SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ DOKTORA ANA DAL ÖĞRETİM PROGRAMI ZORUNLU DERS İÇERİKLERİ
|
|
1. SINIF / 1.YARIYIL
|
|
S/N
|
Dersin Kodu
|
DERS ADI
|
Z/S
|
T
|
U
|
L
|
TS
|
K
|
AKTS
|
|
1
|
SKY901
|
UZMANLIK ALAN DERSİ
|
Z
|
4
|
0
|
0
|
4
|
0
|
6
|
|
Bu dersin amacı Lisansüstü Eğitim Enstitüsü tarafından Lisansüstü programına kabul edilen Doktora öğrencileri için, danışman yönetiminde son gelişmelerin ışığı altında araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılmasıdır.
|
|
2
|
SKY909
|
SEMİNER
|
Z
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
6
|
|
Bu dersin amacı anabilim dalının herhangi bir alanında bilimsel çalışma yapma ve elde edilen sonuçları bilimsel tekniklere göre sunma becerisi kazandırmaktır.
|
|
3
|
SKY999
|
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE YAYIN ETİĞİ
|
Z
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
|
Araştırmanın tanımı, araştırma türleri, bilimsel araştırma nasıl yapılır, araştırma teknikleri ile ilgili temel kavramlar bilgisi, araştırma konusuna uygun amaç, önem, varsayım, sınırlılık ve tanımlar. Problem hakkında kaynak taraması yapabilme, örnekleme bilgisi yöntemleri, veri toplama yöntemleri bilgisi, araştırmada elde ettiği bulguları yorumlayabilme, kütüphanelerden yararlanma, rapor hazırlamada araştırma ve dokümantasyon. Literatür taraması, etkin sunum teknikleri, bilimsel yanıltmalar, yayın etiği ihlalleri, yazarlık hakkı, editoryal etik, araştırma etik kurulları, bilim ve bilim etiği.
|
|
|
|
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi.
|
|
|
|
1. SINIF / 2.YARIYIL
|
|
S/N
|
Dersin Kodu
|
DERS ADI
|
Z/S
|
T
|
U
|
L
|
TS
|
K
|
AKTS
|
|
1
|
SKY902
|
UZMANLIK ALAN DERSİ
|
Z
|
4
|
0
|
0
|
4
|
0
|
6
|
|
Bu dersin amacı Lisansüstü Eğitim Enstitüsü tarafından Lisansüstü programına kabul edilen Doktora öğrencileri için, danışman yönetiminde son gelişmelerin ışığı altında araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılmasıdır.
|
|
2
|
SKY910
|
SEMİNER
|
Z
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
6
|
|
Bu dersin amacı anabilim dalının herhangi bir alanında bilimsel çalışma yapma ve elde edilen sonuçları bilimsel tekniklere göre sunma becerisi kazandırmaktır.
|
|
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi.
|
|
|
|
2. SINIF / 3.YARIYIL
|
|
S/N
|
Dersin Kodu
|
DERS ADI
|
Z/S
|
T
|
U
|
L
|
TS
|
K
|
AKTS
|
|
1
|
SKY903
|
UZMANLIK ALAN DERSİ
|
Z
|
4
|
0
|
0
|
4
|
0
|
6
|
|
Bu dersin amacı Lisansüstü Eğitim Enstitüsü tarafından Lisansüstü programına kabul edilen Doktora öğrencileri için, danışman yönetiminde son gelişmelerin ışığı altında araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılmasıdır.
|
|
2
|
SKY917
|
DOKTORA YETERLİK
|
Z
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
24
|
|
Alan çalışması.
|
|
|
|
|
|
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi.
|
|
|
|
2. SINIF / 4.YARIYIL
|
|
S/N
|
Dersin Kodu
|
DERS ADI
|
Z/S
|
T
|
U
|
L
|
TS
|
K
|
AKTS
|
|
1
|
SKY904
|
UZMANLIK ALAN DERSİ
|
Z
|
4
|
0
|
0
|
4
|
0
|
6
|
|
Bu dersin amacı Lisansüstü Eğitim Enstitüsü tarafından Lisansüstü programına kabul edilen Doktora öğrencileri için, danışman yönetiminde son gelişmelerin ışığı altında araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılmasıdır.
|
|
2
|
SKY912
|
TEZ ÇALIŞMASI
|
Z
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
24
|
|
Bu dersin içeriği doktora tezine yönelik literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunmaktır.
|
|
|
|
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi.
|
|
|
|
3. SINIF / 5.YARIYIL
|
|
S/N
|
Dersin Kodu
|
DERS ADI
|
Z/S
|
T
|
U
|
L
|
TS
|
K
|
AKTS
|
|
1
|
SKY905
|
UZMANLIK ALAN DERSİ
|
Z
|
4
|
0
|
0
|
4
|
0
|
6
|
|
Bu dersin amacı Lisansüstü Eğitim Enstitüsü tarafından Lisansüstü programına kabul edilen Doktora öğrencileri için, danışman yönetiminde son gelişmelerin ışığı altında araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılmasıdır.
|
|
2
|
SKY913
|
TEZ ÇALIŞMASI
|
Z
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
24
|
|
Bu dersin içeriği doktora tezine yönelik literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunmaktır.
|
|
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi.
|
|
|
|
3. SINIF / 6.YARIYIL
|
|
S/N
|
Dersin Kodu
|
DERS ADI
|
Z/S
|
T
|
U
|
L
|
TS
|
K
|
AKTS
|
|
1
|
SKY906
|
UZMANLIK ALAN DERSİ
|
Z
|
4
|
0
|
0
|
4
|
0
|
6
|
|
Bu dersin amacı Lisansüstü Eğitim Enstitüsü tarafından Lisansüstü programına kabul edilen Doktora öğrencileri için, danışman yönetiminde son gelişmelerin ışığı altında araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılmasıdır.
|
|
2
|
SKY914
|
TEZ ÇALIŞMASI
|
Z
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
24
|
|
Bu dersin içeriği doktora tezine yönelik literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunmaktır.
|
|
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi.
|
|
|
|
4. SINIF / 7.YARIYIL
|
|
S/N
|
Dersin Kodu
|
DERS ADI
|
Z/S
|
T
|
U
|
L
|
TS
|
K
|
AKTS
|
|
1
|
SKY907
|
UZMANLIK ALAN DERSİ
|
Z
|
4
|
0
|
0
|
4
|
0
|
6
|
|
Bu dersin amacı Lisansüstü Eğitim Enstitüsü tarafından Lisansüstü programına kabul edilen Doktora öğrencileri için, danışman yönetiminde son gelişmelerin ışığı altında araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılmasıdır.
|
|
2
|
SKY915
|
TEZ ÇALIŞMASI
|
Z
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
24
|
|
Bu dersin içeriği doktora tezine yönelik literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunmaktır.
|
|
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi.
|
|
|
|
4. SINIF / 8.YARIYIL
|
|
S/N
|
Dersin Kodu
|
DERS ADI
|
Z/S
|
T
|
U
|
L
|
TS
|
K
|
AKTS
|
|
1
|
SKY908
|
UZMANLIK ALAN DERSİ
|
Z
|
4
|
0
|
0
|
4
|
0
|
6
|
|
Bu dersin amacı Lisansüstü Eğitim Enstitüsü tarafından Lisansüstü programına kabul edilen Doktora öğrencileri için, danışman yönetiminde son gelişmelerin ışığı altında araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılmasıdır.
|
|
2
|
SKY916
|
TEZ ÇALIŞMASI
|
Z
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
24
|
|
Bu dersin içeriği doktora tezine yönelik literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunmaktır.
|
|
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi.
|
|
|
|
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ DOKTORA
ANA DAL ÖĞRETİM PROGRAMI SEÇMELİ DERS İÇERİKLERİ
|
1. SINIF / 1.YARIYIL
|
S/N
|
Dersin Kodu
|
DERS ADI
|
Z/S
|
T
|
U
|
L
|
TS
|
K
|
AKTS
|
1
|
SKY919
|
KAMU YÖNETİMİ
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Dersin amacı Kamu Yönetimi kavramını, kamu disiplinini Ülkemizde ve Batıda gelişimini, 1980 sonrası kamu reformları ve uygulamaları konularını analiz etmektir. Ders kapsamında, kamu yönetimi kavramı, kamu yönetimi disiplininin gelişimi, kamu yönetiminde temel yaklaşımlar, ülkemizde ve dünyada kamu reformları, reform sonrası yeni yaklaşımlar (kalite yönetimi, stratejik yönetim, yönetişim, kıyaslama vb.) ele alınacaktır.
|
2
|
SKY921
|
KAMUDA TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Dersin başlıca amacı bütüncül ve kapsamlı bir yönetim yaklaşımı ve sistemi olarak Toplam Kalite Yönetiminin (TKY) varsayımları, ilkeleri ve ögelerini irdelemek, Toplam Kalite Yönetiminin (TKY) kamu kurumlarında uygulamalarını kamu reformları çerçevesinde ele almaktır. Kapsamlı bir yönetim yaklaşımı ve sistemi olan TKY özel sektörde uygulandıktan sonra 1980’lerin ikinci yarısından sonra dünyanın pek çok ülkede kamu kurumlarında da uygulama alanı bulmuştur. Bu ders kapsamında TKY yaklaşımı ve kamudaki uygulamaları ve tartışmalar ele alınacaktır.
|
3
|
SKY923
|
SİYASET BİLİMİ
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Bu ders kapsamında Siyaset bilimi alanına yönelik olarak; siyaset kavramının tanımı, siyaset bilimi açısından devlet, temel kavram olarak siyasal iktidar ve egemenlik, meşruluk kavramı ve siyasal iktidarın meşruluk temeli, toplum ve otorite kavramları arasındaki ilişki, Siyasal partiler, ulus devlet ve milliyetçilik gibi unsurlar dersin esasını oluşturmaktadır.
|
4
|
SKY925
|
SİYASAL İDEOLOJİLER
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Bu derste incelenen ana konular arasında ideolojinin kavramsal tanımlaması, ideolojilerin ortaya çıkışı, ideolojiler ve sosyopolitik-ekonomik koşulların etkileşimi/dönüşümü, kapitalizm, liberalizm, yeni sağ, sosyalizm, komünizm, sosyal demokrasi, üçüncü yol, milliyetçilik, faşizm, İslamcılık, muhafazakârlık, anarşizm, feminizm, çevrecilik yer almaktadır. Modern insanın ürettiği ideolojileri, bu ideolojilerin içinde üretildiği toplumsal yapıları da dikkate alınarak incelenecektir.
|
5
|
SKY927
|
KAMUOYU VE PROPAGANDA
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Kamuoyu kavramı, kavramın tarihçesi, kavramla bağlantılı olarak siyasal iletişim çalışmaları, dünya tarihinde önemli konuma sahip propaganda çalışmaları, içerik analizi, söylem analizi, semiyolojik analiz yöntemleri ile “medya içeriğinde propaganda” faaliyetlerinin kamuoyuna yansımaları ders kapsamındaki konular arasında yer almaktadır.
|
6
|
SKY929
|
KURUMSAL İLETİŞİM YÖNETİMİ
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
İletişimin toplum yaşamı içindeki vazgeçilmez konumuna ilave olarak, kurumsal zeminde de sağlam temellerin oluşturulmasında önemli bir güç olarak değerlendirilen iletişim faaliyetlerinin ders kapsamında ve kurumlar özelinde irdelenmesi amaçlanmaktadır. Kurumsal iletişim çatısı altında, kurumsal itibar, imaj, sosyal sorumluluk, halkla ilişkiler faaliyetleri gibi konu başlıkları teorik bilginin ışığında, proje çalışmaları ile desteklenecektir.
|
7
|
SKY931
|
MODERN TÜRKİYE’DE POLİTİK DÜŞÜNCE
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Türk siyasal hayatının şekillenmesinde aktif rol oynayan İslamcılık, Milliyetçilik, Muhafazakârlık, Kemalizm, Liberalizm vb. fikri akımlar incelenerek, söz konusu düşünce ekollerine öncülük eden isimlerin eserleri ve görüşleri ışığında günümüzdeki siyasi lider profillerinin beslendiği düşünsel kaynaklar analiz edilecektir.
|
8
|
SKY933
|
TÜRK SİYASAL MODERNLEŞMESİ
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Modernleşme kavramının ortaya çıkışı ve politik alana sirayet edişinin tarihsel gelişimi ele alınarak ilk aşamada Batı modernleşmesi ile Türk Modernleşmesinin ortaya çıkışına kaynaklık eden unsurlar arasındaki farklara değinilecektir. Devamında Osmanlı İmparatorluğu ve Türkiye Cumhuriyeti Devletinde toplumsal yapıya biçim veren modernleşme hareketlerinin siyasal yönleri değerlendirilecektir.
|
9
|
SKY935
|
KAMU YÖNETİMİNDE ETİK
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Bu dersin amacı kamu yönetiminde etik dışı faaliyetlerin tespit edilerek tanımlanması, bu davranışların incelenerek önlenmesine yönelik çözümler sunulması ve kamu yönetiminin iyi ve demokratik olmasının temel anahtarının etik olduğunun ortaya konulması.
|
10
|
SKY937
|
İDARİ REFORM ANALİZLERİ
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Bu dersin amacı, idari reformları analiz etmek için kullanılacak bir teorik çerçeve ortaya koymak ve bu teorik çerçeve aracılığıyla öğrencinin çeşitli ülkelerde gerçekleştirilen idari reformları analiz edebilmesini sağlamaktır.
|
11
|
SKY939
|
YEREL POLİTİKALAR
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Yerel ve yerel olana ilişkin kavramların çözümlenmesi. Yerel yönetimler ve yerel siyaset ilişkisinin değerlendirilmesi. Demokrasi teorileri bağlamında yerel demokrasinin önemi ve günümüzdeki yerinin sorgulanması. Yerel politikaların oluşturulma süreçleri, katılım ve karar verme mekanizmaları ile kamu politikaları içindeki yeri ve işlevinin değerlendirilmesi. Yerel politika alanları, uygulama aşamaları ve uygulayıcılarına ilişkin sorumlulukların açıklanması. Yerel politikalara örnekler ve değerlendirme.
|
12
|
SKY941
|
KARŞILAŞTIRMALI SİYASAL SİSTEMLER
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Ders kapsamında; devletin ortaya çıkışı ve devlet kuramları, devletin unsurları, örgütlenme biçimlerine göre devlet türleri, yasama, yürütme ve yargı işlevleri, Meclis Hükümeti Rejimi, Parlamenter Rejim, Yarıbaşkanlık Rejimi ve Başkanlık Rejimi ve Siyasal Rejimlerin karşılaştırılması konuları ele alınacaktır. Bu derste belli başlı siyasal sitemler ve bu sistemlerin oluşmasında esas rolü oynamış olan ülkelerin siyasal yapılanmaları ele alınacaktır. Belli başlı siyasal sistemleri eleştirel bir bakış açısıyla ele almak bu dersin temel hedefidir. Derste ağırlıklı olarak “demokratik siyasal sistemler” incelenecek bu bağlamda da konu edinilen başlıca ülkeler kısa bir analize konu edilecektir.
|
13
|
SKY943
|
TÜRK YÖNETİM TARİHİ VE TEŞKİLATI
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Bu derste Türk yönetim tarihi ve teşkilatı, İslam öncesi Türk devletlerinden başlayarak Selçuklu, Osmanlı ve Türkiye Cumhuriyeti devletleri bağlamında ele alınacaktır. Dersin amacı tarihsel süreç içerisinde Türk İslam devlet yapısı ve teşkilatı hakkında bilgi vermektir.
|
14
|
SKY945
|
POLİTİK EKONOMİ
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Bu dersin birincil hedefi küreselleşmenin siyasal iktisat tarafını, bir başka deyişle farklı mekânsal ölçeklerde reel ve finansal iktisadi etkileşimlerin yeniden yapılanmalarını ve bunların değişik toplumsal gruplar için sonuçlarını eleştirel bir bakış açısından anlamaktır. Bu derste küreselleşmeye dair farklı kuramsal yaklaşımları, bunların varsayımları, yöntemleri ve çıkarımları karşılaştırılarak çözümlenecektir. Bir başka önemli nokta, bu farklı kuramsal yaklaşımların zaman içinde evrildikleri tarihsel ve siyasal bağlamı kavramak. Bu yüzden de standart yaklaşımların dışında Keynesgil, kurumsalcı, Marksist ve diğer disiplinlerarası kuramlar gibi alternatif görüşler de bu derste incelenecektir.
|
15
|
SKY947
|
TÜRKİYE’ DE DEMOKRASİNİN GELİŞİMİ
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Dersin amacı, geç-modern bir toplum olan Türkiye’de demokrasinin gelişim sürecini iç ve dış dinamikleri ile ele almak, demokrasinin yaşadığı sıkıntılar ve bu sıkıntıların arkasında yatan nedenleri ortaya koymaktır. Dersin içeriği, batı toplumlarında demokrasinin gelişimi, feodal dönem, reformlar, Rönesans, aydınlanma çağı, sanayi devrimi, Fransız İhtilali; Osmanlı dönemi siyasal modernleşme çabaları, I. ve II. Meşrutiyet dönemleri, tek-parti dönemi uygulamaları, çok-partili hayata geçiş, ara rejimler, 1980 sonrası ve neo-liberal politikalardan oluşmaktadır.
|
16
|
SKY949
|
KAMU YÖNETİMİ KURAMLARI
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Bu dersin amacı kamu yönetimi disiplininin kökenleri, kamu yönetiminin diğer disiplinlerle ilişkisi ve kamu yönetimi kuramlarının incelenmesidir.
|
17
|
SKY951
|
YENİ TOPLUMSAL HAREKETLER
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Dersin temel amacı, eski ve yeni toplumsal hareketleri birbirinden ayıran ana kriterlerin neler olduğu anlatmak, öğrencilere Türkiye ve dünyada meydana gelen toplumsal hareketleri anlamlandırma ve yorumlama kabiliyeti kazandırmaktadır.
|
18
|
SKY953
|
OSMANLI-TÜRK MODERNLEŞMESİ
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Türk Modernleşme tarihi ekonomik, sosyal, kültürel ve siyasi boyutları ile incelenecektir.
|
19
|
SKY955
|
TÜRKİYE’DE YÖNETSEL YAPILANMA SÜREÇLERİ
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Yönetsel yapılanma teriminin açıklanması ve geçmişten günümüze yönetsel yapılanmanın tarihçesi bağlamında anlatılması. Günümüzde yönetsel yapılanma anlayışı ve dünyadan örnekler. Türkiye’de yönetsel yapılanmanın tarihsel süreçleri ve nedenlerinin incelenmesi. Osmanlı Devleti’nin son döneminde yönetsel yapılanma ve reform hareketlerinin nedenleri ve içeriğinin sorgulanması.19.yüzyılda merkezi yönetim ve taşrada yönetsel yapılanma hareketlerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi. Ülkemizde cumhuriyet döneminde yönetsel yapılanma çabaları, uygulamaları ve sonuçları. Günümüzde Türkiye’de kamu yönetimlerinde değişim ve yönetsel yeniden yapılanma süreçlerinin incelenmesi ve eleştirel bir gözle değerlendirilmesi.
|
20
|
SKY957
|
TÜRK İSLAM YÖNETİM İNCELEMELERİ
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Türk-İslam yönetim düşüncesinin temel konularının kavranması.
|
21
|
SKY959
|
TÜRKİYE’DE SOL AKIMLAR
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Bu dersin amacı; öğrencilere Türkiye’de var olan sol akımlar ve bu akımların Türk siyasal yaşamı ve siyasal iktidarları üzerindeki etkileri hakkında genel bilgiler vermektir.
|
22
|
PFE901
|
GELİŞİM VE ÖĞRENME
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Ders boyunca öğrenciler gelişim ve öğrenmenin temel prensiplerini ve içeriğini, bilişsel gelişim, kişilik gelişimi, ahlaki gelişimi, davranışçı ve bilişsel yaklaşımlara göre öğrenme, öğrenme stilleri ve stratejileri.
|
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi.
|
1. SINIF / 2.YARIYIL
|
S/N
|
Dersin Kodu
|
DERS ADI
|
Z/S
|
T
|
U
|
L
|
TS
|
K
|
AKTS
|
1
|
SKY920
|
YÖNETİM BİLİMİ
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Dersin amacı Kamu Yönetimi öğrencilerinin yönetim ve örgüt kurumları hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olmasına katkıda bulunmaktır. Bu kapsamda; yönetim/örgüt kavramları, örgüt türleri, unsurları ve örgütlerin yapısı; klasik, neoklasik ve modern yönetim kuramları; nihai Japon tarzı yönetim anlayışı incelenecektir.
|
2
|
SKY922
|
KAMU YÖNETİMİNDE STRATEJİK PLANLAMA
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Dersin başlıca amacı kamuda stratejik plan konusunu teorik ve uygulama düzeyinde ele almaktır. Bu kapsamda öncelikle teorik olarak yönetim, stratejik plan, stratejik yönetim kavramları ve bunlar arasındaki ilişkiler kısaca ele alınacaktır. Daha sonra stratejik planlamada değişik yaklaşımlar/ modeller irdelenecektir. Dersin ikinci bölümü stratejik planın kamuda uygulanması ile ilgilidir. Bu kapsamda; kamu reformları dünyada başta ABD olmak üzere stratejik plan uygulamaları ele alınacaktır. Nihai olarak stratejik planın Türkiye’de uygulanması bağlamında mevzuat altyapısı ve DPT/Kalkınma Bakanlığı tarafından geliştirilen model çerçevesinde örneklerle ve ayrıntılı olarak irdelenecektir.
|
3
|
SKY924
|
TÜRK SİYASAL HAYATI
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Osmanlı’dan Cumhuriyet’e, Cumhuriyetin kuruluşu ve devrimler, Atatürk’ün ölümüne kadar olan dönem, II. Dünya Savaşı ve çok partiye geçiş, Demokrat Parti (1950-60), 27 Mayıs İhtilali, Adalet Partisi ve 1965 seçimleri, 12 Mart, 12 Eylül 1980, 2000’ler ve küresel dünya gibi konular ile birlikte Anayasacılık hareketleri ve anayasalar, siyasal partiler, sivil toplum, merkez çevre ilişkisi, milletten ulusa etnik siyaset, Avrupa Birliği ile ilişkilerin Türkiye’deki demokratikleşme sürecine etkileri, Türkiye’de modern siyasal düşünce konuları incelenmektedir.
|
4
|
SKY926
|
DEMOKRASİ KURAMINDA GÜNCEL TARTIŞMALAR
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Dersin amacı belli başlı demokrasi kuramları ele alınarak, günümüz demokrasi anlayışına yönelik tartışmaların değerlendirilmesini sağlamaktır. Modern dönem demokrasi kurumları ağırlıklı olarak incelenmekle birlikte modern demokrasi kuramlarının zeminini teşkil eden öncü (eski) demokrasi kuramlarına da yer verilmektedir. Bu kuramlar arasındaki ilişki ve karşılaştırmalar ile siyasal düşünceye ve normatif siyasal teoriye ilişkin olarak derinlikli ve eleştirel bir kavrayış edinmelerini sağlanacaktır.
|
5
|
SKY928
|
RETORİKSEL İNCELEMELER VE SÖYLEM KURAMLARI
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Dersin retoriksel incelemeler başlığı altında, kanıtlama yollarını kullanarak iknayı merkeze alan retoriğin anlamı, Aristo ve Platon’dan, Cicero’ya tarihsel gelişimi, Farabi’nin hitabet sanatı farklı okumalarla incelenecektir. Derste ayrıca söylem kavramı ve farklı disiplinler, yaklaşımlar kapsamında söylem kuramları, yapısalcı, post-yapısalcı ve epistemolojik yaklaşımlar; feminist, kolonyal ve post-kolonyal söylem kuramları, söylem çözümlemesi konuları çerçevesinde tartışmalara akademik alt yapı oluşturulacaktır.
|
6
|
SKY930
|
NEFRET SÖYLEMİ VE MEDYA
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Dünya’da ve Türkiye’de son yıllarda artan nefret söylemi tartışmaları akademik anlamda da dikkat çeken ve araştırılarak, toplumsal anlamda ayrıntıları ile analiz edilmesi gereken bir konu olmuştur. Siyaset ve Sosyal Bilimler alanında alınacak bir lisansüstü eğitim programı kapsamında, özellikle kitle iletişim araçları vasıtasıyla üretilen ve yeniden inşa edilen nefret söylemi konusunda bilinçli bir bakış açısına sahip olmak önem kazanacaktır. Ders kapsamında nefret söyleminin yanı sıra, nefret suçu, ifade özgürlüğü gibi kavramlar incelenecektir. Bu doğrultuda, kimlik-nefret söylemi, şiddet söylemi konuları da konuya ilişkin ulusal ve uluslararası literatürün desteği ile tartışılacaktır.
|
7
|
SKY932
|
TÜRKİYE’DE ASKER – SİYASET İLİŞKİLERİ
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Asker-siyaset ilişkilerinin kavramsal çerçevesi ve teorik boyutları üzerinde durulacak; Osmanlıdan günümüze Türkiye’nin siyasal yaşamında ordunun bir politik aktör olarak siyaset kurumu ile ilişkisini belirleyen dinamikler irdelenecektir. Aynı zamanda gerçekleşen veya sadece birer girişim olarak kalan askeri darbelerin sosyo-ekonomik arka planı ve sonuçları tartışılacaktır.
|
8
|
SKY934
|
AB VE TÜRKİYE’DE YERELLEŞME VE YEREL YÖNETİMLER
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
AB’nin siyasi ve idari tarihinin incelenmesi. AB’nin kurumsal ve işlevsel yapısının değerlendirilmesi. AB’nin yerel yönetim pratiklerinin ve yerel yönetim yapılarının irdelenmesi. AB’de yerel yönetim reformları, nedenleri ve genişleme süreçlerinin tartışılması. Geçmişten günümüze, Türkiye AB ilişkilerinin değerlendirilmesi. AB’ye üyelik sürecinde aşılması gereken engeller, yerel yönetimlerde reform gereklilikleri, Türkiye’de yerelleşmeye yeni bir bakış ve eleştirel analiz.
|
9
|
SKY936
|
POSTMODERN DÖNEMDE KAMU YÖNETİMİ
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Modern, modernite, post modernite kavramlarının çözümlenmesi. Modern siyasal düşünceden post modern siyasal düşünceye geçişin nedenlerinin sorgulanması. Modern devlet, post modern devlet ikileminin değerlendirilmesi ve kamu yönetimlerinin bu bağlamda yeniden sorgulanması. Post- modern devlet ve kamu yönetiminin işlevleri, farklılıkları ve getirdiği değişimler çerçevesinde ayrıntılı olarak incelenmesi. Yeni kamu işletmeciliği ve yönetişim ile ilgili yeni yönetim anlayışının irdelenmesi. Türkiye’de post-modern kamu yönetimi ve yeni yönetim süreçlerinin eleştirel bir gözle değerlendirilmesi.
|
10
|
SKY938
|
KARŞILAŞTIRMALI KAMU POLİTİKASI
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Ülkelerin refah çalışmalarında belirgin nitelikteki uygulamaları eleştirel bir gözle inceleyerek somut farklılıklar ortaya koymak. Elde edilen bu farklılıkların çağdaş politika analizlerinde önemli veriler olarak kullanımını sağlamak. Refah toplumuna giden yolda güçlü devlet-zayıf halk, zayıf devlet güçlü halk paradoksunu azaltarak en uygun politikaları seçmek ve uygulamak.
|
11
|
SKY940
|
DÜNYADA VE TÜRKİYE’DE SİVİL TOPLUM
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Bu ders kapsamında Sivil toplum kuruluşlarının terminolojisi, anlamı, görevleri, sorunları ve türleri ile devletle ilişki biçimleri, yurttaş-birey-devlet unsurları arasındaki yeri ve uygulamadaki gelişiminin incelenmesi yer almaktadır. Dersin amacı, demokrasinin tanımı, türleri, temel ilkeleri, demokrasi ve sivil toplum kavramlarının tarihi gelişimi, farklı ideolojilerde sivil toplum ve demokrasi, temel hak ve hürriyetler konusundaki yaklaşımlar, Osmanlı ve Cumhuriyet döneminde sivil toplum kuruluşları, üçüncü sektör olarak Sivil Toplum Kuruluşlarının rolleri hakkında bilgi vermek.
|
12
|
SKY942
|
KENTLEŞME VE ÇEVRE SORUNLARI
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Dünyada hızla artan nüfus, teknolojik ilerlemeler, insanların doğal çevresi üzerindeki etkilerinin artması, doğal kaynakların hızla tükenmesi, kentleşme konusunda doğal ve fiziksel çevre arasındaki bağı güçlendirmiştir. Çevreye duyarlılığın giderek artması sonucunda sürdürülebilirlik, ekoloji, yeniden kullanım, gibi söylemler tartışılmaya başlanmıştır. Kentleşme ve Çevre sorunları dersinde kent ve çevre ile ilgili konuların irdelenmesi ve kentleşme ile ilgili sorunların ne olduğu konusunda içeriğin aktarılması planlanmaktadır. Değişim/dönüşüm/özgünlük kavramlarının çeşitli disiplinlerdeki yaklaşımlarla birlikte ele alınarak incelenmesi, küresel çevre krizi konusunda kapsamlı çalışmalar yapılacaktır.
|
13
|
SKY944
|
TÜRKİYE’ DE SİYASET VE EĞİTİM
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Ders içeriği Osmanlıda eğitim, eğitimde ilk yenileşme hareketleri, Tanzimat dönemi, 1. meşrutiyet dönemi, mutlakıyet dönemi ve Kurtuluş Savaşı döneminde eğitim, Türkiye Cumhuriyeti’nde eğitim, köy enstitülerinin kuruluşu, programları ve çalışmaları, hükümet programları ve şuralarda eğitim, eğitimde fırsat ve imkân eşitliği ve Türkiye, Türk eğitim sistemi ve modelleri (neoliberal küreselleşmenin Türk eğitim sistemine etkisi)’nden oluşmaktadır.
|
14
|
SKY946
|
MAHALLİ İDARELER MALİYESİ
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Bu dersin amacı, öğrencilere yerel demokrasi ve yerel özerklik, yerel optimum ve etkinlik kavramlarının tanıtılması yanında yerel yönetimlerin mali boyutlarının ayrıntılı şekilde incelenmesidir. Ders içeriği olarak mahalli idare birimlerinin teorik yapıları, özellikleri, farklılıkları, mahalli idarenin optimum hizmet alanı ve düzeyi, Türkiye'de mahalli idareler maliyesinin ayrıntıları, il özel idareleri, belediyeler ve köyler mahalli idarelerin gelir ve giderleri, bütçeleri, denetimi, sorunları bulunmaktadır.
|
15
|
SKY948
|
KARŞILAŞTIRMALI KAMU YÖNETİMİ
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Bu dersin amacı karşılaştırmalı kamu yönetimi teorisi, Türk kamu yönetiminin bugünkü yapı ve işleyişi, ülke kamu yönetimi yapılarını birbiriyle karşılaştırma kriterleri, kamu yönetimi yapılarını birbiriyle karşılaştırmada kriter geliştirebilmenin önemi, ABD, Fransa, İngiltere, Almanya, Rusya, Japonya ülke kamu yönetimlerinin temel kurumsal yapıları incelemektir.
|
16
|
SKY950
|
ÇEVRE YÖNETİMİ VE ÖRGÜTLENMESİ
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Çevreye ilişkin konuların özellikle çevre yönetiminin ve çevre sorunlarının çözümüne yönelik örgütlenmelerin önemine vurgu yapılmaktadır. Ders üç ana tema çerçevesinde ele alınacaktır. Bu temalar: Kavram olarak çevre hakkı ve çevre hukuku; Uluslararası çevre politikaları ve çevre örgütleri, çevreci akımlar; Türkiye’de çevre yönetimi, mevzuatı, politikaları ve örgütleri. Türkiye’deki çevreci akımlar ve faaliyetlerinden örnekler.
|
17
|
SKY952
|
KÜRESEL SİYASET
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Öğrenciye küresel siyaset kavramının amacını ve kapsamını; küresel siyasetin kuramsal temellerini ve temel temalarını açıklamayı amaçlar.
|
18
|
SKY954
|
AVRUPA BİRLİĞİNDE KAMU POLİTİKALARI
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Bu dersin amacı, öğrencileri Avrupa'da bütünleşme sürecinin genel dinamikleri ile ilgili temel bilgilerle ve Avrupa Birliği'nin uyguladığı temel kamu politikaları konusunda donanıma sahip etmektir. Derste ayrıca Türkiye- AB ilişkilerinin güncel durumu ve müzakere süreci kamu politikaları perspektifinden ele alınacaktır.
|
19
|
SKY956
|
DÜZENLEYİCİ REFORMLAR VE KURUMLAR
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Öğrencinin, düzenleyici reformlar olgusunu kavrayarak, bu reformların gelişmiş ülkelerde ve Türkiye’deki kurumsal ve sektörel yansımaları hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.
|
20
|
SKY958
|
TÜRK MİLLİYETÇİLİĞİNİN DÜŞÜNSEL TEMELLERİ
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Dersin amacı kimlik, millet ve milliyetçilik kavramlarını çok yönlü olarak inceleyerek Türk milli kimliğinin oluşumunu tarihsel, sosyolojik ve politik anlamda anlamlandırabilmektir. Kavramsal ve teorik bir altyapının tesis edilmesinin ardından etnik milliyetçiliğe dayalı kimlik ile vatandaşlığa dayalı kimlik arasında kalmış olan Türk milli kimliği masaya yatırılacaktır. Bu bağlamda, Türk tarihinde imparatorluk geçmişinden ulus-devlet dönemine geçilmesi, yaşanan travmalar ve geleneğin yeniden inşası, üzerinde önemle durulması gereken hususlardandır. Derste milli kimliğin ve milliyetçiliğinin gelişimi analiz edilerek öğrencilerin eleştirel ve kapsamlı bir bakış açısı kazanmasına çalışılacaktır.
|
21
|
SKY960
|
POPÜLİZM VE SİYASET
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Popülizm kuramının ayrıntılı olarak kavramaya çalışılması ile birlikte ülke ve parti/hareket/lider örnekleri üzerinden sol ve sağ, dinsel ve otoriter popülizm formlarını karşılaştırmalı siyasal bir perspektiften okunmasını sağlamaktır.
|
22
|
PFE902
|
ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLEME
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Bu dersin amacı, öğretim sürecinin özelliklerini kavrayabilme, dersi etkili bir biçimde planlayabilme, uygulayabilme ve değerlendirmedir.
|
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi.
|
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Doktora programı ders içeriklerinin indirilebilir (yazdırılabilir) formu 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|