SEÇMELİ DERSLER
|
Sıra No
|
Dersin
Kodu
|
DERSİN
ADI (DERSİN İNGİLİZCE ADI)
|
Z/S
|
T
|
U
|
L
|
TS
|
K
|
AKTS
|
1.
|
IDE217
|
İNGİLTERE’DE YAŞAM VE TOPLUM (Life
and Society in Britain)
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
5
|
Derste,
İngiltere'nin çok kültürlü bir toplum olarak eğitim, adalet, yönetim, aile,
din gibi kurumları sınıf, cinsiyet, gündelik yaşam, adetler, gelenekler gibi
günlük yaşamı ve toplumu düzenleyen özellikleri film, kültürel ve edebi
eserlerle örneklendirilerek incelenir.
|
2.
|
IDE219
|
KISA HİKÂYE (Short Story)
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
5
|
Bu derste, öğrencinin edebi
metin okuma stratejilerini geliştirecek, öyküleri içerik ve biçemsel bağlamda
çözümleyebilecek, öyküleri derinlemesine yorumlayabilecek, öykülerde
kullanılan benzer teknik öğelerin farklı kullanımlarını ayırt edecek, öykü
yazarlarının biçemlerini karşılaştırabilecek ve inceleyebilecek bilgi, beceri
ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamak amaçlanır. Bu derste öykünün tarih içerisindeki
gelişimi incelenir, ilgili edebi terimler tanıtılarak modern kuramlar
doğrultusunda İngiliz ve Amerikan modern öykü örnekleri incelenir,
yorumlanır, tartışılır.
|
3.
|
IDE222
|
ÇOCUK EDEBİYATI (Children’s
Literature)
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
5
|
Bu
derste, İngiliz edebiyatı içerisinde çocuk edebiyatının tarihsel gelişimini
tanıtmak, çocukluk kavramını çeşitli eserler üzerinden analiz etmek, İngiliz
çocuk edebiyatında yer alan başlıca konuları ve temaları ortaya koymak
amaçlanır. İlgili literatürden okumalar yapılıp ders içi etkinliklerle
tartışılarak konular irdelenir.
|
4.
|
IDE224
|
YARATICI YAZARLIK (Creative Writing)
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
5
|
Bu
derste, yazmak nedir, yaratıcı yazarlık nedir, nasıl yazılır, kim için
yazılır, ne için yazılır; anlatma, odaklanma ve anlatı tarzları; eylem-öykü
analizi ve anlatılabilirlik; zaman, mekan ve kurmaca mekan analizi;
karakterler ve karakterleştirme; üslup, inandırıcılık ve gerçeklik düzeyi;
yazma alışkanlığı kazanmak için yapılabilecek çeşitli egzersizler vb. konular
teorik olarak bahis konusu edildikten sonra öğrencilerin her hafta
belirlenecek çeşitli konular etrafında kısa metinler üretmeleri sağlanacak ve
bu metinler, verilen teorik bilgiler bağlamında analiz edilecektir.
|
5.
|
IDE311
|
AMERİKAN EDEBİYATI I (American Literature I)
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
4
|
Bu derste, öğrencinin
Amerikan Edebiyatı’nın temel özelliklerini, Amerikan Edebiyatı’nda görülen
edebi, sosyal, tarihsel, felsefi ve kuramsal gelişimini, Amerikan
Edebiyatı’nın temel niteliklerini farklı dönemlere ait eserler aracılığıyla
ayırt edebilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamak amaçlanır. Bu
derste, öncelikle Amerikan Edebiyatı’nda ortaya çıkan teknik ve tematik
değişimler değerlendirilir. Bu bağlamda, Amerikan Edebiyatı’nın, sosyal, ekonomik,
politik ve felsefi özellikleri tanıtılır, önceki dönem eserleriyle
farklılıkları ortaya konularak tartışılır ve ilgili eserler değerlendirilir.
|
6.
|
IDE317
|
KARŞILAŞTIRMALI
EDEBİYAT (Comparative Literature)
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
4
|
Bu derste, öğrencilerin dünya
edebiyatının belli başlı metinlerini tanımalarını ve karşılaştırmalı edebiyat
alanına ait kavramları öğrenmelerini sağlamanın yanı sıra, farklı kültürel
geleneklere dayanan öykü ve romanların, izlek, motif, imge, mit ve
arketiplere dayalı karşılaştırmalı bir incelemesini yapmak amaçlanır.
Karşılaştırmalı edebiyat çalışmalarının temel kavram, kuram ve yöntemleri;
dünya edebiyatı kanonundan öykü ve roman incelemeleri; kültürlerarası ve
karşılaştırmalı okumalar yapılır.
|
7.
|
IDE312
|
AMERİKAN EDEBİYATI II (American
Literature II)
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
4
|
Koloni döneminden çağdaş döneme kadar Amerikan
edebiyatının tarihsel gelişimi genel hatları ile tanıtılır. Amerikan
edebiyatının gelişimine katkı sağlayan yazarlar ve onların eserleri tanıtılır.
Edebi eserler, dönem özellikleri dikkate alınarak çözümlenir ve tartışılır.
|
8.
|
IDE316
|
MEDYA OKURYAZARLIĞI (Media Literacy)
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
4
|
Bu
ders, öğrencilere medyanın işleyişindeki açık/örtük unsurların; birey ve
toplum üzerindeki her türlü etkisini deşifre etmek yoluyla, öğrencilerin
etkili birer medya kullanıcısı olmalarını sağlamayı amaçlar. Bu ders bireyin
medya karşısındaki konumuna ilişkin farkındalık kazanmalarını, çağdaş medya
tüketicisinin sahip olması gereken medya okuryazarlığı yeterliliklerini
kazanmalarını ve medya kültürüne eleştirel yaklaşma tutumları
geliştirmelerini amaçlamaktadır.
|
9.
|
IDE409
|
AMERİKAN EDEBİYATI III (American
Literature III)
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Bu
derste, öğrencinin Amerikan Edebiyatı’nın temel özelliklerini, Amerikan
Edebiyatı’nda görülen edebi, sosyal, tarihsel, felsefi ve kuramsal
gelişimini, Amerikan Edebiyatı’nın temel niteliklerini farklı dönemlere ait
eserler aracılığıyla ayırt edebilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri
kazanmasını sağlamak amaçlanır. Bu derste, öncelikle Amerikan Edebiyatı’nda ortaya
çıkan teknik ve tematik değişimler değerlendirilir. Bu bağlamda, Amerikan
Edebiyatı’nın, sosyal, ekonomik, politik ve felsefi özellikleri tanıtılır,
önceki dönem eserleriyle farklılıkları ortaya konularak tartışılır ve ilgili
eserler değerlendirilir.
|
10.
|
IDE410
|
AMERİKAN EDEBİYATI IV (American
Literature IV)
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Bu
derste, toplumsal cinsiyet kavramı, çalışma yaşamı, eğitim, medya,
hukuk ve siyaset alanlarında toplumsal cinsiyet eşitsizlikleri ve toplumsal
cinsiyet ve sözü geçen alanların ilişkisini açıklayan kuramları incelemek,
ilgili literatür okuma çalışmaları ile ders içi grup tartışmaları ile
konuları irdelenir.
|
11.
|
IDE411
|
EDEBİYAT VE SİNEMA (Literature and
Cinema)
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Bu
derste, Amerikan Edebiyatı’nın I. Dünya Savaşı’nın ardından günümüze
kadar olan süreç içindeki gelişimini, dönem içinde üretilmiş kanon eserleri
çerçevesinde incelenir. Tipik bir edebiyat dersinin ötesinde, edebi üretim
ile tarihsel süreçlerin birbiriyle olan etkileşimini ortaya koymayı
amaçlamaktadır. Bu derste 20.yüzyılın ilk çeyreğinden itibaren etkili olan
modernizm ve postmodernizm süreçlerinin edebiyat eserleri içindeki
yansımalarını ele almaktadır.
|
12.
|
IDE412
|
TOPLUMSAL CİNSİYET ÇALIŞMALARI
(Gender Studies)
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Bu
derste edebiyat ve sinema ilişkisini, İngiliz romanlarından uyarlanmış
filmler üzerinden incelemek, roman anlatı diliyle film anlatı dili arasındaki
farklar bağlamında kuramsal ve analitik çalışmalar yapılır. İngiliz
romanının tarihsel, felsefi, siyasal ve toplumsal ilişkileri bağlamında
teknik ve biçemsel analizi yapılarak, sinemanın teknik ve biçemsel
özellikleriyle karşılaştırılacak, İngiliz romanından sinemaya uyarlanmış
örnekler seçilerek, karşılaştırmalı analizleri yapılacaktır. Derste anlatılan
edebiyat eleştirisi kuramları kullanılarak, romanlardan uyarlanmış filmler
incelenecektir.
|
13.
|
IDE413
|
ÜTOPYA VE DİSTOPYA (Utopia and
Dystopia)
|
S
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
6
|
Bu
derste, ütopya ve distopyanın birer edebi tür olarak kökenlerini ve
gelişimini inceleyebilecek, seçilen edebi eserlerde ütopya ve distopya
düşüncesinin temel özellikleri bağlamında karşılaştırmalı bir biçimde
değerlendirecektir.
|
Not
1. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık
uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K:
Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi.
|