araştırma, inceleme, tanı yöntemleri, psikolojideki farklı yaklaşımlar, öğrenme, bellek, güdüler, duygular, bilincin değişik durumları, stres, sağlık psikolojisi, sosyal psikoloji, genel kuramlar ve pratik uygulamalardır. |
|||||||||
10. |
BES108 |
TOPLUM VE SAĞLIK |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Ders İçerik: Bu ders kapsamında ele alınacak konular; sağlık kavramının tanımı, sağlık üzerinde etkili olan faktörler, modern sağlık olgusu, çeşitli sağlık politikaları, farklı sağlık hizmetleri, sağlık sisteminin yönetimi, çevre sağlığı, işçi sağlığı, ruh sağlığı, özel dönemlerde sağlık sorunları (adölesan, yaşlılık, vb), anne çocuk sağlığı, beslenme ve sağlık arasındaki ilişkidir. |
|||||||||
11. |
BES110 |
BESLENME VE GENETİK |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Ders İçerik: Bu ders kapsamında ele alınacak konular; genetik yapı taşlarının tanıtılması, genetik faktörlerin çeşitliliği, beslenme alışkanlıklarının genetik ile ilişkisi, Hastalıkların gentik yapı ve diyet ile ilişkisi, Kişisel olarak değişiklik gösteren rahatsızlıkların (kolesterol seviyesi, besin alerjileri, kan şekeri seviyesi) genetik olarak kökenidir. |
|||||||||
Not 1. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
2. SINIF III. YARIYIL (GÜZ DÖNEMİ) |
|||||||||
S/N |
DERS KODU |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
1. |
BES201 |
ANATOMİ I |
Z |
3 |
2 |
0 |
5 |
4 |
4 |
Dersin İçeriği: Genel insan anatomisinin sistematik ve işlevsel olarak teorik derslerle verilmesi, anatomi atlasları üzerinden görerek çalışılması Anatomiye giriş, kemik, kas, eklemler hakkında genel bilgiler, Üst ekstremite kemikleri, eklemleri ve kasları, Üst ekstremite damar ve sinirleri, Alt ekstremite kemikleri, eklemleri ve kasları Alt ekstremite damar ve sinirleri, Kafa kemikleri, Göğüs duvarı anatomisi ve diaphragma, Boyun ön ve yan bölgeleri, Burun, Gırtlak, ana soluk borusu, akciğerler, göğüs zarı ve mediastinum, Kalp, Ağız boşluğu, çiğneme kasları ve çene eklemi, Yutak, yemek borusu, Karın ön duvarı anatomisi, karın zarı ve bölümleri, Mide İnce bağırsaklar, Kalın bağırsaklar Pankreas ve dalak, Karaciğer ve portal sistem konuları anlatılacaktır. |
|||||||||
2. |
BES203 |
FİZYOLOJİ I |
Z |
3 |
2 |
0 |
5 |
4 |
4 |
Dersin İçeriği: Vücut hücre, doku, organ ve sistemlerin fizyolojisinin anlatılması, Hücre Fizyolojisi Periferik Sinir Fizyolojisi, Kas Fizyolojisi, Kan Fizyolojisi, Dolaşım Fizyolojisi, Solunum Fizyolojisi konuları anlatıcaktır. |
|||||||||
3. |
BES205 |
BESİN KİMYASI VE ANALİZLERİ I |
Z |
3 |
2 |
0 |
5 |
4 |
4 |
Dersin İçeriği: Çözeltiler ve kolloid sistemler, karbonhidrat, protein ve yağların yapısı, sınıflandırılması, kimyasal özellikleri, enzimlerin yapısı, sınıflandırılması, besinlerde bulunuşları ve besin sanayiinde kullanım alanları, pigmentler ile tat ve koku öğelerinin özellikleri ve işlevleri konuları anlatılacaktır. |
|||||||||
4. |
BES207 |
BESLENME BİYOKİMYASI I |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
Dersin İçeriği: Karbonhidrat, lipit ve protein metabolizması, hormon ve enzim fonksiyonları, nükleik asit metabolizması, metabolik regülasyon ve entegrasyon Temel kavramlar-Metabolik kontrol ve metabolizmaya giriş, Karbonhidratlar, Lipitler, Proteinler, Besin alımı ve enerji metabolizmasının regülasyonu, Metabolik Entegrasyon, Klinik Biyokimyakonuları anlatıcaktır. |
|||||||||
5. |
BES209 |
GENEL MİKROBİYOLOJİ |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
Dersin İçeriği: Mikrobiyolojiye Giriş ve Sınıflandırma / Bakterilerin Yapısı ve Görünümü, Bakterilerin Üreme Özellikleri ve Metabolizması / Bakteri Genetiği/ Ricketsia, Chlamydia ve Mycoplasma'ların Yapısı, Virüslerin Özellikleri, Mantarların Genel Özellikleri / Parazitlerin Genel Özellikleri, Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon, Antibakteriyal Ajanlar, Çevre Mikrobiyolojisi Enfeksiyon Etkenlerinin Bulaş Yolları,, Patogenez ve Normal Flora, Enfeksiyon Etkenlerinin Bulaş Yolları, İmmünolojiye Giriş, İmmün Sistemin Yapısı,Doğal Bağışıklık Mekanizmaları / Kazanılmış Bağışıklık Mekanizmaları, Sindirim Yoluyla Bulaşan Enfeksiyon Etkenleri ve Besin Zehirlenmeleri konuları anlatılacaktır. |
|||||||||
6. |
BES213 |
BESLENME ANTROPOLOJİSİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Dersin İçeriği: Beslenmeyi etkileyen antropolojik etmenler, İnsan diyetinin orijini ve temel özellikleri, Tarihsel süreçte beslenme alışkanlıklarında oluşan değişiklikler, Beslenme Antropolojisi'ne giriş ve ön test, Beslenme Antropolojisine kuramsal yaklaşım, Tarihsel gelişim sürecinde beslenme için kullanılan araç-gereçler, Tarih öncesi ve sonrası dönemler beslenme uygulamaları ve besin tabuları, Farklı Dinlerde besinsel uygulamalar, Besin desteklerinin tarihçesi, Küreselleşmenin beslenme üzerine etkileri, Günümüzde beslenme uygulamaları ve besin tabuları, Küreselleşme ve beslenme alışkanlıklarındaki değişim konuları anlatılacaktır. |
|||||||||
2. |
BES215 |
TÜRK MUTFAK KÜLTÜRÜ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Dersin İçeriği: Türk Mutfağının kültürel ve tarihsel gelişimi, Türk Mutfağına özgü ulusal ve bölgesel yiyecek-içecekler, hazırlama-pişirme yöntemleri, işleme- saklama yöntemleri ve kullanılan araç gereçler, bölgelere/yörelere göre mutfakların tanınması, özel gün ve etkinliklerde Türk Mutfağı uygulamaları konuları anlatılacaktır. |
|||||||||
3. |
BES217 |
MAKRO BESİN ÖGELERİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Dersin İçeriği: Karbonhidratların tanımı, yapısı ve özellikleri, Karbonhidratların sindirimi, emilimi ve metabolizması, , Proteinlerin tanımı, yapısı ve özellikleri, Proteinlerin sindirimi, emilimi ve metabolizması, Yağların tanımı, yapısı ve özellikleri, Yağların sindirimi, emilimi ve metabolizması anlatılacaktır. |
|||||||||
4. |
BES219 |
İLK YARDIM |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Dersin İçeriği: Bu ders ilk yardım ile ilgili temel bilgi ve tekniklerini içerir. İlk yardımın tanımı ve önemi, Temel yaşam desteği, Kanamalar ve şok, Zehirlenmeler, Hayvan ve insan ısırmaları, Travmalar, Yanık, Sıcak çarpması ve donma, Boğulmalar, Göz, burun ve kulağa yabancı cisim kaçması konuları anlatılacaktır. |
|||||||||
5. |
BES221 |
MESLEKİ İNGİLİZCE I |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Dersin İçeriği: Beslenme ve Diyetetik ders içerikleri esas alınarak, branşlarına yönelik terminolojik bilgi, görsel olarak desteklenecek vaka ve/veya konu sunumlarıyla sorunların çözümlenmesi, Türkçe' den İngilizce' ye ve İngilizce' den Türkçe' ye yapılacak çeviriler doğrultusunda dili kullanma ve özümseme yeteneklerinin geliştirilmesi, profesyonel yaşantılarında, iş ya da akademik ortamda karşılaşabilecekleri temel unsurların göz önüne alınmasıyla birlikte; CV yazılımı, sunum kabiliyetleri ve kendilerini yabancı dilde ifade edebilme yeteneklerinin kazandırılması, bu dersin temel içeriği olacaktır. |
|||||||||
6. |
BES223 |
GIDA KATKI MADDELERİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Dersin İçeriği: Gıda katkı maddelerinin genel özellikleri ve sınıflandırılması, kullanım alanları ve gıda endüstrisinde kullanım amaçları ve yöntemleri (Antioksidanlar, Asitliği düzenleyiciler-Emülgatörler, Renklendiriciler, Koruyucular Tatlandırıcılar, tat ve koku maddeleri, Stabilizatörler, kıvam arttırıcılar, jelleştiriciler ve suda çözünen gumlar, Starter kültürler ve diğerleri ( şelat ajanları, topaklanma önleyiciler, kabartıcılar...)), Gıda katkı maddeleri ile ilgili toksikolojik değerlendirmeler ve sağlık üzerine etkileri, Türkiye ve dünyada gıda katkı maddeleri ile ilgili yasal düzenlemelerdir. |
|||||||||
7. |
BES225 |
FONKSİYONEL BESİNLER |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Dersin İçeriği: Fonksiyonel besin ve besin bileşeni tanımı, fonksiyonel besin bileşenlerinin sınıflandırılması, fonksiyonel besinler ile ilgili yasal düzenlemeler ve fonksiyonel besinlerin pazardaki yeri. Fonksiyonel Besin Kavramı, Fonksiyonel Besin Tanımı, Fonksiyonel Besinlerin Gelişim Süreci, Biyoaktif Bileşenlerine Göre Fonksiyonel Besinlerin Sınıflandırılması |
|||||||||
8. |
BES227 |
ENDOKRİNOLOJİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Ders İçeriği: Yaş, stres, hastalık durumu, genetik, çevresel faktörler ve endokrin sistem ilişkisi değerlendirilecek.
|
|||||||||
9. |
BES235 |
ENDOKRİNOLOJİ VE BESLENME |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Ders İçeriği: Yaş, stres, hastalık durumu, genetik, çevresel faktörler ve endokrin sistem ilişkisi değerlendirilecek. |
|||||||||
10. |
BES229 |
OBEZİTE |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Ders İçeriği: Obeziteye giriş ve obezitenin tanımı, medya ve obezite, halkın obezite algısı ve obezite önyargısı, obezitenin tesbiti ve beden kitle indeksi, bazal metabolizma hızı, ağırlık kazanımına etki eden faktörler, obezitenin engellenmesi, obezite ve hastalıklar, obezitede diyetisyenin rolü konuları anlatılacaktır. |
|||||||||
11. |
BES237 |
OBEZİTE VE BESLENME |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Ders İçeriği: Obeziteye giriş ve obezitenin tanımı, medya ve obezite, halkın obezite algısı ve obezite önyargısı, obezitenin tesbiti ve beden kitle indeksi, bazal metabolizma hızı, ağırlık kazanımına etki eden faktörler, obezitenin engellenmesi, obezite ve hastalıklar, obezitede diyetisyenin rolü konuları anlatılacaktır. |
|||||||||
12. |
BES231 |
TAHIL ÜRÜNLERİ VE TEKNOLOJİSİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Dersin İçeriği: Tahılın önemi, tahıl tanesinin yapısı, tahılın depolanması, buğdayda kalite taktiri ve standardizasyon, un değirmenciliği, ekmek yapım teknolojisi, makarna yapım teknolojisi, bulgur yapım teknolojisi, bisküvi, kek ve kraker teknolojisi, kahvaltılık tahıllar teknolojisi. |
|||||||||
13. |
BES233 |
SÜT ÜRÜNLERİ VE TEKNOLOJİSİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Dersin İçeriği: Süt ve ürünlerinin önemi, Sütün ana bileşenleri, bileşenlerin teknolojik önemi, Süt teknolojisinde mikroorganizmaların yararlı ve zararlı yönleri, Değişik süt ve ürünlerinin üretim aşamaları, BSüt Üretimi, Toplanması, Fabrikaya Alınması, Süt Kimyası ; Protein ve Enzimler, Süt Kimyası ; Yağ ve Laktoz, Süt Kimyası ; Vitamin, Mineral , Fizksel özellikler ve Reoloji, Mikroorganizmalar, Süt ve Bileşenlerindeki Değişmeler, Isı Değiştiriciler, Seperatörler, Homogenizatör, Membran Filtrasyon, Evaporator, Dearatör, Pastörize ve Uzun Ömürlü Süt, Starterler ve Fermente Süt Ürünleri, Tereyağı, Sürülebilir Ürünler ve Sade Yağ, Peynir, Kazein ve Peynir Suyu, Kondanse Süt, Süt Tozu ve Rekombine Ürünler, Dondurma, İşletme Temizliği ve Atık Yöntemi konuları anlatıcaktır. |
|||||||||
14. |
BES211 |
BESİN İŞLEME YÖNTEMLERİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Dersin İçeriği: Besinlerin işlenmesi sürecinde uygulanan yöntemlerin genel ilkelerini ve uygulandıkları besin grubuna özgü olarak ayrıntılarını ele alır; uygulanan yöntemin besinde oluşturduğu değişiklikleri, sağlık üzerine olası etkileri ile birlikte değerlendirir. |
|||||||||
Not 1. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
2. SINIF IV. YARIYIL (BAHAR DÖNEMİ) |
|||||||||
S/N |
DERS KODU |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
1. |
BES202 |
ANATOMİ II |
Z |
3 |
2 |
0 |
5 |
4 |
4 |
Dersin İçeriği: Genel insan anatomisinin sistematik ve işlevsel olarak teorik derslerle verilmesi, anatomi atlasları üzerinden görerek çalışılması, Karın arka duvarı, plexus lumbosacralis, İç salgı bezleri.Böbrekler ve Üreterler, Mesane ve Üretra, Pelvis ve perineum, Kadın üreme organları, Erkek üreme organları, Akkan sistemi, Genel vücut atardamarları, Genel vücut toplardamarları, Merkezi sinir sistemine giriş Omurilik ,Beyin sapı Beyincik, Kafa sinirleri Diencephalon, Telencephalon, Otonom sinir sistemi, Merkezi sinir sistemi atardamarları-toplardamarları, sinüsleri, ventriculus ve zarları, Göz çukuru, göz ve görme yolları. Kulak, işitme ve denge yolları konuları anlatılacaktır. |
|||||||||
2. |
BES204 |
FİZYOLOJİ II |
Z |
3 |
2 |
0 |
5 |
4 |
4 |
Dersin içeriği: Vücut hücre, doku, organ ve sistemlerin fizyolojisinin anlatılması, Boşaltım Fizyolojisi, Sindirim Fizyolojisi, Endokrin Sistem Fizyolojisi, Metabolizma Fizyolojisi, Merkezi Sinir Sistemi Fizyolojisi, Duyu Fizyolojisi |
|||||||||
3. |
BES206 |
BESİN KİMYASI VE ANALİZLERİ II |
Z |
3 |
2 |
0 |
5 |
4 |
4 |
Dersin içeriği: Besin kalitesi ve besin kalitesinin değerlendirilmesinde kullanılan subjektif ve objektif yöntemler, süt ve süt ürünleri, et ve ürünleri, yumurta, sebze ve meyveler, tahıllar, çay, kahve vb. yiyecek ve içeceklerin bileşimleri, fonksiyonel ve yapısal özellikleri, biyoaktif besin bileşenleri ve fonksiyonel besinler, genetiği değiştirilmiş besinler. |
|||||||||
4. |
BES208 |
BESLENME BİYOKİMYASI II |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
Dersin İçeriği: Yağda ve suda çözünen vitaminler, vitamin benzeri maddeler, mineraller, su ve elektrolitler, tokluk ve açlıkta metabolizma, Vitamin ve Mineral Metabolizmasına Genel Bakış, Niasin, Riboflavin, Tiamin, Folat ve Kolin ,B12 ve B6 Vitaminleri, Biyotin, Pantotenik asit, C ve K Vitaminleri, E, A ve D Vitaminleri, Kalsiyum, Fosfor ve Magnezyum, Sodyum, Klorid ve Potasyum, Vücut Sıvıları ve Su Dengesi, Demir, Çinko, Bakır ve Manganez, İyot ve Selenyum, Florür, Kükürt, Kobalt, Molibden ve Biyoaktif İz Elementler konuları anlatılacaktır. |
|||||||||
5. |
BES210 |
BESİN MİKROBİYOLOJİSİ |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
Dersin içeriği: Mikroorganizmaların yaşaması ve ölümü, biyogüvenlik, Et, Kümes hayvanları ve deniz ürünlerinde bozulma, Süt ve süt ürünlerinde bozulma, Sebze ve meyvelerde bozulma, fındıklar ve tahıllarda bozulma, Besin kaynaklı patojen bakteriler, Toksijenik mantarlarBesin kaynaklı hastalıkların epidemiyolojisi, Besin kaynaklı viral patojenler ve prionlar, Besin ve su kaynaklı parazitler, Besin mikrobiyolojisinde ileri teknikler anlatılacaktır. |
|||||||||
6. |
BES214 |
DÜNYA MUTFAKLARI |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Dersin içeriği: Yemek ve kültür, Mutfağın tarihsel gelişimi, Türk Mutfağı, Türk geleneksel besinleri ve sağlık etkileşimi, Asya kıtası ülkeleri mutfakları- Doğu ve Batı Asya ülkeleri, Asya kıtası ülkeleri mutfakları- Güney ve Kuzey Asya ülkeleri, Avrupa kıtası ülkeleri mutfakları- Doğu Avrupa, Amerika kıtası mutfakları, Afrika kıtası mutfakları, İçecekler ve kültür konuları anlatılacaktır. |
|||||||||
2. |
BES216 |
MİKRO BESİN ÖGELERİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Dersin içeriği: A, D, E, K vitaminlerinin tanımı, yapısı, özellikleri, sindirimi, emilimi, metabolizması, C, B1, B2 vitaminlerinin tanımı, yapısı, özellikleri, sindirimi, emilimi, metabolizması, Niasin, B6, B12, folik asit vitaminlerinin tanımı, yapısı, özellikleri, sindirimi, emilimi, metabolizması ve, Ca, Zn, Se minerallerinin tanımı, yapısı, özellikleri, sindirimi, emilimi, metabolizması, Mg, P, I minerallerinin tanımı, yapısı, özellikleri, sindirimi, emilimi, metabolizması, Na, K, Fe minerallerinin tanımı, yapısı, özellikleri, sindirimi, emilimi, metabolizması konuları anlatılacaktır. |
|||||||||
3. |
BES218 |
BESİN DUYARLILIĞI VE ALERJİDE BESLENME |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Dersin içeriği: Besin hassasiyetleri ve besin alerjilerinde uygulanan beslenme tedavisi, neden olan besinler, altında yatan mekanizmalar ve korunma yolları , Besin Alerjisi ve duyarlılığının tanımı ve sınıflandırması, Besin Alerjisi ve duyarlılığının mekanizmaları, Besin Alerjisi tanısında kullanılan testler, Besin Alerjisi ve duyarlılığına neden olan besinler (Süt, buğday), Besin Alerjisi ve duyarlılığına neden olan besinler (Yumurta, balık, kabuklu deniz canlıları, sert kabuklu yemişler), Besin Alerjisi ve duyarlılığından korunma yolları, Besin Alerjisi ve duyarlılığında Beslenme Tedavisi (Eliminasyon Diyetleri) konuları anlatılacaktır. |
|||||||||
4. |
BES220 |
MESLEKİ İNGİLİZCE II |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Dersin İçeriği: Beslenme ve diyetetik ders içerikleri esas alınarak, branşlarına yönelik terminolojik bilgi, görsel olarak desteklenecek vaka ve/veya konu sunumlarıyla sorunların çözümlenmesi, Türkçe' den İngilizce' ye ve İngilizce' den Türkçe' ye yapılacak çeviriler doğrultusunda dili kullanma ve özümseme yeteneklerinin geliştirilmesi, profesyonel yaşantılarında, iş ya da akademik ortamda karşılaşabilecekleri temel unsurların göz önüne alınmasıyla birlikte; CV yazılımı, sunum kabiliyetleri ve kendilerini yabancı dilde ifade edebilme yeteneklerinin kazandırılması, bu dersin temel içeriği olacaktır. |
|||||||||
5. |
BES222 |
SAĞLIK TERMİNOLOJİSİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Dersin İçeriği: |
|||||||||
6. |
BES224 |
GIDA VE PERSONEL HİJYENİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Dersin İçeriği: Kişisel Hijyen, Kişisel Temizlik Kuralları, İşletmelerde Tuvaletler ve El Yıkama Alanları, Periyodik Sağlık Kontrolleri, İşletme Giriş ve Çıkışları, Temizlik Malzemeleri, Gıda İşletmelerinde Temizlik ve Dezenfeksiyon konuları anlatılacaktır. |
|||||||||
7. |
BES226 |
BESLENMENİN FİZYOLOJİK KONTROLÜ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Ders İçeriği: Gıda alımının fizyolojik sistem tarafından kontrol edilmesi, nöroendokrin sistem ve gıda bileşenlerinin etkileşimleri. |
|||||||||
8. |
BES228 |
ET ÜRÜNLERİ VE TEKNOLOJİLERİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Dersin İçeriği: Etin kimyasal bileşimi, kasın ve kas ile ilişkili dokuların yapılanması, glikoliz, ölüm sertliği oluşum mekanizması, kasın ete dönüşümünü etkileyen faktörler ve et kalitesine etkileri, et kalitesini belirleyen faktörler, etin soğutulması ve dondurulması, depolama koşulları, et ürünleri işleme teknikleri, kürlenmiş, kurutulmuş ürünler, fermente ve emülsiye ürünler, üretimde kullanılan katkılar, alet ve ekipmanlar, et ürünlerinde karşılaşılan problemler ve çözüm yöntemleri, et mikrobiyolojisi, et ve ürünlerinin paketlenmesi, Beyaz et ve su ürünleri teknolojileri konuları anlatılacaktır. |
|||||||||
9. |
BES230 |
MEYVE VE SEBZE TEKNOLOJİSİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Dersin İçeriği: Bu ders kapsamında; işlenecek meyve ya da sebze ürününün özellikleri ve uygulanacak sistemin spesifikasyonlarını belirleyebilme yetisinin öğrenciye kazandırılması, bunun yanı sıra belirlenen hedefler doğrultusunda prosesin tanımlanarak çözümlenebilmesi amaçlanmıştır. Meyve sebze sanayinde sıklıkla kullanılan sterilizasyon, dondurma, kurutma, konsantrasyon gibi işlemlerin işlenecek ürüne özel olarak tekniklerinin seçilmesi ve bu işleme uygun alet-ekipmanın tanıtılması hedeflenmektedir. |
|||||||||
10. |
BES212 |
MENÜ PLANLAMA |
S |
2 |
1 |
0 |
3 |
3 |
4 |
Dersin içeriği: Menü kavramı, gelişimi ve menü planlama ilkeleri, Menü Türleri, Ticari İşletmelerde menü kartları ve menü pazarlama çabaları, Standart reçeteler, Okul öncesi ve ilköğretimde menü planlama, Adölesanlarda menü planlama - işçilerde menü planlama, Yaşlılarda ve vejeteryanlarda menü planlama, Sporcularda menü planlama, Hastalıklara göre menü planlama, Menülerin fiyatlandırılma yöntemleri anlatılacaktır. |
|||||||||
11. |
BES232 |
GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI |
S |
1 |
2 |
0 |
3 |
- |
4 |
Bu derste öğrencilerin, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlamaları, Gönüllülük esaslı projelerde yer almaları, katılımcı ve demokratik bireyler olmaları, dayanışma ve işbirliğini pekiştirmeleri, sorumluluk almaları ve proje geliştirmeleri, sivil toplum kuruluşları hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. |
|||||||||
Not 1. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
3. SINIF 5. YARIYIL (GÜZ DÖNEMİ) |
||||||||||
S/N |
DERS KODU |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
|
1.
|
BES313 |
YAŞLILIKTA BESLENME |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
|
Dersin içeriği Yaşlılıkta besin tüketimini etkileyen faktörler, beslenmenin önemi, besin ve besin ögesi gereksinimleri, beslenme durumunun değerlendirilmesi, yaşlıda beslenme yetersizliği hastalıkları, beslenme durumunun değerlendirilmesi konuları anlatılacak ve yaşlı sağlığının korunması, iyileştirilme ve geliştirilmesi için sağlıklı beslenme önerileri hedefleri değerlendirilecektir. |
|
|||||||||
2.
|
BES315 |
SPORCU BESLENMESİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
|
Dersin içeriği: Beslenmenin tanımı, önemi, Egzersiz fizyolojisi, Enerji metabolizması, Karbonhidratlar, tanımı, görevi, fiziksel performansa etkileri, Proteinlerin tanımı, görevi, fiziksel performansa etkileri, Yağların tanımı, görevi, fiziksel performansa etkileri, Vitaminler ve fiziksel performansa etkileri, Mineraller ve fiziksel performansa etkileri, Sıvı ve elektrolitler, Beslenme durumunun değerlendirilmesi, Yarış öncesi ve sonrası beslenme ilkeleri, konuları anlatılacaktır. Makale Sunumları değerlendirilecektir. |
|
|||||||||
3.
|
BES317 |
YEME BOZUKLUKLARI |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
|
Dersin içeriği: Yeme bozukluklarına giriş, Aşırı zayıflık ve az yemek yeme, Anoreksiya nevroza, Bulimiya nevroza, Tıkınırcasına yeme sendromu, Gece yeme sendromu ve diğerleri, Duygusal yeme davranışları, Diyetsel kısıtlama ve kontrollü yeme, Yeme bozukluklarında tıbbi beslenme tedavisi, Atletlerde yeme bozuklukları konuları anlatılacaktır. |
|
|||||||||
4.
|
BES319 |
AKADEMİK ÇEVİRİ I |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
|
Dersin içeriği: Kompleks cümle çevirileri, Karmaşık cümle analizi, Cümle içindeki kısaltmalar, Paragraf çevirisi yapılarak akademik çeviri teknikleri anlatılacaktır |
|
|||||||||
5.
|
BES321 |
BESİN TOKSİKOLOJİSİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
|
Dersin İçeriği: Besinlerde toksik etki oluşturabilecek doğal bileşikler, kimyasal kirleticiler ve insan sağlığı üzerine etkileri, Türkiye’de ve Dünya’da besin toksikolojisi ile ilgili yasal düzenlemelerdir. |
|
|||||||||
6.
|
BES323 |
GENEL İLAÇ BİLGİSİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
|
Dersin İçeriği: İlaç bilgileri, kullanma yöntemleri ve şekillerine yönelik ilaç bilgileri, İlaçların etkisini değiştiren faktörler ve ilaç etkileşimleri, farmakodinamik, Farmakokinetik hakkında genel bilgiler |
|
|||||||||
7.
|
BES325 |
İMMÜN SİSTEM VE İMMÜNONÜTRİSYON |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
|
Dersin İçeriği: İmmün Sistem Tanımı, İmmün Sistem Organları, İmmün Sistem Fonksiyonları ve İmmün Yanıt, Humoral ve Hücresel İmmünite, İnflamasyon ve İmmünosupresifler, Malnutrisyon,Obezite ve İmmün Fonksiyonlar, İmmünutrientler/Glutamin, Arginin/ w-3 yağasitleri, Selenyum, Çinko, Bakır, Folik Asit, A vitamini, C vitamini, Cerrahi Dışı ve Cerrahi Onkolojik Hastalıklarda İmmünonutrisyon, Kritik ve Bazı Kronik Hastalıklarda İmmünonutrisyon konuları anlatıcaktır. |
|
|||||||||
8.
|
BES327 |
KRONİK HASTALIKLAR VE BESLENME I |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
|
Şişmanlık, yeme bozuklukları, Diabetes Mellitus, Metabolik Sendrom, Reaktif hipoglisemi, koroner kalp hastalıkları, hipertansiyon, gastrointestinal sistem hastalıkları, enteral-parenteral beslenme, etiyolojisi, komplikasyonları, klinik belirtileri ve tıbbi beslenme tedavilerini öğretmek, beslenme tedavileri ile ilgili pratik uygulama yapmaktır. |
|
|||||||||
9.
|
BES329 |
YAŞAM BOYU BESLENME |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
|
Ders İçeriği: Beslenmenin yaşamın her döneminde önemli olduğunu, kişiye ve duruma göre değişiklik gösterebildiğini anlatır. Özellikli durumlarda beslenmenin nasıl olması gerektiğini belirler. |
|
|||||||||
10.
|
BES331 |
DOĞUMSAL METABOLİK HASTALIKLARDA BESLENME TEDAVİSİ I |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
|
Dersin içeriği: Klinikte vaka izlemi, akut gastroenteritler, malnütrsiyon, laktoz intoleransları, diğer karbonhidrat malabsorpsiyonları, çölyak hastalığı ve diğer protein malabsorpsiyonları, besin alerjileri, enteral-parenteral beslenme, onkolojik hastalıklarda beslenme tedavileridir. |
|
|||||||||
11.
|
BES305 |
BESLENME EĞİTİMİ VE DANIŞMANLIĞI |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
|
Dersin içeriği: Eğitim tanımı ve prensipleri, eğitim yöntem ve araçları, eğitim yaparken iletişim teknikleri, yetişkin ve çocuk eğitiminin temel özellikleri, davranış değiştirme tedavisi temel ilke ve uygulamaları, eğitim materyalleri hazırlama, anlatım, eğitim modeli örnekleri demonstrasyonu, öğrencilerin eğitim araçları ve modülü hazırlamaları ve sunmaları, önerilen bir kitabın okunması ve sınıfta tartışılması yapılacaktır. |
|
|||||||||
12.
|
BES311 |
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ I |
S |
2 |
2 |
0 |
4 |
3 |
4 |
|
Dersin içeriği : Biyoistatistiğe giriş, Tanımlayıcı istatistikler, SPSS paket programı ile veri girişi ve değerlendirilmesi, Tablo ve grafik yapım yöntemler, Olasılık dağılımları, Hipotez testleri konuları anlatılacaktır. |
|
3. SINIF 6. YARIYIL (BAHAR DÖNEMİ) |
|||||||||
SIRA |
DERS KODU |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
1.
|
BES302 |
TOPLUMDA BESLENME SORUNLARI VE EPİDEMİYOLOJİSİ |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
Dersin içeriği: Türkiye’de ve dünyada görülen beslenme sorunları ve epidemiyolojisi, protein-enerji malnutrisyonu, şişmanlık, diyete bağlı kronik hastalıklar, demir yetersizliği anemisi, iyot yetersizliği hastalıkları, diş çürükleri, çinko yetersizliği, raşitizm, osteomalasi, osteoporoz, vitamin yetersizlikleri, folik asit yetersizliği vd. ve epidemiyolojisi, yaşlı beslenmesi, afet durumlarında beslenmenin yönetimi, besin destekleri ve besin zenginleştirme, toplum sağlığında beslenme genomiği, ulusal besin ve beslenme plan ve politikaları konuları anlatılacaktır. |
|||||||||
2.
|
BES306 |
TOPLU BESLENME SİSTEMLERİ II |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
Dersin içeriği: Toplu beslenme sistemlerinde ticari işletmeler ve bu işletmelerde organizasyon/ mutfak personeli, ticari işletmelerde mutfak/restoran planı, geniş çapta hazırlama ve pişirme yöntemleri, servis yöntemleri, hijyen/HACCP, ISO 22000, maliyet kontrolü. |
|||||||||
3.
|
BES308 |
ÇOCUK HASTALIKLARINDA BESLENME TEDAVİSİ II |
Z |
3 |
2 |
0 |
5 |
4 |
5 |
Dersin içeriği: Enteral ve parenteral beslenme, prematürelik, kistik fibrozis, kalıtsal metabolizma hastalıkları, neoplastik hastalıklar, enfeksiyon hastalıkları, nörolojik hastalıklar ve beslenme tedavileridir. |
|||||||||
4.
|
BES310 |
HASTALIKLARDA DİYET TEDAVİSİ II |
Z |
3 |
2 |
0 |
5 |
4 |
5 |
Dersin içeriği: Enfeksiyon, AIDS, Kanser ve Beslenme, Böbrek Hastalıkları ve Beslenme, Karaciğer Hastalıkları ve Beslenme, Yanık, Pre-Postop Beslenme, Test Diyetleri, İlaç-Besin Etkileşimi, Allerji ve Beslenme, Bazı Nörolojik - Psikiyatrik Hastalıklar ve Beslenme, Enteral ve Parenteral Nütrisyon konuları anlatılacaktır. |
|||||||||
5. |
BES314 |
KANSER VE BESLENME |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Dersin İçeriği: Kanser, kanser oluşumu, kliniği, tedavisi, kanser hastalarında beslenme uygulamaları, besin, besin öğesi ve besin bileşenlerinin kanser oluşumu ve süreci üzerine etkileri, kanser hastalarında kullanılan beslenme destek ürünleri, besin karsinojenleri konuları anlatılacak. |
|||||||||
6.
|
BES316 |
BESİN İLAÇ ETKİLEŞİMİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Dersin İçeriği: Çeşitli ilaç ve ilaç grupları ile besin ve besin ögeleri arasındaki etkileşimler; İlaç tedavisinin beslenme durumuna etkisi; ilaçlar ile karbonhidrat, protein, lipit, vitamin ve mineraller arasındaki etkileşimleri anlatılacak. |
|||||||||
7.
|
BES318 |
AKADEMİK ÇEVİRİ II |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Dersin İçeriği: Kompleks cümle çevirileri, Karmaşık cümle analizi, Cümle içindeki kısaltmalar, Paragraf çevirisi yapılarak akademik çeviri teknikleri anlatılacaktır. |
|||||||||
8.
|
BES320 |
ENTERAL VE PARENTERAL BESLENME |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Dersin İçeriği: Yetişkin hastaların beslenme durumunun saptanması, Yetişkin hastalarda enteral ve parenteral beslenme yöntemleri, gereksinmeler, ürünlerin öğrenilmesi, Enteral ve parenteral beslenme tedavisi yöntemlerindeki farklı uygulamalar ve yaklaşımların tartışılması, Yetişkin hastalarda enteral ve parenteral beslenme uygulamaları anlatılacaktır. |
|||||||||
9.
|
BES322 |
DOĞUMSAL METABOLİK HASTALIKLARDA BESLENME TEDAVİSİ II |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Dersin içeriği: Klinikte vaka izlemi, akut gastroenteritler, malnütrsiyon, laktoz intoleransları-diğer karbonhidrat malabsorpsiyonları, çölyak hastalığı ve diğer protein malabsorpsiyonları, besin alerjileri, enteral-parenteral beslenme, onkolojik hastalıklarda beslenme tedavileri anlatılacaktır. |
|||||||||
10.
|
BES324 |
FİTOTERAPİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Dersin İçeriği: Bitkilerlerle tedavi. Bitkilerle tedavinin uygulama şekilleri ve esasları, bitkiselilaç, tıbbi çaylar, homeopati, aromaterapi. Çeşitli rahatsızlıklarda kullanılan fitoterapötikler anlatılacaktır |
|||||||||
11.
|
BES326 |
KRONİK HASTALIKLAR VE BESLENME II |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Dersin içeriği: Enfeksiyon, AIDS, Kanser ve Beslenme, Böbrek Hastalıkları ve Beslenme, Karaciğer Hastalıkları ve Beslenme, Yanık, Pre-Postop Beslenme, Test Diyetleri, İlaç-Besin Etkileşimi, Allerji ve Beslenme, Bazı Nörolojik - Psikiyatrik Hastalıklar ve Beslenme, Enteral ve Parenteral Nütrisyon konuları anlatılacaktır.
|
|||||||||
12.
|
BES328 |
BESİN MUHAFAZA YÖNTEMLERİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Dersin İçeriği: Besin maddelerinde bozulma, Besin maddelerinde bozulmayı hazırlayan yardımcı faktörler, Besin maddelerinde bozulmasına neden olan faktörler ve bozulma şekilleri, Mikroorganizmaların neden olduğu bozulmalar, Enzimlerin neden olduğu bozulmalar, Oksidasyonun neden olduğu bozulmalar, Parazitlerin neden olduğu bozulmalar, Muhafaza yöntemleri, Gömme ile muhafaza, Rutubetini azaltma ile muhafaza, Isı uygulaması ile muhafaza, Isısını alarak muhafaza, Tuz ile muhafaza, Fermentasyon, alkol, sirke, dumanlama ile muhafaza, Filtrasyon, Gaz altında, şeker ilavesi ve antibiyotik ile muhafaza, Radyasyon ile muhafaza, Kimyasal maddelerle muhafaza konuları anlatılacaktır. |
|||||||||
13.
|
BES312 |
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ II |
S |
2 |
2 |
0 |
4 |
3 |
4 |
Dersin içeriği: Araştırma Tekniklerine Giriş, Araştırma tipleri, Anket/bilgi formu oluşturma, Veri toplama, Araştırma raporu yazma konuları anlatılacak ve Araştırma raporlarının sunumu değerlendirilecek. .
|
|||||||||
14.
|
BES304 |
BESİN KONTROLÜ VE MEVZUATI |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
Dersin içeriği: Besinlerde kalite kontrolü ve mevzuatı ile ilgili temel kavramlar, Türkiye'de ve Dünyada besinlerle ilgili yasal düzenlemeler, besin güvenliğini bozan etmenler; sağlık üzerine etkileri ve ilgili yasal düzenlemeler anlatılacaktır. |
|||||||||
ersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
4. SINIF 7. YARIYIL (GÜZ DÖNEMİ) |
|||||||||
SIRA |
DERS KODU |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
1.
|
BES401 |
KURUM VE HASTANEDE BESLENME UYGULAMALARI 1 |
Z |
4 |
24 |
0 |
28 |
16 |
20 |
Beslenme ve diyetetik biliminin teorik bilgilerini farklı alanlarda uygulamak, alanındaki diyetisyenin çalışma koşullarını gözlemlemek, çeşitli hastalıkları ve bu hastalıklarla ilişkili pratik bilgileri kazanmak, hasta ve yakınlarına beslenme konusunda eğitim vermek, beslenme biliminin temeline ve bireysel gereksinimlere uyarak toplu beslenme hizmetlerinin verildiği kuruluşlarda diyetisyenin yönetici rolüyle ilgili becerilerini geliştirmek ve sporcu beslenmesi, yaşlı beslenmesi, anne ve çocuk beslenmesi, işçi beslenmesi ve besin sanayisine yönelik uygulama ve araştırma becerilerini geliştirmek.
|
|||||||||
2.
|
BES403 |
MEZUNİYET PROJESİ 1 |
Z |
2 |
2 |
0 |
4 |
3 |
6 |
Besin, beslenme ve diyetetik ile ilintili güncel konularda bireysel araştırmaların planlanması ve yürütülmesi. Öğrencinin danışmanın denetiminde seçtiği konuda tez çalışmasının planlanması, literatür araştırması, amaç ve hipotez, materyal ve yöntem, sonuçlar, tartışma ve referansların belirtilmesi ile rapor halinde sunulmasını süreçlerini içerir. |
|||||||||
3.
|
BES405 |
SEMİNER 1 |
Z |
0 |
2 |
0 |
2 |
2 |
4 |
Besin, beslenme ve diyetetik ile ilintili güncel konularda yapılmış araştırmaların seminer sorumlusu öğretim elemanı ile birlikte seçilen bir konuda literatür taranarak incelenmesi ve sunulması. |
|||||||||
Not 1. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
4. SINIF 8.YARIYIL (GÜZ DÖNEMİ) |
|||||||||
SIRA |
DERS KODU |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
1.
|
BES402 |
KURUM VE HASTANEDE BESLENME UYGULAMALARI 1 |
Z |
4 |
24 |
0 |
28 |
16 |
20 |
Beslenme ve diyetetik biliminin teorik bilgilerini farklı alanlarda uygulamak, alanındaki diyetisyenin çalışma koşullarını gözlemlemek, çeşitli hastalıkları ve bu hastalıklarla ilişkili pratik bilgileri kazanmak, hasta ve yakınlarına beslenme konusunda eğitim vermek, beslenme biliminin temeline ve bireysel gereksinimlere uyarak toplu beslenme hizmetlerinin verildiği kuruluşlarda diyetisyenin yönetici rolüyle ilgili becerilerini geliştirmek ve sporcu beslenmesi, yaşlı beslenmesi, anne ve çocuk beslenmesi, işçi beslenmesi ve besin sanayisine yönelik uygulama ve araştırma becerilerini geliştirmek.
|
|||||||||
2.
|
BES404 |
MEZUNİYET PROJESİ 1 |
Z |
2 |
2 |
0 |
4 |
3 |
6 |
Besin, beslenme ve diyetetik ile ilintili güncel konularda bireysel araştırmaların planlanması ve yürütülmesi. Öğrencinin danışmanın denetiminde seçtiği konuda tez çalışmasının planlanması, literatür araştırması, amaç ve hipotez, materyal ve yöntem, sonuçlar, tartışma ve referansların belirtilmesi ile rapor halinde sunulmasını süreçlerini içerir. |
|||||||||
3.
|
BES406 |
SEMİNER 1 |
Z |
0 |
2 |
0 |
2 |
2 |
4 |
Besin, beslenme ve diyetetik ile ilintili güncel konularda yapılmış araştırmaların seminer sorumlusu öğretim elemanı ile birlikte seçilen bir konuda literatür taranarak incelenmesi ve sunulması. |
|||||||||
Not 1. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
Beslenme ve Diyetetik bölümü lisans programı ders listelerinin indirilebilir (yazdırılabilir) formu |
Görüntülenme Sayısı: 1694