İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ DERS İÇERİKLERİ
|
ZORUNLU DERSLER
|
I.
YARIYIL
|
Sıra No
|
Dersin Kodu
|
DERSİN ADI (DERSİN İNGİLİZCE ADI)
|
Z/S
|
T
|
U
|
L
|
TS
|
K
|
AKTS
|
1.
|
ATA101
|
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I
(Atatürk’s Principles and History of Turkish Revolution I)
|
Z
|
2
|
0
|
0
|
2
|
2
|
2
|
Bu
ders Atatürk’ün gerçekleştirdiği ilke ve inkılâpların öğrencilere
aktarılmasıdır. Ders içeriğinde, İnkılâbın tanımı ve Türk inkılâbı, Osmanlı
Devletinin yıkılışı, Milli Mücadele Dönemi, Milli Mücadele Döneminde yapılan
savaşlar, kongreler, devletlerle olan ilişkiler ve yapılan anlaşmalar, Lozan
Barış Antlaşması ele alınmaktadır.
|
2.
|
DOY101
|
DİJİTAL OKURYAZARLIK (Digital
Literacy)
|
Z
|
2
|
0
|
0
|
2
|
2
|
3
|
Derste,
öğrencilere okuryazarlık ve dijital okuryazarlıkla alakalı temel bilgiler
verilir. Öğrencilerin; İnternet’in Temel Kavramları, İnternet’in Gelişim
Süreci, Web Tarayıcıları, Arama Motorları, E-Devlet, Taşınabilir
Teknolojiler, Taşınabilir Teknolojilerin Özellikleri, Taşınabilir
Teknolojilerle İlgili Bazı Hizmet ve Protokoller, Web 2.0’In Sunduğu
Olanaklar ve Sosyal Ağların Özellikleri, Sosyal Ağların Farklı Kullanım
Amaçları, Sosyal Ağlarda Medya Okuryazarlığı ve Akıcılığı, İnsanlık Tarihi
Boyunca Çeşitli Toplumlarda Teknoloji Kullanımı ve Yaşam Biçimi, Teknoloji
Felsefeleri, Sosyal Paylaşım Araçlarında Sosyalleşme ve Kendini Sunum
Davranışları, İnsan Bilgisayar Etkileşimi, Bilişim Etiği, Teknoloji ve Yaşam
boyu Öğrenme, Geleceğin Teknolojileri hakkında bilgi sahibi olmaları
amaçlanmaktadır. Ayrıca öğrencilere; bilimsel araştırma süreçlerini,
mesleklerine ve hayatlarına yönelik olarak bilgi arama, erişim,
değerlendirme, kullanma ve iletme/sunma bilgi/becerilerini geliştirmek ve
onların bilgi toplumunun gerektirdiği yeterliliklere sahip olmalarını
öğretmektir.
|
3.
|
ENF101
|
TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ I (Basic
Information Technologies I)
|
Z
|
2
|
2
|
0
|
4
|
3
|
4
|
Bu derste bilgisayarın tarihi gelişimi ve bilgisayar teknolojisindeki
yenilikleri kavrayabilmek, bilgisayarın donanım yapısının ve işleyişinin
kavranması, bilgisayar programları ve ağ sistemlerinin anlaşılmasıdır. Bu
derste, öğrenciler bilgisayar teknolojisine ilişkin teorik bilgileri
öğrenmelidir. Ayrıca bilgisayar laboratuvarında bilgisayar işletim
sistemleri, kelime işlemci yazılımı, elektronik tablolama yazılımı, sunum
yazılımı, İnternet tarayıcıları ve arama motorları uygulamalarını başarmaları
gerekmektedir.
|
4.
|
TDL101
|
TÜRK DİLİ I (Turkish Language I)
|
Z
|
2
|
0
|
0
|
2
|
2
|
2
|
Bu ders, dilin özelliklerini ve sosyal hayattaki yerini kavratmak; Türkçenin
tarihî dönemlerini öğretmek, Türkçenin ses ve şekil yapısını kavratıp,
imlâ-noktalama işaretlerinin yerinde kullanılmasını sağlamak; anlam ve
görevleri bakımında kelimeleri öğretmek; topluluk önünde sunum yapabilme
becerisini kazandırmayı amaçlar. Bu derste, dilin özellikleri ve sosyal
hayatımızdaki yeri, Türkçenin tarihî dönemleri, ses bilgisi, anlam ve
görevleri bakımından kelimeler, imlâ-noktalama işaretleri; sunum, şiir,
deneme, kompozisyon, hikâye, gazete-dergi çalışmaları ve uygulamaları ele
alınmaktadır.
|
5.
|
IDE101
|
İNGİLİZ EDEBİYATINA GİRİŞ I
(Introduction to English Literature I)
|
Z
|
4
|
0
|
0
|
4
|
4
|
5
|
Bu ders İngiliz
edebiyatını tarihsel bir perspektifle ele alarak Anglo-Sakson dönemi
edebiyatından metinler ile öğrencilere İngiliz edebiyatının başlangıç dönemi
kaynaklarını tanıtmayı ve öğretmeyi amaçlamaktadır. Bu ders,
özellikle Eski İngilizceye kadar uzanan İngiliz edebiyat tarihine genel bir
bakış içerir. Bu ders öğrencilere Anglo-Saxon şiir ve sözlü gelenekleri
içeren çeşitli metin ve türleri tanıtır.
|
6.
|
IDE103
|
EDEBİ TERİM VE KAVRAMLAR (Literary
Terms and Concepts)
|
Z
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
5
|
Öğrencilere edebi metin incelemesi yapabilmek için gerekli olan edebi
kavramlar, sanatlar ve türlerle ilgili farklı türlerden eserler üzerinde
uygulamalar yaparak kavratmaktır. Edebi terimler, edebi
kavramlar, edebi akımlar, edebiyat eleştirisi terimleri.
|
7.
|
IDE107
|
AKADEMİK YAZMA I (Academic Writing I)
|
Z
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
5
|
Öğrencilerin İngilizce
akademik yazma becerilerini uygulamalı bir şekilde pratik yapmalarını
sağlamaktır. Ders öncesinde, içinde ve sonrasında yapılan okumalar,
tartışmalar ve ödevler okumanın, yazmanın ve eleştirel düşünmenin önemini
vurgular. İlgili kaynakların metin içi sentezinin yapılma tekniklerinin
öğrenilmesi ve doğru bir şekilde kullanılması; metin içinde alıntı yapılması
ve kaynakçada doğru kullanılması becerisinin gelişmesini; literatür taraması
için ilgili kütüphane-indeks-dizin kaynakları araştırma-bulma yöntemleri,
ilgili kaynakların sentezlenip analitik ve eleştirel bir şekilde literatür
taraması yazılması becerisi edindirmeyi amaçlar. İngilizce akademik yazma
becerilerinin temellerini sağlamlaştırmak için uygulamalı olarak çeşitli
türlerde akademik yazma pratiği yapmaya yoğunlaşılır, akademik yazma
eğilimlerini inceleyerek farkındalık arttırılır. Literatür taraması yazımı
kapsamında portfolyo ve proje ödevleri ile kazanımlar pekiştirilir.
|
8.
|
IDE113
|
MİTOLOJİ (Mythology)
|
Z
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
4
|
Bu
ders, öğrencilere Batı medeniyeti mitolojisini, özellikle de Yunan ve Roma
mitlerini, edebi bağlamda uygulayabilecekleri şekilde tanıtır. Klasik
mitoloji ve mitolojinin günümüzle olan bağlantısı hakkında öğrencileri
bilgilendirmeyi amaçlayan bu derste Batı edebiyatında büyük etkisi olan Yunan
ve Roma mitolojileri incelenecektir. İngiliz edebiyatında yaygın olarak
kullanılan mitler edebi kaynaklardan örneklerle anlatılacaktır.
|
Kısaltmalar:
Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders
Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık
Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders
Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi
Transfer Sistemi Kredisi.
|