| Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Z/S |
T | U | L | TS | K | AKTS |
||
| RES101 | RESİM ATÖLYE I | Z | 4 | 2 | 0 | 6 | 5 | 8 | ||
|
Dersin İçeriği: Sanat Eserinin ve Sanatçının Konumu; Farklı bakış açılarıyla sanat nesnesinin gelişim süreci, sosyolojik ve felsefi yönden irdelenmesi. Çağdaş Sanat Akımları Dersin Amacı: Birinci yarıyıldan başlayıp sekizinci yarıyıla kadar süren resim atölye uygulamaları ikinci sınıf üçüncü sınıf ve dördüncü sınıf yarıyıllarını kapsayan dört aşamalı bir gelişim sergilemektedir. Birinci sınıfın birinci yarıyılında resmin teknik sorunlarını ve uygulamalarını ön plana alan “resim nasıl yapılır?” sorusuna odaklanılmaktadır. Aktarma süreçlerine ilişkin görselleştirmeler gerçekleştirilmektedir. Bu ders uygulama ağırlıklı bir derstir. |
||||||||||
| RES103 | TEMEL SANAT EĞİTİMİ I | Z | 4 | 2 | 0 | 6 | 5 | 6 | ||
|
Dersin İçeriği:
Dersin Amacı:
|
||||||||||
| RES105 | DESEN I | Z | 2 | 2 | 0 | 4 | 3 | 5 | ||
|
Dersin İçeriği: Öğrenciye, kendi kişiliğine daha yatkın çizme yöntem ya da yöntemlerini bulabilmesinde yardımcı olmak için Sanat Tarihi genelinde yapılmış desen örneklerinden yola çıkarak çizgisel, tonal ya da ikisinin birlikte söz konusu olduğu biçimleri tanıtmak amaçlanır. Daha kolay kavranabilir olması nedeniyle düzenlenmiştir. Sanat nesnesi haline dönüştürülmüş doğa (Antik heykeller ve ustalardan Desen kopyaları) aracılığıyla ile “doğruyu” göstermek hedef alınır. Dersin Amacı: Amaç öğrencinin gördüğünü algılama, algıladığını farklı desen malzemeleriyle birlikte belirlenen süreler içerisinde aktarmayı desenin olanakları dâhilinde geliştirmesidir. Yapılan çalışmalarda anlamak, kavramak ve anlatmak hedeflenir. Haftalık ders içeriğine göre belirlenen desen malzemesi kullanılır. Atölye öğretim üyelerinin denetiminde canlı modelden çalışmalar yapılır. Her öğrencinin bilgi ve uygulama yeteneğine göre konusu ile bilinçli bir ilişki kurması sağlanır.
|
||||||||||
| RES109 | ANATOMİ I | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | ||
|
Dersin İçeriği: Öğrenciye, kendi kişiliğine daha yatkın çizme yöntem ya da yöntemlerini bulabilmesinde yardımcı olmak için Sanat Tarihi genelinde yapılmış desen örneklerinden yola çıkarak çizgisel, tonal ya da ikisinin birlikte söz konusu olduğu biçimleri tanıtmak amaçlanır. Daha kolay kavranabilir olması nedeniyle düzenlenmiştir. Sanat nesnesi haline dönüştürülmüş doğa (Antik heykeller ve ustalardan Desen kopyaları) aracılığıyla ile “doğruyu” göstermek hedef alınır. Dersin Amacı: Amaç öğrencinin gördüğünü algılama, algıladığını farklı desen malzemeleriyle birlikte belirlenen süreler içerisinde aktarmayı desenin olanakları dâhilinde geliştirmesidir. Yapılan çalışmalarda anlamak, kavramak ve anlatmak hedeflenir. Haftalık ders içeriğine göre belirlenen desen malzemesi kullanılır. Atölye öğretim üyelerinin denetiminde canlı modelden çalışmalar yapılır. Her öğrencinin bilgi ve uygulama yeteneğine göre konusu ile bilinçli bir ilişki kurması sağlanır. |
||||||||||
| YDİ101 | YABANCI DİL I | Z | 2 | 1 | 0 | 2 | 2 | 2 | ||
| Bu derste amaç öğrencilere başlangıç düzeyinde İngilizce okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerileri kazandırmaktır. Bu bağlamda, derste işlenen konular doğrultusunda, öğrencilere kendilerini İngilizce dilinde başlangıç düzeyinde sözel ve yazılı olarak ifade edebilmeleri için gerekli becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. Ders kapsamında, okuma, anlama, eleştirel yorum ve tartışma; temel sözel becerileri (bireysel, ikili ve grup içi); üst yazı yazma teknikleri, bir sorunu ve o soruna dair çözümleri ele alan kompozisyon yazımı, konuşma hazırlama teknikleri kendini tanıtmak, yaşadığı şehri tanıtabilmek, meslek grupları, ulaşım araçları ve bazı temel terimler gibi temel konulara ağırlık verilerek öğrencilerin İngilizceye genel bir giriş yapmaları hedeflenmektedir. | ||||||||||
| ATA101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | ||
| Ders kapsamında modern Türkiye´nin doğuşu ve gelişim süreci içindeki olaylar, fikirler ve ilkeler ele alınmaktadır. Dersin içeriği, Atatürk önderliğinde Türk milletinin geçirdiği inkılap tarihini kapsamaktadır. Osmanlı Devleti'nin yıkılış sebepleri irdelenerek, fiilen yok olmuş bir devletten Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin nasıl kurulduğu belgeler ışığında değerlendirilmektedir. Dersin amacı, öğrencilere Türkiye Cumhuriyeti’nin hangi koşullarda kurulduğunu anlatmak, Atatürkçü Düşünce’yi ve onun dayandığı felsefeyi, ilkeleri ve bunun yanında çağdaş değerleri benimsetmektir. | ||||||||||
| TDL101 | TÜRK DİLİ I | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | ||
| Dersin amacı öğrencilerin Türkçenin özelliklerini ve işleyiş kurallarını bilerek yazılı ve sözlü anlatımda doğru ve etkili kullanma becerilerini geliştirmektir. Bu ders kapsamında öğrencilere akademik metin kavramı tanıtılmakta, alan ile ilgili akademik okumalar yapılırken eleştirel düşünme araçları da sunulmaktadır. Okunan akademik metinler dönem boyunca hem yapısal hem de içerik odaklı incelenmektedir. | ||||||||||
| DOY101 | DİJİTAL OKURYAZARLIK | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 | ||
| Dijital okuryazarlık bireylerin bilişim teknolojilerini ihtiyaçları doğrultusunda kullanabilme becerisidir. Bu beceri anlamlı edinimlerin gerçekleşmesine doğrudan katkı sağlamaktadır. Bu ders öğrencilere akıllı cihazlar ve sosyal ağların temel prensipleri, topluluklar ve sosyal medya ile etkileşim, bilgiye ulaşma onu analiz etme, eleştirel düşünme gibi beceriler kazandırmayı amaçlar. Ders kapsamında, dijital okuryazarlık kavramı ve dijital teknolojileri kullanırken insanların bilgiyi bulma, kullanma, özetleme, değerlendirme, yaratma ve iletişim kurma yolları gibi konular ele alınacaktır. | ||||||||||
| RES107 | PERSPEKTİF | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | ||
|
Dersin İçeriği:
Dersin Amacı:
|
||||||||||
|
|
||||||||||
| Dersin Kodu |
Z/S | T | U | L | TS | K | AKTS |
|||
| RES102 | RESİM ATÖLYE II | Z | 4 | 2 | 0 | 6 | 5 | 8 | ||
|
Dersin İçeriği: Temel resim kuram ve kavramları, bir resmi dönem, teknik ve içerik bakımından analiz edebilecek görsel ve kültürel bilgi ve beceriler, resmin özgün bir ifade aracı olarak algılanması, farklı teknik ve malzemeleri deneyip, sanat eserleriyle örnekleyerek kendi egilimlerine uygun görsel bir dil olusturma yeterliligini gelistirici çalısmalar. Dersin Amacı: Öğrencilerin boyaların teknik özelliklerini, objelerin renk ve doku özelliklerini tecrübe etmeleri, ustaların deneyimlerinden de yararlanarak algılama düzeylerini arttırmaları amaçlanır. |
||||||||||
| RES104 | TEMEL SANAT EĞİTİMİ II | Z | 4 | 2 | 0 | 6 | 5 | 6 | ||
|
||||||||||
| RES108 | SANAT TARİHİ I | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 | ||
|
Dersin İçeriği:Sanat tarihi ve sanat kuramlarını tarihsel süreç içinde öğretimini kapsar. Dersin Amacı:Sanat tarihi ile ilgili kavramlar ve sanat tarihine ilişkin bilim alanları konularına ilişkin bilgi sahibi olabilme, Sanat tarihine ilişkin önemli dönemleri bilme, farklı kültür ve uygarlıkları tanıma ve kıyas yapabilme, Sanat akımlarını, özelliklerini öğrenme, sanatçıları ve eserlerini kavrayabime. |
||||||||||
| RES110 | ANATOMİ II | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | ||
|
Dersin İçeriği: 1.Anatominin ne olduğu ve sanattaki yeri ve önemi konusunda bilgilendirme yapılır ve İnsan iskelet sistemi detaylı olarak anlatılır. Dersin Amacı: Bu dersin amacı, insan bedeninde anatomik yapıya ilişkin bulgular, kemik ve kas yapısı, estetik açıdan insan vücudunun analizini sağlamaktır. |
||||||||||
| YDİ102 | YABANCI DİL II | Z | 2 | 1 | 0 | 2 | 2 | 2 | ||
| İngilizce 2 dersi, öğrencilerin temel İngilizce bilgisini arttırmayı hedefler. Dersin içeriği, öğrencinin temel konularda kendisini ifade etmesini ve cümleler kurarken kullanacağı temel dilbilgisi yapılarını içerir. Dersin amacı, öğrencilere lisans sonrası ve meslek hayatlarında ihtiyaç duyacakları; İngilizceye temel oluşturacak seviyede İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı ve okuduğunu anlama becerilerini kazandırmaktır. | ||||||||||
| ATA102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | ||
| Bu ders kapsamında siyasal alanda yapılan inkılâplar, hukuk alanında yapılan inkılâplar, eğitim ve kültür alanında yapılan inkılâplar, iktisâdi alanda yapılan inkılâplar, sosyal alanda yapılan inkılâplar, Atatürk ilkeleri, Atatürk dönemi Türk dış politikası, İkinci Dünya Savaşı yıllarında Türkiye ve 1950 -1960 yılları arası Türkiye ele alınmaktadır. | ||||||||||
| TDL102 | TÜRK DİLİ II | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | ||
| Bu ders kapsamında öğrencilere akademik yazma becerilerini kazandırma çalışmaları yapılmaktadır. Bu çalışmalarda, Türkçe metin oluşturma, metnin bölümlerini oluşturma ve alıntı yapma, aynı zamanda da sözlü anlatım becerilerinin kazandırılmasına yönelik hem teorik hem de pratik çalışmalar yapılmaktadır. | ||||||||||
| RES106 | DESEN II | Z | 2 | 2 | 0 | 4 | 3 | 5 | ||
|
Dersin İçeriği:1. Hafta: Açıklama, derse giriş, akademik anlamda artistik desen anlayışının tanıtılması. Desende temel eleman olan çizgi, modle ile desen, açık-orta-koyu değer öneminin kavranması Dersin Amacı:Görsel dışavurumda etkili bir araç; esnek canlı bir yöntem; objektif saptama tekniklerinden öznel yoğunlamalara doğru geliştirilebilir bir pratik olarak çizim (desen) dersi görüntüsel bütünlüğü görsel çözümleme teknikleri uzayın nokta-doğru-düzlemlerle analizi eklemeci-çıkarmacı yöntemler üzerine yoğunlaşmaktadır. |
||||||||||
|
|
||||||||||
| Dersin Kodu |
Z/S | T | U | L | TS | K | AKTS |
|||
| RES201 | RESİM ATÖLYE III | Z | 4 | 2 | 0 | 6 | 5 | 8 | ||
|
Dersin Amacı: Plastik sanatlar alanında nesne kavramı üzerinde durarak görme biçimlerini geliştirmek. Bireyin kreatif alanlar doğrultusunda gelişimini sağlamak. Dersin İçeriği: Öğrenciden lisans döneminde edindiği bilgi ve deneyimlerle senteze varması, kendine özgü bir dille kendi görsel dünyasını kurması, bu doğrultuda yetkinleşmesi beklenir. Bireysel temalar ekseninde çalışmalar ortaya koyan öğrencinin kişisel eğilim ve yeğlemelerinin özgünleşmesi ve yetkinleşmesi için referans ve eleştirilerle yetkinleşmesi sağlanır. |
||||||||||
| RES203 | BASKI RESİM I | S | 2 | 2 | 0 | 4 | 3 | 3 | ||
|
||||||||||
| RES205 | DESEN III | Z | 2 | 2 | 0 | 4 | 3 | 5 | ||
|
||||||||||
| RES207 | SANAT TARİHİ II | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 | ||
|
|
||||||||||
| Dersin İçeriği:Sanat Tarihi ile ilgili kavramlar, sanat tarihinin belirli dönemleri, sanat akımları ve sanatçı eserleri. | ||||||||||
| RES209 | MİTOLOJİ VE İKONOGRAFİ | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 | ||
|
||||||||||
| RES211 | ESTETİK | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 | ||
|
||||||||||
| RES213 | FOTOĞRAF | S | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | ||
|
||||||||||
| RES215 | RESİM TEKNOLOJİSİ I | S | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | ||
|
||||||||||
| RES223 | BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE | S | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 | ||
| RES219 | UYGARLIK TARİHİ I | S | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | ||
|
||||||||||
| RES202 | RESİM ATÖLYE IV | Z | 4 | 2 | 0 | 6 | 5 | 8 | ||
|
Dersin Amacı:Plastik sanatlar alanında nesne kavramı üzerinde durarak görme biçimlerini geliştirmek. Bireyin kreatif alanlar doğrultusunda gelişimini sağlamak. Dersin İçeriği: Öğrenciden lisans döneminde edindiği bilgi ve deneyimlerle senteze varması, kendine özgü bir dille kendi görsel dünyasını kurması, bu doğrultuda yetkinleşmesi beklenir. Bireysel temalar ekseninde çalışmalar ortaya koyan öğrencinin kişisel eğilim ve yeğlemelerinin özgünleşmesi ve yetkinleşmesi için referans ve eleştirilerle yetkinleşmesi sağlanır.
|
||||||||||
|
|
||||||||||
| RES204 | BASKI RESİM II | S | 2 | 2 | 0 | 4 | 3 | 3 | ||
|
||||||||||
| RES206 | DESEN IV | Z | 2 | 2 | 0 | 4 | 3 | 5 | ||
|
Dersin içeriği: 1.Hafta: Açıklama, derse giriş, akademik anlamda artistik desen anlayışının tanıtılması. Desende temel eleman olan çizgi, modle ile desen, açık-orta-koyu değer öneminin kavranması Dersin Amacı:Görsel dışavurumda etkili bir araç; esnek canlı bir yöntem; objektif saptama tekniklerinden öznel yoğunlamalara doğru geliştirilebilir bir pratik olarak çizim (desen) dersi görüntüsel bütünlüğü görsel çözümleme teknikleri uzayın nokta-doğru-düzlemlerle analizi eklemeci-çıkarmacı yöntemler üzerine yoğunlaşmaktadır.
|
||||||||||
| RES210 | SANAT SOSYOLOJİSİ | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 | ||
|
||||||||||
| RES216 | RESİM TEKNOLOJİSİ II | S | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | ||
|
||||||||||
| RES220 | UYGARLIK TARİHİ II | S | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | ||
|
||||||||||
| RES301 | RESİM ATÖLYE V | Z | 4 | 2 | 0 | 6 | 5 | 8 | ||
|
Dersin Amacı:Plastik sanatlar alanında nesne kavramı üzerinde durarak görme biçimlerini geliştirmek. Bireyin kreatif alanlar doğrultusunda gelişimini sağlamak. Dersin İçeriği: Öğrenciden lisans döneminde edindiği bilgi ve deneyimlerle senteze varması, kendine özgü bir dille kendi görsel dünyasını kurması, bu doğrultuda yetkinleşmesi beklenir. Bireysel temalar ekseninde çalışmalar ortaya koyan öğrencinin kişisel eğilim ve yeğlemelerinin özgünleşmesi ve yetkinleşmesi için referans ve eleştirilerle yetkinleşmesi sağlanır. |
||||||||||
| RES212 | SANAT FELSEFESİ | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 | ||
|
|
||||||||||
| RES208 | ÇAĞDAŞ SANAT TARİHİ I | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 | ||
|
||||||||||
| RES311 | SANAT ELEŞTİRİSİ I | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 | ||
|
Dersin Amacı: Sanatta İlkçağdan günümüze kadar değişen güzellik kavramının incelenmesi, öğrencinin görsel ve algısal yeteneklerinin geliştirilmesi, sanat eserini oluşturan tasarım eleman ve ilkelerinin kavratılması, sanat kuramları ve bu doğrultuda sanat eserlerinin çözümleme ve yorumlama becerisinin geliştirilmesi. Dersin İçeriği: Eleştiri, eleştiri çeşitleri, sanat kuramları, sanat eserini oluşturan görsel düzenleme eleman ve ilkeleri, sanat eserini biçim ve içerik (betimleme, çözümleme, yorumlama, yargı) açısından çözümleyebilme ve yorumlayabilme.
|
||||||||||
| RES313 | DİJİTAL SANAT UYGULAMALARI I | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 | ||
|
Dersin Amacı: Dijital sanatın uygulama alanlarının üretim yöntem ve teknikleriyle öğrencilere aktarılması, disiplinler arası sanatta dijital yöntemlerin etkilerinin kavranması. Dersin İçeriği:Geleneksel ve dijital sanatların kesiştiği ve ayrıştığı alanlar hakkında güncel bilgiler edinme, Dijital sanatlarda uygulama alanlarının çeşitliliğine dair farkındalık kazanma. |
||||||||||
| RES305 | SERBEST DESEN I | Z | 2 | 2 | 0 | 4 | 3 | 6 | ||
|
Dersin Amacı: Sanatın yaşamda ne ifade ettiğine dair, farklı bağlamlarda eleştirel bir farkındalık sağlamak. Desen uygulamaları ile disiplinler arası bir “ilk temas” deneyimi yaşatmak. Dersin İçeriği: Çeşitli çizim malzemeleriyle, desen tekniklerinin incelenmesi ve uygulanması. Klasik sanatçılara ait çizim örneklerinin etüt edilmesi. Öğrencilerin üç boyutlu desen çizimlerini uygulaması için perspektifin temellerinin anlatılması ve uygulanması. Öğrencilerin çizim becerilerinin geliştirilmesi, istenen çizimi uygulama hakimiyetine sahip olunması. |
||||||||||
| RES319 | VİDEO VE SANAT I | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | ||
|
Dersin Amacı:Videonun tarihsel gelişiminin anlatılması. Video çekim teknikleri ve güncel video sanatı hakkında bilgi vermek ve projelerle video çekmeyi ve düzenlemeyi öğrenmek Dersin İçeriği: Video tekniğinin bileşenleri hakkında genel bilgi. Video sanatıyla ilgili önemli örnekleri inceleyip analiz etmek. Seçilen bir filmin jeneriğini yeniden özgün bir yaklaşımla yapmak ve deneysel teknikler kullanmak. Self-promotion video çekmeyi ve sosyal medyaya yüklemeyi öğrenmek. |
||||||||||
| RES315 | SERİGRAFİ I | S | 1 | 2 | 0 | 3 | 2 | 3 | ||
|
||||||||||
| RES317 | TÜRK MİTOLOJİSİ | S | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | ||
|
||||||||||
| RES302 | RESİM ATÖLYE VI | Z | 4 | 2 | 0 | 6 | 5 | 8 | ||
|
Dersin İçeriği: Öğrenciden lisans döneminde edindiği bilgi ve deneyimlerle senteze varması, kendine özgü bir dille kendi görsel dünyasını kurması, bu doğrultuda yetkinleşmesi beklenir. Bireysel temalar ekseninde çalışmalar ortaya koyan öğrencinin kişisel eğilim ve yeğlemelerinin özgünleşmesi ve yetkinleşmesi için referans ve eleştirilerle yetkinleşmesi sağlanır Dersin Amacı: Plastik sanatlar alanında nesne kavramı üzerinde durarak görme biçimlerini geliştirmek. Bireyin kreatif alanlar doğrultusunda gelişimini sağlamak.
|
||||||||||
| RES312 | SANAT ELEŞTİRİSİ II | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 | ||
|
Dersin Amacı: Sanat Eleştirisinin tarihinin öğretilmesi, sanat eleştirmenlerinin görevlerinin kavratılması, sanat eleştirisinin aşamalarının öğretilmesi, sanat eseri üzerine yazma ve konuşma prensiplerinin kavratılması ve bu doğrultuda sanatçı eserlerini eleştirebilme becerisinin kazandırılması. Dersin İçeriği: Sanat Eleştirisinin tarihi, geçmişten günümüze bazı sanat eleştirmenleri, sanat eleştirisinin basamaklarına yönelik sanatçı eserlerinden örnekler, Sanat üzerine yazmak ve sanat hakkında konuşma prensipleri, Türk Resim Sanatında iz bırakan sanatçı eserlerindin analizler |
||||||||||
| RES316 | SERİGRAFİ II | S | 1 | 2 | 0 | 3 | 2 | 3 | ||
|
Dersin Amacı:Serigrafi Tekniği ile tek renkli ve çok renkli sanatsal uygulamaların yapılması Dersin İçeriği: Serigrafinin tanımı, serigrafi tekniğinin tarihçesi, serigrafi tekniğinde kullanılan malzemeler, tek renkli (siyah-beyaz) serigrafi baskı uygulaması, çok renkli serigrafi baskı uygulaması. |
||||||||||
| RES401 | RESİM ATÖLYE VII | Z | 4 | 2 | 0 | 6 | 5 | 8 | ||
|
Dersin İçeriği: Sanat Eserinin ve Sanatçının Konumu; Farklı bakış açılarıyla sanat nesnesinin gelişim süreci, sosyolojik ve felsefi yönden irdelenmesi. Çağdaş Sanat Akımları Dersin Amacı: Birinci yarıyıldan başlayıp sekizinci yarıyıla kadar süren resim atölye uygulamaları ikinci sınıf üçüncü sınıf ve dördüncü sınıf yarıyıllarını kapsayan dört aşamalı bir gelişim sergilemektedir. Birinci sınıfın birinci yarıyılında resmin teknik sorunlarını ve uygulamalarını ön plana alan “resim nasıl yapılır?” sorusuna odaklanılmaktadır. Aktarma süreçlerine ilişkin görselleştirmeler gerçekleştirilmektedir. Bu ders uygulama ağırlıklı bir derstir. |
||||||||||
| RES306 | SERBEST DESEN II | Z | 2 | 2 | 0 | 6 | 3 | 6 | ||
|
Dersin Amacı: Sanatın yaşamda ne ifade ettiğine dair, farklı bağlamlarda eleştirel bir farkındalık sağlamak. Desen uygulamaları ile disiplinler arası bir “ilk temas” deneyimi yaşatmak. Dersin İçeriği: Çeşitli çizim malzemeleriyle, desen tekniklerinin incelenmesi ve uygulanması. Klasik sanatçılara ait çizim örneklerinin etüt edilmesi. Öğrencilerin üç boyutlu desen çizimlerini uygulaması için perspektifin temellerinin anlatılması ve uygulanması. Öğrencilerin çizim becerilerinin geliştirilmesi, istenen çizimi uygulama hakimiyetine sahip olunması. |
||||||||||
| RES314 | DİJİTAL SANAT UYGULAMALARI II | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 | ||
|
Dersin Amacı: Dijital sanatın uygulama alanlarının üretim yöntem ve teknikleriyle öğrencilere aktarılması, disiplinler arası sanatta dijital yöntemlerin etkilerinin kavranması. Dersin İçeriği: Geleneksel ve dijital sanatların kesiştiği ve ayrıştığı alanlar hakkında güncel bilgiler edinme, Dijital sanatlarda uygulama alanlarının çeşitliliğine dair farkındalık kazanma. |
||||||||||
| RES320 | VİDEO VE SANAT II | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | ||
|
Dersin Amacı: Videonun tarihsel gelişiminin anlatılması. Video çekim teknikleri ve güncel video sanatı hakkında bilgi vermek ve projelerle video çekmeyi ve düzenlemeyi öğrenmek Dersin İçeriği: Video tekniğinin bileşenleri hakkında genel bilgi. Video sanatıyla ilgili önemli örnekleri inceleyip analiz etmek. Seçilen bir filmin jeneriğini yeniden özgün bir yaklaşımla yapmak ve deneysel teknikler kullanmak. Self-promotion video çekmeyi ve sosyal medyaya yüklemeyi öğrenmek. |
||||||||||
| RES417 | GÖRSEL ALGI I | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 | ||
|
Dersin Amacı: Görsel algı ilkelerinin görsel algı psikolojisi ve tasarımda yaratıcı süreç açısından inceleyerek Çizgi Film ve Animasyona yönelik tasarımlar üretmeyi amaçlamaktadır. Dersin İçeriği: Görsel algı ve tasarım ilkeleri, Görsel algı da renk, biçim, denge, doku, yön, ölçü ve örnekler, Figür- arka plan ilişkisi, benzeşme- ayrışma – gruplama – soyutlama,Görsel algı çözümlemeleri ve proje |
||||||||||
| RES421 | GÜNCEL SANAT PRATİKLERİ I | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | ||
|
Dersin Amacı: 1960'lardan sonra sanat kavramının uğradığı değişim ve buna bağlı olarak günümüze uzanan sanat uygulamalarının incelenmesi, eleştirilmesi ve tatbik edilmesi. Dersin İçeriği: Sanat dünyasını 1960 sonrasına hazırlayan süreçler, Organik soyutlama, Varoluşçuluk, Yeni Dada, Kinetik sanat, Performans Sanatı, Avangard,Yeryüzü Sanatı, Postmodernizm, Yeni Pop. |
||||||||||
| RES403 | PROJE ATÖLYE I | Z | 4 | 2 | 0 | 6 | 5 | 6 | ||
|
||||||||||
| RES405 | DENEYSEL SANAT ATÖLYE I | Z | 2 | 2 | 0 | 4 | 3 | 4 | ||
|
||||||||||
| RES406 | DENEYSEL SANAT ATÖLYE II | Z | 2 | 2 | 0 | 4 | 3 | 4 | ||
|
||||||||||
| RES409 | TÜRK SANAT TARİHİ I | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 | ||
|
||||||||||
| RES411 | DİSİPLİNLERARASI SANAT TEORİSİ | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | |
|
Dersin Amacı: Farklı sanat disiplinlerinin birbiri arasında ve aynı zamanda sosyal bilimler (felsefe, sosyoloji, psikoloji) ve teknoloji gibi alanlarla etkileşim içinde yaratıcı düşünce ve üretimler gerçekleştirmesi amaçlanacaktır. Dersin İçeriği:İki ya da daha fazla sanat disiplininin bir üretim için bir aradalığına odaklanan kuramsal yaklaşımlar incelenecektir. |
|||||||||
| RES410 | ÇAĞDAŞ TÜRK RESİM SANATI | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 | |
|
Dersin Amacı: İslamiyet öncesi ve sonrası Türk Resim sanatının gelişimini, 1950 sonrası ve soyut resmi ve Türkiye’de Postmodernizm ve Güncel Sanatı kavramak. Dersin İçeriği:İslamiyet öncesi ve sonrası Türklerde resim, Osmanlıda resim, Cumhuriyet Dönemine kadar Cumhuriyet dönemi Türk Resim Sanatı, çağdaş Türk Resim Sanatı, 1950 sonrası ve soyut resim, Türkiyede Postmodernizm ve güncel sanat. |
|||||||||
| RES422 | GÜNCEL SANAT PRATİKLERİ II | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | |
|
Dersin Amacı: 1960'lardan sonra sanat kavramının uğradığı değişim ve buna bağlı olarak günümüze uzanan sanat uygulamalarının incelenmesi, eleştirilmesi ve tatbik edilmesi. Dersin İçeriği:Sanat dünyasını 1960 sonrasına hazırlayan süreçler, Organik soyutlama, Varoluşçuluk, Yeni Dada, Kinetik sanat, Performans Sanatı, Avangard,Yeryüzü Sanatı, Postmodernizm, Yeni Pop. |
|||||||||
| RES420 | METİN ELEŞTİRİSİ | Z | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 2 | |
|
Dersin Amacı: Metin inceleme dersinin özelliklerini, amaç ve işlevini tanıtmak, araştırma yöntem ve usullerini belirlemek, araştırma bulgularını akademik yazıya aktarma yollarını göstermek, kaynak tanıtmak, ve kaynakça hazırlamak, bilimsel ve akademik etiği tanımlamak ve bunlar için hassasiyet oluşturmak, akademik araştırma ve yazınsal metin inceleme ve yorum yazısı örneklerini çalışmak, seçtiği yazınsal yapıtı analiz edip değerlendirmek, makale raporu hazırlamak. Dersin İçeriği:Akademik yazı örnekleri, araştırma yöntem ve usulleri, araştırma bulgularını akademik yazıya aktarma yolları, kaynak tanıtma ve kaynakça hazırlama, bilimsel ve akademik etik, akademik araştırma, yazınsal inceleme ve yorum yazısı örnekleri, seçilen akademik bir yazıyı inceleme ve rapor hazırlama. |
|||||||||
Güncelleme: 09.10.2025 10:10:10
Görüntülenme Sayısı: 613
