|
ARKEOLOJİ BÖLÜMÜ DERS iÇERİKLERİ |
|||||||||
|
1. SINIF I. YARIYIL (GÜZ DÖNEMİ) |
|||||||||
|
SIRA |
DERS KODU |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
|
1. |
ARK101 |
ARKEOLOJİYE GİRİŞ I (INTRODUCTION TO ARCHAEOLOGY I) |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
|
Arkeolojinin tanımı ve gelişim süreci, arkeolojik araştırma yöntemleri, kazı, yüzey araştırması, arkeolojideki temel terim ve kavramlar hakkında bilgi verilmektedir. Arkeolojinin genel konularından kronoloji, şehirlerin kuruluşu ve öğeleri, mimari düzenler, mimari bezeme elemanları ve tapınak mimarisi konuları genel hatları ile anlatılmaktadır.
|
|||||||||
|
2. |
ARK103 |
ANADOLU KÜLTÜR TARİHİ I (ANATOLIAN CULTURAL HISTORY I) |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
|
Anadolu’da prehistorik dönemlerden başlayarak bölgesel düzeyde değişim gösteren kültürel gelişim dersin ana içeriğini oluşturmaktadır. Anadolu Paleolitik, Mezolitik (Epipaleolitik), Neolitik, Kalkolitik, Erken Tunç dönemleri genel hatları ile aktarılmaktadır.
|
|||||||||
|
3. |
ARK109 |
MİTOLOJİ I (MYTHOLOGY I) |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
|
Mitoloji tanımı, temel kavram ve kaynakları, mitoloji, din ve kültür ilişkileri, Önasya ve Anadolu kültürlerinin mitolojileri, birbirlerine etkileri ile mitolojik anlatımların sanata yansıması ve mitolojik sahnelerin yorumlanmasının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
|
|||||||||
|
4. |
ARK111 |
TEKNİK RESİM (TECHNICAL DRAWING) |
Z |
1 |
0 |
1 |
2 |
2 |
3 |
|
Arkeolojik araştırma çalışmalarına yönelik küçük buluntu, seramik ve parça seramik çizim teknikleri (kumpas ile ölçü alma, seramik parçalarının çapını hesaplama, ölçeklendirme, görünüş, kesit çıkarma, çizim üzerinde tamamlama) uygulamalı olarak anlatılmaktadır.
|
|||||||||
|
5. |
ARK113 |
KAZI ARAŞTIRMA TARİHÇESİ (HISTORY OF ARCHAEOLOGICAL EXCAVATIONS AND RESEARCH) |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
|
Arkeoloji biliminin oluşum süreci ve bu sürecin öncüleri tanıtılmaktadır. Farklı bilim dalları ile olan ortak çalışma alanları anlatılmaktadır. Anadolu ve çevre kültür bölgelerinde yürütülmüş, yürütülen kazı ve araştırmalar hakkında bilgiler verilmektedir.
|
|||||||||
|
6. |
DOY101 |
DİJİTAL OKURYAZARLIK (DIGITAL LITERACY) |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
|
İnternet teknolojileri; internetin temel kavramları, internetin gelişim süreci, web tarayıcıları, arama motorları, e-devlet hizmetleri hakkında bilgiler. Taşınabilir teknolojiler ve özellikleri, sosyal ağlar ve özellikleri, bilişim etiği, yaşam boyu öğrenme kavramı, bulut bilişim, geleceğin teknolojileri hakkında bilgiler verilir. Öğretim yönetim sistemleri (ÖYS) hakkında genel bilgiler verilerek Microsoft Teams üzerinden bazı uygulamalar yapılır. |
|||||||||
|
7. |
ENF101 |
TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ I (BASIC INFORMATION TECHNOLOGIES-I) |
S |
2 |
1 |
0 |
3 |
2.5 |
3 |
|
Temel bilgisayar bilgisi, işletim sistemi, kelime işlemci ve elektronik tablolama, sunum hazırlama, veri tabanı yazılımları, internete erişim eğitimi verilmektedir.
|
|||||||||
|
8. |
YDL101 |
İNGİLİZCE I (ENGLISH I) |
Z |
2 |
1 |
0 |
3 |
2,5 |
2 |
|
Yüksek Öğretim Kurulu tarafından belirlenen çerçeve doğrultusunda öğrencilere temel İngilizce yapıları sunulur. Ders bütün 1. sınıf öğrencileri için zorunlu ders niteliğinde olup iki dönem boyunca haftada 2 ders saati olarak verilir. Dönem boyunca öğrencilere dört temel becerinin yanı sıra gündelik yaşamda kullanabilecekleri dil becerileri de edindirilmeye çalışılır. |
|||||||||
|
9. |
ATA101 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ I (PRINCIPLES OF ATATURK AND TURKISH REVOLUTION I) |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
|
|||||||||
|
10. |
TDL101 |
TÜRK DİLİ I (TURKISH LANGUAGE I) |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
|
Dünya dilleri ve Türkçe, Türk dilinin tarihçesi, ses bilgisi, vurgu, heceler, yapı bilgisi. Yapım ekleri, çekim ekleri, kelime, cümlenin ögeleri, cümle çeşitleri, yazım kuralları.
|
|||||||||
|
Toplam |
19 |
3 |
1 |
23 |
21,5 |
30 |
|||
|
Not 1. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
|||||||||
|
1. SINIF II. YARIYIL (BAHAR DÖNEMİ) |
|||||||||
|
SIRA |
DERS KODU |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
|
1. |
ARK102 |
ARKEOLOJİYE GİRİŞ II (INTRODUCTION TO ARCHAEOLOGY II) |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
|
Seramik ve çömlekçilik sanatı, Atika siyah ve kırmızı figür seramikleri ve seramik sanatçıları, Korinth seramiği ve seramik sanatçıları, Orientalizan Evre seramiği, figürinler ve küçük kabartmalar, Grek heykeltraşlığı, numismatik konuları genel hatları ile anlatılmaktadır.
|
|||||||||
|
2. |
ARK104 |
ANADOLU KÜLTÜR TARİHİ II (ANATOLIAN CULTURAL HISTORY II) |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
|
Anadolu’da protohistorik dönemlerden başlayarak bölgesel düzeyde değişim gösteren kültürel gelişim dersin ana içeriğini oluşturmaktadır. Anadolu Orta Tunç, Geç Tunç, Demir Çağı dönemleri kültür, din, dil, mimari, ölü gömme adetleri genel hatları ile aktarılmaktadır.
|
|||||||||
|
3. |
ARK110 |
MİTOLOJİ II (MYTHOLOGY II) |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
|
Klasik Yunan mitolojisi dersin ana eksenini oluşturmaktadır. Panteonu oluşturan tanrılar ve özelliklerinin tanımlanması ve tasvirli sanat eserlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi dersin amacını oluşturmaktadır.
|
|||||||||
|
4. |
ARK112 |
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ARKEOLOJİ (COMPUTER- AIDED ARCHEOLOGY) |
Z |
2 |
2 |
0 |
4 |
3 |
4 |
|
Arkeolojik araştırma çalışmalarına yönelik küçük buluntu, seramik ve parça seramik çizim teknikleri (kumpas ile ölçü alma, seramik parçalarının çapını hesaplama, ölçeklendirme, görünüş, kesit çıkarma, çizim üzerinde tamamlama) uygulamalı olarak bilgisayar ortamına aktarılması anlatılmaktadır.
|
|||||||||
|
5. |
ARK114 |
SERAMİK SANATINA GİRİŞ (INTRODUCTION TO CERAMIC ART) |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
|
Seramik ve çömlekçilik sanatı, terim ve kavramları, hammadde elde edilmesi, üretim teknikleri, seramik sanatının gelişim evreleri genel hatları ile aktarılmaktadır.
|
|||||||||
|
6. |
ARK116 |
ANTİK DÖNEM COĞRAFYASI (ANCIENT GEOGRAPHY) |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
|
Anadolu antik dönem coğrafyası, antik dönem siyasi bölgeleri ve önemli kentleri genel hatları ile aktarılmaktadır.
|
|||||||||
|
7. |
YDL102 |
İNGİLİZCE II (ENGLISH II) |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
|
Başlangıç seviyesinde kelimeler, cümle yapıları hakkında bilgiler verilmektedir. |
|||||||||
|
8. |
ATA102 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ II (PRINCIPLES OF ATATURK AND TURKISH REVOLUTION II) |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
|
|||||||||
|
9. |
TDL102 |
TÜRK DİLİ II (TURKISH LANGUAGE II) |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
|
Sözlü anlatım, yazılı anlatım, kompozisyon yazmada uyulması gereken hususlar, makale, deneme, eleştiri, gezi yazısı, biyografi, otobiyografi hakkında bilgi verilmektedir.
|
|||||||||
|
Toplam |
17 |
3 |
0 |
21 |
20 |
30 |
|||
|
Not 1. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
|||||||||
|
2. SINIF III. YARIYIL (GÜZ DÖNEMİ) |
|||||||||
|
SIRA |
DERS KODU |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
|
1. |
ARK201 |
ÖNTARİHTE ANADOLU (PROTOHISTORY OF ANATOLIA) |
Z |
4 |
0 |
0 |
4 |
4 |
6 |
|
Anadolu ve yakın çevre kültür bölgelerinin coğrafi ve terminolojik tanımlamaları. Bereketli Hilal ve onun etki alanları tartışılmakta, Seramiksiz Neolitiğin erken evresinden Kalkolitik Döneme kadar olan süreç yerleşimler üzerinden tanıtılmaktadır.
|
|||||||||
|
2. |
ARK203 |
EGE KÜLTÜR TARİHİ (AEGEAN CULTURAL HISTORY) |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
|
Kıta Yunanistan başta olmak üzere, Kiklad ve Doğu Ege Adalarının Anadolu ile olan sosyokültürel ve sosyoekonomik ilişkilerini M.Ö. 3. Binden itibaren kronolojik dizin içerisinde genel hatları ile incelenmesi dersini içeriğini oluşturmaktadır.
|
|||||||||
|
3. |
ARK205 |
ARKAİK DÖNEM MİMARİSİ (ARCHAIC ARCHITECTURE) |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
|
Kentleri oluşturan mimari üniteler dersin başlangıcında tanımlanmaktadır. Geometrik Dönemden başlayarak Arkaik Dönemin sonuna kadar olan süreçte ise kamu ve sivil mimarlık örneklerinin gelişim süreci incelenmektedir.
|
|||||||||
|
4. |
ARK207 |
ARKAİK DÖNEM PLASTİĞİ (ARCHAIC PLASTIC) |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
5 |
|
Anadolu, adalar ve Hellas’da Arkaik Dönem öncesi plastiği hakkında giriş yapılarak M.Ö.6.yy’ın sonuna kadar siyasi ve ekonomik olayların etkilerine bağlı olarak gelişen heykeltıraşlık sanatı ve eserleri dönem özellikleri ve gelişimleri anlatılmaktadır.
|
|||||||||
|
5. |
ARK209 |
ARKAİK DÖNEM SERAMİĞİ (ARCHAIC POTTERY) |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
5 |
|
Kap formlarının tanımı ve işlevleri başta olmak üzere stil kritik açıdan gelişimleri incelenmektedir. Ayrıca bu dönem içerisinde tanımlanan teknikler özellikleri ve gelişim süreçleri genel hatları ile incelenmektedir.
|
|||||||||
|
6. |
ARKSEC3YY |
ARKEOLOJİ BÖLÜMÜ SEÇMELİ DERS 3. YARIYIL |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
|
7. |
ARKSEC3YY |
ARKEOLOJİ BÖLÜMÜ SEÇMELİ DERS 3. YARIYIL |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
|
Toplam |
16 |
0 |
0 |
16 |
16 |
30 |
|||
|
|
|||||||||
|
2. SINIF III. YARIYIL (GÜZ DÖNEMİ) SEÇMELİ DERSLERİ |
|||||||||
|
SIRA |
DERS KODU |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
|
1. |
ARK211 |
ANADOLU PREHİSTORYASI (PREHISTORY OF ANATOLIA) |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
|
Prehistorik Dönem Anadolu’nun önemli merkezleri, Mezopotamya ve diğer kültür bölgeleri ile olan ilişkileri ayrıntılı olarak anlatılmaktadır. Önemli merkezlerin buluntuları, ölü gömme adetleri, barınma ve beslenme alışkanlıkları hakkında bilgi verilmektedir.
|
|||||||||
|
2. |
ARK217 |
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ (SCIENTIFIC RESEARCH METHODS) |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
|
Bilimsel araştırma ve yazma yöntemleri, teorik çalışmalar, arkeolojik bir araştırmanın aşamaları ve bunların nasıl yapılacağı hakkında bilgi verilmektedir.
|
|||||||||
|
3. |
ARK219 |
AKADEMİK TÜRKÇE (ACADEMIC TURKISH) |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
|
4. |
ARK221 |
KÜLTÜREL MİRASIN SÜRDÜREBİLİRLİĞİ (SUSTAINABİLİTY OF CULTURAL HERİTAGE) |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
|
Not 1. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
|||||||||
|
2. SINIF IV. YARIYIL (BAHAR DÖNEMİ) |
|||||||||
|
SIRA |
DERS KODU |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
|
1. |
ARK202 |
TUNÇ ÇAĞINDA ANADOLU (THE BRONZE AGE IN ANATOLIA) |
Z |
4 |
0 |
0 |
4 |
4 |
6 |
|
Anadolu Erken Tunç Çağı ve çevre kültür bölgelerinde kentleşme süreci hakkında bilgi verilmektedir. Erken Tunç Çağında öne çıkan merkezler genel hatları ile tanıtılmaktadır.
|
|||||||||
|
2. |
ARK204 |
MEZOPOTAMYA KÜLTÜR TARİHİ (THE CULTURAL HISTORY OF MESOPOTAMIA) |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
|
Orta Doğu ve Yakın Doğu’nun bütünsel sınırları belirlenerek Mezopotamya’nın coğrafi ve kültürel sınırları tanımlanmaktadır. Irak ve Suriye’de Neolitik Dönemden Geç Uruk Dönemine kadar olan kronolojik kapsam genel hatları ile tanıtılmaktadır.
|
|||||||||
|
3. |
ARK206 |
KLASİK DÖNEM MİMARİSİ (CLASSICAL ARCHITECTURE) |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
|
Kent kavramını oluşturan mimari ünitelerin tanımlanması ve Klasik Dönem içindeki gelişimi ana hatları ile tanımlanmaktadır. Ayrıca kamusal yapılar ve sivil mimari örneklerinin bu dönemdeki plan ve işlev açısından incelenmesi amaçlanmaktadır.
|
|||||||||
|
4. |
ARK208 |
KLASİK DÖNEM PLASTİĞİ (CLASSICAL PLASTIC) |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
5 |
|
Anadolu, adalar ve Hellas’da M.Ö.5.yy’dan Hellenistik Dönem’e kadar siyasi ve ekonomik olayların etkilerine bağlı olarak gelişen heykeltıraşlık ve dönem özellikleri karşılaştırmalı olarak anlatılmaktadır. |
|||||||||
|
5. |
ARK210 |
KLASİK DÖNEM SERAMİĞİ (CLASSICAL POTTERY) |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
5 |
|
Anadolu ve Hellas’da kırmızı figür seramik sanatçıları, kırmızı figür tekniğinin gelişim süreci ve bu dönemdeki yenilikler karşılaştırmalı olarak incelenmektedir.
|
|||||||||
|
6. |
ARKSEC4YY |
ARKEOLOJİ BÖLÜMÜ SEÇMELİ DERS 4. YARIYIL |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
|
7. |
ARKSEC4YY |
ARKEOLOJİ BÖLÜMÜ SEÇMELİ DERS 4. YARIYIL |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
|
Toplam |
16 |
0 |
0 |
16 |
16 |
30 |
|||
|
|
|||||||||
|
2. SINIF IV. YARIYIL (BAHAR DÖNEMİ) SEÇMELİ DERSLERİ |
|||||||||
|
SIRA |
DERS KODU |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
|
1. |
ARK212 |
SUALTI ARKEOLOJİSİ (UNDERWATER ARCHAEOLOGY) |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
|
Sualtı araştırma teknikleri, sualtı donanımları ve dalış eğitim bilgileri, deniz ticareti ve ticaretin oluşumunu sağlayan liman yapıları ve tekne tipolojileri ve bunların gelişim süreci dersin ana konularını oluşturmaktadır.
|
|||||||||
|
2. |
ARK216 |
ANTİK ÇAĞDA GÜNLÜK YAŞAM (EVERYDAY LIFE IN ANTIQUITY |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
|
Antik Yunan ve Roma Döneminde sosyal hayata dair kavramların, görsel ve yazılı kaynaklar yardımıyla incelenerek toplumların sosyal yapısı ve yaşantıları hakkında bilgi verilmektedir.
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Not 1. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
|||||||||
|
3. SINIF V. YARIYIL (GÜZ DÖNEMİ) |
|||||||||
|
SIRA |
DERS KODU |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
|
1. |
ARK301 |
SÜMER-AKAD ARKEOLOJİSİ (SUMERİAN-AKKADİAN ARCHAEOLOGY) |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
5 |
|
Sümerlerden Önce Mezopotamya Siyasi ve Kültürel yapısı, Ubeyd Dönemi, Geç Uruk Dönemi Sanatı ve Sanat Eserleri, Erken Hanedanlar Dönemi Mezopotamya tarihi, Yakın Doğu sanatı üzerine bilgi verilmektedir.
|
|||||||||
|
2. |
ARK303 |
HELLENİSTİK DÖNEM PLASTİĞİ (HELLENISTIC PLASTIC) |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
5 |
|
MÖ. 330-30 tarihleri arasındaki süreçte plastik sanatta gelişim, stili ve kronolojisi ile birlikte ayrıntılı bilgi verilmektedir
|
|||||||||
|
3. |
ARK305 |
HELLENİSTİK DÖNEM MİMARİSİ (HELLENISTIC ARCHITECTURE) |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
|
Hellenistik kültür ve bu kültürün geliştiği coğrafyadaki mimarinin genel özellikleri tanımlanmaktadır. Bu dönemde inşa edilmiş kamu yapıları ve sivil yapıları incelenmektedir.
|
|||||||||
|
4. |
ARK307 |
HELLENİSTİK DÖNEM SERAMİĞİ (HELLENISTIC POTTERY) |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
|
Hellenistik kültür ve bu kültürün geliştiği coğrafyadaki seramik sanatının genel özellikleri tanımlanmaktadır.
|
|||||||||
|
5. |
ARKSEC5YY |
ARKEOLOJİ BÖLÜMÜ SEÇMELİ DERS 5. YARIYIL |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
|
6. |
ARKSEC5YY |
ARKEOLOJİ BÖLÜMÜ SEÇMELİ DERS 5. YARIYIL |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
|
Toplam |
14 |
0 |
0 |
14 |
14 |
30 |
|||
|
|
|||||||||
|
3. SINIF V. YARIYIL (GÜZ DÖNEMİ) SEÇMELİ DERSLERİ |
|||||||||
|
SIRA |
DERS KODU |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
|
1. |
ARK309 |
M.Ö. II. BİNDE ANADOLU (ANATOLIAN ARCHAEOLOGY IN THE SECOND MILLENNIM) |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
|
MÖ. II. Binde Anadolu’da kültür bölgelerinin gelişim süreçleri kronolojik ve kültürel birbirleri ile olan ilişkileri hakkında ayrıntılı bilgi verilmektedir.
|
|||||||||
|
2. |
ARK311 |
HELLENİSTİK DÖNEM MİMARİ BEZEMELERİ (HELLENISTIC ARCHITECTURAL DECORATIONS) |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
|
MÖ. 330-30 tarihleri arasındaki süreçte mimari bezemelerin gelişimi, stili ve kronolojisi ile birlikte ayrıntılı bilgi verilmektedir.
|
|||||||||
|
3. |
ARK313 |
NÜMİSMATİK I (NUMISMATIC I) |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
|
Sikkenin ortaya çıkışı ve tanımı yapılarak, sikkenin genel özellikleri sikke metali ve ağırlık ölçüleri, sikke basımı ve kullanımı, sikke tipleri ve yazılar hakkında bilgi verilmektedir.
|
|||||||||
|
5. |
BAĞ301 |
BAĞIMLILIKLA MÜCADELE (FİGHT AGAİNST ADDİCTİON) |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
|
Not 1. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
|||||||||
|
3. SINIF VI. YARIYIL (BAHAR DÖNEMİ) |
|||||||||
|
SIRA |
DERS KODU |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
|
1. |
ARK302 |
BABİL-ASUR ARKEOLOJİSİ (BABYLONİAN-ASSYRİAN ARCHEOLOGY) |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
5 |
|
Kuzey ve Güney Mezopotamya’nın M.Ö. I. Binyıldaki siyasal yapısı, Asur ve Babil kentleri, mimarlık kalıntıları ile sanat eserleri, çevre kültürlerle ilişkiler kurularak detaylı bir şekilde incelenir.
|
|||||||||
|
2. |
ARK304 |
ROMA DÖNEMİ PLASTİĞİ (ROMAN PLASTIC) |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
5 |
|
Roma Cumhuriyet Dönemi'nden Erken Bizans Dönemi’ne kadar Roma heykel sanatı ile Roma ve eyaletlerde heykel sanatı karşılaştırmalı olarak anlatılmaktadır.
|
|||||||||
|
3. |
ARK306 |
ROMA DÖNEMİ MİMARİSİ (ROMAN ARCHITECTURE) |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
|
MÖ. 30 - MS. 330 tarihleri arasındaki süreçte mimari planlamada gelişim ve kronoloji ile birlikte ayrıntılı bilgi verilmektedir. Roma ve Anadolu’da kamusal, sivil ve mezar mimarisi, kent planlaması, yapı tipleri, yapı teknikleri ve malzemeleri hakkında bilgi verilmektedir.
|
|||||||||
|
4. |
ARK308 |
ROMA DÖNEMİ SERAMİĞİ (ROMAN POTTERY) |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
|
Roma Dönemi’nde yaygın üretimi ve kullanımı görülen kaplar ile Terra Sigillatalar’ın ortaya çıkışı ve gelişimi anlatılacaktır.
|
|||||||||
|
5. |
ARKSEC6YY |
ARKEOLOJİ BÖLÜMÜ SEÇMELİ DERS 6. YARIYIL |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
|
6. |
ARKSEC6YY |
ARKEOLOJİ BÖLÜMÜ SEÇMELİ DERS 6. YARIYIL |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
|
7. |
ARKSEC6YY |
ARKEOLOJİ BÖLÜMÜ SEÇMELİ DERS 6. YARIYIL |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
|
Toplam |
14 |
0 |
0 |
14 |
14 |
30 |
|||
|
|
|||||||||
|
3. SINIF VI. YARIYIL (BAHAR DÖNEMİ) SEÇMELİ DERSLERİ |
|||||||||
|
SIRA |
DERS KODU |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
|
1. |
ARK312 |
ROMA DÖNEMİ MİMARİ BEZEMELERİ (ROMAN ARCHITECTURAL DECORATIONS) |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
|
MÖ. 30 - MS. 330 tarihleri arasındaki süreçte mimari bezemelerin gelişimi, stili ve kronolojisi ile birlikte ayrıntılı bilgi verilmektedir.
|
|||||||||
|
2. |
ARK314 |
NÜMİSMATİK II (NUMISMATICS II) |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
|
Antik dönem ekonomik hayatının en önemli unsuru olan sikkeler tanıtılarak, para kavramının ilk ortaya çıkışından itibaren Roma dönemine kadar darp edilen kent sikkeleri anlatılmaktadır.
|
|||||||||
|
3. |
ARK318 |
ARKEOLOJİDE LİTERATÜR KULLANIMI (USING LITERATURE IN ARCHEOLOGY) |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
|
Yapılan çalışmaların, bilimsel ölçütlere uygun olarak araştırılıp incelenmesi ve okuyucuya en iyi şekilde aktarılması konusunda bilgi verilmektedir.
|
|||||||||
|
4. |
GÖÇ302 |
GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI (VOLUNTEERING STUDIES) |
S |
1 |
2 |
0 |
3 |
2 |
4 |
|
Bu ders, öğrencilerin ders dışı bilimsel, sosyal, kültürel ve toplumsal gelişimlerine katkıda bulunmalarını sağlamak, yaşam boyu topluma katkı sunma bilinci ve sorumluluğu taşıyan bireyler olarak yetişmelerine destek olmak amacıyla planlanmıştır. |
|||||||||
|
Not 1. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
|||||||||
|
4. SINIF VII. YARIYIL (GÜZ DÖNEMİ) |
|||||||||
|
SIRA |
DERS KODU |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
|
1. |
ARK401 |
HİTİT SANATI (HITITE ART) |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
|
Hitit kentlerine görülen mimari düzenlemeler (sur sistemleri, kent kapıları, kamusal ve dini mimari), mimari süslemeler, Hitit seramiği genel hatları ile anlatılmaktadır.
|
|||||||||
|
2. |
ARK403 |
ROMA PORTRE I (ROMAN PORTRAIT I) |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
|
Roma Cumhuriyet Dönemi'nden Roma İmparatorluk Dönemi ortalarına kadar geçen süreçte portre sanatı gelişimi, stili ve kronolojisi ile birlikte ayrıntılı bilgi verilmektedir.
|
|||||||||
|
3. |
ARK405 |
ANADOLU'DA ROMA MİMARİSİ (ROMAN ARCHITECTURE IN ANATOLIA) |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
|
Anadolu’nun Roma İmparatorluğu’nun siyasi egemenliğinde bulunduğu süreçteki mimari gelişimi temel olarak ele alınmaktadır. Roma Mimarisinin yapı tipleri Anadolu’ya özgü bölgesel özellikleri ile birlikte incelenmektedir.
|
|||||||||
|
4. |
ARK407 |
BİTİRME ÖDEVİ (TEZ) (THESIS)) |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
6 |
|
Öğrencinin çalışma konusu ile ilgili yaptığı kaynak araştırmaları sonucunda, bilgileri bilimsel yazılı bir metin haline dönüştürüp, çalışmasını seminer olarak sunmasıdır.
|
|||||||||
|
5. |
ARKSEC7YY |
ARKEOLOJİ BÖLÜMÜ SEÇMELİ DERS 7. YARIYIL |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
6 |
|
6. |
ARKSEC7YY |
ARKEOLOJİ BÖLÜMÜ SEÇMELİ DERS 7. YARIYIL |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
6 |
|
Toplam |
12 |
0 |
0 |
12 |
12 |
30 |
|||
|
|
|||||||||
|
4. SINIF VII. YARIYIL (GÜZ DÖNEMİ) SEÇMELİ DERSLERİ |
|||||||||
|
SIRA |
DERS KODU |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
|
1. |
ARK411 |
YUNAN VE ROMA EDEBİYATI TARİHİ (GREEK AND ROMAN LITERATURE) |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
6 |
|
Yunan edebiyatının dönemleri ve tarihleri, Yunan dünyasında tiyatro (tragedya komedya), ilk tarihçiler, Yunan edebiyatında ilk tarih yazarları, roma edebiyatında klasik çağ, Roma Edebiyatı’nın dönemi ve tarihleri hakkında bilgi verilmektedir.
|
|||||||||
|
2. |
ARK415 |
ANADOLU'DA PERSLER (PERSIANS IN ANATOLIA) |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
6 |
|
Perslerin Anadolu’da gerçekleştirdiği faaliyetler arkeolojik kanıtlar çerçevesinde anlatılacaktır.
|
|||||||||
|
Not 1. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
|||||||||
|
4. SINIF VIII. YARIYIL (BAHAR DÖNEMİ) |
|||||||||
|
SIRA |
DERS KODU |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
|
1. |
ARK402 |
GEÇ HİTİT, URARTU, FRİG SANATI (LATE HITTITE, URARTIAN, PHRYGIAN ART) |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
|
Geç Hitit, Urartu ve Frig uygarlıklarına ait mimari, seramik ve plastik sanatı konularında ayrıntılı bilgi verilmektedir.
|
|||||||||
|
2. |
ARK404 |
ROMA PORTRE II (ROMAN PORTRAIT II) |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
|
Roma İmparatorluk Dönemi ortalarından Bizans Dönemine kadar geçen süreçte portre sanatı gelişimi, stili ve kronolojisi konularında ayrıntılı bilgi verilmektedir.
|
|||||||||
|
3. |
ARK406 |
ALAN ARKEOLOJİSİ VE MÜZECİLİK (FIELD ARCHAEOLOGY AND MUSEOLOGY) |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
|
Yüzey araştırma ve kazı yöntemleri, arazide arkeolojik alan ve kalıntıların algılanması ve buluntuların değerlendirilmesi, sit kavramları, tespit ve tescil konularında bilgi verilmektedir.
|
|||||||||
|
4. |
ARK408 |
BİTİRME ÖDEVİ (TEZ) (THESIS) |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
6 |
|
Öğrencinin çalışma konusu ile ilgili yaptığı kaynak araştırmaları sonucunda, bilgileri bilimsel yazılı bir metin haline dönüştürüp tez yazım kurallarına uygun olarak sunmasıdır.
|
|||||||||
|
5. |
ARKSEC8YY |
ARKEOLOJİ BÖLÜMÜ SEÇMELİ DERS 8. YARIYIL |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
6 |
|
6. |
ARKSEC8YY |
ARKEOLOJİ BÖLÜMÜ SEÇMELİ DERS 8. YARIYIL |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
6 |
|
Toplam |
12 |
0 |
0 |
12 |
12 |
30 |
|||
|
|
|||||||||
|
4. SINIF VIII. YARIYIL (BAHAR DÖNEMİ) SEÇMELİ DERSLERİ |
|||||||||
|
SIRA |
DERS KODU |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
|
1. |
ARK412 |
ANTİK DÖNEM SİYASİ TARİHİ (ANCIENT POLITICAL HISTORY) |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
6 |
|
Kıta Yunanistan, adalar ve Anadolu’nun antik dönem siyasi tarihi hakkında ayrıntılı bilgi verilmektedir.
|
|||||||||
|
2. |
ARK416 |
BİZANS SANATI (BYZANTINE ART) |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
6 |
|
Bizans Sanatının tarihi devirleri, sanatı, mimarisi, kilise plan şemaları konularında ayrıntılı bilgi verilmektedir.
|
|||||||||
|
Not 1. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
|||||||||
|
TOPLAM KREDİ : 125 TOPLAM ACTS : 240 |
Görüntülenme Sayısı: 742
