İŞLETME BÖLÜMÜ
ANA DAL ÖĞRETİM PROGRAMI ZORUNLU DERS İÇERİKLERİ
|
1. SINIF 1. YARIYIL (GÜZ DÖNEMİ)
|
S/N
|
Dersin Kodu
|
DERS ADI
|
Z/S
|
T
|
U
|
L
|
TS
|
K
|
AKTS
|
1
|
ISL101
|
İKTİSADA GİRİŞ 1
|
Z
|
2
|
0
|
0
|
2
|
2
|
5
|
İçerik: Bu dersin amacı, iktisadi düşünme tarzı denilen yöntemi öğrencilere tanıtmak ve böylece onlara kıt kaynak-sınırsız istek olarak özetlenen sorunla insanların milyonlarca yıldan beri karşı karşıya olduklarını kavratmak, yaşadığımız dünyanın iktisadi sorunlarla çevrelendiğini ve bu sorunların anlaşılmasının çeşitli araçlar gerektirdiğini göstermek ve bu araçlarla ilgili gerekli altyapıyı aktarmaktır. Ders kapsamında; İktisatın tanımı, doğuşu ve gelişimi, temel kavramlar, ekonomik sistemler, talep, talep fonksiyonu ve kanunu, talep eğrisi, talep değişmesi ve talep eğrisinde kaymalar, talep esnekliği, arz, arz fonksiyonu ve kanunu, arz eğrisi, arz esnekliği, piyasa dengesi, talep/arz kaymaları ve denge, fayda yaklaşımları ve tüketici dengesi, üretim faktörleri… gibi konular ele alınmaktadır.
|
2
|
ISL103
|
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ 1
|
Z
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
4
|
İçerik: Bu ders, öğrencilere İşletme Bilimi ile ilgili temel kavramları aktarmak, yönetim, liderlik, girişimcilik, işletme kurma ve yönetme konularında arka plan bilgisi sunmak ve işletme fonksiyonlarının öğrenimi için bir altyapı oluşturmaktır. Temel işletmecilik ve ekonomi kavramları, işletme türleri ve işletmenin kuruluşu, iş ahlakı ve sosyal sorumluluk, uluslararası işletmecilik, yönetim yaklaşımları, örgütleme yaklaşımları, insan kaynakları yönetimi, üretim ve üretim yönetimi konuları ders içeriğini oluşturmaktadır.
|
3
|
ISL105
|
GENEL MUHASEBE 1
|
Z
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
5
|
İçerik: Bu dersin amacı, muhasebenin temel ilkeleri ve değerlendirme yöntemlerinden faydalanılarak muhasebe kayıt sisteminin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Derste; Muhasebe tanımı ve konusu, temel kavramlar. hesap kavramı, yevmiye maddesi, nizam ve yardımcı hesaplar, tek düzen hesap planı hakkında genel bilgiler, bilanço- aktif hesaplar, hazır değerler, menkul kıymetler, ticari alacaklar ve diğer alacakların incelenmesi stokların incelenmesi, KDV ve uygulamaları, sürekli ve aralıklı envanter yöntemi ele alınmaktadır.
|
4
|
ISL107
|
İŞLETME VE İKTİSAT MATEMATİĞİ 1
|
Z
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
5
|
İçerik: Bu dersin amacı, İyi bir işletmecinin bilimsel çalışmaların arka planında matematiğin ne denli önemli bir dayanak olduğunu görmesi ve matematiksel ilişkilerden yararlanmayı öğrenmesidir. Cebir bilgilerinin yinelenmesi, denklemler, denklerin ve eşitsizliklerin, fonksiyon ve grafikler, doğrular ve denklem sistemleri, üstel fonksiyonlar, logaritmik fonksiyonlar, limitler ve süreklilik, diferansiyel hesaplar, diferansiyel hesap uygulamaları derste görülen konulardır.
|
5
|
TBT101
|
TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ 1
|
Z
|
2
|
2
|
0
|
4
|
3
|
4
|
İçerik: Bu ders ile birlikte, temel bilgisayar donanımı ve işletim sistemi kavramları, Windows’un temel özellikleri, Ms-Dos komutlarının kullanımı ve dizin yapısı, dosya ve klasörlerin düzenlenmesi, Word’de tabloların oluşturulması ve Excel, Internet ve Arama Makinelerinin kullanımı öğretilmektedir.
|
6
|
YDİ101
|
YABANCI DİL: İNGİLİZCE 1
|
Z
|
2
|
0
|
0
|
2
|
2
|
2
|
İçerik: Bu dersin amacı, İngilizcenin temel dil bilgisi kurallarını öğretmek ve konuşma, yazma, dinleme ve okuma becerileri kazandırmaktır.
|
7
|
TDL101
|
TÜRK DİLİ 1
|
Z
|
2
|
0
|
0
|
2
|
2
|
2
|
İçerik: Dersin amacı, temel dil becerilerini geliştirmektir. Dilin tanımı ve nitelikleri, diller, ses bilgisi, Türkçe'nin ses özellikleri, yazım kuralları, noktalama işaretleri, kelime yapı, kökler ve ekler, yapım ekleri, çekim ekleri, kelime anlamı, güzel adlandırma, atasözleri ve deyimler, isimler, sıfatlar, tamlamalar gibi konulara ders kapsamında değinilecektir.
|
8
|
DOY101
|
DİJİTAL OKURYAZARLIK
|
Z
|
2
|
0
|
0
|
2
|
2
|
3
|
İçerik: Dijital okuryazarlık bireylerin bilişim teknolojilerini ihtiyaçları doğrultusunda kullanabilme becerisidir. Bu beceri anlamlı edinimlerin gerçekleşmesine doğrudan katkı sağlamaktadır. Bu ders öğrencilere akıllı cihazlar ve sosyal ağların temel prensipleri, topluluklar ve sosyal medya ile etkileşim, bilgiye ulaşma onu analiz etme, eleştirel düşünme gibi beceriler kazandırmayı amaçlar. Ders kapsamında, dijital okuryazarlık kavramı ve dijital teknolojileri kullanırken insanların bilgiyi bulma, kullanma, özetleme, değerlendirme, yaratma ve iletişim kurma yolları gibi konular ele alınacaktır.
|
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi.
|
|
1. SINIF / 2.YARIYIL (BAHAR DÖNEMİ)
|
S/N
|
Dersin Kodu
|
DERS ADI
|
Z/S
|
T
|
U
|
L
|
TS
|
K
|
AKTS
|
1
|
ISL102
|
İKTİSADA GİRİŞ 2
|
Z
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
İçerik: Bu dersin amacı, iktisadi düşünmeyi ve yaşadığımız dünyanın iktisadi sorunlarla çevrelendiğini ve bu sorunların anlaşılması için gerekli altyapıyı aktarmaktır. Derste; faktör talebi, faktör arzı, faiz, kar, fonksiyonel ve kişisel gelir dağılımı, kişisel gelir dağılımında eşitsizliğin ölçülmesi, GSMH, GSYİH, SMH, milli gelir, kişisel gelir, harcanabilir gelir, kişi başına milli gelir, nominal ve reel milli gelir, milli gelir denge düzeyinin toplam talep-toplam arz ve yatırım- tasarruf yaklaşımlarına göre belirlenmesi, çarpan, enflasyonist ve deflasyonist açık, devlet harcamaları, vergiler, dış ticaret, istihdam, işgücü, işsizlik konuları öğrencilere öğretilecektir.
|
2
|
ISL104
|
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ 2
|
Z
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
5
|
İçerik: Bu ders kapsamında Bu dersin amacı, Temel işletme fonksiyonları hakkında genel bir bilgi düzeyinin oluşmasını sağlamaktır. Üretim yönetimi ve planlaması, pazarlama yönetimi (4P) ve pazarlama araştırmaları, muhasebe fonksiyonunun açıklanması, finansal yönetim, para ve bankacılık, sermaye piyasaları, risk yönetimi, halkla ilişkiler, bilgi sistemleri, işletme yönetiminde karar verme süreci ele alınmaktadır.
|
3
|
ISL106
|
GENEL MUHASEBE 2
|
Z
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
5
|
İçerik: Bu dersin amacı, dönem içi ve dönem sonu muhasebe işlemleri ile finansal tabloların oluşturulmasıdır. Maddi duran varlıklar, maddi olmayan duran varlıklar, amortismanlar, yabancı kaynaklar, özkaynaklar, geçici mizan, dönem sonu muhasebe işlemleri, kesin mizan, bilanço, gelir tablosu konuları ele alınmaktadır.
|
4
|
ISL108
|
İŞLETME VE İKTİSAT MATEMATİĞİ 2
|
Z
|
1
|
2
|
0
|
3
|
2
|
5
|
İçerik: Bu derste, Matematik konuları hakkında gerekli olan ön bilgileri vermek, matematiksel kavramları tanıtmak ve matematiğin işletmede ki uygulamalarını göstermek amaçlanmıştır. Derste, İntegral hesapları, integral alma yöntem ve uygulamaları, çok değişkenli hesaplar, katlı integraller, optimizasyon, lagrange çarpanları, homojen fonksiyonlar, matris cebiri, determinantlar, doğrusal denklem sistemleri konuları ele alınmaktadır.
|
5
|
ISL114
|
HUKUKA GİRİŞ
|
Z
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
5
|
İçerik: Ders kapsamında hukukun tanımı, hukukun amaçları, hukuk kuralları, hukukun kaynakları ve hukuk kurallarının yorumu, hukukun sistematiği, hukukun temel kavramları ve kurumları konuları incelenmektedir.
|
6
|
YDİ102
|
YABANCI DİL: İNGİLİZCE 2 |
Z
|
2
|
0
|
0
|
2
|
2
|
2
|
İçerik: Dersin amacı, temel dil becerilerini geliştirmektir. Present continuous, adjectives, adverbs, simple past tense, regular and irregular, comparatives and superlatives, comparatives and superlatives, present perfect tense, present perfect continuous tense, simple future tense konuları ele alınacaktır.
|
7
|
TDL102
|
TÜRK DİLİ 2
|
Z
|
2
|
0
|
0
|
2
|
2
|
2
|
İçerik: Dersin amacı, orta öğretimi bitiren öğrencilerin, dili kullanma becerisi kazanarak zamanın ihtiyaçlarına cevap verebilecek aydın kişiler durumuna gelebilmelerini sağlamaktır. Anlatım kavramı ve özellikleri, sözlü ve yazılı anlatımda düşünceyi geliştirme yolları, nesnel- öznel, doğrudan- dolaylı, düz ve mecazlı anlatım, okuma, dinleme, konuşma ve yazma, çözümlemeleri, hikâye türünün Türk edebiyatındaki gelişim çizgisi ve Cumhuriyet dönemi Türk hikâyesinin işlenmesi konuları öğretilecektir.
|
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi.
|
|
2. SINIF / 3.YARIYIL (GÜZ DÖNEMİ)
|
S/N
|
Dersin Kodu
|
DERS ADI
|
Z/S
|
T
|
U
|
L
|
TS
|
K
|
AKTS
|
1
|
ISL201
|
MİKRO İKTİSAT
|
Z
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
4
|
İçerik: Bu dersin amacı; rasyonel davranan üretici ve tüketicilerin kısıtlı imkânlar içerisinde maksimum kazancı elde etme doğrultusunda kararlarını ne şekilde aldıkları ve nasıl uyguladıkları konusunda bilgilendirmektir. Ders kapsamında; tüketici dengesi, fiyat tüketim eğrisi ve talep fonksiyonu, talep esnekliği, arz fonksiyonu ve arz esnekliği, üretici davranışları, üretim fonksiyonu çeşitleri, üretim maliyetleri ve maliyet fonksiyonu, tam rekabet piyasası ve firma dengesi, rekabetsiz piyasalar, faktör piyasaları, genel denge ve refah konuları işlenmektedir.
|
2
|
ISL203
|
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
|
Z
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
4
|
İçerik: Bu dersin genel amacı; öğrencilere yönetim biliminin ortaya çıkışını, klasik, neo-klasik ve modern yönetim teorileri ile yönetim fonksiyonları aktarmak ve kavratmaktır. Derste; yönetimin temel kavramları, önemi, yönetim yönetim biliminin gelişimi: klasik, davranışsal, modern yönetim yaklaşımları ve karşılaştırma, yönetim sistemi, yönetim fonksiyonları: planlama, örgütleme, yöneltme, koordinasyon, kontrol, denetim, organizasyon kavramı: özellikleri, ilkeleri, organizasyon süreci, planlama süreci ile karşılaştırma, örgütleme, örgüt tasarımında yeni kavram ve yaklaşımlar ele alınmaktadır.
|
3
|
ISL207
|
İSTATİSTİK 1
|
Z
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
5
|
İçerik:Bu dersin amacı; verilere dayalı ilişkiler hakkındaki çıkarımlar için gerekli olan istatistiksel yöntemlerin öğrencilere teorik olarak verilmesidir. Temel kavramlar, frekans tabloları, şekiller ve grafikler, merkezi eğilim ölçüleri ve hesaplanması, dağılış ölçüleri ve hesaplanması, kesikli ve sürekli olasılık dağılımları, olasılık teorisi ve türleri, rassal değişkenler, beklenen değer, permütasyon ve kombinasyon, olasılık dağılımları, örnekleme teorisi ve yöntemleri, güven aralıklarının tahmini, indeksler, ilişki ölçüleri, serpilme diyagramı, kovaryans, korelasyon konuları ele alınmaktadır.
|
4
|
ISL213
|
PAZARLAMA İLKELERİ
|
Z
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
5
|
İçerik: Bu dersin amacı; modern pazarlamanın temel kavramları ve uygulaması hakkında öğrencinin bilgi ile donanımını sağlamaktır. Derste; pazarlamanın temel kavramları ve gelişimi, pazarlama çevresi, stratejik pazarlama, pazarlama araştırması, tüketici pazarları ve tüketici davranışı, endüstriyel pazarlar, pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi, pazar konumlandırma, pazarlama karması; ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma konularına değinilmektedir.
|
5
|
ISL215
|
ENVANTER VE BİLANÇO
|
Z
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
5
|
İçerik:Bu derste; envanter kavramı ve çeşitleri, dönen ve duran varlık hesaplarının dönem sonu işlemleri, öz kaynak, kısa ve uzun vadeli yabancı kaynak işlemlerine yönelik uygulamalar ve mali tabloların hazırlanmasına ilişkin temel işleyiş ele alınmaktadır.
|
6
|
ATA101
|
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ 1
|
Z
|
2
|
0
|
0
|
2
|
2
|
2
|
İçerik: Dersin amacı, Atatürkçü düşünceyi gerçek yönüyle tanıtmak ve güncelleştirerek yaşatmaya katkıda bulunmaktır. Derste; Türk İnkılâp hareketleri, inkılaplar, Atatürk dönemi dış politikası, Türk İnkılâbının dayandığı temeller ve Atatürkçülük, Atatürk ilkeleri, Türkiye Cumhuriyetinin temel ilkeleri ve değişmez nitelikler, milliyetçilik, halkçılık, devletçilik, laiklik, inkılâpçılık, bütünleyici ilkeler, milli egemenlik, milli bağımsızlık, Milli birlik, beraberlik ve ülke bütünlüğü, bilimsellik ve akılcılık, çağdaşlaşma ve batılılaşma ele alınmaktadır.
|
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi.
|
|
2. SINIF / 4. YARIYIL (BAHAR DÖNEMİ)
|
S/N
|
Dersin Kodu
|
DERS ADI
|
Z/S
|
T
|
U
|
L
|
TS
|
K
|
AKTS
|
1
|
ISL202
|
MAKRO İKTİSAT
|
Z
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
4
|
İçerik: Bu dersin amacı; makro iktisadın konularını temel kavramlar ve teorik yaklaşımlar çerçevesinde ele almak, uzun dönemde ekonomide denge koşulunun nasıl sağlandığını ve politikaların etkilerini incelemek ve makro değişkenlerle ilgili güncel verileri yorumlayabilme yeteneği kazandırmaktır. Temel kavramlar, klasik makro analiz, keynesyen makro analiz, faktör piyasaları, para arzı ve talebi, para politikası, kamu borçları ve kamu açıkları, mal piyasasında denge-ıs modeli, para piyasasında denge -lm modeli, açık ekonomi ve ıs-lm, toplam arz ve toplam talep modeli, işsizlik ve enflasyon, ekonomik büyüme konuları ders kapsamında ele alınmaktadır.
|
2
|
ISL208
|
İSTATİSTİK 2
|
Z
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
5
|
İçerik: Dersin amacı, verilere dayalı ilişkiler hakkındaki çıkarımlar için gerekli olan istatistiksel yöntemlerin öğrencilere teorik olarak verilmesidir. Derste; hipotez testleri Z ve t istatistikleri, Z ve t istatistiklerini kullanarak iki gruba ait verilerin karşılaştırılması, Ki-kare testleri, Varyans Analizi (F testi, Tek yönlü varyans analizi, çoklu karşılaştırmalar), çift yönlü varyan analizi Scheffe testi, parametrik olmayan Testler, Mann-Whitney-Wilcoxon testi, Mood testi, Kruskal- Wallis testi), basit regresyon analizi, çoklu regresyon analizi, zaman serileri analizi, trend analizi, yarı ortalamalar, hareketli ortalamalar, trend değerinin hesaplanması, Konjonktörel ve mevsimsel dalgalanmalar ele alınmaktadır.
|
3
|
ISL210
|
TİCARET HUKUKU
|
Z
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
5
|
İçerik:Bu dersin genel amacı; ticari işletme hukukunu, şirketler hukukunu ve kıymetli evrak hukukunu değerlendirmedir. Derste; ticari işletme, ticari iş, ticari yargı, tacir, ticaret sicili, ticaret unvanı, haksız rekabet ve ticari defterler, ticaret şirketleri için genel hükümler, kollektif şirketler, komandit şirketler, limited şirketler, anonim şirketler, anonim şirketler, kooperatifler, kıymetli evrak kavramı, kıymetli evrak hukukunun genel hükümleri, kambiyo senetleri, bono, poliçe, çek konuları öğretilmektedir.
|
4
|
ISL214
|
PAZARLAMA YÖNETİMİ
|
Z
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
5
|
İçerik: Dersin amacı, pazarlama programları geliştirilmesi ve uygulamasını öğretmektir. Derste; pazarlamada karar verme ve pazarlama yönetim süreci aşamaları, mamul, mamul hayat eğrisi, yeni mamul geliştirme, ambalaj, marka, fiyat ve fiyatlandırma yöntemleri, fiyatlandırma stratejileri ve fiyatlandırmada esneklikler, tutundurma ve pazarlama iletişimi, kişisel satış ve satış yönetimi süreci, kişisel satışta beden dili, kişisel satış süreci ve satış geliştirme, reklam ve halkla ilişkiler, doğrudan pazarlama ve doğrudan pazarlama araçları e-ticaret ve internette pazarlama, dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım, pazarlama bölümünün organizasyonu, pazarlama denetimi konuları ele alınmaktadır.
|
5
|
ISL216
|
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
|
Z
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
4
|
İçerik:Dersle, bir örgütün, gelecekteki hedeflerine etkin bir biçimde ulaşabilmesi için, ihtiyaç duyacağı insanların sayısının ve niteliklerinin önceden belirlenmesine ve bu ihtiyacın nasıl ve ne düzeyde karşılanabileceğinin saptanmasına ilişkin faaliyetlerin neler olduğunu aktarma ve kavratma amaçlanmıştır.
|
6
|
ATA102
|
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ 2
|
Z
|
2
|
0
|
0
|
2
|
2
|
2
|
İçerik: Dersin amacı, Atatürkçü düşünceyi gerçek yönüyle tanıtmak ve güncelleştirerek yaşatmaya katkıda bulunmaktır. Derste; Türk İnkılâp hareketleri, inkılaplar, Atatürk dönemi dış politikası, Türk İnkılâbının dayandığı temeller ve Atatürkçülük, Atatürk ilkeleri, Türkiye Cumhuriyetinin temel ilkeleri ve değişmez nitelikler, milliyetçilik, halkçılık, devletçilik, laiklik, inkılâpçılık, bütünleyici ilkeler, milli egemenlik, milli bağımsızlık, Milli birlik, beraberlik ve ülke bütünlüğü, bilimsellik ve akılcılık, çağdaşlaşma ve batılılaşma ele alınmaktadır.
|
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi.
|
|
3. SINIF / 5.YARIYIL (GÜZ DÖNEMİ)
|
S/N
|
Dersin Kodu
|
DERS ADI
|
Z/S
|
T
|
U
|
L
|
TS
|
K
|
AKTS
|
1
|
ISL303
|
MALİYET MUHASEBESİ
|
Z
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
5
|
İçerik: Bu dersin amacı, iktisadi düşünmeyi ve yaşadığımız dünyanın iktisadi sorunlarla çevrelendiğini ve bu sorunların anlaşılması için gerekli altyapıyı aktarmaktır. Derste; faktör talebi, faktör arzı, faiz, kar, fonksiyonel ve kişisel gelir dağılımı, kişisel gelir dağılımında eşitsizliğin ölçülmesi, GSMH, GSYİH, SMH, milli gelir, kişisel gelir, harcanabilir gelir, kişi başına milli gelir, nominal ve reel milli gelir, milli gelir denge düzeyinin toplam talep-toplam arz ve yatırım- tasarruf yaklaşımlarına göre belirlenmesi, çarpan, enflasyonist ve deflasyonist açık, devlet harcamaları, vergiler, dış ticaret, istihdam, işgücü, işsizlik konuları öğrencilere öğretilecektir.
|
2
|
ISL305
|
İŞLETME FİNANSI
|
Z
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
5
|
İçerik: Bu ders kapsamında Bu dersin amacı, Temel işletme fonksiyonları hakkında genel bir bilgi düzeyinin oluşmasını sağlamaktır. Üretim yönetimi ve planlaması, pazarlama yönetimi (4P) ve pazarlama araştırmaları, muhasebe fonksiyonunun açıklanması, finansal yönetim, para ve bankacılık, sermaye piyasaları, risk yönetimi, halkla ilişkiler, bilgi sistemleri, işletme yönetiminde karar verme süreci ele alınmaktadır.
|
3
|
ISL345
|
YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI
|
Z
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
5
|
İçerik: Bu dersin amacı, dönem içi ve dönem sonu muhasebe işlemleri ile finansal tabloların oluşturulmasıdır. Maddi duran varlıklar, maddi olmayan duran varlıklar, amortismanlar, yabancı kaynaklar, özkaynaklar, geçici mizan, dönem sonu muhasebe işlemleri, kesin mizan, bilanço, gelir tablosu konuları ele alınmaktadır.
|
4
|
ISL359
|
BİLGİSAYARLI MUHASEBE
|
Z
|
1
|
2
|
0
|
3
|
2
|
5
|
İçerik: Bu derste, Matematik konuları hakkında gerekli olan ön bilgileri vermek, matematiksel kavramları tanıtmak ve matematiğin işletmede ki uygulamalarını göstermek amaçlanmıştır. Derste, İntegral hesapları, integral alma yöntem ve uygulamaları, çok değişkenli hesaplar, katlı integraller, optimizasyon, lagrange çarpanları, homojen fonksiyonlar, matris cebiri, determinantlar, doğrusal denklem sistemleri konuları ele alınmaktadır.
|
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi.
|
|
3. SINIF / 6. YARIYIL (BAHAR DÖNEMİ)
|
S/N
|
Dersin Kodu
|
DERS ADI
|
Z/S
|
T
|
U
|
L
|
TS
|
K
|
AKTS
|
1
|
ISL304
|
YÖNETİM MUHASEBESİ
|
Z
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
5
|
İçerik: Yönetim muhasebesinin niteliği, Yönetimdeki yeri, Maliyet kavramı ve bölümlenmesi, maliyet hacim ilişkileri, toplam ve birim maliyet fonksiyonları, maliyet-hacim ilişkileri, saptama yöntemleri, maliyet hacim-kâr analizleri, yönetim kararlarına uygulanması konuları anlatılacaktır.
|
2
|
ISL306
|
FİNANSAL YÖNETİM
|
Z
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
5
|
İçerik: Bu ders kapsamında Finansal tabloları öğrenir, finansal Tabloları Analiz eder, finansal planlama yapar, duran varlık yatırım analizlerini gerçekleştirir.
|
3
|
ISL346
|
ÜRETİM YÖNETİMİ
|
Z
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
5
|
İçerik: Bu dersin amacı: Üretim yönetiminin karar verme süreçlerinin ve pazarlama unsurları ile ilgili kararlardaki kavram ve stratejilerin anlam ve önemlerinin öğrencilere kazandırılmasıdır. Üretim yönetimi fonksiyonunun amaçları ve sınıflandırılması, sürekli, sipariş ve proje tipi üretim sistemleri ve özellikleri, tam zamanında üretim sistemleri, esnek üretim sistemleri, üretim yönetimi alanında verilen kararlar, üretim/işlemler stratejisi; strateji, kararlılık, büyüme, üretim stratejisinin geliştirilmesi gibi konular işlenmektedir.
|
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi.
|
İşletme bölümü lisans programı ders içeriklerinin indirilebilir (yazdırılabilir) formu 
|