SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ ANA DAL ÖĞRETİM PROGRAMI ZORUNLU DERS İÇERİKLERİ |
||||||||||
1. SINIF / 1.YARIYIL |
||||||||||
S/N |
Dersin Kodu |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
|
1 |
ENF101 |
TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ |
Z |
2 |
2 |
0 |
4 |
3 |
4 |
|
Bilişim sistemlerine genel bakış, kişisel bilgisayar oluşturma, bilgisayar işletim sistemleri, bir bilgisayara işletim sistemi kurma, bilgisayar bellekleri, mikroişlemciler ve bilgisayar mimarisi, manyetik depolama ve sabit disk sürücüsü, bilgisayar ağları, internet, bilişim sistemleri ve bilişim sistemlerinin gelişim süreci, işletmelerde bilişim sistemi geliştirme, bilişim sistemlerinin sorunları ve çözüm yolları, bilişim teknolojisindeki gelişmelerin işletme yapısı üzerindeki etkileri, bilişim sistemleri ve teknolojilerindeki yönelimler. Bilgisayar yazılımı ve tarihi. Bilgisayar mimarisi ve yapısı. |
||||||||||
2 |
SKY101 |
YÖNETİM BİLİMİ |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
3 |
|
Kamu Yönetimi öğrencilerinin yönetim ve örgüt kurumları hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olmasına katkıda bulunmaktır. Bu kapsamda; yönetim/örgüt kavramları, örgüt türleri, unsurları ve örgütlerin yapısı; klasik, neoklasik ve modern yönetim kuramları; nihai Japon tarzı yönetim anlayışı incelenecektir. |
||||||||||
3 |
SKY107 |
TEMEL HUKUK |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
3 |
|
Hukuk kavramı, toplum düzeni ve toplumu düzenleyen kurallar, hukukun amacı, sağladığı yararlar ve hukukun unsurları, hukuk sistemleri, Türk hukuk sistemi, hukuki ilişkiler, temel insan hakları, hakların özellikleri ve türleri gibi konular hakkında bilgi vermeyi amaçlar. |
||||||||||
4 |
SKY111 |
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
Bu dersin amacı, muhasebenin temel ilkeleri ve değerlendirme yöntemlerinden faydalanılarak muhasebe kayıt sisteminin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Derste; Muhasebe tanımı ve konusu, temel kavramlar. Hesap kavramı, yevmiye maddesi, nizam ve yardımcı hesaplar, tek düzen hesap planı hakkında genel bilgiler, bilanço- aktif hesaplar, hazır değerler, menkul kıymetler, ticari alacaklar ve diğer alacakların incelenmesi stokların incelenmesi, KDV ve uygulamaları, sürekli ve aralıklı envanter yöntemi ele alınmaktadır. |
||||||||||
5 |
SKY113 |
SİYASET BİLİMİ I |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
Bu dersin amacı siyaset biliminin tanımına yönelik farklı yaklaşımları ortaya koymak; iktidar, meşruiyet, otorite, devlet ve demokrasi kavramlarını analiz etmek; kavram ve kuramları somut siyasal kurum ve süreçlere uygulamaktır. Dersin içeriği, siyaset bilimi ve pozitivizm, siyaset bilimin tanımı, diğer sosyal bilim dallarıyla ilişkisi, iktidar, meşruiyet, egemenlik, devlet, demokrasi, siyasal hayata katılım, katılım biçimleri ve siyasal davranış, siyasal partiler, bürokrasi, baskı grupları-kamuoyu, seçim ve seçim teknikleridir. |
||||||||||
6 |
TDL101 |
TÜRK DİLİ |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
|
Dil ve dilin önemi, dillerin doğuşu ve yayılışı, yapı bakımından diller, Türk dili ve gelişimi, diğer diller arasındaki yeri ve yayıldığı alanlar; Türk yazı dili ve özellikleri, fonetik ve morfolojik yapısı, Türkçe dil bilgisi, cümle ve paragraflar, okuma ve anlama, kelime çeşitleri, özellikleri ve cümlede kullanışları, imla ve noktalama işaretleri. Sözlü ve yazılı anlatım ve özellikleri, kompozisyon denemeleri, dil bilgisi, imla ve noktalama kurallarının doğru kullanımı, sözlükler ve imla kılavuzu, konuşma ve tartışma ilkeleri ve teknikleri, davetiye, telgraf vb. yazılar, Türk edebiyatından seçilmiş örnekler hakkında tahlil ve eleştiriler yapma, metin okuma ve inceleme, işlek bir yazı geliştirme yöntemleri, kaynak tarama ve kaynakça düzenleme çalışmaları. |
||||||||||
7 |
YDL101 |
YABANCI DİL I |
Z |
2 |
1 |
0 |
3 |
2,5 |
5 |
|
Bu dersin genel hedefi, Başlangıç seviyesinde İngilizce bilgisi edindirme ve temel becerilerin ediniminin sağlanmasıdır. Dersin içeriğinde, dilin temeli; tanışma konusuna giriş, konuşmaya başlama, fiillerin tanıtımı, yer ve kişi tanıtımı, yetenekler, tercihler, teklif ve kabul etmek, sıklık zarfları, soru sorma ve yanıtlama, geçmiş zaman, düzenli ve düzensiz fillerin çekimi, zaman zarflarının kullanımı ve seyahat planları yapma yer almaktadır. |
||||||||||
8 |
ATA101 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
|
Bu dersin amacı Osmanlı İmparatorluğunun dağılışı ve Türk İnkılabını hazırlayan sebepler, Millî Mücadele, Atatürk İnkılapları, Millî Mücadele sonrası dış politika ve Atatürk İlkeleri konular hakkında temel bilgiler vermektir. |
||||||||||
9 |
DOY101 |
DİJİTAL OKURYAZARLIK |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
|
Dijital okuryazarlık bireylerin bilişim teknolojilerini ihtiyaçları doğrultusunda kullanabilme becerisidir. Bu beceri anlamlı edinimlerin gerçekleşmesine doğrudan katkı sağlamaktadır. Bu ders öğrencilere akıllı cihazlar ve sosyal ağların temel prensipleri, topluluklar ve sosyal medya ile etkileşim, bilgiye ulaşma onu analiz etme, eleştirel düşünme gibi beceriler kazandırmayı amaçlar. Ders kapsamında, dijital okuryazarlık kavramı ve dijital teknolojileri kullanırken insanların bilgiyi bulma, kullanma, özetleme, değerlendirme, yaratma ve iletişim kurma yolları gibi konular ele alınacaktır. |
||||||||||
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
||||||||||
|
||||||||||
1. SINIF / 2.YARIYIL |
||||||||||
S/N |
Dersin Kodu |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
|
1 |
SKY102 |
SOSYOLOJİ |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
Toplumsal olay ve olguları sosyolojik bakış açısına göre ele almak, anlamak ve eleştirel bir perspektiften yeniden anlamlandırmak bu dersin temel amacıdır. Ayrıca sosyolojinin tüm diğer disiplinlerle ilişkisinin getirdiği etkileşimle kavram ve fikirleri incelemek, verileri yorumlamak ve değerlendirmek, yerel ve küresel sorunları tanımlamak için sosyolojik bir bakış açısının kazanılması diğer bir amaçtır. En nihayetinde de sosyolojinin disiplinler arası bakış açısının edinilmesiyle öğrencinin kendi alanındaki gelişmeleri farklı yöntemlerle ele alabilmesine yönelik bakış açısının kazanılması da dersin pratik amaçlarından biri olacaktır. Ders, bilimsel bir disiplin olarak sosyolojinin tanımı, sosyolojik bakış açısı, sosyolojide baskın olan kuramsal yaklaşımlar, toplumsal etkileşim, tabakalaşma, sınıf, yoksulluk ve dışlanma, küresel eşitsizlik, ırk, etnisite, göç, modern toplumlarda din, örgütler ağlar, medya, eğitim, ekonomik yaşam, siyaset, kentler, çevre ve risk gibi konuları kapsar. |
||||||||||
2 |
SKY108 |
ANAYASA HUKUKU |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
Bu dersin genel amacı öğrencilere; Anayasacılığın tarihini; Anayasanın üstünlüğünü; Anayasalar ve onların değişikliklerinin hazırlığı; Hükümetin yapısı; Esaslı haklar ve vazifeler; Gücün ayrılığı gibi konular hakkında bilgiler sunmaktır. Anayasa kavramı ve anayasacılık düşüncesi; kurucu güç kavramı ve ortaya çıkış ve kullanılış yöntemleri; anayasa yargısı ve modelleri; devletin unsurları ve türleri; güçler ayrılığı ve hükümet sistemleri, temel hakların genel esasları konuları ele alınacaktır. |
||||||||||
3 |
SKY112 |
İKTİSADA GİRİŞ |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
3 |
|
Dersin amacı, iktisat ile ilgili temel kavramların anlaşılması, fiyat teorisi, fiyat esnekliği, arz fonksiyonu ve arz esnekliği, piyasa türleri, devletin tarım kesimi fiyatlarına müdahalesi, tüketim ve üretim teorileri, maliyetler konularının incelenmesi, güncel ekonomik olayların temel düzeyde yorumlanabilmesidir. Dersin içeriği, iktisadın temel kavramları, mikro-makro iktisat ayırımı, iktisatta farklı yaklaşımların tanıtımı, mikro iktisadın temel kavramları, farklı piyasa türleri tam rekabet, monopol, monopolcü rekabet (oligopol), arz - talep arz ve talep esneklikleri, tüketici ve üretici dengesi, maliyet kavramlarının incelenmesidir. |
||||||||||
4 |
SKY114 |
SİYASET BİLİMİ II |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
Bu dersin amacı siyaset biliminin tanımına yönelik farklı yaklaşımları ortaya koymak; iktidar, meşruiyet, otorite, devlet ve demokrasi kavramlarını analiz etmek; kavram ve kuramları somut siyasal kurum ve süreçlere uygulamaktır. Dersin içeriği, siyaset bilimi ve pozitivizm, siyaset bilimin tanımı, diğer sosyal bilim dallarıyla ilişkisi, iktidar, meşruiyet, egemenlik, devlet, demokrasi, siyasal hayata katılım, katılım biçimleri ve siyasal davranış, siyasal partiler, bürokrasi, baskı grupları-kamuoyu, seçim ve seçim teknikleridir. |
||||||||||
5 |
SKY116 |
KAMU YÖNETİMİ |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
Bu dersin amacı kamu yönetimi disiplininde bulunan iki temel paradigma (geleneksel kamu yönetimi ve yeni kamu işletmeciliği) çerçevesinde Türk kamu yönetimi sistemini analiz etmek için tasarlanmıştır. Öğrencilerin kamu yönetimi teorisi, Türk kamu yönetimi sisteminin temel unsurları ve sistemin işleyişinde karşılaşılan başlıca sorunlar hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olması beklenmektedir. |
||||||||||
6 |
SKY118 |
FELSEFEYE GİRİŞ |
Z |
2 |
0 |
0 |
3 |
2 |
2 |
|
Felsefenin temel kavramları; felsefe, bilgi, değer, varlık, vb. Felsefenin temel sorunları ve felsefi yaklaşımlar. Felsefe-varlık ilişkisi, bilgi kuramı, değer kuramı. Yaşam- felsefe ilişkisi, yaşamın anlamı sorunu. |
||||||||||
7 |
TDL102 |
TÜRK DİLİ II |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
|
Dil ve dilin önemi, dillerin doğuşu ve yayılışı, yapı bakımından diller, Türk dili ve gelişimi, diğer diller arasındaki yeri ve yayıldığı alanlar; Türk yazı dili ve özellikleri, fonetik ve morfolojik yapısı, Türkçe dil bilgisi, cümle ve paragraflar, okuma ve anlama, kelime çeşitleri, özellikleri ve cümlede kullanışları, imla ve noktalama işaretleri. Sözlü ve yazılı anlatım ve özellikleri, kompozisyon denemeleri, dil bilgisi, imla ve noktalama kurallarının doğru kullanımı, sözlükler ve imla kılavuzu, konuşma ve tartışma ilkeleri ve teknikleri, davetiye, telgraf vb. yazılar, Türk edebiyatından seçilmiş örnekler hakkında tahlil ve eleştiriler yapma, metin okuma ve inceleme, işlek bir yazı geliştirme yöntemleri, kaynak tarama ve kaynakça düzenleme çalışmaları. |
||||||||||
8 |
YDL102 |
YABANCI DİL II |
Z |
2 |
1 |
0 |
3 |
2,5 |
5 |
|
Bu dersin genel hedefi, orta seviyede İngilizce bilgisi edindirme, okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerinin edinimini geliştirmedir. Dersin içeriğinde, şimdiki zaman, gelecek zaman, karşılaştırmalar, problemler ve öğüt alıp tavsiye verme, önerilerde bulunma, present perfect tense, şimdiki zamanın ve geniş zamanın farklı kullanımları, kimi özel yapılar, sıfat ve zarflar yer almaktadır. |
||||||||||
9 |
ATA102 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
|
Bu dersin amacı Osmanlı İmparatorluğunun dağılışı ve Türk İnkılabını hazırlayan sebepler, Millî Mücadele, Atatürk İnkılapları, Millî Mücadele sonrası dış politika ve Atatürk İlkeleri konular hakkında temel bilgiler vermektir. |
||||||||||
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
||||||||||
|
||||||||||
2. SINIF / 3.YARIYIL |
||||||||||
S/N |
Dersin Kodu |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
|
1 |
SKY203 |
SİYASİ DÜŞÜNCELER TARİHİ |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
Sofistler, Sokrates, Platon, Aristoteles, Roma Siyasal Düşüncesi, Hristiyanlığın Doğuşu ve Aziz Augustine, Thomas Aquinas, Dante, Padualı Marsilius. |
||||||||||
2 |
SKY205 |
TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL YAPISI |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
Toplum, toplumsal yapı, sosyo-ekonomik yapı, Türkiye’nin sosyoekonomik yapısı, Türkiye’nin toplumsal sorunlar. |
||||||||||
3 |
SKY207 |
YÖNETİM VE ETİK |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
Bu derste, etikle ilgili temel kavramlar, etiğin unsurları, yönetsel etik, yönetsel etiğin felsefi boyutları, kamu yönetiminde etiğin önemi, etik ikilemler, etik ilke ve standartlar, etik yasaları, ihbarcılar ve korunmaları, etiğe dayalı yönetim kültürü, etiksel karar verme, karakter ve erdem etiği, Türkiye´de yönetsel etikle ilgili normatif çerçeve değerlendirilecektir. |
||||||||||
4 |
SKY229 |
TÜRK ANAYASA HUKUKU |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
Anayasa, Anayasa Hukuku kavramları, Anayasa türleri, anayasacılık hareketleri, Anayasaların yapılması ve değiştirilmesi, siyasal iktidar ve devlet kavramları, devlet biçimleri, hükümet sistemleri, demokrasi kavramı, demokrasi türleri, seçimlere hakim olan ilkeler ile seçim sistemleri, siyasal partiler, temel hak ve özgünlükler ile anayasaya uygunluk denetimi türleri incelenecektir. |
||||||||||
5 |
SKY231 |
TÜRK SİYASİ HAYATI I |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
Türk Siyasi Hayatının Osmanlı Kökenlerini Anlamak: Osmanlı Siyasal-Toplumsal Yapısı ve Devlet Felsefesi, Osmanlı modernleşmesi ve yeni Osmanlılar hareketi, I. Meşrutiyet ve Abdülhamit dönemi(1876-1909), İttihat ve Terakki dönemi (1908-1918), II Meşrutiyet Dönemi Siyasi Fikir Hareketleri ve Siyasi Partileri, I. Dünya Savaşı ve Osmanlı İmparatorluğunun Yıkılış Süreci. |
||||||||||
6 |
|
SEÇMELİ DERS |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
7 |
|
SEÇMELİ DERS |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
||||||||||
|
||||||||||
2. SINIF / 4.YARIYIL |
||||||||||
S/N |
Dersin Kodu |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
|
1 |
SKY204 |
SİYASİ DÜŞÜNCELER TARİHİ II |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
Bu derste, Reformation, Bodin, Hobbes, Spinoza, Locke, Rousseau, Burke, Hegel, Mill, Marx, Nietzsche incelenecektir. |
||||||||||
2 |
SKY212 |
İSTATİSTİK |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
|
Olasılık, Ortalama, Ortanca, Mod, Varyans, Standart Sapma, Standart Sapma, Tek Değişkenli, İki Değişkenli ve Çok Değişkenli İstatistik. |
||||||||||
3 |
SKY222 |
ÇAĞDAŞ SİYASAL AKIMLAR |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
Bu derste, on dokuzuncu ve yirminci yüzyılda etkili olmuş siyasal akımlar ve bunların dünyayı nasıl şekillendirdikleri üzerinde durulacaktır. 1945’ler sonrasına da uzanan temel siyasi akımların 1960’lardan itibaren ortaya çıkan yeni versiyonları üzerinde de durulacaktır. Temel siyasi akımlar ve onların günümüzdeki versiyonlarının entelektüel kökenleri hakkında da derinlemesine bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Öğrencilerin aşağıdaki siyasi akımların temel kavramlarını ve varsayımlarını keşfetmeleri hedeflenmektedir. Bu çerçevede muhafazakârlık, liberalizm, sosyalizm, Anarşizm, sendikalizm, faşizm, nasyonal sosyalizm, milliyetçilik, feminizm, çevreci hareket ve yeni toplumsal hareketler ve onların içindeki farklı yönelimler incelenmektedir. |
||||||||||
4 |
SKY234 |
TÜRK SİYASİ HAYATI II |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
Mütareke Dönemi ve Kurtuluş Mücadelesi, İttihatçıların Ulusal Direniş Hareketine Katkısı ve Milli Hareketteki Bölünme: Terakkiperver Cumhuriyet Fırkasının Kuruluşu ve İzmir Suikastı, 1927-1938’lı Yıllarda Türk Siyasi Hayatında Önemli Gelişmeler Milli Şef Dönemi, Çok partili siyasi hayata geçiş ve Demokrat Parti Dönemi, 27 Mayıs 1960 Darbesi ve sonrası, 12 Mart 1971 Muhtırası ve sonrası -siyasi ve toplumsal gelişmeler-. 12 Eylül 1980 Darbesi ve 1980-83 dönemi, 1983-93 Özallı Yıllar, Küreselleşme sürecinde 1990’lardan günümüze Türkiye’de Siyasi İslamcılık ve demokrasinin sorunları. |
||||||||||
5 |
SKY236 |
KENT SOSYOLOJİSİ |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
Bu ders, kent ve kentleşme kavramlarını, tarihsel bakış açısıyla kentler ve kentsel yaşamı, kent sosyolojisindeki konular ve tartışmaları, kentsel davranış kalıpları ve kentsel sorun analizlerini, toplum kuramlarının kent çözümlemelerini ve çağdaş kentlerin özelliklerini kapsamaktadır. |
||||||||||
6 |
|
SEÇMELİ DERS |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
7 |
|
SEÇMELİ DERS |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
||||||||||
|
||||||||||
3. SINIF / 5.YARIYIL |
||||||||||
S/N |
Dersin Kodu |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
|
1 |
SKY301 |
YEREL YÖNETİMLER |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
Mahalli idarelerin ortaya çıkışı ve kavramsal çerçeve, İdareyi etkileyen anayasal ilkeler, Mahalli idarelerin gelişimi ve temel ilkeler, Mahalli idarelerde görev, gelir bölüşümü, bütçe, İl özel idareleri, belediye idaresi, büyükşehir belediyesi, köy idaresi. |
||||||||||
2 |
SKY321 |
SİYASİ TARİH I |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
Amerikan Devrimi, Fransız Devrimi öncesi Avrupa'daki durum, Fransız Devrimi'ne yol açan nedenler. Fransız Devrimi. Fransa'da devrim sonrasında meydana gelen gelişmeler, devrime yönelik uluslararası tepkiler. Napolyon dönemi Avrupa'da milliyetçi hareketler. Viyana Kongresi ve Napolyon döneminin sonu Sanayi Devrimi, Avrupa'da ortaya çıkan ideolojiler. |
||||||||||
3 |
SKY323 |
KENTLEŞME POLİTİKALAR |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
Bu ders kapsamında kuramsal olarak kent ve kentleşme, karşılaştırmalı kentleşme deneyimleri, Türkiye kentleşme politikası incelenecektir. |
||||||||||
4 |
SKY341 |
İDARE HUKUKU |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
İdare Kavramı ve İdare Hukuku, İdare Hukukunun Doğuşu, Gelişimi ve Özellikleri, İdare Hukukunun Kaynakları İdare Hukukunu Etkileyen Anayasal İlkeler Merkezi İdare Yerel Yönetimler Hizmet Yerinden Yönetim Kuruluşları İdarenin Sözleşmeleri Kamu Hizmeti. |
||||||||||
5 |
|
SEÇMELİ DERS |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
6 |
|
SEÇMELİ DERS |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
||||||||||
|
||||||||||
3. SINIF / 6.YARIYIL |
||||||||||
S/N |
Dersin Kodu |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
|
1 |
SKY302 |
KARŞILAŞTIRMALI KAMU YÖNETİMİ |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
Karşılaştırmalı Yönetim Nedir?, Karşılaştırmalı Yönetim Alanının Gelişmesi Ve İlgili Kuramsal Yaklaşımlar, Britanya: Siyasi Kurumlar Ve Siyasal Kültür-1, Britanya: Siyasi Kurumlar Ve Siyasal Kültür-2, Fransa: Devlet Ve Siyasal Yapı-1, Fransa: Devlet Ve Siyasal Yapı-2, Almanya: Siyaset Ve Yönetim Anlayışı-1, Almanya: Siyaset Ve Yönetim Anlayışı-2, Amerika Birleşik Devletleri’nin Siyasal Ve Kurumsal Yapısı-1, Amerika Birleşik Devletleri’nin Siyasal Ve Kurumsal Yapısı-2, Japonya, Rusya Ve Hindistan’da Yönetim Anlayışı, Arjantin, Küba ve Mısır’ın İncelenmesi. |
||||||||||
2 |
SKY306 |
KAMUDA İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
Kamuda insan kaynakları yönetimi dersinde işlenecek konular ve ders materyali, Kamu personel yönetimi (KPY) ve İnsan Kaynakları Yönetimi (İKY) Anlayışı, KPY ile İKY arasındaki benzerlik ve farklılıklar, Kamuda insan kaynakları yönetiminin tarihi gelişimi. |
||||||||||
3 |
SKY322 |
SİYASİ TARİH II |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
Avrupa'da devrim hareketlerinin başlaması Avrupa'da 1848 devrimleri İtalya'nın ve Almanya'nın birleşmesi Rusya'da reform hareketi. Amerikan iç savaşı. Asya'daki gelişmeler Avrupa'daki demografik ve ekonomik gelişmeler Almanya'da II. Wilhelm dönemi. Emperyalizmin ortaya çıkışı, I. Dünya Savaşı. |
||||||||||
4 |
SKY342 |
İDARİ YARGI |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
İdare Kavramı ve İdare Hukuku, İdare Hukukunun Doğuşu, Gelişimi ve Özellikleri, İdare Hukukunun Kaynakları İdare Hukukunu Etkileyen Anayasal İlkeler Merkezi İdare Yerel Yönetimler Hizmet Yerinden Yönetim Kuruluşları İdarenin Sözleşmeleri Kamu Hizmeti |
||||||||||
5 |
|
SEÇMELİ DERS |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
6 |
|
SEÇMELİ DERS |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
||||||||||
|
||||||||||
4. SINIF / 7.YARIYIL |
||||||||||
S/N |
Dersin Kodu |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
|
1 |
SKY401 |
DEVLET VE BÜROKRASİ KURAMLARI |
Z |
3 |
0 |
3 |
3 |
3 |
6 |
|
Devlet ve bürokrasi kavramları; Devlet kuramları (Liberal, Marksist ve Faşist); Devlet kuramları çerçevesinde bürokrasiye yaklaşım; bürokrasi kuramları (Weberyen, Marksist, Kamu Tercihi Okulu) |
||||||||||
2 |
SKY403 |
TÜRKİYE’NİN EKONOMİSİ |
Z |
3 |
0 |
3 |
3 |
3 |
5 |
|
Türkiye ekonomisinin tanımı ve kapsamı. 1923-1960 dönemi Türk ekonomisi: Ekonomik gelişme ve üretim yapısı, tasarruflar, iç ticaret hadleri ve vergileme, istihdamda gelişmeler, dış ticarette gelişmeler. 1960-1994 dönemi Türk ekonomisi: ekonomik gelişme, üretim, verimlilik, sektörler arası bağlantılar, finansman, istihdam, dış ticaret. 1995’ten sonraki gelişmeler. Temel ekonomik sorunlar ve çözüm yolları. |
||||||||||
3 |
SKY405 |
İŞ HUKUKU |
Z |
3 |
0 |
3 |
3 |
3 |
4 |
|
İş hukukuna giriş İş hukukunun önemli yasaları İş hukukunun temel kavramları İş kanununun uygulama alanları İş sözleşmesi türleri İş sözleşmesinin yapılmasının yasaklandığı işler İşçi ve işverenin iş sözleşmesinden doğan hak ve borçları İş sözleşmesinin feshi, çalışma süreleri, izin ve ücretler Sosyal güvenlik kavramı Sendikalar hukuku Toplu iş sözleşmesi hukuku |
||||||||||
4 |
|
SEÇMELİ DERS |
S |
3 |
0 |
3 |
3 |
3 |
5 |
|
5 |
|
SEÇMELİ DERS |
S |
3 |
0 |
3 |
3 |
3 |
5 |
|
6 |
|
SEÇMELİ DERS |
S |
3 |
0 |
3 |
3 |
3 |
5 |
|
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
||||||||||
|
||||||||||
4. SINIF / 8.YARIYIL |
||||||||||
S/N |
Dersin Kodu |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
|
1 |
SKY402 |
TÜRK YÖNETİM TARİHİ |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
Dersin konusunu Türkiye’nin Osmanlı imparatorluğu dönemindeki idare tarihi oluşturmaktadır. İdare ve teşkilat yapısının ekonomik, sosyal ve siyasal süreçlerle ilişkilendirilmeden ortaya konamayacağı aşikardır. Bu çerçevede dersin işlenişinde de merkezin idare olarak belirlendiği ve fakat bunun anılan diğer yapılarla ilişkilendirildiği bir konu bütünlüğü oluşturulacaktır. Türkiye’de idarenin kökenleri olarak İslam, Selçuklu, Roma mirası ve diğer etkenler ele alınarak Osmanlı Klasik Döneminin oluşumu açıklanacak ve bu dönemin temel idari mekanizmaları üzerine odaklanılacaktır. Bu dönem bir klasik imparatorluk yapısı olarak benzerleriyle karşılaştırılacak ve “bozulma” ve “çözülme” dönemleri de “modernleşme” kavramıyla elele değerlendirilecek ve Tanzimat süreci incelenecektir. Cumhuriyet devrimlerinin kökenleri ele alınarak ders sonlandırılacaktır. |
||||||||||
2 |
SKY404 |
|
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
|
Giriş, Çevre Hukuku Ve Yönetimi İle İlgili Kavramlar, Çevre Kirliliği Sorununa Ekonomik Yaklaşım, Doğal Kaynakların Yönetiminde Etik Sorumluluk, Çevrenin Uluslararası Düzeyde Önem Kazanması, Uluslararası Örgütler Ve Çevre Koruma, Avrupa Topluluğu Ve Çevre Koruma, Bazı Ülkelerin Çevre Koruma Politikalar, Türkiye’de Çevre Sorunları, Yasal Düzenlemeler, Yönetsel-Politik Yapı, Bakanlıkların Çevre Koruma Görevleri, Yerel Yönetim Kuruluşlarının Çevre Koruma Yönlü Görevleri Ve Uygulamalar, Türkiye’de Özel Çevre Koruma Bölgeleri Yönetimi, Türkiye’de Kültür Ve Tabiat Varlıkları Koruma Alanları, Türkiye’de Doğal Yaşamı Koruma Alanları, Milli Parklar, Sulak Alanlar, Türkiye’de Ormanlar Ve Ormancılık Politikaları |
||||||||||
3 |
SKY424 |
VERGİ HUKUKU VE TÜRK VERGİ SİSTEMİ |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
Bu derste, vergi hukukunun kaynakları, vergileme süreci ve vergi uyuşmazlıkları ve vergi suçları ile cezalarını kapsar ayrıca Türk vergi sisteminin genel yapısı, gelir ve kurumlar vergisi ile ilgili temel konular ele alınır. |
||||||||||
4 |
|
SEÇMELİ DERS |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
|
5 |
|
SEÇMELİ DERS |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
|
6 |
|
SEÇMELİ DERS |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
|
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
||||||||||
|
||||||||||
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ ANA DAL ÖĞRETİM PROGRAMI SEÇMELİ DERS İÇERİKLERİ |
||||||||||
2. SINIF / 3.YARIYIL |
||||||||||
S/N |
Dersin Kodu |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
|
1 |
SKY213 |
MİKRO İKTİSAT |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
İktisat ilminin konusu, tanımı, iktisadi sistemler, ana kavramlar, iktisat ilminde kullanılan yöntemler ve iktisadi faaliyetlerin akımı, piyasa, talep, arz ve fiyat mekanizması, King Kanunu, Örümcek Ağı Kuramı, marjinal fayda ve farksızlık eğrileri, tüketici dengesi ve tüketici dengesindeki değişmeler. |
||||||||||
2 |
SKY219 |
KAMUDA STRATEJİK YÖNETİM |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
Bu derste stratejik yönetime geçiş ve kamuda stratejik yönetim uygulamaları ele alınmaktadır. |
||||||||||
3 |
SKY221 |
UYGARLIK TARİHİ |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
Uygarlık kavramı ve bu kavramla ilgili olan temel kavramların tanıtımı, insanın tarih öncesi devirlerde ve tarihi devirlerde hem fiziksel hem de kültürel açıdan geçirdiği değişim ve bu değişim sürecinin günümüze etkileri. Geçmişten günümüze insanlığın ortaya koyduğu uygarlıkların incelenmesi, Akdeniz, Mezopotamya, Mısır, Uzakdoğu, Hint, Orta Amerika (Aztek-İnka Medeniyetleri), Orta Asya Bozkır Uygarlıkları ve Batı Uygarlığı (Avrupa, Amerika). |
||||||||||
4 |
SKY223 |
MODERNİTE VE TÜKETİM TOPLUMU |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
Bu dersin amacı, tüketim olgusu bağlamında sanayi toplumundan günümüz bilgi toplumuna dek sosyoekonomik, siyasal ve kültürel değişimleri irdelemek ve öğrencilerin çözümleyici, eleştirel bir bakış açısıyla bugünü ve geleceği sorgulamalarına yardımcı olmaktır. |
||||||||||
5 |
SKY225 |
SİYASET PSİKOLOJİSİ |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
Ders kapsamında siyasal toplumsallaşma biçimleri, siyasal kültür, ideoloji, kitle toplumu, iletişim gibi alanlar, devlet ve siyaset ilişkileri alanı dışında kalan siyasal algı, siyasal davranış, tutum ve değerler, inançlar gibi sosyal-siyasal olgu ile ilişkilerin kültürel, bilişsel ve iletişimsel yönleri disiplinler arası bir yöntemle incelenecektir. |
||||||||||
6 |
SKY227 |
AKADEMİK TÜRKÇE |
S |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
4 |
|
Öğrencilerin Türkçe okuma, dinleme, konuşma ve yazma dil becerilerini geliştirmeye yönelik okuma metinleri, dinleme kayıtları, konuşma görevleri ve yazma konularının sınıf içi etkinlikleri. Öğrencilerin Türkçe tez, makale, sunum, rapor vb. gibi bilimsel çalışmalar hazırlayabilmesine yönelik faaliyetler. |
||||||||||
7 |
SKY233 |
GENEL MUHASEBE |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
İşletmelerin mali durumunu izlemek, kontrol etmek, yönetmek ve yöneticilerin alacağı kararlara ışık tutmak üzere ticari işlemlerinin kayıtlanması ve raporlanmasına dönük yapılması gereken işlemlerin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Dersin sonunda öğrencinin herhangi bir ticari işlemin muhasebe kaydını yapabilmesi hedeflenmektedir. İleriki dönemlerde verilecek muhasebe dersleri için alt yapı oluşturulması hedeflenmektedir. Dersin sonunda öğrencilerin, bir işletmede bir dönem boyunca oluşabilecek mali olayları muhasebeleştirerek, işletmenin bilanço, gelir tablosu gibi mali tablolarını düzenleyebilecek noktaya gelmesi hedeflenmektedir. Derste, muhasebenin temel denkliği (varlık=kaynak denkliği), muhasebe ve muhasebeleştirme süreci, Genel kabul Görmüş Muhasebe İlkeleri, Tekdüzen Hesap Planı sistematiği, nakit hareketlerinin, menkul kıymet hareketlerinin, ticari mal hareketlerinin, KDV işlemlerinin ve ticari borç/alacak işlemlerinin muhasebeleştirilmesi, Tek Düzen Muhasebe Sistemine göre, depozito işlemleri, ücretler, duran varlıklara amortisman ayrılması, kısa vadeli yabancı kaynaklar, uzun vadeli yabancı kaynaklar, öz kaynaklar, gelir tablosu ve maliyet hesapları ele alınacaktır. Bu kapsamda, teori-uygulama bütünlüğü içinde örnek olaylar yardımıyla ağırlıklı olarak söz konusu hesap sınıflarının dönem içi işleyişleri üzerinde durulacak, aynı zamanda amortisman gibi bazı dönem sonu işlemlerine yer verilecektir. Ayrıca, bu bilgiler ışığında bir yıl boyunca bir işletmede ortaya çıkabilecek mali olaylar sonucu mizan, gelir tablosu ve dönem sonu bilançosunun nasıl hazırlanacağı hakkında bilgi verilecektir. |
||||||||||
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
||||||||||
|
||||||||||
2. SINIF / 4.YARIYIL |
||||||||||
S/N |
Dersin Kodu |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
|
1 |
SKY214 |
MAKRO İKTİSAT |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
Bu dersin amacı; makro iktisadın konularını temel kavramlar ve teorik yaklaşımlar çerçevesinde ele almak, uzun dönemde ekonomide denge koşulunun nasıl sağlandığını ve politikaların etkilerini incelemek ve makro değişkenlerle ilgili güncel verileri yorumlayabilme yeteneği kazandırmaktır. Temel kavramlar, klasik makro analiz, Keynesyen makro analiz, faktör piyasaları, para arzı ve talebi, para politikası, kamu borçları ve kamu açıkları, mal piyasasında denge-ıs modeli, para piyasasında denge -lm modeli, açık ekonomi ve ıs-lm, toplam arz ve toplam talep modeli, işsizlik ve enflasyon, ekonomik büyüme konuları ders kapsamında ele alınmaktadır. |
||||||||||
2 |
SKY216 |
KAMU MALİYESİ |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
Kamu maliyesinin kapsamı ve tanımı, maliye biliminin diğer bilim dallarıyla ilişkisi, kamu gelirinin tanımı ve amaçları, kamu gelirinin türleri ve ayrımı, vergi teorisi ve uygulaması. |
||||||||||
3 |
SKY228 |
KAMU YÖNETİMİNDE HALKLA İLİŞKİLER |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
Halkla ilişkiler ve yönetim ilişkisinin açıklanması. Kamu yönetimlerinin halkla ilişkiler bağlamında yeniden ele alınması ve değerlendirilmesi. Kamu yönetiminde halkla ilişkilerin öneminin ve boyutlarının belirlenmesi. Dünyada değişen kamu yönetimi anlayışı ve halkla ilişkilerin bu süreçteki etken rolünün değerlendirilmesi. |
||||||||||
4 |
SKY230 |
SOSYAL PSİKOLOJİ |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
Sosyal Psikolojinin tarihî gelişimi, konuları, yaklaşımı, yöntemleri, sosyal etki ve uyma davranışının incelenmesi, tutumlar, tutum değiştirme, önyargı, iletişim ve propagandanın uygulamalı çerçevesinde tutumlar, toplumsal roller, statü, otorite, gruplar arası iletişim , kültür vb. konular incelenmektedir. |
||||||||||
5 |
SKY232 |
TÜRK DÜŞÜNCE HAYATI |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
Türklerin ilmi hayat katkılarını öğretmek ve özellikle Türklerin İslam’ı kabulünden sonra ivme kazanan bu katkıyı, Harezmi, İbn Sina, Biruni, Uluğ Bey gibi düşünürlerin bilimsel faaliyetleri çerçevesinde kavratmaktır. Buna ilave olarak Osmanlıdan Cumhuriyete Türk düşün hayatını tanıtmaktır. |
||||||||||
6 |
SKY238 |
TÜRKİYE’NİN YÖNETİM YAPISI |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
Bu derste, İdari teşkilata hâkim olan ilkeler, merkezi idare teşkilatı, yerel yönetimler, kamu kurumları, kamu kurumu niteliğinde meslek kuruluşları incelenecektir. |
||||||||||
7 |
SKY240 |
BAĞIMLILIKLA MÜCADELE |
S |
2 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
Bu ders kapsamında, temel kavramlar, bağımlılık kavramı, bağımlılıkla mücadele yöntemi, teknolojinin olumlu ve olumsuz yönleri, bağımlılık; internet, oyun, akıllı telefon ve sosyal ağ bağımlılığı, sanal zorbalık nedir, türleri, yaygınlığı, araştırmalar, öğrencilere ailelere ve öğretmenlere yönelik farkındalık ve baş etme stratejileri incelenecektir. |
||||||||||
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
||||||||||
|
||||||||||
3. SINIF / 5.YARIYIL |
||||||||||
S/N |
Dersin Kodu |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
|
1 |
SKY325 |
KAMU POLİTİKASI |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
Kamu politikasının yapım süreçleri ve döngüsü, kamu politikalarında karar alma ve karar verme, kamu politikasının değerlendirilmesi, kamu politikalarının uygulanması, kamu politikası savunuculuk çerçevesi, sağlık politikası, eğitim politikası, güvenlik politikası, kamu politikası analizi. |
||||||||||
2 |
SKY327 |
MESLEKİ YABANCI DİL |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
Kamu yönetimi kavramı, siyaset bilimi kavramı, egemenlik kavramı, yerel yönetimler kavramı, kamu politikası kavramı |
||||||||||
3 |
SKY329 |
KARŞILAŞTIRMALI SİYASAL SİSTEMLER |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
Karşılaştırmalı Siyasal Sistemler dersi iki temel kavram üzerine oturmaktadır. Bunlardan birisi sosyal bilimlerde karşılaştırma, diğeri ise siyasi yönetim biçimi. Bu iki temel üzerinden dünyada uygulanan siyasi yönetim biçimleri detaylı bir şekilde anlatılmakta ve karşılaştırılmaktadır. |
||||||||||
4 |
SKY333 |
SİYASAL İLETİŞİM |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
İletişim örüntülerini kapsayan siyasal ilişkileri sorgulamayı başat hedef olarak belirlediği için, çağdaş toplumlarda iktidar ilişkilerinin yayılımını, ideolojik biçimlerini ve içinde yer aldıkları olgu, kavram ve kurumları irdeleyen bir derstir. |
||||||||||
5 |
SKY335 |
BÖLGE KALKINMA YÖNETİMİ |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
Bölge planlamasını gerektiren nedenler. Bölgesel Kalkınma Kuramı. Ekonomik kalkınma politikasının amaçları ve araçları. Bölgesel kalkınmada beşerî sermayenin önemi. Bölgesel rekabet ve beşerî sermaye. Bölgesel kalkınma ajansları. Küreselleşme-Yerelleşme bağlamında bölge planlama. Bölgesel gelişme programları ve politikaları. Türkiye’de bölgesel gelişme yaklaşımları. |
||||||||||
6 |
SKY337 |
E-DEVLET UYGULAMALARI |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
Kamu yönetiminde teknoloji ve bilgi yönetimi olgusu, kamuya ait birimlerde enformasyon toplanması, saklanması, işlenmesi ve yayınlanması, elektronik ortamda gerçekleşecek ilişkiler ağı ve internet üzerinde kamu idari ünitelerinin hizmet kapsamı hakkında bilinçlendirme olguları verilecektir. Söz konusu olguların yardımıyla, bilişim teknolojilerinin kamu yönetim ve hizmetleri üzerindeki etkileri incelenecektir. |
||||||||||
7 |
SKY339 |
TOPLUMSAL CİNSİYET |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
Toplumsal cinsiyet kavramı, çalışma yaşamı, eğitim, medya, hukuk ve siyaset alanlarında toplumsal cinsiyet eşitsizlikleri ve toplumsal cinsiyet ve sözü geçen alanların ilişkisini açıklayan kuramları içermektedir. |
||||||||||
8 |
SKY343 |
SİYASET TEORİSİ |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
Bu derste Eskiçağdan Orta çağ sonuna uzanan dönemde siyaset teorisinin temel kavramlarını ve siyaset felsefesinin tarihsel gelişimi ele alınacaktır. |
||||||||||
9 |
SKY345 |
TİCARET HUKUKU |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
Ticari Sistemler – Ticari İşletmenin Unsurları – Merkez ve Şube Kavramları – Ticari İşletmenin Devri Ticari İşlemenin Rehni – Ticari İş Kavramı Ticari Olmaya Bağlanan Sonuçlar – Ticari İşlere Uygulanacak Hükümlerin Sırası – Ticari Dava Kavramı (Özel Kanunlardan Doğan) Ticari Dava Kavramı (Genel Kavramlardan Doğan) – Tacir Kavramı Tacir Sıfatının Kazanılması ve Kaybı – Tacir Olmaya Bağlanan Genel Sonuçlar – Tacir Olmaya Bağlanan Özel Sonuçlar – Esnaflara Uygulanacak Ticari Hükümler Ticaret Sicili |
||||||||||
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
||||||||||
|
||||||||||
3. SINIF / 6.YARIYIL |
||||||||||
S/N |
Dersin Kodu |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
|
1 |
SKY324 |
DÜNYA EKONOMİSİ |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
Dünya ekonomisi ile ilgili temel kavramların, hegemonya ve uluslararası istikrar ile sanayileşme ve uluslararası ticaret arasındaki ilişkilerin, Dünya ekonomisinde yaşanan dönüşümlerin, İngiliz Hegemonyasının ortaya çıkışı ve çözülmesinin, ardından Amerikan Hegemonyasının ortaya çıkışının ve çözülmesinin, küreselleşme ve dünya ekonomisinde yaşanan dönüşümlerin, küresel ekonomik sorunlarla birlikte yaşanan krizlerin tartışılması. |
||||||||||
2 |
SKY326 |
İŞ HAYATI İÇİN YABANCI DİL |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
İş hayatında iletişim ve iletişim sürecinin temelleri. İş hayatı dilbilgisi ve kullanım kuralları. Özgeçmiş, dilekçe ve rapor hazırlama. Resmî belgelerin yazımı. |
||||||||||
3 |
SKY328 |
ULUSLARASI İLİŞKİLER |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
Bu ders öğrencilere çağdaş uluslararası ilişkilerin esaslarını öğretmeyi ve uluslararası sistem ve dünya siyaseti hakkındaki başlıca düşünce akımlarıyla ilgili farkındalık yaratmayı amaçlar. Bunların yanı sıra, öğrenciler egemenlik, güç dengesi ve hegemonya gibi uluslararası ilişkiler disiplininin önemli kavramlarını ve çeşitli alanlarını da incelemektedir. |
||||||||||
4 |
SKY330 |
KAMU YÖNETİMİ REFORMU |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
Yeni kamu yönetimi, yeni kamu işletmeciliği, yönetişim, post-modernizm ve kamu yönetimi, idari reform transferi, kamu yararı, performans yönetimi, toplam kalite, e-devlet, etik ve kamu yönetimi, yerel yönetimler ve yerel özerklik konuları ele alınacaktır. |
||||||||||
5 |
SKY332 |
PROTOKOL VE SOSYAL DAVRANIŞ |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
Bu ders; Sosyal Davranış Ve Protokol Tanımları Ve Özelliği, Sosyal Ve Duygusal Öğrenme, Sosyal Davranış Ve Protokol Kuralları, Tanışma Ve Tanıştırılma Ve İş Ortamında Görgü Kuralları, Hitaplar Ve Selamlaşma, Karşılama Ve Uğurlama, Sosyal Ortama Göre Dış Görünüş Kuralları, Sözlü İletişimde Protokol Kuralları, Yazılı İletişimde Protokol Kuralları, Makamda Davranış Kuralları ve Üstlerle İlişkiler, Masa Düzeninde, Davet ve Ziyafetlerde Protokol Kuralları, İş görüşmeleri ve Toplantı Protokolü, Özür Dileme, Beklenti İhlalleri Teorisi ve Geri Bildirim Yöntemi, Protokol Yazıları ve Yönetici Asistanlığı Protokolü, E-mail Görgü Kuralları ve Protokol İlkeleri konularını içermektedir. |
||||||||||
6 |
SKY334 |
SİYASİ PARTİLER VE SEÇİM SİSTEMLERİ |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
Derste siyasi partiler ve seçim sistemleri sınıflandırılacak ve işlevleri tartışılacaktır. Ayrıca bunların pratikteki karşılıkları ve muhtelif ülkelerdeki uygulamaları analiz edilecektir. |
||||||||||
7 |
SKY336 |
AB VE TÜRKİYE |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
AB yapısı, tarihi ve üye ülkeler, Türkiye´nin üyelik süreci ve tarihi gelişmeleri, müzakereler ve üyelik etkileri. |
||||||||||
8 |
SKY340 |
GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞAMALRI |
S |
1 |
2 |
0 |
3 |
2 |
4 |
|
Gönüllülük çalışmaları ve Sivil tolum çalışmaları olmak üzere, günümüz dünyasında sivil toplum örgütlerin çalışma usul ve esaslarını, faaliyetlerini, tanıtım ve halkla ilişkiler bağlamında kendilerini topluma anlatabilmeleri ile ilgili stratejiler ele alınmaktadır. |
||||||||||
9 |
SKY344 |
|
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|
Yönetim Biliminin gelişiminden başlayarak günümüzdeki modern ve modern sonrası gelişmeleri kapsayan çağdaş yönetim teknikleri, yaşanan bu gelişmelerle birlikte çalışanların ve yöneticilerin karşılaştıkları problemleri , günümüzde hemen her alanda kullanılan yeni yönetim tekniklerini ve bu tekniklerin özel-kamu kurumlarında uygulama yeteneğini kazandırmaya çalışmaktır. |
||||||||||
Not. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
||||||||||
Görüntülenme Sayısı: 581