TARİH BÖLÜMÜ ANA DAL ÖĞRETİM PROGRAMI ZORUNLU DERS İÇERİKLERİ |
|||||||||||
1. SINIF 1. YARIYIL (GÜZ DÖNEMİ) |
|||||||||||
S/N |
Dersin Kodu |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
||
1 |
TRH101 |
ESKİ ÇAĞ TARİHİ VE MEDENİYETİ-I |
Z |
4 |
0 |
0 |
4 |
4 |
4 |
||
İçerik: Tarihte çağ kavramı, Eski Doğu Medeniyetleri, Doğu Akdeniz Medeniyetleri, Eski Batı Medeniyetleri Doğu ve Güney Asya’da kurulan medeniyetler ve eskiçağ kültür ve medeniyetinin çağdaş medeniyete etkileri. Bu dersin amacı, tarih öğrencilerinin Eskiçağ uygarlıklarını tanımaları ve günümüz medeniyetlerine olan etkilerini öğrenmeleridir. |
|||||||||||
2 |
TRH103 |
TEMEL OSMANLICA-I |
Z |
4 |
0 |
0 |
4 |
4 |
5 |
||
İçerik:. Arap ve Fars alfabesi öğrenimi ve belge değerlendirme. Eski Türkçe okumak. Tarihi belge okuyabilmek. Klasik Türkçe okumak. Okunan belgeleri tarihi paradigmada tahlil edebilmek bu dersin en önemli amacıdır. |
|||||||||||
3 |
TRH105 |
İSLAM TARİHİ-I |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: Bu dersin içeriğinde İslam Öncesi Arap coğrafyası ve kültürü ve sonrasında Hz. Muhammed'in (sav) hayatı işlenmektedir. |
|||||||||||
4 |
TRH107 |
ORTA ASYA TÜRK TARİHİ-I |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: Türk adı, Türk soyu, Türklerin Anayurdu, Türklerin Yayılma Süreci, Hun İmparatorlukları, Tabgaç Devleti, Göktürkler, Uygurlar, Kırgızlar, Türgişler, Karluklar, Oğuzlar, Sabar Devleti, Avar Hakanlığı, Hazar Hakanlığı, Peçenekler, Ogurlar, Bulgar Devletleri hakkında bilgi verilir. |
|||||||||||
5 |
TRH109 |
TARİH METODOLOJİSİ VE KAYNAK BİLGİSİ I |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
6 |
||
İçerik: Tarih nedir, tarihin faydaları, çeşitli tarih görüşleri, tarihe yardımcı bilim dalları, bir araştırmaya başlangıç aşaması, araştırma için ön plan hazırlanması, bölümlerin oluşturulması, arşivler ve diğer kaynakların tespiti ve bunlardan yararlanma yolları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
|||||||||||
6 |
DOY101 |
DİJİTAL OKURYAZARLIK |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: Dijital okuryazarlık bireylerin bilişim teknolojilerini ihtiyaçları doğrultusunda kullanabilme becerisidir. Bu beceri anlamlı edinimlerin gerçekleşmesine doğrudan katkı sağlamaktadır. Bu ders öğrencilere akıllı cihazlar ve sosyal ağların temel prensipleri, topluluklar ve sosyal medya ile etkileşim, bilgiye ulaşma onu analiz etme, eleştirel düşünme gibi beceriler kazandırmayı amaçlar. Ders kapsamında, dijital okuryazarlık kavramı ve dijital teknolojileri kullanırken insanların bilgiyi bulma, kullanma, özetleme, değerlendirme, yaratma ve iletişim kurma yolları gibi konular ele alınacaktır. |
|||||||||||
7 |
YDİ101 |
İNGİLİZCE-I |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
||
İçerik: İngilizce-I dersinin içerdiği konular şunlardır: Tenses, am, is, are, present continuous, present simple, comparison of present continuous+pressent simple, regular and irregular verbs, past simple, comparison of past continuous and past simple, I have …/ I’ve got …., have, present perfect I’ve just …..I’ve already….I haven’t….. yet have you ever…? how long have you…? , for, since, ago, comparison of present perfect and past simple, still, yet, already, from ….to, until, since for, present for the future (what are you doing tomorrow?), going to future, will / shall, there is / there are, there was / were / has been / will be, it…(for time, day, distance, weather), do / make, be / have / do in present and past tenses, using auxiliaries without verbs I am / don’t …etc., have you …? are you …? don’t you….?, too, either, so am I, neither do I, Negatives isn’t / haven’t / don’t etc., what..? which..? how..? questions is it…? have you…? do they…..? etc., who saw you? who did you see you? who is she talking to…?, what is it like?, how long does it take? Noun clause do you tell me where….?, I don’t know what… etc., do you know what…? etc., pronouns and possessives, imperatives give me that book! give it to me, a / an / the, countable and uncountable nouns, this / that / these / those |
|||||||||||
8 |
ATA101 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
||
İçerik: Ders kapsamında modern Türkiye´nin doğuşu ve gelişim süreci içindeki olaylar, fikirler ve ilkeler ele alınmaktadır. Dersin içeriği, Atatürk önderliğinde Türk milletinin geçirdiği inkılap tarihini kapsamaktadır. Osmanlı Devleti'nin yıkılış sebepleri irdelenerek, fiilen yok olmuş bir devletten Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin nasıl kurulduğu belgeler ışığında değerlendirilmektedir. Dersin amacı, öğrencilere Türkiye Cumhuriyeti’nin hangi koşullarda kurulduğunu anlatmak, Atatürkçü Düşünce’yi ve onun dayandığı felsefeyi, ilkeleri ve bunun yanında çağdaş değerleri benimsetmektir. |
|||||||||||
9 |
TDL101 |
TÜRK DİLİ-I |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
||
İçerik: Dersin amacı öğrencilerin Türkçenin özelliklerini ve işleyiş kurallarını bilerek yazılı ve sözlü anlatımda doğru ve etkili kullanma becerilerini geliştirmektir. Bu ders kapsamında öğrencilere akademik metin kavramı tanıtılmakta, alan ile ilgili akademik okumalar yapılırken eleştirel düşünme araçları da sunulmaktadır. Okunan akademik metinler dönem boyunca hem yapısal hem de içerik odaklı incelenmektedir. |
|||||||||||
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
|||||||||||
|
|||||||||||
1. SINIF / 2.YARIYIL |
|||||||||||
S/N |
Dersin Kodu |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
||
1 |
TRH102 |
ESKİ ÇAĞ TARİHİ VE MEDENİYETİ-II |
Z |
4 |
0 |
0 |
4 |
4 |
4 |
||
İçerik: Eski Batı Medeniyetleri, Doğu ve Güney Asya’da kurulan medeniyetler, eskiçağ kültür ve medeniyetinin çağdaş medeniyete etkileri. Bu dersin amacı, tarih öğrencilerinin Eskiçağ uygarlıklarını tanımaları ve günümüz medeniyetlerine olan etkilerini öğrenmeleridir. |
|||||||||||
2 |
TRH104 |
TEMEL OSMANLICA-II |
Z |
4 |
0 |
0 |
4 |
4 |
5 |
||
İçerik: Arap ve Fars alfabesi öğrenimi ve belge değerlendirme. Eski Türkçe okumak. Tarihi belge okuyabilmek. Klasik Türkçe okumak. Okunan belgeleri tarihi paradigmada tahlil edebilmek bu dersin en önemli amacıdır. |
|||||||||||
3 |
TRH106 |
İSLAM TARİHİ-II |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: Bu dönem içeriğinde İslam Öncesi Arap coğrafyası ve kültürü, Hz. Muhammed'in (sas) hayatı, Dört Halife Dönemi’nin siyasi olayları, Emevi ve Abbasi Devletleri vardır. Dersin amacı ise Dünya Tarihi’nde İslam'ın önemini ve etkisini açıklamaktır. |
|||||||||||
4 |
TRH108 |
ORTA ASYA TÜRK TARİHİ-II |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: Bu dönem kapsam olarak İslam Öncesi Orta Asya’da kurulmuş Türk Devletleri'nin tarihini ve kültürünü içermektedir. Dersin temel amacı ise İslam Öncesi Orta Asya Türklerinin siyasi, iktisadi ve toplumsal hayatının incelenmesi ve değerlendirilmesidir. |
|||||||||||
5 |
TRH110 |
TARİH METODOLOJİSİ VE KAYNAK BİLGİSİ-II |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
||
İçerik: Tarih araştırmasının usul ve yöntemleri, not koyma, zarflama, dosyalama, çalışma planı, eserin kaleme alınışı, esere son şeklinin verilmesi, bibliyografyanın hazırlanması, örnek çalışmalar. |
|||||||||||
6 |
TRH112 |
SELÇUKLU TARİHİ-I |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
||
İçerik: Selçuklu devletinin kuruluş aşamaları ve etkileri, kuruluş sürecindeki siyasi durum ve olaylar, beylikten devlete geçiş süreci, seferler, Tuğrul Bey, Çağrı Bey, Alp Arslan ve Melikşah döneminin siyasi, iktisadi, kültürel ve sosyal olayları üzerinde durulacaktır. |
|||||||||||
7 |
TRH114 |
KARİYER PLANLAMA |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: Öğrencilerin mezun olduktan sonra çeşitli kurum ve kuruluşlarda istihdamı üzerine bilgilendirme ve yönlendirmeler ile istidatlarına göre topluma kazandırılması amaçlanmaktadır. |
|||||||||||
5 |
YDİ102 |
İNGİLİZCE-II |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
||
İçerik: Prepositions of place direction, time .. on under behind up over through at by with without about above etc., quantities a lot much many little a little few a few get, one ones any not any no no one not anybody anyone anything nobody no one nothing, somebody anything nowhere etc. every all everybody everything all most some no none any conjunctions both either neither, and but or so because before after during while when, adverbs quickly badly suddenly etc., adjectives old older expensive more expensive older than more expensive than not as…as the oldest the most expensive, passive it is done it was done is being done has been done ..go going work working play playing to… I want to do… ing I enjoy doing, can could may might used to, must mustn’t needn’t should have to, relative (adjective) clauses who which that whose of which where, conditionals if we go… if you see… if I had…. if I went…, afraid of good at…. etc., preposition+ing good at….ing, look at listen to phrasal verbs go in fall off run away put on your shoes etc., would like…? I’d like…. reported speech She said that…. He told me that, I want you to…. I told you to…I went to the shop to buy…. |
|||||||||||
6 |
ATA102 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
||
İçerik: Bu derste siyasal alanda yapılan inkılâplar, hukuk alanında yapılan inkılâplar, eğitim ve kültür alanında yapılan inkılâplar, iktisâdi alanda yapılan inkılâplar, sosyal alanda yapılan inkılâplar, Atatürk ilkeleri ve Atatürk dönemi Türk dış politikası ele alınmaktadır. |
|||||||||||
7 |
TDL102 |
TÜRK DİLİ-II |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
||
İçerik: Bu ders kapsamında öğrencilere akademik yazma becerilerini kazandırma çalışmaları yapılmaktadır. Bu çalışmalarda, Türkçe metin oluşturma, metnin bölümlerini oluşturma ve alıntı yapma, aynı zamanda da sözlü anlatım becerilerinin kazandırılmasına yönelik hem teorik hem de pratik çalışmalar yapılmaktadır. |
|||||||||||
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
|||||||||||
|
|||||||||||
2. SINIF / 3.YARIYIL |
|||||||||||
S/N |
Dersin Kodu |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
||
1 |
TRH201 |
SELÇUKLU TARİHİ-II |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: Büyük Selçuklu Devletinin Sosyo-ekonomik durumu, merkezi ve taşra teşkilatı yapılanması, Karahitaylılar ile Selçuklu devleti arasında yapılan Katavan Savaşı ile devletin çöküş sürecine girmesi ve beylikler döneminin açıklanması |
|||||||||||
2 |
TRH203 |
OSMANLI PALEOGRAFYASI-I |
Z |
4 |
0 |
0 |
4 |
4 |
4 |
||
İçerik: Osmanlı Devletinde kullanılan yazı çeşitleri, özellikleri ve kullanım alanlarını konu alan bir derstir. Öğrencilere Osmanlı Türkçesi ile yazılmış Rika metinler verilir. Metinler, okunup değerlendirilir, anlaşılması sağlanır. Bu dersin sonunda katılımcının, Osmanlı Türkçesini öğrenmiş bir şekilde, en azından eski Türkçe ile yazılmış bir belgeden bilimsel seviyede yararlanabilecek duruma gelmesi temel hedeftir. |
|||||||||||
3 |
TRH205 |
İLK MÜSLÜMAN TÜRK DEVLETLERİ TARİHİ-I |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: Türklerin İslamiyet’i kabulü, İlk Müslüman Türk Devletlerinden olan Karahanlılar ve Gaznelilerin siyasi, sosyal ve kültür tarihi ile devlet teşkilatı. |
|||||||||||
4 |
TRH207 |
TÜRK KÜLTÜR VE MEDENİYETİ TARİHİ-I |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: Türk kültürü ve tarihinin özellikleri, Türk bozkır kültürü, kültür ve medeniyet arasındaki etkileşim, Türklerde yazı ve dilin gelişimi, sosyal yapı, devlet teşkilatı, aile yapısı, kültürü yaygınlaştıran araçlar, Türklerde dini inanış, bilim, sanatın gelişimi ve bunların Türklerin yaşantısına olan etkilerini öğrenmeleridir. |
|||||||||||
5 |
TRH209 |
OSMANLI TARİHİ-I |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
||
İçerik: Selçuklu Devleti’nden sonra Anadolu’nun siyasi ve içtimai yapısı değerlendirilmektedir. Osmanlı Tarihi’nin kaynakları incelenir. Osmanlı Devleti’nin kuruluşu ile ilgili teoriler müşahede edilir. Osmanlı siyasi tarihine giriş yapılır. |
|||||||||||
6 |
TRH211 |
TÜRKİSTAN HANLIKLARI TARİHİ-I |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: Timur ve Timurlular Devri, Özbek İmparatorluğunun Kuruluşu ve Son Bulması, Ulu, Orta ve Küçük Cüz, Harezm Hanlığı, Buhara Hanlığı, Hive Hanlığı, Taşkent Hanlığı, Türkistan Hanlıklarının Ruslar tarafından işgal edilmesi, Rusya ve Türkistan Hanlıkları Arasında yaşanan mücadele, Çarlık İdaresi, Sovyet İdaresi ve Sovyet İdaresinin son bulması, Türkistan’da Meydana Gelen Milli Devletlerin durumu hakkında bilgi verilerek konu ile ilgili okumalar yapılır. |
|||||||||||
7 |
TRH213 |
ROMA TARİHİ-I |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
||
İçerik: İtalya yarım adası ve Akdeniz havzasının coğrafi konumu ve kültürü üzerinde incelemeler yapılmaktadır. İtalya’nın yerel halkları ve ilk siyasi teşekküller üzerine değerlendirmeler yapılarak Roma şehir Devletinden Kartaca Savaşlarının sonuna kadar siyasi tarih takip edilmektedir. |
|||||||||||
8 |
TRH215 |
AVRUPA TARİHİ-I |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
||
İçerik: Ortaçağ kavramı üzerinde değerlendirmeler yapılır. Bizans-İran ilişkileri incelenir. Ortaçağ’daki Avrupası’nda kilise, toplum ve devlet ilişkileri üzerine okumalar yapılır. |
|||||||||||
9
|
TRHSEC3YY |
TARİH 3. YY SEÇMELİ DERSLER |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
11
|
TRHSEC3YY |
TARİH 3. YY SEÇMELİ DERSLER |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
5 |
|
FORMASYON EĞİTİMİ DERSİ |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
||
İçerik: |
|||||||||||
6 |
|
FORMASYON EĞİTİMİ DERSİ |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
||
İçerik: |
|||||||||||
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
|||||||||||
2. SINIF / 4.YARIYIL |
|||||||||||
S/N |
Dersin Kodu |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
||
1 |
TRH202 |
ANADOLU (TÜRKİYE) SELÇUKLU TARİHİ VE MEDENİYETİ |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
||
İçerik: Kutalmışoğlu Süleyman’ın Anadolu’ya gelişi, Türkiye Selçuklu Devleti’nin kuruluşu, Büyük Selçuklu Devleti, Bizans İmparatorluğu ile ilişkiler, kuruluş döneminde Türkiye Selçuklu Devleti’nin doğu ve güney doğu politikası, I. Ve II. Kılıç Arslan devri gelişmeleri, Haçlı Seferleri, Anadolu Birliğinin Sağlanması ve Kösedağ Savaşı ile devletin yıkılış sürecinin açıklanması. Anadolu’da kurulan Karamanoğulları, Germiyenoğulları, Candaroğulları, Karasioğulları, Aydınoğulları, Ramazanoğulları ve Dulkadir beyliklerinin siyasi tarihleri, kültür ve medeniyetleri. |
|||||||||||
2 |
TRH204 |
OSMANLI PALEOGRAFYASI-II |
Z |
4 |
0 |
0 |
4 |
4 |
5 |
||
İçerik: Osmanlı Devletinde kullanılan yazı çeşitleri, özellikleri ve kullanım alanlarını konu alan bir derstir. Öğrencilere Osmanlı Türkçesi ile yazılmış Rika metinler verilir. Metinler, okunup değerlendirilir, anlaşılması sağlanır. Bu dersin sonunda katılımcının, Osmanlı Türkçesini öğrenmiş bir şekilde, en azından eski Türkçe ile yazılmış bir belgeden bilimsel seviyede yararlanabilecek duruma gelmesi temel hedeftir. |
|||||||||||
3 |
TRH206 |
TÜRK CUMHURİYETLERİ VE TOPLULUKLARI TARİHİ |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
||
İçerik: Öğrencilerin Kuzey Kıbrıs, Azerbaycan, Kazakistan, Kırgızistan, Özbekistan ve Türkmenistan cumhuriyetlerinin coğrafi konumları, tarihleri, yönetim şekilleri, nüfusları, ekonomileri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak |
|||||||||||
4 |
TRH208 |
TÜRK KÜLTÜR VE MEDENİYETİ TARİHİ-II |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: Osmanlı Devleti’nden Cumhuriyete geçiş sürecinde yaşanan siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel gelişmelerin Türk toplumuna yansımaları, dil ve tarih alanında yapılan reformlar, hukuk ve eğitim alanında birliği sağlama çabaları, ekonomi, sanat ve bilimdeki gelişmeleri geriye dönük kıyaslamalı analizi. |
|||||||||||
5
|
TRH210 |
OSMANLI TARİHİ-II |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
||
İçerik: Osmanlı tarihinin İstanbul’un fethinden (1453), Sokullu Mehmet Paşa’nın ölününe kadar (1576 ) kadar geçen zaman dilimi içerisinde gerçekleşen siyasi, iktisadi ve kültürel olaylar üzerinde durulacaktır. II.Mehmet, II.Beyazıd, I.Selim, I.Süleyman (Kanuni), II.Selim, III.Murad dönemlerinin siyasi ,sosyal ve iktisadi süreçleri anlatılacaktır. |
|||||||||||
6
|
TRH214 |
ROMA TARİHİ-II |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
||
İçerik: Roma Devleti’nin Cumhuriyet ve İmparatorluk dönemleri tahlil edilerek Roma yayılmacılığı üzerinde incelemeler yapılır. |
|||||||||||
7 |
TRH216 |
AVRUPA TARİHİ-II |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
||
İçerik: Avrupa coğrafyası ve Avrupa medeniyetinin oluşması, siyasi, sosyal, kültürel ve iktisadi konular bağlamında kilise ve papalık, Haçlı seferleri, Rönesans ve Reform hareketleri, İtalya ve Otuz Yıl Savaşları, veba ve salgın hastalıklar; Avrupa siyasi-sosyal ve iktisadi düşünce tarihi üzerine değerlendirmeler dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
|||||||||||
8
|
TRHSEC4YY |
TARİH 4. YY SEÇMELİ DERSLER |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
10
|
TRHSEC4YY |
TARİH 4. YY SEÇMELİ DERSLER |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
11 |
|
FORMASYON EĞİTİMİ DERSİ |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
||
İçerik: |
|||||||||||
12 |
|
FORMASYON EĞİTİMİ DERSİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
||
İçerik: |
|||||||||||
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
|||||||||||
|
|||||||||||
|
|||||||||||
3. SINIF / 5.YARIYIL |
|||||||||||
S/N |
Dersin Kodu |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
||
1 |
TRH301 |
OSMANLI DEVLETİ TEŞKİLAT TARİHİ-I |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
||
İçerik: Osmanlı Devleti’nin kuruluşundan İstanbul’un fethine kadar olan süreçte Osmanlı Devleti’ndeki kurumsal yapı ve gelişmeler hakkında bilgi verilir. Taşra idaresi. İdari ve mali kurumlar. Askeri örgütlenme. Sosyal örgütlenme dersin temel içeriğidir.Devlet-i Aliye’de egemenlik anlayışının dayandığı temeller. İmparatorluğun devlet, ülke, toplum karakteri. Devletin kurumları hakkında çeşitli yorumlar. Padişahlık kurumu ve padişah oluş sistemi. Osmanlı’da saltanat merasimleri. Şehzadelik kurumu. Osmanlıda saray geleneği ve saraylar. Saray’ın enderun kısmı. Saray’ın harem kısmı. Saray’ın harem kısmı. Devşirme sistemi. Divan-ı Hümayun’un fonksiyonu ve görevleri. Divan-ı Hümayun’un üyeleri, büroları ve görevlileri. |
|||||||||||
2 |
TRH303 |
OSMANLI DİPLOMATİKASI-I |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
||
İçerik: Diplomatik bilimi ile ilgili hakkında bilgi verme. Osmanlı’da diplomatik ilmi ve doğuşu. Diplomatika ile ilgili çeşitli Osmanlıca vesikaların okunması. Kâğıt türleri ve kullanılışı ile yazı çeşitleri. Diplomatika ile ilgili çeşitli Osmanlıca vesikaların okunması. |
|||||||||||
3 |
TRH305 |
OSMANLI SOSYO-EKONOMİK TARİHİ-I |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: Osmanlı Devleti’nin kuruluşundan itibaren 18. yüzyıla kadar devlet ve toplumun temel dinamikleri, sosyal ve ekonomik sistemi üzerinde durulacaktır. Osmanlı toplum yapısı, yöneten ve yönetilenler, yerleşim durumuna göre Osmanlı toplumu, Osmanlı iktisadi yapısı, Tımar ve toprak sistemi, İskân Politikası, Ticaret ve Ticari bağlantı içinde bulunulan diğer devletler gibi sosyal ve ekonomik meseleler bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
|||||||||||
4 |
TRH307 |
TÜRK-ERMENİ İLİŞKİLERİ-I |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: Yüzyıllarca Türklerle Ermenilerin barış içinde yaşadıklarının bilinmesi, Türk idareleri altında yaşayan Ermenilerin bu süreçte önemli sosyal, ekonomik ve kültürel kazanımlar elde ettiklerinin fark edilmesi amaçlanır. Ermeni meselesinin ortaya çıkışı, Berlin ve Ayastefanos anlaşmalarında Ermeni sorunu ve Ermeni isyanları konuları işlenir. |
|||||||||||
5
|
TRH309 |
OSMANLI TARİHİ-III |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
||
İçerik: Devlet-i Aliye’nin 1453-1566 tarihleri arasındaki dönemi incelenir. Siyasi olaylar analiz edildiği gibi dönemin orijinal kaynakları ile modern kaynaklar takip edilir. |
|||||||||||
6 7 |
TRHSEC5YY |
TARİH 5.YY SEÇMELİ DERSLER |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
8 9 |
TRHSEC5YY |
TARİH 5.YY SEÇMELİ DERSLER |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
10 11 |
TRHSEC5YY |
TARİH 5.YY SEÇMELİ DERSLER |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
1
|
TRHSEC5YY |
TARİH 5.YY SEÇMELİ DERSLER |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
2
|
|
FORMASYON EĞİTİMİ DERSİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
12 |
|
FORMASYON EĞİTİMİ DERSİ |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
||
İçerik: |
|||||||||||
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
|||||||||||
|
|||||||||||
3. SINIF / 6.YARIYIL |
|||||||||||
S/N |
Dersin Kodu |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
||
1 |
TRH302 |
OSMANLI DEVLETİ TEŞKİLAT TARİHİ-II |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
||
İçerik: Osmanlı tarihini bir bütün halinde ve çağdaş tarih öğretimi ve araştırmalarına paralel olarak müessese, teşkilat ve medeniyet tarihi çerçevesinde ele alınması hususunda genel bir tanıtım ve hazırlık yapılması amaçlanmıştır. Osmanlı Devleti’nin İstanbul’un fethinden 19. yüzyıla kadar olan teşkilat tarihi hakkında bilgi verilir. |
|||||||||||
2 |
TRH304 |
OSMANLI DİPLOMATİKASI-II |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: Farklı türde Osmanlı belgeleri, Mühimme, tezkire, ferman, ahkam, telhis.. gibi belgeler okutulur. |
|||||||||||
3 |
TRH306 |
OSMANLI SOSYO-EKONOMİK TARİHİ-II |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: Osmanlı Devleti’nin 18. yüzyıldan yıkılışına kadar devlet ve toplumun temel dinamikleri, sosyal ve ekonomik sistemi üzerinde durulacaktır. Özellikle Osmanlı iktisadi yapısı, ticaret ve ticari bağlantı içinde bulunulan diğer devletler gibi sosyal ve ekonomik meseleler bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
|||||||||||
4 |
TRH308 |
TÜRK-ERMENİ İLİŞKİLERİ-II |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: I. Dünya Savaşı içinde Ermenilerin savaş alanı dışında bir bölgeye göç ettirilmesinin sebebinin, düşmanla işbirliği yapmaları sonucu tamamen askeri gerekçelerle yapıldığının kavranması amaçlanır. Birinci Dünya Savaşı’nda Ermeniler, Ermeni tehciri, Sevr ve Mondros Ateşkes anlaşmalarında Ermeni Sorunu, Lozan´da Ermeni Meselesi konuları işlenir. |
|||||||||||
5 |
TRH310 |
OSMANLI TARİHİ-IV |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
||
İçerik: Karlofça Antlaşması’ndan (1699) başlayarak, Yaş Antlaşması’na kadar (1792) geçen sürede Osmanlı Devleti’nin Rusya, Avusturya, Venedik ve İran’la olan ilişkilerini, devletin gerilemesindeki sebepleri ve bunlara yönelik olarak devlet adamlarının aradıkları çareleri, dönemin padişahlarını ele alarak öğrenciye analitik bilgi kazandırmak. |
|||||||||||
6
|
TRHSEC6YY |
TARİH 6. YY. SEÇMELİ DERSLER |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
7 |
TRHSEC6YY |
TARİH 6. YY. SEÇMELİ DERSLER |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
8 |
TRHSEC6YY |
TARİH 6. YY. SEÇMELİ DERSLER |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
|
TRHSEC6YY |
TARİH 6. YY. SEÇMELİ DERSLER |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
10 |
|
FORMASYON EĞİTİMİ DERSİ |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
||
İçerik: |
|||||||||||
11 |
|
FORMASYON EĞİTİMİ DERSİ |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
||
İçerik: |
|||||||||||
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
|||||||||||
|
|||||||||||
4. SINIF / 7.YARIYIL |
|||||||||||
S/N |
Dersin Kodu |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
||
1 |
TRH401 |
EPİGRAFYA-I |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
||
İçerik: Epigrafinin Tanımı, Önemi, Kitabelerdeki Yazı Türleri Kitabelerin Okunması Vakfiyelerin Ve Tarihi sanatsal Arşiv Belgelerinin Okunup Yorumlanması |
|||||||||||
2 |
TRH403 |
OSMANLI TARİHİ-V |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
||
İçerik: III. Selim, II. Mahmut ve Tanzimat dönemi tarihi olaylarının Türk, Avrupa ve Dünya tarihi içerisindeki önemi, 19. yüzyılın ilk yarısında Osmanlı Devleti ile Batılı devletler arasındaki ilişkiler incelenerek Osmanlı Devleti’ni yıkılışa götüren süreci kavrayabilmek. |
|||||||||||
3 |
TRH405 |
TÜRK MİLLİ MÜCADELE TARİHİ-I |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: Dünya Savaşı sonrasında, başlatılan Millî Mücadele ve bu mücadelenin yürütülmesinde Mustafa Kemal Paşa önderliğinde yürütülen edilen millî egemenlik ve millî bağımsızlığın gerçekleşmesinin aşamaları ele alınır. I. Dünya Savaşı'nın sona ermesinden, Mondros Mütarekesi ve Gelişen Süreç, Kongreler, TBMM'nin Açılması, 1920 Yılı İç ve Dış Siyasi Gelişmeleri ve TBMM, Moskova Antlaşması, Büyük Taarruz ve Sonuçları, Mudanya Mütarekesi ve Lozan Anlaşmasının imzalanmasına kadar olan süreç dersin içeriğini oluşturur. |
|||||||||||
4 |
TRH407 |
TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİ-I |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
||
İçerik: Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kuruluşundan günümüze siyasi, kültürel ve ekonomik gelişmeleri bir bütün olarak değerlendirmek üzere planlanan dersin ilk aşamasında, saltanatın kaldırılmasından sosyal alanda yapılan inkılâplara değin bir dizi konu ders planında detaylandırıldığı şekliyle ele alınacaktır. Cumhuriyetin kurumsallaşması, Atatürkçülük, Atatürk İlke ve İnkılâpları, Türkiye'de Siyasi Partiler ve faaliyetleri ( CHF, Ter. Perver. Cum Fırk., SCF, DP, AP) Cumhuriyet Dönemi’nde İç İsyanlar (Şeyh Sait İsyanı, Şapka İnkılabı, Menemen Olayı, İstiklal Mahkemeleri) gibi konular Türkiye Cumhuriyeti I dersinin içeriğini oluşturacaktır. |
|||||||||||
5
|
TRH409 |
BİTİRME TEZİ-I |
Z |
0 |
2 |
0 |
2 |
1 |
3 |
||
İçerik: Lisans döneminde alınan teorik bilgileri kullanabilme ve uygulayabilme üzerinde durulacak çalışma konusu belirlenerek konuyla ilgili araştırmalar planlanarak uygulanacaktır. |
|||||||||||
6
|
TRHSEC6YY |
TARİH 6. YY SEÇMELİ DERSLER |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
||
İçerik: |
|||||||||||
7 |
TRHSEC6YY |
TARİH 6. YY SEÇMELİ DERSLER |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
||
İçerik: |
|||||||||||
8 |
TRHSEC6YY |
TARİH 6. YY SEÇMELİ DERSLER |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
||
İçerik: |
|||||||||||
9 |
|
FORMASYON EĞİTİM DERSİ |
S |
1 |
8 |
0 |
5 |
5 |
10 |
||
İçerik: |
|||||||||||
|
|||||||||||
4. SINIF / 8.YARIYIL |
|||||||||||
S/N |
Dersin Kodu |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
||
1 |
TRH402 |
EPİGRAFYA-II |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
||
İçerik: Kitabelerdeki yazı türlerinin açıklanması ve farklı kitabelerin okunması, vakfiyelerin ve tarihi arşiv belgelerinin okunup yorumlanması. |
|||||||||||
2
|
TRH404 |
OSMANLI TARİHİ-VI |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
||
İçerik: Kırım Muharebesi, Islahat Fermanı, iç isyanlar ve Avrupa devletlerinin müdahalesi, II. Abdulhamid dönemi siyasi, askeri ve sosyal olaylar, İttihat ve Terakki dönemi olayları. |
|||||||||||
3
|
TRH406 |
TÜRK MİLLİ MÜCADELE TARİHİ-II |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: Milli Mücadelenin dış politikası, Mondros-Mudanya, Sevr-Lozan karşılaştırması, Milli Mücadele'nin sonraki döneme etkileri ayrıntılı bir şekilde ele alınır. |
|||||||||||
4
|
TRH408 |
TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİ-II |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
||
İçerik: Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kuruluşundan günümüze siyasi, kültürel ve ekonomik gelişmeleri bir bütün olarak değerlendirmek üzere planlanan dersin ikinci aşamasında Cumhuriyetin kuruluşu, Cumhuriyet değerlerinin kaynakları, Osmanlı Devleti’nden Cumhuriyete geçişteki siyasi oluşumlar ve akımlar, Cumhuriyet inkılâp ve devrimlerinin niteliği, tek partili sistem işleyişi, II. Dünya Savaşı’ndan sonra Türkiye Cumhuriyeti’nde meydana gelen önemli politik, ekonomik ve sosyal değişikliklerin değerlendirilmesi, çok partili sisteme geçiş şartları ve Demokrat Parti iktidarı akabinde yaşanan 1960 Darbesi ve sonrası gelişmeler derse temel konular teşkil edecektir. |
|||||||||||
5 |
TRH410 |
BİTİRME TEZİ-II |
Z |
0 |
2 |
0 |
2 |
1 |
3 |
||
İçerik: Lisans döneminde alınan teorik bilgileri kullanabilme ve uygulayabilme üzerinde durulacak ve çalışma konusu belirlenerek konuyla ilgili araştırmalar planlanarak uygulanacaktır. |
|||||||||||
6
|
TRHSEC8YY |
TARİH 8. YY SEÇMELİ DERSLER |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
||
İçerik: |
|||||||||||
7 |
TRHSEC8YY |
TARİH 8. YY SEÇMELİ DERSLER |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
||
İçerik: |
|||||||||||
8 |
TRHSEC8YY |
TARİH 8. YY SEÇMELİ DERSLER |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
||
İçerik: |
|||||||||||
9 |
|
FORMASYON EĞİTİM DERSİ |
S |
1 |
8 |
0 |
5 |
5 |
10 |
||
İçerik: |
|||||||||||
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
|||||||||||
|
|||||||||||
TARİH BÖLÜMÜ ANA DAL ÖĞRETİM PROGRAMI SEÇMELİ DERS İÇERİKLERİ |
|||||||||||
2. SINIF / 3.YARIYIL |
|||||||||||
S/N |
Dersin Kodu |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
||
1 |
TRH217 |
DOĞU AVRUPA TÜRK TARİHİ-I |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
2 |
TRH219 |
MEMLÜK TARİHİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
3 |
TRH221 |
TİMUR DEVLETİ TARİHİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
4 |
TRH223 |
UYGARLIK TARİHİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: En eski yerleşim yerlerinde yaşanmış ve bugüne kadar uygarlık sürecini oluşturan temel olay ve olgular. Eski Ön Asya ve Mısır uygarlıkları, Eski Yunan ve Helen uygarlıkları ve kültürü, Roma uygarlığı, Ortaçağ, rönesans ve reformlar, aydınlanma çağı yaşanan değişimler. Bu tarihi süreç içerisindeki olayların birbirleri ile ilişkilerini ortayaçıkarıp değerlendirme yapmak. |
|||||||||||
5 |
TRH225 |
MOĞOL TARİHİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: Cengiz Han tarafından kurulan Moğol Devleti’nin kurulduğu coğrafya, iklim ve insan yapısı hakkında bilgi verilecek. Cengiz Han’dan başlayarak tüm dönemler siyasi, iktisadi, dini ve fetih politikası çerçevesinde incelenecek. Türkler ile olan benzerlikleri, Cengizhan’ın lider ve hükümdar olarak kurmaya çalıştığı siyasi yapı, Cengizhan kanunları, gelenek ve görenekler çerçevesinde sosyo-ekonomik yapıdaki değişimler, Moğolların İslam dünyasındaki etkisi, İlhanlı Devleti’nin kuruluşu ve siyasi süreç gibi konular incelenecektir. |
|||||||||||
6
|
TRH227 |
ALTINORDU TARİHİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
7
|
TRH229 |
BİZANS TARİHİ-I |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
8
|
TRH231 |
ANADOLU BEYLİKLERİ TARİHİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
9
|
TRH233 |
UZAKDOĞU TARİHİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
10
|
TRH235 |
AKADEMİK TÜRKÇE |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: Yabancı uyruklu öğrencilere akademik düzeyde okuma, yazma, dinleme ve konuşma gibi becerileri kazandırmak; bilinmesi ve kullanılması gereken terimsel ifadeleri uygun şekilde kullanma ve Türkçe yazılı metinleri yorumlayabilme ve çözümleyebilme becerisi kazandırmak. |
|||||||||||
11
|
TRH237 |
YENİÇAĞ TARİHİ DERSİ SEMİNERİ I |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
12 |
PFE201 |
EĞİTİME GİRİŞ |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
||
İçerik: |
|||||||||||
13 |
PFE203 |
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
||
İçerik: |
|||||||||||
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
|||||||||||
|
|||||||||||
2. SINIF / 4.YARIYIL |
|||||||||||
S/N |
Dersin Kodu |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
||
1 |
TRH218 |
BİZANS TARİHİ-II |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
2 |
TRH220 |
DOĞU AVRUPA TÜRK TARİHİ-II |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
3 |
TRH222 |
OSMANLI DEVLETİ’NDE EŞKIYALIK TARİHİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
4 |
TRH224 |
OSMANLI TARİH YAZARLARI |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
5 |
TRH226 |
HİNDİSTAN TARİHİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: Hindistan’ın oluşumundan bugüne kadar geçen süreçte Hindistan’ın tarihini anlatan bir ders olup, dersi alan öğrencinin Hindistan tarihinde Türklerin ifa ettikleri önemli rolü bilmesi beklenmektedir. |
|||||||||||
6
|
TRH228 |
SİYASİ DÜŞÜNCELER TARİHİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: Siyaset ve devlet tanımlanır. Eski Yunan siyasi düşüncesinden bahsedilir. Roma ve Orta Çağ siyasi düşünce akımları üzerine değerlendirmeler yapılır. Vestfalya Barışından günümüze kadarki siyasi ve ideolojik serüven üzerinde tartışmalar yapılır. |
|||||||||||
7
|
TRH230 |
AFRİKA TARİHİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
8
|
TRH232 |
HAÇLI SEFERLERİ TARİHİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
9
|
TRH234 |
BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
10
|
TRH236 |
YENİÇAĞ TARİHİ DERSİ SEMİNERİ II |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
11
|
PFE202 |
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
||
İçerik: |
|||||||||||
12
|
PFE204 |
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
||
İçerik: |
|||||||||||
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
|||||||||||
|
|||||||||||
3. SINIF / 5.YARIYIL |
|||||||||||
S/N |
Dersin Kodu |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
||
1 |
TRH311 |
AMERİKA TARİHİ VE TÜRK-AMERİKA İLİŞKİLERİ-I |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: Dersin amacı öğrencilere Amerika kıtasının keşfinden itibaren günümüze değin özellikle Amerika Birleşik Devletlerinin tarihini, siyasi, sosyal ve kültürel değerlerini genel hatlarıyla aktarmaktır. Amerika’nın keşfi, Koloni dönemi, Amerikan Bağımsızlık Savaşı, Amerikan Infirad politikası ve Monroe Doktrini ve etkilerinin yanında Birinci Dünya Savaşı’na kadar Türk-Amerikan ilişkilerinin sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomi boyutlarına değinilir. |
|||||||||||
2 |
TRH313 |
BALKAN TARİHİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
3 |
TRH315 |
TARİHİ COĞRAFYA |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
4 |
TRH317 |
TÜRK YENİLEŞME TARİHİ-I |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
5 |
TRH319 |
OSMANLI FİKİR HAREKETLERİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: 1789 Fransız Devrimi ve devrim sonunda ortaya çıkan Liberalizm, Nasyonalizm ve Sosyalizm akımları, III. Selim ve II. Mahmut reformlarının genel özellikleri, XIX. yüzyıl reformları sonucu oluşan ilk muhalif gruplar ve çalışmaları, Jön Türklerin siyasi faaliyetleri; Osmanlı Devleti'nde görülen son dönem siyasi akımlar: Osmanlıcılık, İslamcılık, Türkçülük, Adem-i Merkeziyetçilik, Batıcılık, Pozitivizm, Sosyalizm, Kapitalizm vb. gibi meseleler bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
|||||||||||
6 |
TRH321 |
ARAPÇA-I |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
7
|
TRH323 |
FARSÇA-I |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
8
|
TRH325 |
TARİH FELSEFESİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: Derse giriş, kaynak tanıtımı ve konu dağıtımı, tarih felsefesinin tarihçesi ve geçirdiği dönemler, tarihin çağlara ayrılması nasıl olmalı ve mevcut uygulamalar ile tarih felsefecilerinin görüşlerinin değerlendirilmesi. Tarihin genel kanunları ve coğrafya biliminin tarih ile ilişkisinin ve de coğrafyanın genel yapısının incelenmesi. Tarihin yaratılış kanunlarının (geçim, güvenlik, neslini devam ettirmek) ve dini kanunlarının incelenmesi |
|||||||||||
9
|
TRH327 |
RUSÇA-I |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
10
|
TRH329 |
19. Y.Y. SİYASİ TARİHİ-I |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: 19 yüzyıl Dünya siyasetinde ideolojik, toplumsal ve kültürel yönelimler, yaşanan değişim süreci ve krizler, devletlerarası ilişkiler, ittifaklar sistemi, geleneksel imparatorluklarda yaşanan erozyon, Fransız Devrimi sonrası şekillenen Avrupa politikası, Viyana düzenlemesi, Avrupa’da yaşanan 1830 ve 1848 devrim süreçleri 19. Yüzyıl Siyasi Tarihi I dersinin içeriğini oluşturmaktadır. |
|||||||||||
11
|
TRH331 |
OSMANLI KÜLTÜR VE MEDENİYETİ-I |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
12 |
TRH333 |
OSMANLI DEVLETİ’NDE DENİZCİLİK TARİHİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
13
|
TRH335 |
DÜNYA TARİHİ SEMİNERİ I |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
14 |
TRH337 |
YAKINÇAĞ TARİHİ SEMİNERİ I |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
15
|
TRH339 |
OSMANLICA TÜRKÇESİ VE İNCELEMELER I |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
16 |
PFE301 |
SINIF YÖNETİMİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
17 |
PFE303 |
REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİM |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
||
İçerik: |
|||||||||||
18 |
BAĞ301 |
BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE |
S |
2 |
0 |
2 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
|||||||||||
|
|||||||||||
3. SINIF / 6.YARIYIL |
|||||||||||
S/N |
Dersin Kodu |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
||
1 |
TRH312 |
AMERİKA TARİHİ VE TÜRK-AMERİKA İLİŞKİLERİ-II |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: ABD’nin 20. yy. başlarında güçlendikten sonra izlediği politikalar, I. ve II. Dünya Savaşı sırasında, Soğuk Savaş Döneminde Türk-Amerikan ilişkileri incelenir. |
|||||||||||
2 |
TRH314 |
TÜRK-İNGİLİZ İLİŞKİLERİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
3 |
TRH316 |
İRAN TARİHİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
4 |
TRH318 |
TÜRK YENİLEŞME TARİHİ-II |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
5 |
TRH320 |
RUSYA TARİHİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
6 |
TRH322 |
ARAPÇA-II |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
7
|
TRH324 |
FARSÇA-II |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
8
|
TRH326 |
SÖMÜRGECİLİK TARİHİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
9
|
TRH328 |
RUSÇA-II |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
10 |
TRH330 |
19. Y.Y. SİYASİ TARİHİ-II |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
11
|
TRH332 |
OSMANLI KÜLTÜR VE MEDENİYETİ-II |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
12
|
GÖÇ302 |
GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI |
S |
1 |
2 |
2 |
3 |
2 |
4 |
||
İçerik: |
|||||||||||
13
|
TRH342 |
DÜNYA TARİHİ SEMİNERİ I |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
14
|
TRH344 |
YAKINÇAĞ TARİHİ SEMİNERİ I |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
15
|
TRH346 |
OSMANLICA TÜRKÇESİ VE İNCELEMELER II |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
||
İçerik: |
|||||||||||
16
|
PFE302 |
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
||
İçerik: |
|||||||||||
17 |
PFE304 |
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
||
İçerik: |
|||||||||||
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
|||||||||||
|
|||||||||||
4. SINIF / 7.YARIYIL |
|||||||||||
S/N |
Dersin Kodu |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
||
1 |
TRH411 |
20. YÜZYIL DÜNYA SİYASİ TARİHİ-I |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
||
İçerik: I. Dünya Savaşı, iki savaş arası dönem II. Dünya Savaşı 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi I dersinin içeriğini oluşturacaktır |
|||||||||||
2 |
TRH413 |
ÇUKUROVA TARİHİ-I |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
||
İçerik: |
|||||||||||
3 |
TRH415 |
MESLEKİ İNGİLİZCE-I |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
||
İçerik: Bu dersin genel amacı; tarihle ilgili İngilizce metinlerin Türkçe’ye tercüme edilmesi, önemli tarihi kavramların İngilizce karşılıklarının öğrenilmesidir. Tarihle ilgili İngilizce metinlerin Türkçe’ye tercüme edilmesi, İngilizce sözcüklerde tarihle ilgili kelimelerin ve kavramların karşılıklarını bulma teknikleri öğrencilere kazandırılır. Dilbilgisi destekli mesleki terimler ve kelimeler, alana ilişkin metin çalışmaları yazılı ve sözlü uygulamalar yapılır. |
|||||||||||
4 |
TRH417 |
TÜRKİYE CUMHURİYETİ SOSYO-EKONOMİK TARİHİ-I |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
||
İçerik: |
|||||||||||
5 |
TRH419 |
TÜRK DIŞ POLİTİKASI-I |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
||
İçerik: Osmanlı Devleti’nin son döneminden itibaren Türk Dış politikası ve ilişki içinde olunan devletler ile olan ilişkiler incelenir. Türkiye'nin dış politikasının temel ilkeleri ve ilgili kavramlar açıklanır. Türk Dış Politikası I dersinde öncelikle Milli mücadele dönemi izlenen Türk dış politikası Lozan Barış Antlaşması’na kadar ele alınarak, Cumhuriyet dönemi Türk dış politikasının kuramsal çerçevesi, temel hedefleri ve dönemleri, iki savaş arası dönemde dış politika ele alınır. Atatürk döneminde dış politika, diğer devletlerle olan ilişkiler, uluslararası antlaşmalar, imzalanan siyasi sözleşmeler, katıldığı ittifaklar ve genel olarak politikanın “yurtta sulh cihanda sulh” ilkesi üzerine kuruluşu üzerinde durulur |
|||||||||||
6 |
TRH421 |
ÇAĞDAŞ İSLAM COĞRAFYASI-I |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
||
İçerik: |
|||||||||||
7 |
TRH423 |
NUTUK: İÇERİK VE ANALİZ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
||
|
İçerik: |
||||||||||
8 ) |
TRH425 |
ATATÜRK BİBLİYOGRAFYASI |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
||
İçerik: |
|||||||||||
9
|
TRH427 |
TÜRK EĞİTİM TARİHİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
||
İçerik: İslamiyet öncesi Türklerde eğitim, ilk Müslüman Türk devletlerinde eğitim, Osmanlı Devleti klasik döneminde eğitim, Tanzimat sonrasında eğitim, Atatürk dönemi eğitim ve kültür politikaları, İnönü dönemimde eğitim ve kültür politikaları, Köy Enstitüleri, Demokrat Parti dönemi eğitim ve kültür faaliyetleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
|||||||||||
10
|
TRH429 |
CUMHURİYET DÖNEMİ FİKİR HAREKETLERİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
||
İçerik: |
|||||||||||
11 |
PFE401 |
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I |
S |
1 |
8 |
0 |
5 |
5 |
10 |
||
İçerik: |
|||||||||||
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
|||||||||||
|
|||||||||||
4. SINIF / 8.YARIYIL |
|||||||||||
S/N |
Dersin Kodu |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
||
1 |
TRH412 |
20. YÜZYIL DÜNYA SİYASİ TARİHİ-II |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
||
İçerik: İkinci Dünya Savaşı, BM, NATO ve Varşova Paktları, soğuk savaş dönemi, Sovyetler Birliği’nin dağılmasından sonraki durum ve Türk Cumhuriyetleri konuları 20. Yüzyıl Dünya Siyasi Tarihi II dersinin içeriğini oluşturacaktır. |
|||||||||||
2 |
TRH414 |
ÇUKUROVA TARİHİ-II |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
||
İçerik: |
|||||||||||
3 |
TRH416 |
MESLEKİ İNGİLİZCE-II |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
||
İçerik: |
|||||||||||
4 |
TRH418 |
TÜRKİYE CUMHURİYETİ SOSYO-EKONOMİK TARİHİ II |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
||
İçerik: |
|||||||||||
5 |
TRH420 |
TÜRK DIŞ POLİTİKASI-II |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
||
İçerik: Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşundan günümüze kadarki dış siyaset konuları işlenecektir. Konular Atatürk dönemi ve Atatürk sonrası olarak planlanacaktır. |
|||||||||||
6 |
TRH422 |
ÇAĞDAŞ İSLAM COĞRAFYASI-II |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
||
İçerik: |
|||||||||||
7 |
TRH424 |
ULUSLARARASI ÖRGÜTLER |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
||
İçerik: |
|||||||||||
8
|
TRH426 |
TÜRK BASIN TARİHİ |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
||
İçerik: |
|||||||||||
9 |
TRH428 |
KURTULUŞ SAVAŞI’NIN MALİ KAYNAKLARI |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
||
İçerik: Milli Mücadelenin hangi mali ve maddi kaynaklara dayalı olarak kazanıldığı, iç ve dış yardımlar, bu yardımların nasıl kullanıldığı dersin içeriğini oluşturur. |
|||||||||||
10 |
TRH430 |
SANAT TARİHİ |
|
|
|
|
|
|
10 |
||
İçerik: |
|||||||||||
11 |
PFE401 |
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I |
|
|
|
|
|
|
11 |
||
İçerik: |
|||||||||||
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
|||||||||||
Tarih bölümü lisans programı ders içeriklerinin indirilebilir (yazdırılabilir) formu |
|||||||||||
Görüntülenme Sayısı: 513