|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DERS BİLGİLERİ |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Adı (Türkçe/İngilizce) |
Kodu |
T+U Saat |
Kredi |
AKTS |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ/ INTERNAL MEDICINE NURSING |
İHH811 |
2+8 |
6 |
6 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Türü |
☒ Zorunlu ☐ Seçmeli |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Öğretim Elemanı |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin İçeriği |
Bu dersin amacı öğrencilere erişkin bireylerde görülen akut ve kronik sağlık problemleri hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi vermeyi, kazanmış olduğu kuramsal bilgiyi toplumun sağlık gereksinimleri ve hemşirelik süreci doğrultusunda uygulamaya aktarmayı, hastaya bilimsel ve bütüncül olarak yaklaşma yeteneği kazandırmayı sağlar. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kaynaklar |
1.Akdemir N, Birol L, Bedük T. (2003) İç hastalıkları ve hemşirelik bakımı İstanbul: Koç Vakfı Sanerc Yayın no:2 2.Medical Nursing. Editör:Can Gülbeyaz, Tülek Zeliha, Basım sayısı:1, Sayfa sayısı:550, Nova Publishers, ISBN:979-8-89113-089-0 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DERS BİLGİLERİ |
|||||
Dersin Adı (Türkçe/İngilizce) |
Kodu |
T+U Saat |
Kredi |
AKTS |
|
FİZYOPATOLOJİ/ PHYSIOPATHOLOGY |
İHH813 |
3+0 |
3 |
6 |
|
Dersin Türü |
☐ Zorunlu ☒ Seçmeli |
||||
Dersin Öğretim Elemanı |
|
||||
Dersin İçeriği |
Bu ders sistemlerin temel fizyolojisini, hastalık durumunda sistemlerde ortaya çıkabilecek değişiklikleri, bunların yol açtığı belirti, bulguları ve nedenlerini inceleyerek hasta bakımında temel oluşturacak kavram ve ilkeleri geliştirmeyi amaçlar. |
||||
Kaynaklar |
1. Pathophysiology for Nurses at a Glance. Muralitharan Nair, Ian Peate. 2015. Wiley. ISBN:9781118746059, 1118746058 |
||||
DERS BİLGİLERİ |
|||||
Dersin Adı (Türkçe/İngilizce) |
Kodu |
T+U Saat |
Kredi |
AKTS |
|
PALYATİF BAKIM HEMŞİRELİĞİ / PALLIATIVE CARE NURSING |
İHH815 |
3+0 |
0 |
6 |
|
Dersin Türü |
☐ Zorunlu ☒ Seçmeli |
||||
Dersin Öğretim Elemanı |
|
||||
Dersin İçeriği |
Palyatif bakımın amacını, felsefesini ve ilkelerini, palyatif bakım ekibinin rol ve sorumluluklarını bilmesi, hasta ve ailesinin palyatif bakım gereksinimlerini tanımlanması, bakım süreci, yas dönemiyle etkin baş etme yöntemlerinin uygulanmasında gerekli bilgi ve beceriyi kazandırılması gibi konuları kapsar. |
||||
Kaynaklar |
1. Palliative Care Nursing Quality Care to the End of Life. Deborah Witt Sherman. Springer Publishing Company. 2010. 2. Palyatif Bakım Kanıt Temelli Rehber. Ed. Prof. Dr. Nevin ŞANLIER , Dr. Öğr. Üyesi Nursemin ÜNAL , Dr. Öğr. Üyesi Gamze ACAVUT. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri. 2024. ISBN: 9786256448957 |
||||
DERS BİLGİLERİ |
|||||
Dersin Adı (Türkçe/İngilizce) |
Kodu |
T+U Saat |
Kredi |
AKTS |
|
SEMPTOM YÖNETİMİ/SYMPTOM MANAGEMENT |
İHH817 |
3+0 |
0 |
6 |
|
Dersin Türü |
☐ Zorunlu ☒ Seçmeli |
||||
Dersin Öğretim Elemanı |
|
||||
Dersin İçeriği |
Bu dersin amacı öğrenciye akut ve kronik hastalıkların semptomlarının etyopatogenezi, tanı, tedavi ve bakımları hakkında temel bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
||||
Kaynaklar |
1.NIH state-of-the-science statement on symptom management in cancer. National Institutes of Health, Office of the Director. 2002 2. A Guide to Symptom Relief in Palliative Care. Claud F. B. Regnard, Mervyn Dean. 2010. ISBN:9781846193569, 1846193567 |
||||
DERS BİLGİLERİ |
|||||
Dersin Adı (Türkçe/İngilizce) |
Kodu |
T+U Saat |
Kredi |
AKTS |
|
DİYABET HEMŞİRELİĞİ / DIABETES NURSING |
İHH819 |
3+0 |
0 |
6 |
|
Dersin Türü |
☐ Zorunlu ☒ Seçmeli |
||||
Dersin Öğretim Elemanı |
|
||||
Dersin İçeriği |
Bu dersin amacı öğrenciye diyabet ve metabolizma hastalıklarının etiyolojisi, fizyopatolojisi, belirti, bulguları, korunma ve tanı yöntemleri, tedavi seçenekleri, kanıt temelli bakım, hasta ve ailesinin eğitimi ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır |
||||
Kaynaklar |
1. Diabetes in Old Age. Ed. Alan J. Sinclair. Wiley. 2009. ISBN:9780470065624, 0470065621 2. Diyabetin Şifresi. Ed.Deniz Eriş. Akademisyen Kitabevi. 2023. ISBN:9786253991456, 6253991450 |
||||
DERS BİLGİLERİ |
|||||
Dersin Adı (Türkçe/İngilizce) |
Kodu |
T+U Saat |
Kredi |
AKTS |
|
YOĞUN BAKIM HEMŞİRELİĞİ / INTENSIVE CARE NURSING |
İHH821 |
3+0 |
0 |
6 |
|
Dersin Türü |
☐ Zorunlu ☒ Seçmeli |
||||
Dersin Öğretim Elemanı |
|
||||
Dersin İçeriği |
Bu dersin amacı, öğrenciye yoğun bakım gereksinimi olan ve yaşamı tehdit edici problemleri olan hastaların tanılanmasını yapabilen, bilimsel kanıtlar çerçevesinde yoğun bakım hastasına sistematik ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımı verebilen sağlık profesyoneli yetiştirmektir. |
||||
Kaynaklar |
1. Critical Care Nursing Diagnosis and Management. Eds. Kathleen M. Stacy, Linda Diann Urden, Mary E. Lough. Elsevier/Mosby. 2014. ISBN: 9780323091787, 0323091784 |
||||
DERS BİLGİLERİ |
|||||
Dersin Adı (Türkçe/İngilizce) |
Kodu |
T+U Saat |
Kredi |
AKTS |
|
BAKIMIN PLANLANMASI / PLANNING CARE |
İHH823 |
3+0 |
0 |
6 |
|
Dersin Türü |
☐ Zorunlu ☒ Seçmeli |
||||
Dersin Öğretim Elemanı |
|
||||
Dersin İçeriği |
Bu dersin amacı öğrenciye hemşirelik bakımının bireye özgü olarak planlanması, bakım vermede problem çözme yaklaşımı, hemşirelik modelleri ve günlük yaşam aktiviteleri,öz bakım modeli,sistematik hemşirelik tanıları, bireyin ihtiyaçlarına özelleştirilerek planlanan bakımın uygulanması ve sonuçlarının değerlendirmesi süreçlerine ilişkin bilgi ve becereinin kazandırılmasıdır. |
||||
Kaynaklar |
1. Hemşirelikte Temel Kavramlar. Eds. Mualla YILMAZ, Selma ÖNCEL. Akademisyen Kitabevi. 2023. ISBN:9786253992316, 6253992317 2. Kuramdan Uygulamaya Hemşirelik Süreci. Eds.: Eylem PASLI GÜRDOĞAN, Ükke KARABACAK. Akademisyen Kitabevi. 2024 |
||||
DERS BİLGİLERİ |
|||||
Dersin Adı (Türkçe/İngilizce) |
Kodu |
T+U Saat |
Kredi |
AKTS |
|
UZMANLIK ALAN DERSİ / SPECIALIZED FIELD COURSE |
İHH802 |
4+0 |
0 |
6 |
|
Dersin Türü |
☒ Zorunlu ☐ Seçmeli |
||||
Dersin Öğretim Elemanı |
|
||||
Dersin İçeriği |
Yapılan tez çalışmasına yönelik literatürün aktarılması, tartışılması ve tezin bilimsel dayanağının oluşturulmasını sağlar. |
||||
Kaynaklar |
|
||||
DERS BİLGİLERİ |
|||||
Dersin Adı (Türkçe/İngilizce) |
Kodu |
T+U Saat |
Kredi |
AKTS |
|
SEMİNER / SEMINAR |
İHH806 |
0+0 |
0 |
6 |
|
Dersin Türü |
☒ Zorunlu ☐ Seçmeli |
||||
Dersin Öğretim Elemanı |
|
||||
Dersin İçeriği |
Öğrencinin iç hastalıkları hemşireliği ile ilgili tercih ettiği bir konuda literatür taramasına dayalı bir seminer hazırlaması ve sunması beklenir. |
||||
Kaynaklar |
|
||||
DERS BİLGİLERİ |
|||||
Dersin Adı (Türkçe/İngilizce) |
Kodu |
T+U Saat |
Kredi |
AKTS |
|
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE YAYIN ETİĞİ/ SCIENTIFIC RESEARCH AND PUBLICATION ETHICS |
İHH810 |
3+0 |
3 |
6 |
|
Dersin Türü |
☒ Zorunlu ☐ Seçmeli |
||||
Dersin Öğretim Elemanı |
|
||||
Dersin İçeriği |
Bu dersin amacı öğrencilere bilimsel araştırma yapma ve bilimsel bir rapor hazırlama yetkinliği kazandırmaktır. Ders kapsamında bilim ve bilimsel araştırma kavramları, bilimsel araştırmanın amaç ve türleri, bilimsel araştırma sürecinin planlanması, bilimsel araştırma yöntemleri, veri çeşitleri ve veri toplama yöntemleri, toplanan verilerin değerlendirilmesi, kaynak ve dipnot gösterme kuralları, rapor yazma ve sunum becerileri gibi konu başlıkları ele alınmaktadır. |
||||
Kaynaklar |
1. Scientific Research Methodologies. Dr. Shivpal Singh, Prof. Punita S. Tiwari, Dr. Naveen Kumar Singh Chauhan, Prof. Bhavna Verma. 2023. ISBN:9788119843039, 8119843037 |
||||
DERS BİLGİLERİ |
|||||
Dersin Adı (Türkçe/İngilizce) |
Kodu |
T+U Saat |
Kredi |
AKTS |
|
İLERİ İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ / ADVANCED INTERNAL MEDICINE NURSING |
İHH812 |
4+4 |
6 |
6 |
|
Dersin Türü |
☒ Zorunlu ☐ Seçmeli |
||||
Dersin Öğretim Elemanı |
|
||||
Dersin İçeriği |
Bu dersin amacı, İç hastalıkları ve bakımı konusunda özellikli ve güncel konularda bilgi ve beceri sahibi olma, sorunları saptayabilme, planlamaya uygun girişimleri yapabilme becerisi kazandırmak ve bu alanda yapılan yenilikleri takip etmek, bilimsel araştırma yapmak, ulaşılan bilgiyi hasta bakımına yansıtabilmek ve iç hastalıkları hemşireliğinde kanıt temelli bakımı sunabilmektir. |
||||
Kaynaklar |
1. Clinical Guidelines for Advanced Practice Nursing. Eds.:Collins-Bride, Karen G. Duderstadt, Rebekah Kaplan. Jones & Bartlett Learning . 2016. ISBN:9781284093131, 1284093131 |
||||
DERS BİLGİLERİ |
|||||
Dersin Adı (Türkçe/İngilizce) |
Kodu |
T+U Saat |
Kredi |
AKTS |
|
ONKOLOJİ HEMŞİRELİĞİ / ONCOLOGY NURSING |
İHH814 |
3+0 |
3 |
6 |
|
Dersin Türü |
☐ Zorunlu ☒ Seçmeli |
||||
Dersin Öğretim Elemanı |
|
||||
Dersin İçeriği |
Öğrenciye onkoloji hemşireliği ile ilgili kavramları ve uygulama modelleri, kansere neden olan faktörler, kanser tanı, tedavi ve bakım süreçleri, semptom kontrolü, kanserin hasta, aile ve toplum üzerindeki etkileri konusunda bilgi ve beceri kazandırmak amaçlanmıştır. |
||||
Kaynaklar |
1. Core Curriculum for Oncology Nursing E-Book. Oncology Nursing Society. Saunders. 2019. ISBN:9780323608626, 0323608620 2. Onkoloji Hemşireliğinde Kanıttan Uygulamaya - Konsensus 2014. Nobel Tıp KitapevleriEditor: Gülbeyaz CanISBN: 978-605-335-138-2 |
||||
DERS BİLGİLERİ |
|||||
Dersin Adı (Türkçe/İngilizce) |
Kodu |
T+U Saat |
Kredi |
AKTS |
|
GERİATRİ HEMŞİRELİĞİ / GERIATRIC NURSING |
İHH816 |
3+0 |
3 |
6 |
|
Dersin Türü |
☐ Zorunlu ☒ Seçmeli |
||||
Dersin Öğretim Elemanı |
|
||||
Dersin İçeriği |
Bu dersin temel amacı; yaşlıların özgün gereksinimlerini anlamayı, değerlendirmeyi, geriatrik bakım ve rehabilitasyonu planlamada, uygulamada bilgi ve beceri ile yürütülen bakım etkinlikleri sağlamaktır. |
||||
Kaynaklar |
1. Geriatric Nursing Growth of a Specialty. Priscilla Ebersole, RN, PhD, FAAN, Priscilla Ebersole, Theris A. Touhy. Springer Publishing Company.2006. ISBN:9780826126481, 0826126480 |
||||
DERS BİLGİLERİ |
|||||
Dersin Adı (Türkçe/İngilizce) |
Kodu |
T+U Saat |
Kredi |
AKTS |
|
NÖROLOJİ HEMŞİRELİĞİ / NEUROLOGY NURSING |
İHH818 |
3+0 |
3 |
6 |
|
Dersin Türü |
☐ Zorunlu ☒ Seçmeli |
||||
Dersin Öğretim Elemanı |
|
||||
Dersin İçeriği |
Sık görülen nörolojik hastalıklarla ilgili akut/kronik sorunların önlenmesi, tedavisi, rehabilitasyonu ve hastalık sürecinin farklı dönemlerinde karşılaşılan sorun ve komplikasyonlara yönelik girişimleri planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerinin kazanması amaçlanmaktadır. |
||||
Kaynaklar |
1. Neuroscience Nursing Evidence-Based Theory and Practice. Eds.: Ann-marie Mestecky, Sue Woodward. Wiley. 2010. ISBN:9781444329186, 1444329189 |
||||
DERS BİLGİLERİ |
|||||
Dersin Adı (Türkçe/İngilizce) |
Kodu |
T+U Saat |
Kredi |
AKTS |
|
KARDİYOLOJİ HEMŞİRELİĞİ / CARDIOLOGY NURSING |
İHH820 |
3+0 |
3 |
6 |
|
Dersin Türü |
☐ Zorunlu ☒ Seçmeli |
||||
Dersin Öğretim Elemanı |
|
||||
Dersin İçeriği |
Bu dersin amacı öğrenciye kalp hastalıklarının etiyolojisi, fizyopatolojisi, belirti, bulguları, korunma, kardiyolojik tanı yöntemlerinde hasta hazırlığı, tedavi seçenekleri, kanıt temelli bakım, hastanın ve ailesinin eğitimi konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
||||
Kaynaklar |
1. The ESC Textbook of Cardiovascular Nursing. Eds.: Catriona Jennings, David R. Thompson, Donna Fitzsimons, Ekaterini Lambrinou, Felicity Astin, Lis Neubeck. Oxford University Press. 2022. ISBN:9780198849315, 0198849311 |
||||
DERS BİLGİLERİ |
|||||
Dersin Adı (Türkçe/İngilizce) |
Kodu |
T+U Saat |
Kredi |
AKTS |
|
KRONİK HASTALIKLAR VE RUH SAĞLIĞI / CHRONIC DISEASES AND MENTAL HEALTH |
İHH822 |
3+0 |
3 |
6 |
|
Dersin Türü |
☐ Zorunlu ☒ Seçmeli |
||||
Dersin Öğretim Elemanı |
|
||||
Dersin İçeriği |
Kronik hastalıkların gelişimi ve ilerleyen süreçlerinde ruh sağlığı neden ve sonuç ilişkisi ile önemli bir yer tutmaktadır. Kronik hastalıklarla ruh sağlığının ilişkisini anlamak, değerlendirebilmek ve hastayı yönlendirebilmek amaçlanmaktadır. |
||||
Kaynaklar |
1. The Psychological and Social Impact of Chronic Illness and Disability. Eds.: Allison R. Fleming, PhD, CRC, Irmo Marini, PhD, DSc, CRC, CLCP, Malachy Bishop, PhD, CRC. Springer Publishing Company. 2023. ISBN:9780826151117, 0826151116 |
||||
DERS BİLGİLERİ |
|||||
Dersin Adı (Türkçe/İngilizce) |
Kodu |
T+U Saat |
Kredi |
AKTS |
|
AKILCI İLAÇ KULLANIMI / RATIONAL DRUG USE |
İHH824 |
3+0 |
3 |
6 |
|
Dersin Türü |
☐ Zorunlu ☒ Seçmeli |
||||
Dersin Öğretim Elemanı |
|
||||
Dersin İçeriği |
Bu dersin amacı öğrenciye diyabet ve metabolizma hastalıklarının etiyolojisi, fizyopatolojisi, belirti, bulguları, korunma ve tanı yöntemleri, tedavi seçenekleri, kanıt temelli bakım, hasta ve ailesinin eğitimi ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır |
||||
Kaynaklar |
1. Akılcı İlaç Kullanımı ve Klinik Farmakoloji. Ed. Harun ALP. Akademisyen Kitabevi. 2019. ISBN:9786052585368, 6052585366 |
||||
DERS BİLGİLERİ |
|||||
Dersin Adı (Türkçe/İngilizce) |
Kodu |
T+U Saat |
Kredi |
AKTS |
|
TAMAMLAYICI VE BÜTÜNLEYİCİ SAĞLIK YAKLAŞIMLARI / COMPLEMENTARY AND INTEGRATIVE HEALTH APPROACHES |
İHH826 |
3+0 |
0 |
6 |
|
Dersin Türü |
☐ Zorunlu ☒ Seçmeli |
||||
Dersin Öğretim Elemanı |
|
||||
Dersin İçeriği |
Bireyin iyilik halini sürdürülmesi ve geliştirilmesinin yanı sıra hastalık semptomlarının yönetiminde tıbbi tedavi ile birlikte ya da tıbbi tedaviye ek olarak kullanılan, bütüncül yaklaşımı temel alan tamamlayıcı ve bütünleyici sağlık yaklaşımları (TSY) hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Bu bağlamda doğal ürünler (bitkiler, vitaminler, mineraller, probiyotikler ve diyet destekleri), beden-zihin müdaheleleri (Yoga, kayropraksi, meditasyon, osteopati, masaj, akupunktur, tai chi, giqong, iyileştirici dokunma, reiki, hipnoz, refleksoloji vb ve diğer TSY yöntemleri (Ayurveda, Geleneksel Çin Tıbbı, homeopati) ders konuları içerisinde yer alır. |
||||
Kaynaklar |
1. Lubkin's Chronic Illness. Jones & Bartlett Learning. 2017. ISBN:9781284128857, 1284128857 2. Hemşirelikte Tamamlayıcı ve Alternatif Tedaviler. Eds.: Berna ÇOLAKOĞLU KURT, Nilgün ÖZBAŞ, Ümran SEVİL. Akademisyen Kitabevi. 2023. ISBN:9786253992651, 6253992651 |
||||
DERS BİLGİLERİ |
|||||
Dersin Adı (Türkçe/İngilizce) |
Kodu |
T+U Saat |
Kredi |
AKTS |
|
UZMANLIK ALAN DERSİ / SPECIALIZED FIELD COURSE |
İHH803 |
4+0 |
0 |
6 |
|
Dersin Türü |
☒ Zorunlu ☐ Seçmeli |
||||
Dersin Öğretim Elemanı |
|
||||
Dersin İçeriği |
Yapılan tez çalışmasına yönelik literatürün aktarılması, tartışılması ve tezin bilimsel dayanağının oluşturulmasını sağlar. |
||||
Kaynaklar |
|
||||
DERS BİLGİLERİ |
|||||
Dersin Adı (Türkçe/İngilizce) |
Kodu |
T+U Saat |
Kredi |
AKTS |
|
TEZ ÇALIŞMASI / THESIS STUDY |
İHH807 |
0+0 |
0 |
24 |
|
Dersin Türü |
☐ Zorunlu ☒ Seçmeli |
||||
Dersin Öğretim Elemanı |
|
||||
Dersin İçeriği |
Kredili derslerini ve seminer dersini başarı ile tamamlayan öğrencilerin, Ana Bilim dalı başkanlığının önerdiği ve enstitü yönetim kurulunun onayladığı bir konuda tez danışmanının sorumluluğunda yaptıkları çalışmadır. |
||||
Kaynaklar |
|
||||
DERS BİLGİLERİ |
|||||
Dersin Adı (Türkçe/İngilizce) |
Kodu |
T+U Saat |
Kredi |
AKTS |
|
UZMANLIK ALAN DERSİ / SPECIALIZED FIELD COURSE |
İHH804 |
4+0 |
0 |
6 |
|
Dersin Türü |
☒ Zorunlu ☐ Seçmeli |
||||
Dersin Öğretim Elemanı |
|
||||
Dersin İçeriği |
Yapılan tez çalışmasına yönelik literatürün aktarılması, tartışılması ve tezin bilimsel dayanağının oluşturulmasını sağlar. |
||||
Kaynaklar |
|
||||
DERS BİLGİLERİ |
|||||
Dersin Adı (Türkçe/İngilizce) |
Kodu |
T+U Saat |
Kredi |
AKTS |
|
TEZ ÇALIŞMASI / THESIS STUDY |
İHH808 |
0+0 |
0 |
24 |
|
Dersin Türü |
☒ Zorunlu ☐ Seçmeli |
||||
Dersin Öğretim Elemanı |
|
||||
Dersin İçeriği |
Yapılan tez çalışmasına yönelik literatürün aktarılması, tartışılması ve tezin bilimsel dayanağının oluşturulmasını sağlar. |
||||
Kaynaklar |
|
||||
Görüntülenme Sayısı: 13