ORGANİK TARIM İŞLETMECİLİĞİ TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI
DERSLER ve İÇERİKLERİ
GÜZ DÖNEMİ
BİTİRME PROJESİ
DERSİN KREDİSİ |
ULUSAL |
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS) |
|
T |
U |
10 |
|
0 |
0 |
||
DERSİN TÜRÜ |
Zorunlu |
||
DERSİN DÖNEMİ |
GÜZ |
||
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ |
Doç. Dr. Tugay AYAŞAN Doç. Dr. Çağdaş AKPINAR Doç. Dr. Nermin BAHŞİ Dr. Öğretim Üyesi Alaeddin YÖRÜK Dr. Öğretim Üyesi Benian Pınar AKTEPE Dr. Öğretim Üyesi Neslihan KILIÇ |
Tezsiz yüksek lisans programı toplam otuz krediden ve 60 AKTS kredisinden az olmamak kaydıyla en az on ders ile dönem projesi dersinden oluşur. Öğrenci, dönem projesi dersinin alındığı yarıyılda dönem projesi dersine kayıt yaptırmak ve yarıyıl sonunda yazılı proje ve/veya rapor vermek zorundadır. Dönem projesi dersi kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Raporu başarısız bulunan öğrenci izleyen yarıyılda dönem projesine yeniden kayıt yaptırmak ve bu yarıyıl sonunda yeni bir yazılı rapor vermek zorundadır.
Öğrencinin alacağı derslerin en fazla üçü, lisans öğrenimi sırasında alınmamış olması kaydıyla, lisans derslerinden seçilebilir. Ayrıca, öğrenci enstitü anabilim/anasanat dalı kurulunun önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile diğer anabilim/anasanat dalı, enstitü ve yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden de en fazla üç ders alabilir.
Amaç
Konular ile ilgili proje hazırlamak, bu konuda araştırma yapmak, son gelişmelerin ışığı altında araştırma ve inceleme sonuçlarını değerlendirmek, tartışmak
İçerik
- Danışmanı eşliğinde araştırma konusu belirler.
2. Araştırma konusu ile ilgili literatür taraması yapar.
3. Danışman eşliğinde konuyla ilgili uygun yöntemleri belirler.
4. Danışmanı gözetiminde proje yazar.
5. Danışmanı gözetiminde araştırmasını yapar.
6. Danışmanı gözetiminde araştırma sonuçlarını değerlendirir ve yorumlar
MAKALE YAZMA VE SUNMA TEKNİKLERİ 1
DERSİN KREDİSİ
ULUSAL
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS)
T
U
6
3
0
DERSİN TÜRÜ
Seçmeli
DERSİN DÖNEMİ
GÜZ
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ
Doç. Dr. Tugay AYAŞAN (tugayayasan@osmaniye.edu.tr)
Amaç
Bu ders, araştırma yapan araştırmacıların SSCI-SCI indekste taranan dergilerde makale yazma yetkinliklerini artırmak için hazırlanmıştır. Eğitim kapsamında SSCI-SCI indekste taranan dergilere gönderilecek makalelerin; giriş, amaç cümlesi, yöntem, bulgular ve yorumlar, sonuç ve tartışma bölümlerinin nasıl yazılacağı, nelere dikkat edilmesi gerektiği adım adım anlatılmıştır. Örnekler üzerinden araştırmacıların yaptığı hatalar ve iyi örnekler eğitim kapsamında anlatılmış olup, ziraat, hayvancılık ve diğer alanlardaki prestijli dergilerde yayın yapma için gereken yeterlilikler, stratejiler ve akademik yazmaya ilişkin bilgiler verilmiştir.
Dersin kazanımları:
1.Öğrenci yazar olarak bilimsel bir haberi bilim dünyasına iletmek amacıyla makale yazar.
2.Bilimsel makale ile bildirilmek istenilen bilimsel makalelerin türlerini ayrıntılı bir şekilde öğrenir.
3.Bir makalenin hazırlanma evrelerini öğrenir.
4.Makale yazım kurallarını öğrenir.
İçerik:
1.Bilimsel Makale Nasıl Yazılır
2.Bilimsel Makalenin Bölümleri Nelerdir?
3.Bilimsel Makale İçin Literatür Bulma
4.Short Communications, Anket Çalışması Nedir?
5.Bilimsel Hakemlik Nedir?
6.Bilimsel Editörlük Nedir?
7.Makale Gönderme Süreci Nedir?
8. Etik Kurallar Nelerdir?
9. Benzerlik Oranı Bulma Yöntemleri
10. Makalede Yapılan Hatalar ve Düzeltme Yöntemleri
ORGANİK KANATLI HAYVAN YETİŞTİRİCİLİĞİ VE BESLEME
DERSİN KREDİSİ
ULUSAL
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS)
T
U
6
3
0
DERSİN TÜRÜ
Seçmeli
DERSİN DÖNEMİ
GÜZ
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ
Doç. Dr. Tugay AYAŞAN (tugayayasan@osmaniye.edu.tr)
Amaç: Hayvan besleme ile ilgili kavramları öğretmek. Kanatlı beslenmesine ilişkin temel konuları teorik ve uygulamalı olarak benimsetmek. Kanatlı hayvan yetiştiriciliğinde uygulanan besleme ilkelerini ve yemleme tekniklerini öğretmek.
İçerik:
- Organik kanatlı üretimin temeli, yem temini ve kanatlı besleme kuralları
- Organik tavukçuluğun temel prensipleri, Organik yumurtacı tavukların enerji ve besin madde ihtiyaçları
- Etlik piliç beslemenin temel prensipleri, etlik piliçlerin besin madde ihtiyacı
- Organik hayvancılığın avantaj ve dezavantajları
- Bakım, besleme, barınaklar ve sağlık uygulamaları
- Hayvan sağlığı, biyogüvenlik ve tedavi
- Ekolojik kanatlı üretiminde, beslenmesindeki problemler ve çözüm yolları
Dersin kazanımları:
- Farklı hayvan türlerinin beslenme ilkelerini bilir ve bu konuda hayvan sahiplerini yönlendirebilir.
- Yumurtacı tavukların besin madde ihtiyaçlarını kavrar.
- Etlik piliçlerin besin madde ihtiyaçlarını anlar.
- Kanatlı hayvan beslemede kullanılan yemler ve içerikleri hakkında bilgi sahibi olur.
HAYVAN BESLEMEDE RASYON HAZIRLAMA
DERSİN KREDİSİ
ULUSAL
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS)
T
U
6
3
0
DERSİN TÜRÜ
Seçmeli
DERSİN DÖNEMİ
GÜZ
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ
Doç. Dr. Tugay AYAŞAN (tugayayasan@osmaniye.edu.tr)
Amaç: Hayvan beslemede rasyon yapmak. Hayvanların besin madde gereksinmesinin karşılanmasında rasyon kullanımını öğrenmek. Organik büyükbaş, küçükbaş ve kanatlı hayvan beslemeyle ilişkin temel konuları teorik ve uygulamalı olarak benimsetmek. Hayvanların ırk, yaş, canlı ağırlık gibi özelliklerine göre besin madde ihtiyaçlarını belirleyebilmek.
İçerik:
- Rasyon nedir?
- Rasyon hazırlama kuralları nelerdir? Rasyon hazırlanmasını etkileyen faktörler nelerdir?
- Rasyon hazırlarken hangi yem hammaddeleri kullanılır?
- Hayvanların besin madde gereksinmeleri nasıl karşılanır?
- Hangi hayvanların beslenmesinde rasyon kullanılmaktadır?
- Organik büyükbaş hayvan beslemede rasyon oluşumu nasıldır? Kuralları nelerdir?
- Organik küçükbaş hayvan beslemede rasyon oluşumu nasıldır? Kuralları nelerdir?
- Organik yumurtacı tavukların enerji ve besin madde ihtiyaçlarını karşılamada rasyon yapma
- Rasyon hazırlama yöntemleri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE YAYIN ETİĞİ
DERSİN KREDİSİ
ULUSAL
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS)
T
U
6
3
0
DERSİN TÜRÜ
Seçmeli
DERSİN DÖNEMİ
GÜZ
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ
Doç. Dr. Çağdaş AKPINAR (cagdasakpinar@osmaniye.edu.tr)
Amaç: Bilim ve bilgiye ulaşmak, bilimsel yöntemlerde kullanılan araştırma yöntemleri ve araştırma/yayın etiği konusundaki bilgilerin ayrıntılı olarak öğretilmesi amaçlanmıştır.
İçerik:
1. Bilim, bilgi ve bilimsel araştırma kavramları
2. Hipotezin oluşturulması, araştırmanın tasarlanması
3. Bilimsel bilgiye erişim
4. Bilimsel makale okuma
5. Akademik yazım kuralları
6. Etik ve Bilim etiği kavramları
7. Bilimsel araştırmalarda etik dışı davranışlar ve nedenleri
TOPRAK KİRLİLİĞİ
DERSİN KREDİSİ
ULUSAL
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS)
T
U
6
3
0
DERSİN TÜRÜ
Seçmeli
DERSİN DÖNEMİ
GÜZ
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ
Doç. Dr. Çağdaş AKPINAR (cagdasakpinar@osmaniye.edu.tr)
Amaç: Toprak ve çevre kirliğinin olası nedenlerini öğrenmek, çözümler üretmek ve çevreye ve toprak canlılarına olası etkilerini hakkında bilgi sahibi olabilmek amaçlanmıştır.
İçerik:
- Toprak kirliliğine giriş
- Temel kavramlar
- Toprak kirliliği ve tarım
- Pestisit kirliliği ve tarım
- Kirlilik tipleri ve tarım
- Ağır metaller ve etkileri
BİTKİ BESİN ELEMENTLERİ YARAYIŞLILIĞI
DERSİN KREDİSİ
ULUSAL
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS)
T
U
6
3
0
DERSİN TÜRÜ
Seçmeli
DERSİN DÖNEMİ
GÜZ
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ
Doç. Dr. Çağdaş AKPINAR (cagdasakpinar@osmaniye.edu.tr)
Amaç: Toprakta bitkileri için yarayışlı olan makro ve mikro elementler hakkında bilgi vermek, mekanizmalarını açıklamak, bitkideki fonksiyonları hakkında bilgi vermek
İçerik:
1. Bitki besleme temel kavramları
2. Bitki besin elementlerin yarayışlılığını etkileyen faktörler
3. Azot, Fosfor, Potasyum
4. Kalsiyum, Magnezyum, Kükürt
5. Demir, Bakır, Çinko
6. Mangan, Bor, Molibden
TARLA BİTKİLERİ YETİŞTİRME İLKELERİ
DERSİN KREDİSİ
ULUSAL
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS)
T
U
6
3
0
DERSİN TÜRÜ
Seçmeli
DERSİN DÖNEMİ
GÜZ
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ
Doç. Dr. Çağdaş AKPINAR (cagdasakpinar@osmaniye.edu.tr)
Amaç: Genel tarla bitkilerini tanıtılması, yetiştirilmesi, ekonomik önemi, karşılaşılan sorunlar hakkında bilgiler vermek.
İçerik:
1.Tarla bitkilerinde temel kavramlar
2. Tohum ve tohumluk
3. Mısır, buğday, arpa
4. Çavdar, yulaf, tritikale
5. Baklagiller
6. Tarla bitkileri bakım ve gübreleme
ORGANİK TARIM ÜRÜNLERİ PAZARLAMASI
DERSİN KREDİSİ
ULUSAL
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS)
T
U
6
3
0
DERSİN TÜRÜ
Seçmeli
DERSİN DÖNEMİ
GÜZ
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ
Doç. Dr. Nermin BAHŞİ (nerminbahsi@osmaniye.edu.tr)
Amaç:
Dünya ve Türkiye’deki ticaret hacmi organik ürünlerin pazarlanma yolları ve pazarlamada dikkate alınması gerekli önlemlerle ilgili bilgilere yer verilmiştir. Ülkemizde henüz emekleme aşamasında olan organik ürün üretim ve ticaretinin uzun ömürlü ve ülkemiz ekonomisine katkılarının artırılabilmesi ve gelecekte etkin olacak diğer çevreyle dost yetiştirme sistemleri korunması amaçlar kapsamındadır.
İçerik:
1.Organik tarım kavramı ve tarihçesi,
2.Temel ilkeleri ve özellikleri,
3.Organik tarımın ekonomi, çevre ve sürdürülebilirlik boyutu,
4.Organik ürünlerde kontrol ve sertifikasyon,
5.Organik ürünlerin üretimi ve ekonomisi,
6.Yasal uygulamalar ve standartlar,
7. Organik ve geleneksel tarımsal üretimde ekonomik karşılaştırmalar,
8.Organik ürünlerin pazarlaması, organik ürünlerin arz ve talebi, organik ürünlerde pazarlama kanalları ve pazarlama marjları, organik ürünlerde tüketici tercihleri ve fiyat oluşumu,
9.Organik tarım ürünlerine yönelik pazarlama araştırmaları,
10.Organik ürünlerin üretim ve pazarlamasında kooperatif, birlik ve diğer üretici örgütleri,
11.Organik tarımın geliştirilmesinde bilgi, yayım, eğitim ve araştırma olanakları,
12.Organik tarım ürünlerine yönelik politikalar.
DÜNYA’DA VE TÜRKİYE’DE ORGANİK TARIM POLİTİKALARI
DERSİN KREDİSİ
ULUSAL
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS)
T
U
6
3
0
DERSİN TÜRÜ
Seçmeli
DERSİN DÖNEMİ
GÜZ
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ
Doç. Dr. Nermin BAHŞİ (nerminbahsi@osmaniye.edu.tr)
Amaç:
Bu dersin amacı, öncelikle organik tarım kavramını ve kapsamını bilimsel olarak ortaya koymaktır. Daha sonra, dünya ve Türkiye’de organik tarımın mevcut durumu sunulacaktır. Son olarak, ülkemizde organik tarım ve ilgili sektörlere ilişkin temel sorun ve çözüm önerileri ortaya konulacaktır. Bu sayede, ülkemizde organik tarımın yaygınlaştırılması ve ihracatımızın artırılması için politika yapımcılarına yönelik strateji, araştırma, geliştirme ve eğitim konularında önerilerde bulunulacaktır.
İçerik:
1.Uluslararası ticaretin nedenleri ve önemi.
2.Dış ticaret teorileri.
3.Uluslararası bağımlılık açısından tarım ürünleri üretimi, tüketimi ve ticareti.
4.Uluslararası ticaret önündeki engeller.
5.Dış ticaret müdahalelerinin ulusal gerekçeleri.
6.Ulusal politikalar ve ticaret yoluyla etkileşim.
7.Dış ticaret müdahalelerinin ekonomik analizi.
8.Tarımsal korumacılığın ölçümü ve ticari savaşlar.
9.Tarım politikaları üzerinde etkili uluslararası kurum, antlaşma ve organizasyonlar.
TARIM UYGULAMALARINDA VERİ ANALİZİ
DERSİN KREDİSİ
ULUSAL
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS)
T
U
6
3
0
DERSİN TÜRÜ
Seçmeli
DERSİN DÖNEMİ
GÜZ
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ
Doç. Dr. Nermin BAHŞİ (nerminbahsi@osmaniye.edu.tr)
Amaç: Tarım uygulamalarından elde edilen verileri analiz etme ve bu sonuçları yorumlama becerisi kazandırmaktır.
İçerik:
- 1-Tarım uygulamalarında veri toplama,
- 2-Verilerin düzenlenmesi,
- 3-SPSS programında veri tabanı oluşturma,
- 4-SPSS’de verilerin düzenlenmesi ve analize hazır hale getirilmesi,
- 5-SPSS’de veri analizleri,
- 6-Analiz sonuçlarının yorumlanması
ORGANİK VE EKOLOJİK TARIM AÇISINDAN ARICILIK
DERSİN KREDİSİ
ULUSAL
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS)
T
U
6
3
0
DERSİN TÜRÜ
Seçmeli
DERSİN DÖNEMİ
GÜZ
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ
Dr. Öğretim Üyesi Alaeddin YÖRÜK
(alaeddinyoruk@osmaniye.edu.tr)
Dersin Amacı:
Bal arılarının tarımsal üretimdeki payı, organik üretimde kullanılabilirliği, doğal floraya katkısı, doğanın yenilenebilirliğindeki etkisi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Bal arısının doğadaki rolü, ekolojiye katkısı, organik üretimdeki yeri, tozlaşmanın ekonomiye sağladığı faydaları
Kaynakları
Genç, F. ve Dodoloğlu, A., 2003. Arıcılığın temel esasları. Atatürk Üniv. Ziraat Fak. Ofset Tesisleri, Yay. No: 931, Erzurum Gül, 2020, Arıcılık ders notları
1. Genç, F. ve Dodoloğlu, A ., 2003. Arıcılığın temel esasları. Atatürk Üniv. Ziraat Fak. Ofset Tesisleri, Yay. No: 931, Erzurum
Hafta Konu Ön Hazırlık Dökümanlar
1 Ekolojik tarım, kapsamı ve tanımı
2 Bal arılarının Dünyadaki yeri ve önemi
3 Bitkisel üretim şekilleri, tozlaşma esası ve şekli
4 Bitkilerde tozlaşma, tozlaşma prensibi, şekillleri
5 Bitkilerde eşeyli ve eşeysiz üreme,
6 Tozlaşma için bal arılarına ihtiyaç duyan ve duymayan bitkiler
7 Ara sınav
8 Dünya ballı bitkileri
9 Organik üretim ve esasları
10 Organik ürünlerin sağlığımızdaki yeri
11 Globalleşen Dünya'da organik üretimin önemi
12 Ekolojinin devamlılığı
13 allogami yada heterogami
14 Ekolojik tarımın gerekliliği
Dersin Öğrenme Çıktıları
Ö01 Bal arılarının doğadaki rölü ve dünyanın devamlılığına etkileri konusunda bilgi sahibi olunacaktır
Ö02 Bal arılarının organik üretimde kullanılabilirliği konusunda bilgi birikimi oluşturacaktır
Programın Öğrenme Çıktıları
Sıra No Açıklama
P01 Zootekni Anabilim Dalı ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme ve uygulama,
P02 belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi beceri ve yetkinlikler üzerine Lisans döneminde inşa edilmiş ve kendi alanının en yeni bilgilerini içeren ders malzemeleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve kullanabilme,
P03 analitik problemleri formüle edebilme, çözüm yolları üretebilecek yetiye sahip olma,
P04 mevcut hayvan varlığıyla verimin arttırılabilmesine yönelik çözüm yolları üretebilme,
P05 zootekni uygulamaları için gerekli güncel bilimsel bilgiyi, çağdaş teknolojiyi, en uygun yöntemleri ve bilgi sistemlerini kullanabilme becerisini gösterebilme,
P06 ulusal ve uluslar arası hayvancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrayıp yöneticilik yapabilme,
P07 mühendislik uygulamalarında sürdürülebilir üretim yöntemleri ile çalışabilme,
P08 bağımsız davranma, insiyatif kullanma, yaratıcılık ve liderlik becerisini gösterebilme,
P09 uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili konularda açıklamalar yapabilme, onları bilgilendirme ve düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme.
ARI ÜRÜNLERİ ÜRETİMİ
DERSİN KREDİSİ
ULUSAL
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS)
T
U
6
3
0
DERSİN TÜRÜ
Seçmeli
DERSİN DÖNEMİ
GÜZ
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ
Dr. Öğretim Üyesi Alaeddin YÖRÜK (alaeddinyoruk@osmaniye.edu.tr)
Amaç:
Bal Arılardan üretilen ürünler ve üretme tekniklerinin öğretilmesi
İçerik
Arı ürünlerinin tanıtımı, Arıcılığın tanımı, Bal üretimi, balın kimyasal yapısı, balın fiziksel özellikleri, balda kalite kavramı, Bal üretimini etkileyen faktörler, insan sağlığında balın önemi. Bal mumu üretimi, bal mumunun arılar ve insanlar için önemi, bal mumunun kimyasal yapısı ve fiziksel özellikleri; Arı sütü üretimi, Arı sütünün kimyasal yapısı ve fiziksel özellikleri, arı sütü üretimini etkileyen faktörler, kolonide arı sütünün önemi, insan yaşamında arı sütünün önemi, Polen üretimi, polen verimini etkileyen faktörler, polenin kimyasal yapısı ve fiziksel özellikleri, polenin koloni için önemi, insanın yaşamında polenin önemi; Propolis üretimi, propolisin kimyasal yapısı ve fiziksel özellikleri, propolisin koloni ve insanlar için önemi, propolis üretme teknikleri.
Ders Konuları
Hafta Konu Ön Hazırlık Dökümanlar
1 Derse giriş, planlama ve uygulama
2 Genel anlamada arı ürünleri, üretimi ve önemi
3 Arı ürünü olan bal, üretim yöntemleri, içeriği ve kullanım alanları
4 Arı ürünü olan polen, üretim yöntemleri, içeriği ve kullanım alanları
5 Arı ürünü olan propolis, üretim yöntemleri, içeriği ve kullanım alanları
6 Arı ürünü olan arı sütü, üretim yöntemleri, içeriği ve kullanım alanları
7 Arı ürünü olan arı zehiri, üretim yöntemleri, içeriği ve kullanım alanları
8 Arı ürünü olan arı ekmeği, üretim yöntemleri, içeriği ve kullanım alanları
9 Arı ürünü olan apilarnil, üretim yöntemleri, içeriği ve kullanım alanları
10 Apiterapi ve uygulama esasları
11 Ham bal ve diğer işlenmiş ballar ve yapısındaki değişimler
12 Arı sütü Üretim yöntemleri, depolanması, pazara hazırlanması ve taşıma kuralları
13 Apiair, uygulaması, insan sağlığına olan faydaları
14 Apiterapi ve uygulama yetkileri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra No Açıklama
Ö01 Öğrenciler Arı ürünleri konusunda bilinçlenmiş olacaktır.
Ö02 Öğrenciler arı ürünleri ile ilgili alternatif tedaviler hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
Programın Öğrenme Çıktıları
Sıra No Açıklama
P01 Organik Tarım İşletmeciliği Anabilim Dalı ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme ve uygulama,
P02 belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi beceri ve yetkinlikler üzerine Lisans döneminde inşa edilmiş ve kendi alanının en yeni bilgilerini içeren ders malzemeleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve kullanabilme,
P03 analitik problemleri formüle edebilme, çözüm yolları üretebilecek yetiye sahip olma,
P04 mevcut hayvan varlığıyla verimin arttırılabilmesine yönelik çözüm yolları üretebilme,
P05 zootekni uygulamaları için gerekli güncel bilimsel bilgiyi, çağdaş teknolojiyi, en uygun yöntemleri ve bilgi sistemlerini kullanabilme becerisini gösterebilme,
P06 ulusal ve uluslar arası hayvancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrayıp yöneticilik yapabilme,
P07 mühendislik uygulamalarında sürdürülebilir üretim yöntemleri ile çalışabilme,
P08 bağımsız davranma, insiyatif kullanma, yaratıcılık ve liderlik becerisini gösterebilme,
P09 uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile
BAL ARISI DAVRANIŞLARI
DERSİN KREDİSİ
ULUSAL
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS)
T
U
6
3
0
DERSİN TÜRÜ
Seçmeli
DERSİN DÖNEMİ
GÜZ
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ
Dr. Öğretim Üyesi Alaeddin YÖRÜK
(alaeddinyoruk@osmaniye.edu.tr)
Amaç:
Arıların kovan içi davranış ve haberleşme yöntemleri, Arıların kovan dışı davranış ve haberleşme yöntemleri, Arıların kimyasal ve diğer haberleşme yöntemleri
İçerik
Bal arılarının sosyal davranış özellikleri, davranışları etkileyen iç ve dış faktörler, kolonide iş bölümünün hormonal ve genetik kontrolü. Bal arılarının öğrenme yetenekleri, çevreyi tanıma ve uyum özellikleri, besin arama ve depolama aktivitesi. Bal arılarının beslenme, savunma, üreme ve çoğalma davranışları. Kolonide kimyasal haberleşme, arı danslarının anlam ve önemi. Davranışın genel doğası, kolonide yaşa bağlı olarak yapılan çalışmalar.
Hafta Konu Ön Hazırlık Dökümanlar
1 Bal arısı davranışları ve öğrenme
2 Bal arısının beslenme davranışı
3 Bal arısının üreme davranışı
4 Bal arısının oğul verme davranışı
5 Bal arısının hırçınlık davranışı
6 Bal arısının temizlik davranışı
7 Bal arısının nektar kaynağını göstermek için yaptığı dans çeşitleri
8 Bal arısı savunma davranışı
9 Bal arılarının petek örme davranışı
10 Bal arılarının kimyasallara tepkileri
11 Bal arılarında haberleşme davranışı
12 Bal arılarında yer tespiti davranışı
13 Bal arılarında yağmacılık davranışı
14 Bal arılarının mevsimlere karşı uyum davranışı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Ö01 Öğrenciler Arı davranışları konusunda bilinçlenmiş olacaktır.
Programın Öğrenme Çıktıları
Sıra No Açıklama
P01 Organik Tarım İşletmeciliği Anabilim Dalı ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme ve uygulama,
P02 Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi beceri ve yetkinlikler üzerine Lisans döneminde inşa edilmiş ve kendi alanının en yeni bilgilerini içeren ders malzemeleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve kullanabilme,
P03 Analitik problemleri formüle edebilme, çözüm yolları üretebilecek yetiye sahip olma,
P04 Mevcut hayvan varlığıyla verimin arttırılabilmesine yönelik çözüm yolları üretebilme,
P05 Organik Tarım İşletmeciliği uygulamaları için gerekli güncel bilimsel bilgiyi, çağdaş teknolojiyi, en uygun yöntemleri ve bilgi sistemlerini kullanabilme becerisini gösterebilme,
P06 Ulusal ve uluslararası hayvancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrayıp yöneticilik yapabilme,
P07 Mühendislik uygulamalarında sürdürülebilir üretim yöntemleri ile çalışabilme,
P08 Bağımsız davranma, insiyatif kullanma, yaratıcılık ve liderlik becerisini gösterebilme,
P09 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili konularda açıklamalar yapabilme, onları bilgilendirme ve düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme.
ORGANİK TARIMIN GENEL PRENSİPLERİ
DERSİN KREDİSİ
ULUSAL
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS)
T
U
6
3
0
DERSİN TÜRÜ
Seçmeli
DERSİN DÖNEMİ
GÜZ
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ
Dr. Öğretim Üyesi Neslihan KILIÇ (neslihankilic@osmaniye.edu.tr)
Amaç: Organik tarımın çevre ve insan sağlığı açısından önemi, Dünya’da ve ülkemizde organik tarımın gelişimi, organik tarımın amaçlarının kavranması, organik tarımın yönetmeliğini öğretmek.
Dersin öğrenim kazanımları:
Organik ve konvensiyonel tarım arasındaki farklar
Organik tarımın genel prensipleri
Organik tarımın uygulama esasları
Organik tarım yönetmeliği
İçerik
1-Organik tarımın tanımı, çevre ve insan sağlığı açısından önemi
2- Organik tarımın Dünyada ve Türkiye’de gelişimi
3-Organik tarımın temel prensipleri-1
4-Organik tarımın temel prensipleri-2
5-Organik Tarım ve çevre ilişkileri
6-Organik tarım ve konvensiyonel tarım arasındaki farklar
7- Organik tarımda yetiştiricilik esasları-1
8-Organik tarımda yetiştiricilik esasları-2
9-Ara sınav
10- Ekim nöbeti
11- Organik Tarımda Kontrol ve Sertifikasyon-1
12- Organik Tarımda Kontrol ve sertifikasyon-2
13-Organik tarımda yabancı ot kontrolü
14- Organik tarımda sorunlar ve öneriler
15- final sınavı
FİTOKLİNİK
Dersin Kredisi
Ulusal
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS)
T
U
6
2
2
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Dönemi
Güz
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Üyeleri Ve E-Posta Adresleri
Dr. Öğretim Üyesi Benian Pınar AKTEPE (benianaktepe@osmaniye.edu.tr)
Dersin Amacı: Öğrencilere arazide hastalıklı bir bitki ile karşılaştıklarında nasıl bir yol izleyeceklerini, örneğin laboratuvara getirilmesi, bitkilerde abiyotik ve biyotik faktörler sonucu meydana gelen belirtilerin tanısı öğretmek amaçlanmaktadır.
İçerik
- Arazide gözlem ve tanı
- Arazide sürvey yapılıp, hastalık belirtilerinin gözlenmesi
- Hastalıklı bitki örneği alımı ve imhası
- Genel makroskobik tanı
- Bitkiden hastalık etmeni tanısı.
- Bitkiden hastalık etmeni tanısı.
- Topraktan hastalık etmeni tanısı
- Topraktan hastalık etmeni tanısı
- Tohumdan hastalık etmeni testi ve tanısı
- Tohumdan hastalık etmeni testi ve tanısı
- Yenilikçi Teknolojiler
BİYOLOJİK MÜCADELE VE UYGULAMALARI
Dersin Kredisi
Ulusal
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS)
T
U
6
3
0
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Dönemi
Güz
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Üyeleri Ve E-Posta Adresleri
Dr. Öğretim Üyesi Benian Pınar AKTEPE (benianaktepe@osmaniye.edu.tr)
Dersin Amacı: . Biyolojik mücadeleyi ve yöntemlerini tanıtmak, bitki hastalık/zararlıları ve onların doğal düşmanları arasındaki ilişkileri açıklamak, biyolojik mücadelede kullanılan yararlı organizmaları tanıtmak, biopestisitler ile uygulamaları hakkında bilgi vermektir.
İçerik:
- Bitki zararlıları ile biyolojik mücadele, tanımı ve genel bilgiler neden-sonuç ilişkileri, kavramlar
- Biyolojik mücadelede kullanılan etmenlere genel bakış
- Biyolojik Savaş Elemanlarının Elde Edilme Süreçleri
- Doğal düşmanlarda bulunması istenen özellikler ve onların faaliyetlerini etkileyen faktörler
- Bitki hastalıklarına karşı biyolojik mücadelede kullanılan funguslar, etki mekanizmaları ve uygulama yöntemleri
- Bitki hastalıklarına karşı biyolojik mücadelede kullanılan bakteriler, etki mekanizmaları ve uygulama yöntemleri
- Bitki hastalıklarına karşı biyolojik mücadelede kullanılan virüsler, etki mekanizmaları ve uygulama yöntemleri
- Yabancı otlarla biyolojik mücadelede kullanılan organizmalar ve uygulama yöntemleri
BAHAR DÖNEMİ
BİTİRME PROJESİ
DERSİN KREDİSİ
ULUSAL
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS)
T
U
10
0
0
DERSİN TÜRÜ
Zorunlu
DERSİN DÖNEMİ
BAHAR
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ
Doç. Dr. Tugay AYAŞAN
Doç. Dr. Çağdaş AKPINAR
Doç. Dr. Nermin BAHŞİ
Dr. Öğretim Üyesi Alaeddin YÖRÜK
Dr. Öğretim Üyesi Benian Pınar AKTEPE
Dr. Öğretim Üyesi Neslihan KILIÇ
Tezsiz yüksek lisans programı toplam otuz krediden ve 60 AKTS kredisinden az olmamak kaydıyla en az on ders ile dönem projesi dersinden oluşur. Öğrenci, dönem projesi dersinin alındığı yarıyılda dönem projesi dersine kayıt yaptırmak ve yarıyıl sonunda yazılı proje ve/veya rapor vermek zorundadır. Dönem projesi dersi kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Raporu başarısız bulunan öğrenci izleyen yarıyılda dönem projesine yeniden kayıt yaptırmak ve bu yarıyıl sonunda yeni bir yazılı rapor vermek zorundadır.
Öğrencinin alacağı derslerin en fazla üçü, lisans öğrenimi sırasında alınmamış olması kaydıyla, lisans derslerinden seçilebilir. Ayrıca, öğrenci enstitü anabilim/anasanat dalı kurulunun önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile diğer anabilim/anasanat dalı, enstitü ve yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden de en fazla üç ders alabilir.
Amaç
Konular ile ilgili proje hazırlamak, bu konuda araştırma yapmak, son gelişmelerin ışığı altında araştırma ve inceleme sonuçlarını değerlendirmek, tartışmak
İçerik
- Danışmanı eşliğinde araştırma konusu belirler.
2. Araştırma konusu ile ilgili literatür taraması yapar.
3. Danışman eşliğinde konuyla ilgili uygun yöntemleri belirler.
4. Danışmanı gözetiminde proje yazar.
5. Danışmanı gözetiminde araştırmasını yapar.
6. Danışmanı gözetiminde araştırma sonuçlarını değerlendirir ve yorumlar
MAKALE YAZMA VE SUNMA TEKNİKLERİ 2
DERSİN KREDİSİ |
ULUSAL |
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS) |
|
T |
U |
6 |
|
3 |
0 |
||
DERSİN TÜRÜ |
Seçmeli |
||
DERSİN DÖNEMİ |
BAHAR |
||
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ |
Doç. Dr. Tugay AYAŞAN (tugayayasan@osmaniye.edu.tr)
|
Amaç
Bu ders, araştırma yapan araştırmacıların SSCI-SCI indekste taranan dergilerde makale yazma yetkinliklerini artırmak için hazırlanmıştır. Eğitim kapsamında SSCI-SCI indekste taranan dergilere gönderilecek makalelerin; giriş, amaç cümlesi, yöntem, bulgular ve yorumlar, sonuç ve tartışma bölümlerinin nasıl yazılacağı, nelere dikkat edilmesi gerektiği adım adım anlatılmıştır. Örnekler üzerinden araştırmacıların yaptığı hatalar ve iyi örnekler eğitim kapsamında anlatılmış olup, ziraat, hayvancılık ve diğer alanlardaki prestijli dergilerde yayın yapma için gereken yeterlilikler, stratejiler ve akademik yazmaya ilişkin bilgiler verilmiştir.
Dersin kazanımları:
1.Öğrenci yazar olarak bilimsel bir haberi bilim dünyasına iletmek amacıyla makale yazar.
2.Bilimsel makale ile bildirilmek istenilen bilimsel makalelerin türlerini ayrıntılı bir şekilde öğrenir.
3.Bir makalenin hazırlanma evrelerini öğrenir.
4.Makale yazım kurallarını öğrenir.
İçerik:
1.Bilimsel Makale Nasıl Yazılır
2.Bilimsel Makalenin Bölümleri Nelerdir?
3.Bilimsel Makale İçin Literatür Bulma
4.Short Communications, Anket Çalışması Nedir?
5.Bilimsel Hakemlik Nedir?
6.Bilimsel Editörlük Nedir?
7.Makale Gönderme Süreci Nedir?
8. Etik Kurallar Nelerdir?
9. Benzerlik Oranı Bulma Yöntemleri
10. Makalede Yapılan Hatalar ve Düzeltme Yöntemleri
ORGANİK BÜYÜKBAŞ ve KÜÇÜKBAŞ HAYVAN BESLEME
DERSİN KREDİSİ |
ULUSAL |
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS) |
|
T |
U |
6 |
|
3 |
0 |
||
DERSİN TÜRÜ |
Seçmeli |
||
DERSİN DÖNEMİ |
BAHAR |
||
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ |
Doç. Dr. Tugay AYAŞAN (tugayayasan@osmaniye.edu.tr)
|
Amaç: Büyükbaş ve küçükbaş hayvan besleme ile ilgili kavramları öğretmek. Büyükbaş ve küçükbaş hayvan beslenmesine ilişkin temel konuları teorik ve uygulamalı olarak benimsetmek. Büyükbaş ve küçükbaş hayvan yetiştiriciliğinde uygulanan besleme ilkelerini ve yemleme tekniklerini öğretmek.
İçerik:
- Organik büyükbaş hayvan üretimin temeli, yem temini
- Organik küçükbaş hayvan üretimin temeli, yem temini
- Organik büyükbaş hayvancılığın temel prensipleri, besin madde ihtiyaçları
- Organik küçükbaş hayvancılığın temel prensipleri, besin madde ihtiyaçları
- Ekolojik et ve süt sığırcılığı yetiştiriciliği ve beslenmesi
- Ekolojik koyun ve keçi yetiştiriciliği ve beslenmesi
- Bakım, besleme, barınaklar ve sağlık uygulamaları
- Ekolojik büyükbaş ve küçükbaş hayvan üretiminde, beslenmesindeki problemler ve çözüm yolları
- Hayvan için rasyon hazırlama teknikleri
Dersin kazanımları:
1.Büyükbaş ve küçükbaş hayvan türlerinin beslenme ilkelerini bilir ve bu konuda hayvan sahiplerini yönlendirebilir.
2.Büyükbaş hayvanların besin madde ihtiyaçlarını kavrar.
3.Koyunun besin madde ihtiyaçlarını anlar.
4.Keçinin besin madde ihtiyaçlarını bilir.
5.Büyükbaş ve küçükbaş hayvan beslemede kullanılan yemler ve içerikleri hakkında bilgi sahibi olur.
6. Gerek büyükbaş hayvanların gerekse de koyun, keçi gibi küçükbaş hayvanların ihtiyaçları doğrultusunda rasyon yapımını öğrenir.
ORGANİK YEMLER ve YEM TEKNOLOJİSİ
DERSİN KREDİSİ |
ULUSAL |
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS) |
|
T |
U |
6 |
|
3 |
0 |
||
DERSİN TÜRÜ |
Seçmeli |
||
DERSİN DÖNEMİ |
BAHAR |
||
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ |
Doç. Dr. Tugay AYAŞAN (tugayayasan@osmaniye.edu.tr)
|
Amaç: Hayvan Beslemede kullanılan organik yemleri, yemlerin hazırlanmasını, yemlerin besin madde içeriklerini, yemlerin işlenmesini, yem analizlerini, yem katkı maddelerini öğretmek ve tanıtmak
İçerik:
- Ekolojik hayvancılıkta yemler ve hayvan besleme ilkeleri
- Organik hayvancılıkta yemleme stratejileri ve kullanılan yem hammaddeleri
- Yemlerin tanımlanması ve sınıflandırılması,
- Yurdumuzda yem bitkilerinin tarımının bugünkü durumu,
- Kaba yemlerin- hazırlama teknikleri ve hayvan beslemede kullanılmaları (kuru kaba yemler, yeşil kaba yemler, silaj), konserve yemler,
- Organik yem hazırlanma teknikleri ve hayvan beslenmede kullanılmaları (enerji konserveleri, protein konserveleri, ticari yemler, yem katkı maddeleri),
- Yemlerin depolanması ve korunmaları sindirim sistemi ve fonksiyonları, temel besin maddeleri ve metabolizmaları, enerji metabolizması.
- Silaj ve önemi
Dersin kazanımları:
- Organik yemler hakkında bilgi sahibi olur.
- Yemlerin sınıflandırılması hakkında bilgi sahibi olur.
- Organik hayvancılıkta yemleme stratejilerini bilir.
- Kaba yem, kesif yem, karma yem, enerji yemleri, protein yemlerini kavrar.
SİLO YEMİ VE SİLOLAMA TEKNİKLERİ
DERSİN KREDİSİ |
ULUSAL |
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS) |
|
T |
U |
6 |
|
3 |
0 |
||
DERSİN TÜRÜ |
Seçmeli |
||
DERSİN DÖNEMİ |
BAHAR |
||
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ |
Doç. Dr. Tugay AYAŞAN (tugayayasan@osmaniye.edu.tr)
|
Amaç: Silo yemleri, silaj ve silolama konusunda detaylı teknik bilgi vermek
İçerik:
- Yem nedir, Rasyon nedir? Karma yem nedir? Kesif yem nedir?
- Silaj nedir, hayvan besleme açısından önemi nedir?
- Silaj yapımı için kullanılan yem hammaddeleri ve özellikleri
- Hayvan beslemede kullanılan silaj katkıları
- Silaj kalitesi ve bunu etkileyen faktörler
- Silo yemi yapılırken oluşan kayıplar
METABOLİZMA HASTALIKLARI
DERSİN KREDİSİ |
ULUSAL |
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS) |
|
T |
U |
6 |
|
3 |
0 |
||
DERSİN TÜRÜ |
Seçmeli |
||
DERSİN DÖNEMİ |
BAHAR |
||
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ |
Doç. Dr. Tugay AYAŞAN (tugayayasan@osmaniye.edu.tr)
|
Amaç: Hayvanlarda ortaya çıkan metabolizma hastalıkları bu derste kapsamlı olarak anlatılacaktır. Ayrıca metabolizma hastalıklarına karşı alınması gerekli tedbir ve yöntemler kapsamlı şekilde ifade edilecektir.
İçerik:
- Kanatlı hayvanlarda ortaya çıkan metabolizma hastalıkları
- Büyükbaş hayvanlarda ortaya çıkan metabolizma hastalıkları
- Küçükbaş hayvanlarda ortaya çıkan metabolizma hastalıkları
- Enerji metabolizmasıyla ilgili hastalıklar
- Düşük kaba yemden kaynaklanan hastalıklar
- Mineral madde yetersizlikleri ve dengesizlikleri
- Hastalıklar, klinik bulgular ve tedavileri
EKOLOJİK YAKLAŞIMLAR
DERSİN KREDİSİ |
ULUSAL |
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS) |
|
T |
U |
6 |
|
3 |
0 |
||
DERSİN TÜRÜ |
Seçmeli |
||
DERSİN DÖNEMİ |
BAHAR |
||
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ |
Doç. Dr. Çağdaş AKPINAR (cagdasakpinar@osmaniye.edu.tr)
|
Amaç: Derste genel ekolojik yaklaşımlar hakkında bilgiler verilmesi yanında, ekolojik kavramlar hakkında tanıtıcı bilgiler de verilecektir
İçerik:
- Ekolojide temel kavramlar
- Ekolojide sınıflandırma
- Ekolojiye etki eden faktörler
- Ekosistem
- Popülasyon
- Ekolojik yasalar
TOPRAK BİTKİ YÖNETİMİ
DERSİN KREDİSİ |
ULUSAL |
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS) |
|
T |
U |
6 |
|
3 |
0 |
||
DERSİN TÜRÜ |
Seçmeli |
||
DERSİN DÖNEMİ |
BAHAR |
||
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ |
Doç. Dr. Çağdaş AKPINAR (cagdasakpinar@osmaniye.edu.tr)
|
Amaç: Tarım topraklarının akılcı ve bilimsel yöntemlerle kullanımını, sürdürülebilirlik ve toprak bitki yönetim kavramlarının öğretilmesi amaçlamaktadır.
İçerik:
1. Toprak bitki yönetimi temel kavramları
2. Toprak işleme teknikleri
3. Tohum yatağının hazırlanması
4. Tarımsal sürdürülebilirlik
5. Toprak yorgunluğu
6. Tarımda Nadas ve önemi
ORGANİK TARIMDA GÜBRE YÖNETİMİ
DERSİN KREDİSİ |
ULUSAL |
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS) |
|
T |
U |
6 |
|
3 |
0 |
||
DERSİN TÜRÜ |
Seçmeli |
||
DERSİN DÖNEMİ |
BAHAR |
||
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ |
Doç. Dr. Çağdaş AKPINAR (cagdasakpinar@osmaniye.edu.tr)
|
Amaç: Organik tarımda kullanılan gübrelerin özellikleri, kullanımı ve yapım teknikleri hakkında bilgiler vermek amaçlanmıştır
İçerik:
1.Organik gübreler hakkında temel kavramlar
2. Kompost
3. Solucan gübresi
4. Hayvan gübresi
5. Yeşil gübreleme
6. Deniz yosunları
ARICILIKTA MEVZUATLAR
DERSİN KREDİSİ |
ULUSAL |
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS) |
|
T |
U |
6 |
|
3 |
0 |
||
DERSİN TÜRÜ |
Seçmeli |
||
DERSİN DÖNEMİ |
BAHAR |
||
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ |
Dr. Öğretim Üyesi Alaeddin YÖRÜK (alaeddinyoruk@osmaniye.edu.tr) |
Dersin Amacı:
Arıcılık konusunda mevcut mevzuatlar, mevzuatların tanıtılması, mevzuatlarda belirtilen kriterler ışığında üretim hakkında bilgi sahip olması
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Mevzuatların tanıtılması, dünyada belli başlı ülkelerin ya da birliklerin belirledikleri standartların Türk standartları ile karşılaştırılması
Dersin Kaynakları
Arıcılığın Temel Esasları - Genç ve Dodoloğlu, 2019
1.Genç, F. ve Dodoloğlu, A., 2003. Arıcılığın temel esasları. Atatürk Üniv. Ziraat Fak. Ofset Tesisleri, Yay. No: 931, Erzurum 2.Doğaroğlu, M., 1999. Modern Arıcılık Teknikleri. Anadolu Matbaa. Tekirdağ İnternet
Ders Konuları
Hafta Konu Ön Hazırlık Dökümanlar
1 Arıcılık mevzuatları ve alandaki uygulamaları
2 Ülkemiz standatları ile Avruba Birliği standartları karşılaştırma
3 Ülkemiz standatları ile CODEX standartları karşılaştırma
4 Ülkemizde bal standardı ve uygulaması
5 Ülkemizde balmumu standardı ve uygulaması
6 Ülkemizde polen standardı ve uygulaması
7 Ülkemizde propolis standardı geliştirme çalışmaları
8 Ülkemizde arı sütü üretim standardı ve uylaması
9 Ülkemizde arı zehiri üretim standardı oluşturma ve uygulama çalışmaları
10 Ülkemizde ana arı üretim mevzuatı
11 Damızlık ana arı üretim mevzuatı
12 Arıcılık alet ekipmanlar için standartların oluşturulması
13 Ülkemizde bal ormanı üretim çalışmaları
14 Ülkemizde toplu ilaçlama mevzuat çalışmalarının gerekliliği
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra No Açıklama
Ö01 Öğrenciler arı ve arıcılık faaliyetlerine yönelik yürürlükte olan mevzuatlar konusunda bilinçlenmiş olacaktır.
Programın Öğrenme Çıktıları
Sıra No Açıklama
P01 zootekni Anabilim Dalı ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme ve uygulama,
P02 belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi beceri ve yetkinlikler üzerine Lisans döneminde inşa edilmiş ve kendi alanının en yeni bilgilerini içeren ders malzemeleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve kullanabilme,
P03 analitik problemleri formüle edebilme, çözüm yolları üretebilecek yetiye sahip olma, P04 mevcut hayvan varlığıyla verimin arttırılabilmesine yönelik çözüm yolları üretebilme,
P05 zootekni uygulamaları için gerekli güncel bilimsel bilgiyi, çağdaş teknolojiyi, en uygun yöntemleri ve bilgi sistemlerini kullanabilme becerisini gösterebilme,
P06 ulusal ve uluslar arası hayvancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrayıp yöneticilik yapabilme,
P07 mühendislik uygulamalarında sürdürülebilir üretim yöntemleri ile çalışabilme,
P08 bağımsız davranma, insiyatif kullanma, yaratıcılık ve liderlik becerisini gösterebilme,
P09 uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili konularda açıklamalar yapabilme, onları bilgilendirme ve düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme.
BAL ARISI BİYOLOJİSİ
DERSİN KREDİSİ |
ULUSAL |
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS) |
|
T |
U |
6 |
|
3 |
0 |
||
DERSİN TÜRÜ |
Seçmeli |
||
DERSİN DÖNEMİ |
BAHAR |
||
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ |
Dr. Öğretim Üyesi Alaeddin YÖRÜK (alaeddinyoruk@osmaniye.edu.tr) |
Amaç:
Bal arılarının biyolojik özellikleri ve yaşam şekilleri öğretilecektir.
İçerik:
Bal arılarının orijin ve evrimi, anatomi ve fizyolojik özellikleri, gelişme, beslenme, iş bölümü, kolonide bireyler arasındaki akrabalık ilişkileri, arılarda çoğalma, üreme ve çiftleşme, koloninin yıllık yaşam döngüsü ve yaşa bağlı işler, arılarda kimyasal haberleşme ve adaptasyon yetenekleri, kolonide çevre şartlarının kontrolü ve koloni savunması
Ders Konuları
Hafta Konu Ön Hazırlık Dökümanlar
1 Bal arısının taksonomideki yeri
2 Kolonideki bireyler ve görevleri
3 Bal arılarının yaşam evreleri
4 Yumurta, larva, pupa ve ergin dönemi
5 Bal arılarında dolaşım ve sindirim sistemi
6 Bal arılarında solunum sistemi
7 Bal arılarında sinir sistemi
8 Koloni bireylerinin gelişme evreleri
9 Bal arılarının vücut yapısı ve organları
10 Bal arılarında baş yapısı ve başta bulunan organlar, görevleri
11 Bal arılarında göğüs yapısı ve göğüste bulunan organlar, görevleri
12 Bal arılarında karın yapısı ve karında bulunan organlar, görevleri
13 Bal arılarında salgı bezleri ve görevleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Ö01 Öğrenciler Arı biyolojisi ve fizyolojisi konusunda bilinçlenmiş olacaktır.
Programın Öğrenme Çıktıları
Sıra No Açıklama
P01 Organik Tarım İşletmeciliği Anabilim Dalı ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme ve uygulama,
P02 Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi beceri ve yetkinlikler üzerine Lisans döneminde inşa edilmiş ve kendi alanının en yeni bilgilerini içeren ders malzemeleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve kullanabilme,
P03 analitik problemleri formüle edebilme, çözüm yolları üretebilecek yetiye sahip olma,
P04 mevcut hayvan varlığıyla verimin arttırılabilmesine yönelik çözüm yolları üretebilme,
P05 zootekni uygulamaları için gerekli güncel bilimsel bilgiyi, çağdaş teknolojiyi, en uygun yöntemleri ve bilgi sistemlerini kullanabilme becerisini gösterebilme,
P06 ulusal ve uluslar arası hayvancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrayıp yöneticilik yapabilme,
P07 mühendislik uygulamalarında sürdürülebilir üretim yöntemleri ile çalışabilme,
P08 bağımsız davranma, insiyatif kullanma, yaratıcılık ve liderlik becerisini gösterebilme,
P09 uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili konularda açıklamalar yapabilme, onları bilgilendirme ve düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme.
BAL ARISI EKOLOJİSİ
Dersin Kredisi |
Ulusal |
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS) |
|
T |
U |
6 |
|
3 |
0 |
||
Dersin Türü |
Seçmeli |
||
Dersin Dönemi |
Bahar |
||
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Üyeleri Ve E-Posta Adresleri |
Dr. Öğretim Üyesi Alaeddin Yörük (alaeddinyoruk@osmaniye.edu.tr) |
Dersin Amacı:
Bal arısının morfolojik ve fizyolojik yapılarının incelenmesi, sindirim sistemi, dolaşım sistemi, sinir sistemi, üreme sistemi gibi vücut kısımlarının detaylı öğrenilmesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Bal arılarında vücut kısımları, iç organları ve görevleri
Kaynakları
1. Bal Arısı Yetiştiriciliği - Ürünleri - Hastalıkları- Aydın, 2017
2. Genç, F. ve Dodoloğlu, A ., 2003. Arıcılığın temel esasları. Atatürk Üniv. Ziraat Fak. Ofset Tesisleri, Yay. No: 931, Erzurum
3. Doğaroğlu, M., 1999. Modern Arıcılık Teknikleri. Anadolu Matbaa. Tekirdağ
ORGANİK TARIM ÜRÜNLERİ PİYASALARI
DERSİN KREDİSİ |
ULUSAL |
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS) |
|
T |
U |
6 |
|
3 |
0 |
||
DERSİN TÜRÜ |
Seçmeli |
||
DERSİN DÖNEMİ |
BAHAR |
||
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ |
Doç. Dr. Nermin BAHŞİ (nerminbahsi@osmaniye.edu.tr)
|
Amaç: Organik tarım ürünlerinin piyasası hakkında bilgi vermek, karşılaşılan sorunları ele almak amacımızdır.
İçerik:
1.Organik tarım ile ilgili temel kavramların ve prensiplerin açıklanması,
2.Organik tarım ürünleri ticaretinin yapısı ve gelişimi,
3.Dünya ve Türkiye’de başlıca organik tarım ürünleri piyasalarının incelenmesi ve yorumlanması.
PROJE HAZIRLAMA VE DEĞERLENDİRME
DERSİN KREDİSİ |
ULUSAL |
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS) |
|
T |
U |
6 |
|
3 |
0 |
||
DERSİN TÜRÜ |
Seçmeli |
||
DERSİN DÖNEMİ |
BAHAR |
||
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ |
Doç. Dr. Nermin BAHŞİ (nerminbahsi@osmaniye.edu.tr)
|
Amaç: Bu dersin sonunda öğrenciler bir projeyi yapabilecek bilgi ve becerileri elde edecekler, yatırıma yönelmeden önce yatırımın fizibilitesini yaparak ilgili alana yatırım yapmanın karlı olup olmayacağı konusunda karar verebilme becerisine sahip olacaklardır.
İçerik:
1.Plan, proje, yatırım, tarımsal yatırım projesi kavramları,
2.Tarımsal yatırım projesi çeşitleri, proje hazırlama ve değerlendirme aşamaları,
3.Tarımsal yatırım projelerinin teknik, ekonomik ve finansal yönünün ortaya konması,
4.Proje kapasite analizleri, proje gelir ve giderlerinin belirlenmesi,
5.Proje süresi, nakit akım tabloları, paranın zaman değeri, projenin bugünkü değeri, proje fikrinin doğuşu ve ön fizibilite etüdü, pazar etüdü, projenin teknik ve finansal yönünün ortaya konması, 6.Tarımsal yatırım projelerinin mali ve ekonomik yönden analizi,
7.Çeşitli tarımsal yatırım projesi örnekleri.
Dersin Kazanımları:
1-Tarım, gıda ve tarımsal girdi üretimine ilişkin yatırım projelerinin fizibilite raporlarını hazırlama becerisi
2-Proje için gerekli bilgileri toplamak ve bu bilgileri analiz ederek karar verme becerisi kazanma
3-Yatırım ile ilgili finans kaynaklarını bulma becerisi kazanma
4-Geleceğe ilişkin tahmin yapma (projeksiyon yapma) becerisi
5-Girişimcilik için gerekli olan birçok beceriyi kazanma
6-Projede ekonomik, finansal ve teknik etüdler için piyasada nasıl hareket edileceğini öğrenme becerisi kazanma
ORGANİK MEYVE YETİŞTİRİCİLİĞİ
DERSİN KREDİSİ |
ULUSAL |
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS) |
|
T |
U |
6 |
|
3 |
0 |
||
DERSİN TÜRÜ |
Seçmeli |
||
DERSİN DÖNEMİ |
BAHAR |
||
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ |
Dr. Öğretim Üyesi Neslihan KILIÇ
|
Amaç
Organik meyveciliğin önemi, Dünya’da ve Türkiye’de yetiştirilen meyve tür ve çeşitler, organik meyvecilik ile konvensiyonel meyvecilik arasındaki farklar, meyve bahçesi tesisi, meyve verim ve kalitesini etkileyen faktörler gibi konularda bilgi kazandırmak amaçlanmıştır.
Dersin öğrenim kazanımları:
Organik fidan üretimi
Meyve bahçesi kurulması
Bölgeye uygun meyve ve çeşitleri
Meyve yetiştiriciliğinde yıllık bakım işleri
İçerik
1-Organik meyve yetiştiriciliğinin önemi
2-Organik ve konvensiyonel meyve yetiştiriciliğinde temel farklar
3- Meyve fidanı yetiştiriciliği 1
4- Meyve fidanı yetiştiriciliği 2
5- Meyve bahçesi tesisi
6- Meyve yetiştiriciliğinde yıllık bakım işleri
8- Ara sınav
9-Yumuşak çekirdekli meyvelerin organik yetiştiriciliği
10-Sert çekirdekli meyvelerin organik yetiştiriciliği
11-Sert kabuklu meyvelerin organik yetiştiriciliği
12-Üzümsü meyvelerin organik yetiştiriciliği
13-Subtropikal meyvelerin organik yetiştiriciliği
14 -Organik meyve yetiştiriciliğinde sorunlar ve çözüm önerileri
15- Final sınavı
TARIM İŞLETMELERİNDE FAALİYET SONUÇLARININ ANALİZİ
DERSİN KREDİSİ |
ULUSAL |
AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS) |
|
T |
U |
6 |
|
3 |
0 |
||
DERSİN TÜRÜ |
Seçmeli |
||
DERSİN DÖNEMİ |
BAHAR |
||
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ/ÜYELERİ VE E-POSTA ADRESLERİ |
Doç. Dr. Nermin BAHŞİ (nerminbahsi@osmaniye.edu.tr)
|
Amaç: Tarım işletmelerinin yönetim ilkelerini özümseyerek, tarım işletmesinin faaliyetlerinin ekonomik analizini yapma ve yorumlama becerisi kazandırmaktır.
İçerik:
- Tarımsal işletme yönetiminin temel ilkeleri,
- İşletme analizinin amacı ve kapsamı,
- İşletmelerde gayrisafi üretim değeri, işletme masrafları ve brüt karın hesaplanması,
- Tüm işletme analizi,
- Brüt kar analizi,
- Tarım ürünlerinde maliyet hesabı
SÜRDÜRÜLEBİLİR TARIMDA BİTKİ SAĞLIĞI
Dersin Kredisi |
Ulusal |
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS) |
|
T |
U |
6 |
|
2 |
2 |
||
Dersin Türü |
Seçmeli |
||
Dersin Dönemi |
Bahar |
||
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Üyeleri Ve E-Posta Adresleri |
Dr. Öğretim Üyesi Benian Pınar AKTEPE (benianaktepe@osmaniye.edu.tr) |
Dersin Amacı: Sürdürülebilir tarımda bitki hastalık ve zararlılarına karşı uygulanan kültürel, mekanik, fiziksel, biyoteknik, biyolojik ve kimyasal mücadele yöntemleri, dünyada ve Türkiye'de sürdürülebilir tarımda bitki koruma uygulamaları
İçerik
- Sürdürülebilir gelişme, kalkınma ve sürdürülebilir tarım ve sürdürülebilir tarımsal gelişme kavramlarının tanımı
- Dünyada sürdürülebilir tarımdaki bitki koruma uygulamaları
- Türkiye’de sürdürülebilir tarımdaki bitki koruma uygulamaları
- Bitki zararlıların önlenmesinde kültürel yöntemler
- Bitki zararlıları ile mekanik ve fiziksel mücadele
- Zararlılar ile biyoteknik mücadele
- Bitki hastalıklarının önlenmesinde kültürel yöntemler
- Bitki hastalıkları ile mücadelede tahmin ve uyarı sistemlerinin kullanılması
- Biyopestisitler ve uygulamaları
- Sürdürülebilir tarımda bitki hastalıkları ile mücadelede kimyasal kullanımı
- Sürdürülebilir tarımın geleceği
BİTKİ HASTALIKLARINDA TAHMİN VE ERKEN UYARI SİSTEMLERİ
Dersin Kredisi |
Ulusal |
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS) |
|
|
T |
U |
6 |
|
|
3 |
0 |
|
||
Dersin Türü |
Seçmeli |
|||
Dersin Dönemi |
Bahar |
|||
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Üyeleri Ve E-Posta Adresleri |
Dr. Öğretim Üyesi Benian Pınar AKTEPE (benianaktepe@osmaniye.edu.tr) |
Dersin Amacı: bitki hastalıkları ile mücadelede kullanılan tahmin ve erken uyarı sistemlerinin örnekler verilerek tanıtılması, patojen, konukçu ve çevre ilişkilerinden yararlanılarak erken uyarı sistemlerini geliştirme yöntemleri ile patojen, konukçu ve çevre koşullarının takibi ve başta iklim olmak üzere erken uyarı amaçlı veri toplama ve değerlendirme metotlarının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik:. Bu ders kapsamında bitki hastalıkları ile savaşımda tahmin ve erken uyarı sistemlerinin kullanımı ve faydaları, tahmin ve erken uyarının esasları ve erken uyarı sistemlerinin geliştirilmesi konularında bilgiler verilmektedir. Ayrıca tahmin ve erken uyarı sistemlerinde hastalık modellerinden yararlanma ve patojen, konukçu ve çevre koşullarının izlenmesi ve erken uyarı amaçlı veri toplama ve değerlendirme anlatılmaktadır. Son olarak ta dünyada bitki hastalıkları ile mücadelede kullanılan önemli tahmin ve erken uyarı sistemleri tanıtılmaktadır.
Görüntülenme Sayısı: 334