e-OKÜ
Elektronik Belge Yönetim Sistemi EBYS Destek Sistemi Bologna Bilgi Sistemi Telefon rehberi AFAD Bilgilendirme Akademik Arşiv Sistemi Akademik Bilgi Sistemi Öğrenci Bilgi Sistemi Uzaktan Eğitim Platformu International Relations International Students Dokuman Bankası Kütüphane Hesabım Personel E-Posta Sistemi Öğrenci E-Posta Sistemi Yemekhane Rezervasyon Bilişim Destek Sistemi Engelli Öğrenciler Danışma ve Koordinasyon Birimi Bilgi Edinme Enerji Verimliliği Bilgilendirme Ek Ders Otomasyonu OKÜ Bulut OKÜ Hesabım Web Sitesi Yönetim Paneli

Tarihçe

Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi, Sağlık Yüksekokulu olarak 25.04.2013 tarih ve 2013/4459 sayılı Bakanlar Kurulu kararı ile kurulmuştur. 18 Nisan 2019 tarihli ve 2019/968 sayılı Cumhurbaşkanlığı kararnamesi ile Sağlık Yüksekokulunun kapatılması, Sağlık Bilimleri Fakültesinin kurulması kararlaştırılmıştır. Fakültemiz bünyesinde Çocuk Gelişimi Bölümü açılmıştır. Çocuk Gelişimi Bölümü Karacaoğlan Yerleşkesi Sağlık Bilimleri Fakültesi binasında yer almaktadır. Öğrencilerimiz yerleşke içerisinde bulunan kütüphane, yemekhane, kafeterya, kapalı ve açık spor alanları gibi pek çok mekandan kolaylıkla faydalanma imkanı bulunmaktadır.


Çocuk Gelişimi Bölümü

Çocuk Gelişimi Bölümü 0-18 yaşlar arasındaki normal gelişim gösteren, engeli olan, korunmaya muhtaç, çalışan, mülteci, suça itilmiş çocuklar ile hastanede yatan çocukların zihinsel, dil, motor, sosyal, duygusal gelişimlerini ve öz bakım becerilerini değerlendirilmesine, tüm gelişim ve beceri alanlarını destekleme konusunda çocuğa, aileye, eğitimciye ve topluma hizmet sunmaktır. Program boyunca ilerlerken, geliştirme, çalışma ve uygulama ile ilgili konularda daha derin bir anlayış geliştirmek amacıyla belirli alanlara odaklanır. Ülkemizde normal, özel gereksinimli, hasta, korunmaya muhtaç ve risk altındaki 0-18 yaş grubu çocukların gelişimlerini sağlayacak, yüksek donanımlı ve nitelikli çocuk gelişimcisi yetiştirmek; gelişimi değerlendirmeye yönelik araç geliştirmek; alanla ilgili kişi, kurum ve kuruluşlara (gereksinimleri doğrultusunda) danışmanlık, yayın ve araştırma hizmetleri sunmak; çocuk, aile, eğitimci ve toplumla ilgili çağdaş yaklaşımlar kullanılarak projeler geliştirmek, üretmek ve bu projeleri toplumun her kesimindeki çocuk ve ailelerin yüksek yararına olacak şekilde hayata geçirip yaygınlaştırmaktır. 


Bölümün Amacı

Programın amacı; çocukların çevresine uyum sağlayabilmeleri için yaşına ve gelişim düzeyine uygun eğitim programları ile onları geleceğe hazırlamak, çağın gereksinimlerine uygun olacak şekilde çocuğun çok yönlü gelişimini hedefleyen programlar hazırlamak ve doğum öncesi dönemden başlayarak risk faktörlerini saptayabilen, risk altındaki çocuklar için önleyici yaklaşımları belirleyebilen ve bunların yanında ebeveynleri bilinçlendirebilen çocuk gelişimciler yetiştirmektir.


Bölümümüzün Program Eğitim Hedefleri

1.

Mesleki çalışmalarında başarılı olabilmeleri için gerekli temel bilgilere sahip,

2.

Bir üst öğrenim düzeyinde edinecekleri bilgiler için ya da yapacakları bilimsel çalışmalar için gerekli ön öğrenmelere sahip,

3.

Kanıta dayalı müdahaleleri kullanabilen, Etkili iletişim kurabilen, yazılı ve sözlü anlatım becerileri gelişmiş,

4.

Yaşadığı toplumu yakından takip eden sosyal meselelere duyarlı,

5.

Toplumsal sorunlara etkili çözümler üretebilen, problem çözme becerileri gelişmiş,

6.

Takım halinde ve bireysel çalışma yetisine sahip, bilgiye ulaşma yollarını kullanabilen,

7.

Eleştirel düşünme ve öz değerlendirebilme becerisine sahip,

8.

Toplumsal ve etik sorumluluklara sahip,

9.

Gelişime açık, hayat boyu öğrenmenin önemini kavramış ve ilke haline getirmiş,

 

Çocuk Gelişim Uzmanlarını/Çocuk Gelişimcilerini yetiştirmektir.


Program Çıktıları

1.

Çocuk Gelişimi disiplinindeki güncel kuramsal ve pratik bilgileri öğrenir ve bu bilgileri hem ders kitapları hem de diğer basılı ve çevrimiçi kaynaklarla destekleyerek alanındaki kavramları tanımlar, sınıflandırır ve yorumlar.

2.

Çocuk Gelişimi disiplini alanında ele alınan bireylerle, gruplarla ve belli dezavantajlı gruplarla ilgili elde edilen teorik ve pratik bilgiyi kullanır.

3.

İçinde yaşadığı toplum ile diğer toplumların ihtiyaçlarını ve sorunlarını tespit eder, bu sorunların çözümlerine yönelik çalışır ve özellikle müracaatçılar yararına sosyal politikaların geliştirilmesinde rol oynar.

4.

Çocuk Gelişimi disiplininin odaklandığı farklı araştırma ve uygulama alanlarında bağımsız ve eleştirel çalışmalar yapabilir.

5.

Çocuk Gelişimi uygulamalarında odaklandığı farklı kişi ve grupların koşullarını göz önünde bulundurarak karşılaştığı sorunları öncelikli olarak sosyal adalet ve eşitlik ilkelerine bağlı kalarak çözme yolları arar.

6.

Çocuk Gelişimi alanıyla ilişkili bir proje kapsamında sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilir, iş bölümü yapabilir ve tüm proje sürecini yönetebilir.

7.

Alanında edindiği bilgi ve becerilerle birlikte diğer sosyal bilim dallarından da faydalanarak disiplinler arası eleştirel düşünme yaklaşımı geliştirir.

8.

Daha fazla öğrenmesi ya da kendini geliştirmesi gereken konularla ilgili ihtiyaçlarını belirleyebilir ve bu ihtiyaçları karşılamaya yönelik adımlar atabilir.

9.

Çocuk Gelişimi disiplinin farklı uygulama alanlarındaki gelişme ve yenilikleri sürekli olarak takip ederek ve aynı zamanda teknolojik değişimleri de değerlendirerek yaşam boyu mesleki gelişimini devam ettirir.

10.

Alanı ile ilgili konularla kamu veya özel kurumları bilgilendirebilir ve özellikle sosyal adalet ve eşitlik ile ilişkili sorunlara yönelik çözümlerini yazılı ve sözlü şekilde iletebilir.

11.

Alanı ile ilgili mevzuatları bilir ve özellikle sosyal politika uygulayıcılarına alanını ilgilendiren konulardaki sorunları çözmeleri için nicel ve nitel bilimsel verilerle desteklenmiş önerilerde bulunabilir. 

12.

Sosyal sorumluluk bilinciyle toplumdaki dezavantajlı bireylere ve gruplara yönelik proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve uygulayabilir. 

13.

Çocuk Gelişimi disiplininde en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımını bu disiplinin uygulama alanlarında yaptığı çalışmalarda bilişim ve iletişim teknolojileri ile kullanabilir. 

14.

Alanını ilişkilendiren konularda veri toplamak ve analiz etmek için gereken kaynakları seçerek toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun şekilde toplumsal refahın geliştirilmesi ve korunması için çalışır. 

15.

İnsan haklarının ve sosyal adaletin evrenselliğine dair farkındalığa sahip olarak toplumsal hakların toplumun tüm kesimleri için aynı şekilde işlemesi için harekete geçer. 


Kariyer Olanakları

Çocuk gelişimi bölümü mezunları; Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu'nda, Devlet Planlama Teşkilatı'nda, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Çocuk Yuvaları ve Yetiştirme Yurtlarında, Sağlık Bakanlığı Aile Sağlığı Merkezlerinde ve hastanelerde, çocuk hastaneleri ve hastane okullarında, Adalet Bakanlığına bağlı çocuk mahkemeleri ve çocuk eğitim evlerinde, MEB, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü'nde, Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü'nde, Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinde, Halk Eğitim Merkezlerinde, Talim Terbiye Genel Kurulu'nda, anaokullarında, özel eğitim, bakım ve rehabilitasyon merkezlerinde, radyo ve televizyondaki çocuk ve gençlik programlarının ve eğitim programlarının hazırlanması ev yürütülmesinde, çocuk tiyatrolarındaki çocuklara yönelik kitap, dergi, gazete gibi yayınların hazırlanmasında, eğitsel materyal üretiminde, UNICEF, ILO ve gönüllü kuruluşlarda, Sivil Toplum Örgütlerinde uzman, danışman, kurucu, yönetici ve denetimci olarak görev yapabilmektedir.



Güncelleme 17.09.2024 12:33:33

Görüntülenme Sayısı: 195

Personel e-OKÜ Öğretim Üyeleri Mezunlar Ne Nerede? İletişim English Aday Öğrenci Koyu Tema