|
İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI DERS İÇERİKLERİ
|
|
|
|
S/N
|
Dersin Kodu
|
DERSİN ADI
|
Z/S
|
T
|
U
|
L
|
TS
|
K
|
AKTS
|
|
1.
|
İHH801
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
Z |
4 |
0 |
0 |
4 |
0 |
6 |
|
İçerik: Yapılan tez çalışmasına yönelik literatürün aktarılması, tartışılması ve tezin bilimsel dayanağının oluşturulmasını sağlar.
|
|
2.
|
İHH805
|
Seminer
|
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
0 |
6 |
|
İçerik: Öğrencinin iç hastalıkları hemşireliği ile ilgili tercih ettiği bir konuda literatür taramasına dayalı bir seminer hazırlaması ve sunması beklenir.
|
|
3.
|
İHH809
|
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
İçerik: Bu dersin amacı öğrencilere bilimsel araştırma yapma ve bilimsel bir rapor hazırlama yetkinliği kazandırmaktır. Ders kapsamında bilim ve bilimsel araştırma kavramları, bilimsel araştırmanın amaç ve türleri, bilimsel araştırma sürecinin planlanması, bilimsel araştırma yöntemleri, veri çeşitleri ve veri toplama yöntemleri, toplanan verilerin değerlendirilmesi, kaynak ve dipnot gösterme kuralları, rapor yazma ve sunum becerileri gibi konu başlıkları ele alınmaktadır.
|
|
4.
|
İHH811
|
İç Hastalıkları Hemşireliği
|
Z |
2 |
8 |
0 |
2 |
6 |
6 |
|
İçerik: Bu dersin amacı öğrencilere erişkin bireylerde görülen akut ve kronik sağlık problemleri hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi vermeyi, kazanmış olduğu kuramsal bilgiyi toplumun sağlık gereksinimleri ve hemşirelik süreci doğrultusunda uygulamaya aktarmayı, hastaya bilimsel ve bütüncül olarak yaklaşma yeteneği kazandırmayı sağlar.
|
|
5.
|
İHH813
|
Fizyopatoloji
|
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
İçerik: Bu ders sistemlerin temel fizyolojisini, hastalık durumunda sistemlerde ortaya çıkabilecek değişiklikleri, bunların yol açtığı belirti, bulguları ve nedenlerini inceleyerek hasta bakımında temel oluşturacak kavram ve ilkeleri geliştirmeyi amaçlar.
|
|
6.
|
İHH815
|
Palyatif Bakım Hemşireliği
|
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
İçerik: Palyatif bakımın amacını, felsefesini ve ilkelerini, palyatif bakım ekibinin rol ve sorumluluklarını bilmesi, hasta ve ailesinin palyatif bakım gereksinimlerini tanımlanması, bakım süreci, yas dönemiyle etkin baş etme yöntemlerinin uygulanmasında gerekli bilgi ve beceriyi kazandırılması gibi konuları kapsar.
|
|
7.
|
İHH817
|
Semptom Yönetimi
|
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
İçerik: Bu dersin amacı öğrenciye akut ve kronik hastalıkların semptomlarının etyopatogenezi, tanı, tedavi ve bakımları hakkında temel bilgi ve beceri kazandırmaktır.
|
|
8.
|
İHH819
|
Diyabet Hemşireliği
|
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
İçerik: Bu dersin amacı öğrenciye diyabet ve metabolizma hastalıklarının etiyolojisi, fizyopatolojisi, belirti, bulguları, korunma ve tanı yöntemleri, tedavi seçenekleri, kanıt temelli bakım, hasta ve ailesinin eğitimi ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır
|
|
9.
|
İHH821
|
Yoğun Bakım Hemşireliği
|
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
İçerik: Bu dersin amacı, öğrenciye yoğun bakım gereksinimi olan ve yaşamı tehdit edici problemleri olan hastaların tanılanmasını yapabilen, bilimsel kanıtlar çerçevesinde yoğun bakım hastasına sistematik ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımı verebilen sağlık profesyoneli yetiştirmektir.
|
|
10.
|
İHH823
|
Bakımın Planlanması ve Uygulanması
|
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
İçerik: Bu dersin amacı öğrenciye hemşirelik bakımının bireye özgü olarak planlanması, bakım vermede problem çözme yaklaşımı, hemşirelik modelleri ve günlük yaşam aktiviteleri,öz bakım modeli,sistematik hemşirelik tanıları, bireyin ihtiyaçlarına özelleştirilerek planlanan bakımın uygulanması ve sonuçlarının değerlendirmesi süreçlerine ilişkin bilgi ve becereinin kazandırılmasıdır.
|
|
11.
|
İHH802
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
Z |
4 |
0 |
0 |
4 |
0 |
6 |
|
İçerik: Yapılan tez çalışmasına yönelik literatürün aktarılması, tartışılması ve tezin bilimsel dayanağının oluşturulmasını sağlar.
|
|
12.
|
İHH806
|
Seminer
|
Z |
0 |
2 |
0 |
2 |
0 |
6 |
|
İçerik: Öğrencinin iç hastalıkları hemşireliği ile ilgili tercih ettiği bir konuda literatür taramasına dayalı bir seminer hazırlaması ve sunması beklenir
|
|
13.
|
İHH810
|
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği
|
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
İçerik: Bu dersin amacı öğrencilere bilimsel araştırma yapma ve bilimsel bir rapor hazırlama yetkinliği kazandırmaktır. Ders kapsamında bilim ve bilimsel araştırma kavramları, bilimsel araştırmanın amaç ve türleri, bilimsel araştırma sürecinin planlanması, bilimsel araştırma yöntemleri, veri çeşitleri ve veri toplama yöntemleri, toplanan verilerin değerlendirilmesi, kaynak ve dipnot gösterme kuralları, rapor yazma ve sunum becerileri gibi konu başlıkları ele alınmaktadır.
|
|
14.
|
İHH812
|
İleri İç Hastalıkları Hemşireliği
|
Z |
4 |
0 |
0 |
4 |
4 |
6 |
|
İçerik: Bu dersin amacı, İç hastalıkları ve bakımı konusunda özellikli ve güncel konularda bilgi ve beceri sahibi olma, sorunları saptayabilme, planlamaya uygun girişimleri yapabilme becerisi kazandırmak ve bu alanda yapılan yenilikleri takip etmek, bilimsel araştırma yapmak, ulaşılan bilgiyi hasta bakımına yansıtabilmek ve iç hastalıkları hemşireliğinde kanıt temelli bakımı sunabilmektir.
|
|
15.
|
İHH814
|
Onkoloji Hemşireliği
|
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
İçerik: Öğrenciye onkoloji hemşireliği ile ilgili kavramları ve uygulama modelleri, kansere neden olan faktörler, kanser tanı, tedavi ve bakım süreçleri, semptom kontrolü, kanserin hasta, aile ve toplum üzerindeki etkileri konusunda bilgi ve beceri kazandırmak amaçlanmıştır.
|
|
16.
|
İHH816
|
Geriatri Hemşireliği
|
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
İçerik: Bu dersin temel amacı; yaşlıların özgün gereksinimlerini anlamayı, değerlendirmeyi, geriatrik bakım ve rehabilitasyonu planlamada, uygulamada bilgi ve beceri ile yürütülen bakım etkinlikleri sağlamaktır
|
|
17.
|
İHH818
|
Nöroloji Hemşireliği
|
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
İçerik: Sık görülen nörolojik hastalıklarla ilgili akut/kronik sorunların önlenmesi, tedavisi, rehabilitasyonu ve hastalık sürecinin farklı dönemlerinde karşılaşılan sorun ve komplikasyonlara yönelik girişimleri planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerinin kazanması amaçlanmaktadır.
|
|
18.
|
İHH820
|
Kardiyoloji Hemşireliği
|
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
İçerik: Bu dersin amacı öğrenciye kalp hastalıklarının etiyolojisi, fizyopatolojisi, belirti, bulguları, korunma, kardiyolojik tanı yöntemlerinde hasta hazırlığı, tedavi seçenekleri, kanıt temelli bakım, hastanın ve ailesinin eğitimi konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.
|
|
19.
|
İHH822
|
Kronik Hastalıklar ve Ruh Sağlığı
|
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
İçerik: Kronik hastalıkların gelişimi ve ilerleyen süreçlerinde ruh sağlığı neden ve sonuç ilişkisi ile önemli bir yer tutmaktadır. Kronik hastalıklarla ruh sağlığının ilişkisini anlamak, değerlendirebilmek ve hastayı yönlendirebilmek amaçlanmaktadır.
|
|
20.
|
İHH824
|
Akılcı İlaç Kullanımı (AİK)
|
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
İçerik: Bu dersin amacı öğrenciye diyabet ve metabolizma hastalıklarının etiyolojisi, fizyopatolojisi, belirti, bulguları, korunma ve tanı yöntemleri, tedavi seçenekleri, kanıt temelli bakım, hasta ve ailesinin eğitimi ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır
|
| 21. |
İHH826
|
Tamamlayıcı ve Bütünleyici Sağlık Yaklaşımları
|
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
İçerik: Bireyin iyilik halini sürdürülmesi ve geliştirilmesinin yanı sıra hastalık semptomlarının yönetiminde tıbbi tedavi ile birlikte ya da tıbbi tedaviye ek olarak kullanılan, bütüncül yaklaşımı temel alan tamamlayıcı ve bütünleyici sağlık yaklaşımları (TSY) hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Bu bağlamda doğal ürünler (bitkiler, vitaminler, mineraller, probiyotikler ve diyet destekleri), beden-zihin müdaheleleri (Yoga, kayropraksi, meditasyon, osteopati, masaj, akupunktur, tai chi, giqong, iyileştirici dokunma, reiki, hipnoz, refleksoloji vb ve diğer TSY yöntemleri (Ayurveda, Geleneksel Çin Tıbbı, homeopati) ders konuları içerisinde yer alır.
|
|
22.
|
İHH803
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
Z |
4 |
0 |
0 |
4 |
0 |
6 |
|
|
İçerik: Yapılan tez çalışmasına yönelik literatürün aktarılması, tartışılması ve tezin bilimsel dayanağının oluşturulmasını sağlar.
|
|
23.
|
İHH807
|
Tez Çalışması
|
Z |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
24 |
|
|
İçerik: Kredili derslerini ve seminer dersini başarı ile tamamlayan öğrencilerin, Ana Bilim dalı başkanlığının önerdiği ve enstitü yönetim kurulunun onayladığı bir konuda tez danışmanının sorumluluğunda yaptıkları çalışmadır.
|
|
24.
|
İHH804
|
Uzmanlık Alan Dersi
|
Z |
4 |
0 |
0 |
4 |
0 |
6 |
|
|
İçerik: Yapılan tez çalışmasına yönelik literatürün aktarılması, tartışılması ve tezin bilimsel dayanağının oluşturulmasını sağlar.
|
|
25.
|
İHH808
|
Tez Çalışması
|
Z |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
24 |
|
|
İçerik: Yapılan tez çalışmasına yönelik literatürün aktarılması, tartışılması ve tezin bilimsel dayanağının oluşturulmasını sağlar.
|
|
Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi.
|