|
İŞLETME BÖLÜMÜ KALİTE GÜVENCE POLİTİKASI |
|
|
1. POLİTİKANIN AMACI |
|
|
Bu politikanın amacı, Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Kalite Güvencesi Yönergesi hükümleri gereğince İşletme Bölümü’nün eğitim, öğretim, araştırma ve toplumsal katkı süreçlerinde yüksek kalite standartlarının korunması, sürekli iyileştirilmesi ve ulusal/uluslararası akreditasyon kriterlerine tam uyumunun sağlanmasıdır. |
|
|
2. TEMEL İLKELER VE YAKLAŞIMLAR |
|
|
Kalite Kültürü Geliştirmek: Tüm paydaşların (öğrenci, öğretim elemanı, mezun, işveren, kamu ve sivil toplum) katılımıyla kaliteye dayalı bir kültür oluşturulur. |
|
|
Sürekli İyileştirme: PUKÖ (Planla–Uygula–Kontrol Et – Önlem Al) döngüsü çerçevesinde süreçler sürekli izlenir, değerlendirilir ve iyileştirilir. |
|
|
Şeffaflık ve Hesap Verebilirlik: Bölümün tüm eğitim ve yönetim süreçleri belgelenir, iç/dış denetimlere hazır tutulur. |
|
|
Akademik Mükemmellik: Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) ile ulusal ve uluslararası akreditasyon kuruluşlarının kriterleriyle tam uyumlu bir bilgi sistemi (program çıktıları–ders çıktıları matrisi, çıktı düzeylerinin tanımlanması vb.) esas alınarak uygulanır. Bu sistem, sürekli izleme ve iyileştirme süreçleriyle desteklenerek akademik mükemmellik hedeflenir. |
|
|
Paydaş Odaklılık: Paydaş geri bildirimleri (mezun, işveren, öğrenci, danışma kurulu) sistematik şekilde toplanır, analiz edilir ve kararlara ve program iyileştirmelerine yansıtılır. |
|
|
3. UYGULAMA ALANLARI |
|
| a) |
Eğitim ve Öğretim |
|
Program ve ders öğrenme çıktıları TYYÇ ile uyumlu hale getirilir. |
|
|
Ders izlenceleri, öğretim planları ve ölçme araçları güncel tutulur. |
|
|
Planlanan eğitim amaçlarına göre öğrenci kazanımları sistemli biçimde ölçülür ve izlenir. |
|
| b) |
Ölçme ve Değerlendirme |
|
Program çıktıları için açık hedefler ve performans göstergeleri tanımlanır. |
|
|
Öğrenci geri bildirimleri ve mezuniyet öncesi değerlendirme sonuçları sistematik biçimde analiz edilerek sürekli iyileştirme sürecine veri sağlanır. |
|
|
Ölçüm sonuçları, bölümün yıllık kalite raporlarına entegre edilir. |
|
| c) |
Paydaş Katılımı |
|
Bölüm Danışma Kurulu aktif biçimde çalıştırılır, tüm paydaş grupları temsil edilir. |
|
|
Mezun ve işveren anketleri düzenli olarak uygulanır ve analizleriyle program güncellemeleri yapılır. |
|
| d) |
Süreç Yönetimi ve Dokümantasyon |
|
Tüm kalite süreçleri (anket, izleme formları, toplantı tutanakları, raporlar) dijital- fiziksel ortamda düzenli arşivlenir. |
|
|
Süreçlere ilişkin ramak kalma durumları, aksaklıklar ve düzeltici faaliyetler kayıt altına alınır. |
|
| e) |
Fiziksel ve Teknik Altyapı |
|
Derslik, laboratuvar, kütüphane ve engelli erişimindeki eksiklikler tanımlanır; ihtiyaçlar raporlanır ve giderilir. |
|
|
Tüm ortam ve kaynaklar eğitim süreçlerine uygun şekilde düzenlenir ve güncellenir. |
|
| f) |
İç Denetim, Öz Değerlendirme ve Eylem Planları |
|
Her akademik yıl sonunda öz değerleme raporu hazırlanır. |
|
|
SWOT analizi yapılır. |
|
|
Belirlenen alanlarda iyileştirme eylem planları hazırlanarak sonuçları izlenir |
|
|
4. SORUMLULUKLAR |
|
|
Bölüm Başkanı ve Kalite Sorumlusu, politikanın uygulanmasını koordine eder ve sonuçlarını bölüm kuruluna sunar. |
|
|
Öğretim Elemanları, kendi ders ve öğrencileriyle ilgili kalite süreçlerini yürütür ve raporlar. |
|
|
İdari Personel, belgeleme, arşivleme ve iletişim destek faaliyetlerini düzenler. |
|
|
Danışma Kurulu ve Paydaşlar, görüş ve önerileriyle kalite stratejisinin şekillendirilmesine katkı sağlar. |
|
|
5. PERFORMANS GÖSTERGELERİ |
|
|
Kalite performansı aşağıdaki ölçütlerle değerlendirilir. |
|
|
Mezun istihdam oranı |
|
|
Öğrenci memnuniyeti anketleri |
|
|
İşveren geri bildirimleri |
|
|
Ders kazanım başarı oranları |
|
|
Akreditasyon sonuçları |
|
|
6. POLİTİKANIN YÜRÜRLÜĞE GİRMESİ VE GÖZDEN GEÇİRİLMESİ |
|
|
Bu politika, 25.07.2025 gün ve 2025/09 Sayılı Bölüm Kurulu kararı ile yürürlüğe girmiştir. |
|
|
Politika, her iki yılda bir yapılacak değerlendirme toplantılarında gözden geçirilir ve gerekli güncellemeler yapılır. |
|
Güncelleme 29.07.2025 11:30:42
Görüntülenme Sayısı: 392
