T.C.

OSMANİYE KORKUT ATA ÜNİVERSİTESİ

SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

DERS İÇERİKLERİ 

1. SINIF /1.YARIYIL*

ANA DAL ÖĞRETİM PROGRAMI ZORUNLU DERS İÇERİKLERİ

Sıra No

Dersin Kodu

DERSİN ADI (DERSİN İNGİLİZCE ADI)

Z/S

T

U

L

TS

K

AKTS

1.

ATA101

Atatürk İlke ve İnkılapları Tarihi I (Principles of Atatürk and History of Turkish Revolution I)

Z

2

0

0

2

2

2

İçerik: Osmanlı Devleti’nin yıkılışı ve Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kuruluşu; cumhuriyet öncesi Türk İnkılabı öncesi gelişmeler, Avrupa’daki gelişmeler, Osmanlı Devleti ve yenilik hareketleri, tanzimat ve meşrutiyet dönemleri, fikir hareketleri, devleti yıkan savaşlar, Trablusgarp ve Balkan savaşları, birinci dünya savaşı, Mondros mütarekesi, mütareke bahanesiyle yapılan işgaller, işgaller karşısında tutum, Mustafa Kemal Atatürk ve Türk milletini teşkilatlandırması, Mustafa Kemal Atatürk’ün kişilik özellikleri, Mustafa Kemal Atatürk’ün görevleri, Mustafa Kemal Atatürk’ün Samsuna çıkışı, Amasya genelgesi, kongreler, Misak-ı Milli, Türkiye Büyük Millet Meclisi, Milli Mücadeleye karşı hareketler, Kuva-yi Milliye ve cepheleri, Serv dayatması, Serve karşı Türk Milletinin varlık mücadelesi, düzenli ordu dönemi, İnönü savaşları, Londra konferansı, Sakarya muharebesi, büyük taarruz, milli mücadele dönemi ve dış politikası, antlaşmaya dönemi, Mudanya ateşkes antlaşması, Lozan barış antlaşması.

2.

TDL 101

Türk Dili I (Turkish Language I)

Z

2

0

2

2

2

2

İçerik: Dilin tanımı ve özellikleri, dilin sosyal hayatımızdaki yeri ve önemi; dil-düşünce, dil-millet ve dil-kültür bağlantısı; yeryüzündeki diller, kaynak ve yapı bakımından dünya dilleri, dil farklılaşması, yazı dili, konuşma dili, noktalama işaretleri, Türk dilinin gelişimi, ses bilgisi, anlam ve görevleri bakımından kelimler, fert ve millet hayatında dilin önemi, dilbilgisinin sözcük ve cümlelerin neler olduğunu ve iletişim açısından önemi. Kelimelerin oluşumlarını, çeşitlerini, nerede ve nasıl kullanılması gerektiği, anlatım öğeleri ve anlatım türleri; yazılı ve sözlü anlatıma başarılı olmanın yolları.

 

3.

YDL 103

Yabancı Dil/İngilizce I (English I)

Z

3

0

0

3

2.5

5

İçerik: Bu derste amaç öğrencilere başlangıç düzeyinde İngilizce okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerileri kazandırmaktır. Bu bağlamda, derste işlenen konular doğrultusunda, öğrencilere kendilerini İngilizce dilinde başlangıç düzeyinde sözel ve yazılı olarak ifade edebilmeleri için gerekli becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. Ders kapsamında, okuma, anlama, eleştirel yorum ve tartışma; temel sözel becerileri (bireysel, ikili ve grup içi); üst yazı yazma teknikleri, bir sorunu ve o soruna dair çözümleri ele alan kompozisyon yazımı, konuşma hazırlama teknikleri kendini tanıtmak, yaşadığı şehri tanıtabilmek, meslek grupları, ulaşım araçları ve bazı temel terimler gibi temel konulara ağırlık verilerek öğrencilerin İngilizceye genel bir giriş yapmaları hedeflenmektedir.

4.

DOY 101

Dijital Okuryazarlık (Digital Literacy)

Z

2

0

0

2

2

3

İçerik: Bireylerin etkin bir şekilde bilişim teknolojilerini okuyabilmesi, yorumlayabilmesi ve kullanabilmesi amaçlanmıştır. İnternet teknolojileri, taşınabilir teknolojiler, sosyal ağlar, teknoloji, toplum ve insan, bilişim etiği, teknoloji ve yaşam boyu öğrenme, bulut bilişim, geleceğin teknolojileri gibi konuları içermektedir.

5.

GER 101

Yaşlılık Sosyolojisi I (Sociology of Aging I)

3

0

0

3

3

3

3

İçerik: Bu ders yaşlılık alanının kendine özgü dinamiklerini ve sorunlarını yaşlılığa ilişkin teorileri inceleyerek tartışır. Yaşlı nüfusun ekonomik, sosyal ve kültürel yaşam örüntülerini kültürler arası bir perspektifle anlamaya çalışır. Bunun yanı sıra, yaşlı kesimlerin yaşam aranjmanlarını ve onlar için üretilen ya da üretilmesi gereken sosyal politikaları incelemeye çalışır. Yaşlılık sosyolojisinin genel terminolojisini ve kavramları, Yaşlılık sosyolojisi çerçevesinde sunulan sosyal, psikolojik, biyolojik ve ekonomik problemleri sorgulamayı, Yaşlanma deneyimlerinin çeşitli yönlerini ulusal ve küresel boyutlarını, Yaşlanmakta olan bireylerin sosyal pozisyonlarını şekillendiren nesnel ve öznel faktörleri öğretir.

6.

GER 103

Psikolojiye Giriş (Introduction to Psychology)

Z

3

0

0

3

3

3

İçerik: Psikolojinin tanımı, tarihçesi, alt dalları, psikolojide araştırma yöntemlerini öğretmeyi amaçlar. Gerontologlar için psikoloji; normal, başarılı, patolojik yaşlanma; gerontopsikolojik teorileri; yaşlılıkta psikolojik hastalıkları; ölmek ve ölüm konularını öğretir.

7.

GER 105

Gerontolojiye Giriş I (Introduction to Gerontology I)

Z

3

0

0

3

3

4

İçerik: Gerontolojinin hedeflerini, çalışma alanlarının ve tarihçesinin öğrenme, yaşlılığın yaşlanmanın ortaya çıkardığı soruları farklı yönlerden ele alarak cevaplandırmayı amaçlar. Gerontolojinin tarihçesi, temel kavramlar, Gerontolojik araştırmalar, teoriler ve metotlar, Gerontolojinin alt kolları, yaşlanmanın bireysel ve toplumsal yönleri, bireysel yeterlilikler ve intervensiyon, ileri yaşlılık ulusal ve uluslararası uygulama ve müdahale yöntemlerini öğretir.  

8.

GER 107

Tıbbı Biyoloji (Medical Biology)

Z

3

0

0

3

3

3

İçerik: Tıbbı terimleri, kök önek ve sonek yapılarından yola çıkarak inceleyebilmeyi, hastalıkların tanısı, semptomlarına ilişkin terimleri doğru kavrayabilmeyi hedefler. Terminolojiye giriş ve kök kavramı, tıbbı terminolojide ön ekler, tıbbı terminolojide son ekler, tıbbı terminoloji solunum sistemi, tıbbı terminoloji sinir sistemi, tıbbı terminoloji sindirim sistemi, tıbbı terminoloji endokrin sistem, tıbbı terminoloji üriner sistem öğretilir.

Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi.

 

1. SINIF /1.YARIYIL*

ANA DAL ÖĞRETİM PROGRAMI SEÇMELİ DERS İÇERİKLERİ

Sıra No

Dersin Kodu

DERSİN ADI (DERSİN İNGİLİZCE ADI)

Z/S

T

U

L

TS

K

AKTS

1.

GER 109

Tıbbı Terminoloji (Medical Terminology)

S

2

0

0

2

2

3

İçerik: Tıbbı terimleri, kök önek ve sonek yapılarından yola çıkarak inceleyebilmeyi, hastalıkların tanısı, semptomlarına ilişkin terimleri doğru kavrayabilmeyi hedefler. Terminolojiye giriş ve köramı,k kav tıbbı terminolojide ön ekler, tıbbı terminolojide son ekler, tıbbı terminoloji solunum sistemi, tıbbı terminoloji sinir sistemi, tıbbı terminoloji sindirim sistemi, tıbbı terminoloji endokrin sistem, tıbbı terminoloji üriner sistem öğretilir

2.

GER 111

İletişim Becerileri (Communication Skills)

S

2

0

0

2

2

3

İçerik: Gerontolog adayı öğrencilerin; etkili iletişim becerilerilerini öğrenmesini kurmayı hedefler.

İletişim nedir, Kişilerarası Etkili iletişimin Unsurları, İletişimde Kültür, Etkili Dinleme, temel kişilerarası iletişim konuları, İletişim sürecinin öğeleri, İletişimi etkileyen faktörler, İletişimi kolaylaştıran ve zorlaştıran iletişim teknikleri kapsamaktadır.

3.

TBT 101

Temel Bilgi Teknolojileri (Basic Information Technologies)

S

2

2

0

4

3

3

İçerik: Bu dersin amacı; öğrencilere, temel bilgi teknolojilerinin önemini kavratarak, problem çözme ve analiz etme becerilerini kazandırmak, araştırma ve öğrenme ihtiyaçlarına yönelik olarak alt yapı oluşturmak, eğitim ve meslek hayatlarında teknoloji ve bilimin önemini kavratarak öğrenme becerilerini geliştirmektir. Bilgisayar donanımı, yazılım ve işletim sistemi, internet ile ilgili temel kavramları, bilişim etiğini, web tabanlı öğrenme, kelime işlemci, sunum hazırlama, işlem tablosu, bilgi ve iletişim teknolojisinde yeni gelişmeleri öğretir. 

4.

GER 113

Oryantasyon (Orientation)

S

2

0

0

2

2

3

İçerik: Üniversiteyi, fakülteleri, bölümleri, üniversite şehrini tanıtmayı hedefler. Üniversitenin tanıtımı, sağlık bilimleri fakültesi tanıtımı, bölüm anabilim dalları tanıtımı, kütüphane tanıtımı, üniversitede yer alan faaliyetlerin tanıtımı yapılır.

Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi.

 

 

1. SINIF /2.YARIYIL*

ANA DAL ÖĞRETİM PROGRAMI ZORUNLU DERS İÇERİKLERİ

Sıra No

Dersin Kodu

DERSİN ADI (DERSİN İNGİLİZCE ADI)

Z/S

T

U

L

TS

K

AKTS

1.

ATA 102

Atatürk İlke ve İnkılapları Tarihi II (Principles of Atatürk and History of Turkish Revolution II)

Z

2

0

0

2

2

2

İçerik: Bu ders kapsamında siyasal alanda yapılan inkılâplar, hukuk alanında yapılan inkılâplar, eğitim ve kültür alanında yapılan inkılâplar, iktisâdi alanda yapılan inkılâplar, sosyal alanda yapılan inkılâplar, Atatürk ilkeleri, Atatürk dönemi Türk dış politikası, İkinci Dünya Savaşı yıllarında Türkiye ve 1950 -1960 yılları arası Türkiye ele alınmaktadır. 

2.

TDL 102

Türk Dili II (Turkish Language II)

Z

2

0

0

2

2

2

İçerik: Bu ders kapsamında öğrencilere akademik yazma becerilerini kazandırma çalışmaları yapılmaktadır. Bu çalışmalarda, Türkçe metin oluşturma, metnin bölümlerini oluşturma ve alıntı yapma, aynı zamanda da sözlü anlatım becerilerinin kazandırılmasına yönelik hem teorik hem de pratik çalışmalar yapılmaktadır.

3.

YDL 104

Yabancı Dil II (English II)

Z

3

0

0

3

3

5

İçerik: Bu ders, öğrencilerin temel İngilizce bilgisini arttırmayı hedefler. Dersin içeriği, öğrencinin temel konularda kendisini ifade etmesini ve cümleler kurarken kullanacağı temel dilbilgisi yapılarını içerir. Dersin amacı, öğrencilere lisans sonrası ve meslek hayatlarında ihtiyaç duyacakları; İngilizceye temel oluşturacak seviyede İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı ve okuduğunu anlama becerilerini kazandırmaktır.

4.

GER 102

Anatomi (Anatomy)

Z

3

0

0

3

3

4

İçerik: Bu derste kas-iskelet sistemi, sinir sistemi, kardiyovasküler sistem, üriner sistem, endokrin sistem, pulmoner sistem, gastrointestinal ve ürogenital sistemleri ve bu sistemlerin yapılarının anatomik özellikleri, fonksiyonları anlatilmaktadır. Bu sistemlerdeki organlar, organların anatomik yapıları, işlevleri, konumları ve birbiriyle ilişkileri teorik olarak ayrıntılı bir şekilde anlatılmaktadır.

5.

GER 104

Yaşlanma Fizyolojisi (Physiology of Aging)

Z

3

0

0

3

3

4

İçerik: Bu ders hücreden sistemlere kadar genişleyen kas fizyolojisi, metabolizma, sinir sistemi fizyolojisi, solunum sistemi fizyolojisi, vasküler sistem fizyolojisini içerir ve vücut işlevlerinin nasıl gerçekleştirildiğini ve sistemlerle düzenlenmesini açıklar.

6.

GER 106

Yaşlılık Sosyolojisi II (Sociology of Aging II)

Z

3

0

0

3

3

4

İçerik: Bu derste gerontolog adayı öğrencinin yaşlılığın sosyal boyutunu öğrenmesini ve yaşlılığın sosyal sorunlarına ilişkin değerlendirme yapması hedeflenmektedir.

7.

GER 108

Gerontolojiye Giriş II (Introduction to Gerontology II)

Z

3

0

0

3

3

4

İçerik: Gerontolojinin, sosyal ve uygulamalı alandaki terimlerini, tarihini, teorilerini ve uygulama örneklerini öğrenmek ve gelişmesi için çalışmalar yapmayı amaçlar. Yaşlanma modellerini, yaşlanmanın bireysel ve toplumsal yönlerini, bireysel yeterlilikler ve intervensiyon, ileri yaşlılık ve gerontolojik çalışmalarını öğretir.

Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi.

                     

 

1. SINIF /2.YARIYIL*

ANA DAL ÖĞRETİM PROGRAMI SEÇMELİ DERS İÇERİKLERİ

Sıra No

Dersin Kodu

DERSİN ADI (DERSİN İNGİLİZCE ADI)

Z/S

T

U

L

TS

K

AKTS

1.

GER 110

Dijital ve Yapay Zeka (Digital and Artificial Intelligence)

S

2

0

0

2

2

3

İçerik: Dijital dönüşüm ve yapay zekayı tanıtmayı, yapay zeka teknolojilerinin sağlık bakım sistemine entegrasyonunu öğretmeyi, geleceğe yönelik teknoloji tabanlı çözümlemeler yapmayı  hedefler. Dijital zeka, yapay zeka, sağlıkta yapay zeka uygulamaları, dijital dönüşüm sağlayan araçların avantajları dezavantajları, yapay zekanın geleceğini öğretmeyi hedefler. 

2.

GER 112

Biyodemografi (Biodemography)

S

2

0

0

2

2

3

İçerik: Bu dersin amacı, öğrencinin biyodemografi kavramını öğrenmesini ve edinilen bilgileri Gerontolojik bakış açısı ile birleştirmesini sağlamaktır. Ayrıca Türkiye için yeni bir kavram olam Biyodemografi alanında yapılan çalışmaların takip edilmesini amaçlamaktadır. Biyodemografi kavramı, Türkiye’nin demografik yapısı ve Dünyadan örnekler, Doğurganlık, ölüm oranları, ölüm nedenleri, göçler, yaşlanma sebepleri anlatılacaktır. 

3.

GER 114

Yaratıcı Drama (Creative Drama)

S

2

0

0

2

2

3

İçerik: Kişinin kendisini ifade edebilmesi, empati kurabilmesi, içinde olduğu grupla bütünleşebilmesi amaçlanmaktadır. Yaratıcı dramanın tarihçesi, Yaratıcı dramanın kuramsal boyutu ile atölye çalışmaları, Yaratıcı dramadaki yöntem ve teknikleri uygulama, Yaratıcı dramada uygulanan programın hedef, içerik ve işleniş, Rol oynama ve doğaçlama konuları öğretilir.

4.

GER 116

Örgüt Psikolojisi (Organizational Psychology)

S

2

0

0

2

2

3

İçerik:  Sağlık kurum ve kuruluşları/yaşlı bakım merkezlerinde (örgüt) yer alan bireylerin davranışlarını irdelemek, örgütte çalışanların ve örgütün sorunlarını anlayarak çözüm önerileri sunabilmeyi sağlamaktadır. Ayrıca, örgüt çalışanlarının karşılaşabileceği psikolojik sorunlara yönelik çözümler üretilebilmesine katkı sağlamaktadır.

5.

GER 118

Kültürel Antropoloji ve Yaşlılık (Cultural Anthropology and Aging)

S

2

0

0

2

2

3

İçerik: Bu ders, yaşlılık sürecini kültürel antropoloji perspektifinden inceleyerek yaşlılık deneyimini çeşitli kültürel ve toplumsal bağlamlarda anlamamıza olanak sağlar. Yaşlılık kavramının kültürel olarak nasıl şekillendiğini ve farklı toplumlardaki yaşlılık algılarının nasıl değiştiğini anlamak için kültürel antropolojinin temel kavramlarına odaklanılacaktır.

Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi.

 

 

2. SINIF /3.YARIYIL*

ANA DAL ÖĞRETİM PROGRAMI ZORUNLU DERS İÇERİKLERİ

Sıra No

Dersin Kodu

DERSİN ADI (DERSİN İNGİLİZCE ADI)

Z/S

T

U

L

TS

K

AKTS

1.

GER 201

Psikolojik Yaşlanma (Psychology And Aging)

Z

3

0

0

3

3

4

İçerik: Yaşlanma süreçlerinde psişik değişimler hakkında bilgileri aktararak, öğrencilerin yaşlanmanın psikolojisi hakkında kapsamlı bir bilgi birikimine sahip olmalarını sağlama, psikolojik yaşlanma süreçlerinin sadece kayıplarla değil, aynı zamanda kazançlarla da bağlantılı gelişmelerden meydana geldiğini öğretmeyi amaçlar. Gerontopsikoloji ve gerontolopsikolojide metodolojik sorunlar, yaşlılıkta psikolojik ve kognitif gelişim, kognitif yaşlanma, bilişsel işlev, yaşam öyküsünün yaşlanma ve davranış üzerindeki etkilerini öğretir. 

2.

GER 203

Yaşlılık Farmakolojisi (Aging And Pharmacology)

Z

3

0

0

3

3

4

İçerik: İlaçlar, etkileri ve yan etkileri, yaşlışığın ilaçlara ve ilaçların yaşlanmaya etkilerini kapsar. Farmakoloji dersinde yaşlılığın farmakokinetik ve farmakodinamik etkileri, genel hatları ile ilaç endikasyon, etki ve yan etkileri incelenir. 

3.

GER 205

Yaşlanma ve Sağlık Antropolojisi (Aging And Medical Antropology)

Z

3

0

0

3

3

4

İçerik: Bu dersle öğrencilere antropolojik/kültürel bir bakış açısı kazandırmak amaçlanmaktadır. Antropoloji tanımı, ilgi alanları, antropolojik bakış açısı, kültür, kültür özellikleri, dil ve özellikleri, insan evrimine bakış, tarihsel süreçte toplum türleri, akrabalık, evlilik, hane birliği antropoloji ve yaşlılık öğretilir.

4.

GER 207

Yaşlanma ve Yaşlı Sağlığı Planlaması (Aging And Health Planning In Old Age)

Z

3

0

0

3

3

4

İçerik: Bu dersin amacı; ülkenin yaşlılık planlaması konusunda farkındalık düzeylerinin artırmak, planlama ve personel yönetimi ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiler edinmelerini sağlamak, ülkenin yaşlılık sorunlarını örgütleme ve personel yönetimi konusunda modelleri değerlendirebilme ve model önerisinde bulunabilme ilgi, bilgi ve yeterliklerini geliştirmektir. Yaşlı sağlığını korumaya yönelik ulusal plan ve programlar, Neo-Klasik Örgüt Kuramı, Elton Mayo ve Hawthorne Araştırmaları, İnsan kaynakları yönetimi, Douglas McGregor’un ‘X’ ve ‘Y’ Teorisi, Abraham Maslow’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi  bütün yaşlılar için beslenme, egzersiz, fiziksel aktivite merkezlerinin geliştirilmesi, Yaşlı istismarı ve şiddet konularında planlamalar ve etkinlikler yapılması, geriatride akut bakım ve acillerin organizasyonunun sağlanma, geriatride uzun dönemli bakımın ve bakım hizmetlerine tam erişimin sağlanması konuları öğretilir.

5.

GER 209

Gerontolojide Tıbbı Beceriler (Medical Skills In Gerontology)

Z

3

3

0

6

5

7

İçerik: Yaşlı bireylerin sağlığını sürdürme ve kronik hastalıkların yönetimi konusunda tıbbı becerilere yönelik girişimleri öğretmek hedeflenmektedir. İnsan ve Holistik Yaklaşım, Sağlık, Çevre ve Hastalık kavramları, Yaşlı bakım uygulamalarının yürütülmesinde temel kurallar ve iletişim, yaşlı bireylerde hijyen, enfeksiyon kontrolü konuları öğretilir.

6.

GER 211

Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Research Methods)

Z

2

0

0

2

2

3

İçerik: Bilimsel bir araştırmadaki sürecin nasıl işlediğini ve bilimsel bir raporun nasıl hazırlanması gerektiğini öğretmeyi hedefler. Bilim ile ilgili temel kavram ve bilgiler, bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler, problem, araştırma modeli, evren, örneklem, verilerin toplanması, verilerin kaydedilmesi, verilerin analizi konuları öğretilir.

Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi.

 

 

2. SINIF /3.YARIYIL*

ANA DAL ÖĞRETİM PROGRAMI SEÇMELİ DERS İÇERİKLERİ

Sıra No

Dersin Kodu

DERSİN ADI (DERSİN İNGİLİZCE ADI)

Z/S

T

U

L

TS

K

AKTS

1.

GER 213

Mesleki İngilizce (Professional English)

S

2

0

0

2

2

3

İçerik: Bu dersin amacı, öğrencinin meslekle ilgili temel konularda okuma ve anlama becerisini kazanmasını sağlamaktır. Bireylerin meslekle ilgili çalışmaları takip etmesini hedeflemektedir. Temel kelime bilgisi, mesleki terminoloji, temel mesleki okuma metinleri okuma anlama öğretilir.

2.

GER 215

Biyogerontoloji Teorileri (Basics of Biogerontology Theories)

S

2

0

0

2

2

3

İçerik: Biyolojik yaşlanmanın sebeplerini anlamak için genel biyoloji kavramlarını öğrenmek ve hücresel yaşlanma ile ilişkilerine yönelik bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. iyolojik yaşlanmaya giriş; gerontobiyolojide bilimsel yöntem; su, inorganik/organik bileşiklerin ve biyomoleküllerin canlılar için önemi; metabolizma; hücre yapısı ve fonksiyonları, hücre bölünmesi, kök hücre, hücre ölümü; dokular. Yaşlanmaya dair moleküler ve hücresel teoriler, yaşlanmaya dair sistem düzeyindeki teoriler, evrimsel yaşlanma teorileri konuları öğretilir

3.

GER 217

Bilim Felsefesi (Philosophy of Science)

S

2

0

0

2

2

3

İçerik: Bir kültür formu ve bilgisel etkinlik olarak bilim konusunda bir kavrayış geliştirmek. Bilim felsefesinin ana problemlerini ve bunlara yönelik çözüm denemelerini tanıtmak. Eleştirel ve sorgulayıcı bir gözle bu problemlere öğrencinin yönelmesini sağlamak hedeflenmektedir. Antik Yunan’da bilim, Orta Çağ İslam Dünyasında Bilim, Ortaçağ Avrupasında Bilim, Modern Bilim, Realizm, Pragmatizm, nedensellik konularını işler. 

4.

GER 219

Sağlık Yönetimi ve Bilişim Sistemleri (Health Management Information Systems)

S

2

0

0

2

2

3

İçerik:   Sağlık ve hastane bilgi sistemlerinin önemini anlatmak, bilişim sistemlerinin etkin kullanımı için vizyon geliştirebilmek, eleştirel bakabilmek ve doğru yatırım tercihleri yapabilmek için stratejik konular üzerinde detaylı bilgiyi vermek amaçlanmıştır.

5.

GER 221

Medya ve Sanatta Yaşlılık ve Yaşlanma Temsili (Representation of Aging and Old Age in Media and Art)

S

2

0

0

2

2

3

İçerik: Bu ders, medya ve sanat aracılığıyla yaşlılık ve yaşlanma temsillerini inceler. Yaşlılık ve yaşlanmanın medya ve sanat eserlerinde nasıl temsil edildiğini, bu temsillerin toplumsal algıları nasıl etkilediğini ve yaşlılıkla ilgili klişelerin nasıl şekillendiğini analiz eder. Öğrenciler, film, edebiyat, resim, müzik ve diğer sanat formları aracılığıyla yaşlılık ve yaşlanmayı anlama ve eleştirme becerilerini geliştirirler.

Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi.

 

 

2. SINIF /4.YARIYIL*

ANA DAL ÖĞRETİM PROGRAMI ZORUNLU DERS İÇERİKLERİ

Sıra No

Dersin Kodu

DERSİN ADI (DERSİN İNGİLİZCE ADI)

Z/S

T

U

L

TS

K

AKTS

1.

GER 202

Geriatri I (İleri Geriatri) (Geriatrics-I)

Z

3

0

0

3

3

4

İçerik: Yaşlanma süreci ile birlikte ortaya çıkan fizyolojik değişiklikleri ve bu değişikliklere bağlı ortaya çıkabilecek hastalık süreçlerini öğretmek hedeflenmektedir. Yaşlanmaya bağlı sıvı elektrolit değişiklikleri, bağışıklık sistemi değişiklikleri, iskelet kas sistemi değişiklikleri, nörolojik sistem değişiklikleri, geriatrik kanserler konuları öğretilir.

2.

GER 204

Sağlık Ekonomisi (Health Economics)

Z

3

0

0

3

3

4

İçerik: Temel ekonomik kavramların öğretilmesi ve sağlık sektörünün ekonomik açıdan değerlendirilmesi, sağlık arzı ve talep kavramları ile sağlık piyasaların işleyişi hakkında temel bilgilerin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Sağlık ekonomisinin tarihsel gelişimi, Sağlık hizmetlerinin ekonomik değerlendirmesi, Sağlık piyasasında arz ve talep kavramları, sağlık piyasalarının işleyişi, sağlık harcamalarının önemi, sağlık sektörünün finansmanı konularını öğretir.

3.

GER 206

İç Hastalıkları (Internal Diseases)

Z

3

4

0

7

5

5

İçerik: Geriatrik bireylerde kronik hastalıkları tanımlamayı, kronik hastalık durumlarında bireyleri Gerontolojik yaklaşım ile değerlendirmeyi amaçlar. Geriatrik bireylerde; diyabet, hipertansiyon, demans, serebrovasküler hastalık, alzheimer, kanser, kronik böbrek hastalıkları, parkinson, romatoid artrit, osteoartrit, koroner arter hastalığı, kalp kapak hastalıkları, periferik damar hastalıkları öğretilir.

4.

GER 208

Sağlık Davranışı ve Sağlık Okuryazarlığı (Health Behavior And Health Literacy)

Z

3

0

0

3

3

4

İçerik: Toplumdaki yaşlı bireylerin yaşam tarzlarının sağlığa etkisini ve sağlık okuryazarlığı düzeyinin arttırılması konusunda uygulanan girişimlere yönelik farkındalık bilgisini öğretmek hedeflenmiştir. Sağlık okuryazarlığı, sağlıklı yaşam biçimi davranışları, beslenme ve sağlık okuryazarlığı, iletişim ve sağlık okuryazarlığı, mobil sağlık ve sağlık okuryazarlığı, kırılgan gruplar ve sağlık okuryazarlığı konuları öğretilir.

5.

GER 210

Deontoloji (Deontology)

Z

3

0

0

3

3

4

İçerik: Gerontolog adayı öğrencilere, çağdaş sağlık konularına tarihi perspektiften yaklaşımı öğretmek ve öğrencilerin mesleki yasal yükümlülükler ile ilgili konulara bilimsel bakış kazanmalarını sağlamaktır.

Deontoloji, etik, ahlak kavramları, hak, adalet, eşitlik, insan hakları, hasta hakları, malpraktis, mesleki yasa, yönetmelik konuları öğretilir.

Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi.

 

2. SINIF /4.YARIYIL*

ANA DAL ÖĞRETİM PROGRAMI SEÇMELİ DERS İÇERİKLERİ

Sıra No

Dersin Kodu

DERSİN ADI (DERSİN İNGİLİZCE ADI)

Z/S

T

U

L

TS

K

AKTS

1.

GER 212

Mesleki İngilizce II (Professional English-II)

S

2

0

0

2

2

3

İçerik: Bu dersin amacı, öğrencinin meslekle ilgili temel konularda okuma ve anlama becerisini kazanmasını sağlamaktır. Bireylerin meslekle ilgili çalışmaları takip etmesini hedeflemektedir. Bu derste; temel mesleki terminoloji kavramları tartışılacak, temel seviyede terminoloji bilgisi okuma, anlama ve tercüme olarak işlenecektir. 

2.

GER 214

Yara Bakımı (Wound Care)

S

2

0

0

2

2

3

İçerik: Bu derste öğrencinin kanıta dayalı kaynaklar, standartlar ve güncel rehberler doğrultusunda yara bakımı, yara değerlendirilmesine ilişkin bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır. Deri fizyolojisi, yara tanımı, sınıflandırılması,yara iyileşme süreci, yara bakım ürünleri, diyabetik ayak yarası, yanık yarası konuları öğretilir.

3.

GER 216

Yaşlılık ve Eşitsizlik (Aging And Inequality)

S

2

0

0

2

2

3

İçerik: Bu dersin temel amacı, toplumsal eşitsizliklerin doğasını, nedenlerini ve toplumsal sonuçlarını anlamaktır. Tabakalaşma, eşitsizlik kavramları, tabakalaşma sistemleri, sınıf temelli eşitsizlik ve yoksulluk, Klasik Teoriler: Marx, Weber, Pareto, Mosca, ağdaş Teoriler: Parsons, Mills, Dahrendorf, Wright, Sınıf Temelli Eşitsizlik ve Yoksulluk konuları öğretilir.

4.

GER 218

Muhasebe (Accounting)

S

2

0

0

2

2

3

İçerik: Muhasebenin teorik ve uygulama yönü, yaşlı bakım kurumları muhasebe yönetimi ile ilgili genel bilgilere sahip olmayı hedefler. Muhasebe Bilgi Sistemi, Muhasebenin Gelişimi, Muhasebenin Temel Kavramları ve Genel Kabul Görmüş Muhasebe Prensipleri, Tek Düzen Hesap Çerçevesi, Temel Mali Tablolar, Hesap Kavramı ve Hesapların İşleyişi, Defterler ve Muhasebe Belgeleri, Muhasebe İş Akışı, Açılış Kayıtları, Dönem İçi Muhasebe İşlemleri, Kasa ve Bankalar, Hisse Senedi ve Alacaklara İlişkin Kayıt İşlemleri, Bilanço ve Gelir tablosu hazırlanması konularını öğretir. 

5.

GER 220

Bağımlılık ile Mücadele

S

2

0

0

2

2

3

 

 

Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi.

                                   

 

3. SINIF /5.YARIYIL*

ANA DAL ÖĞRETİM PROGRAMI ZORUNLU DERS İÇERİKLERİ

Sıra No

Dersin Kodu

DERSİN ADI (DERSİN İNGİLİZCE ADI)

Z/S

T

U

L

TS

K

AKTS

1.

GER 301

Biyoistatistik ve Bilgisayar Uygulamaları I (Biostatistics And Computer Applications-I)

Z

2

0

0

2

2

3

İçerik: Öğrencilerin istatistiğin temellerini öğrenmeleri ve temel istatistik bilgilerini bilgisayar ortamında uygulayabilecek yeterliği kazandırmak hedeflenmektedir. İstatistiğe giriş, betimsel istatistik, olasılık, hipotez, veri toplama yöntemleri, dağılım ölçüleri, hipotez testleri öğretilir.

2.

GER 303

Geriatri II (Geriatrics-II)

Z

3

0

0

3

3

4

İçerik: Yaşlanma süreci ile birlikte ortaya çıkan fizyolojik değişiklikleri ve bu değişikliklere bağlı ortaya çıkabilecek hastalık süreçlerini öğretmek hedeflenmektedir. Yaşlanmaya bağlı kardiyovasküler değişiklikler, pulmoner değişiklikler, renal sistem değişiklikleri, ürogenital sistem değişiklikleri, gastrointestinal sistem değişiklikleri konuları öğretilir.

3.

GER 305

Gerontolojik ve Geriatrik Modeller (Gerontological And Geriatrics Models)

Z

3

0

0

3

3

4

İçerik: Gerontolojik bakım modellerinin; tasarımı, planlanması, yürütülmesi ve değerlendirmesi, bu derslerin ana temalarını oluşturmak, öğrencilere sistematik çalışma, gerontolojik metotlar, raporlama ve gerontolojik konseptlerin hazırlanması ve prezantasyonu hakkında bilgi sunmaktır. Gerontolojik temel kavramlar, geragogik; gerontolojik intervensiyon;dulluk, yalnızlık,soyutlanma riski; aktif yaşlanma konularını öğretir.

4.

GER 307

İlk Yardım ve Acil Müdahale (First Aid And Emergency Response)

Z

3

2

0

5

5

6

İçerik: Yaşamı tehlikeye düşen hasta ve yaralılarda; hayati tehlikeyi ortadan kaldırmak, yaşamsal fonksiyonların sürdürülmesini sağlamak, hasta/yaralının durumunun kötüleşmesini önlemek ve İyileşmeyi kolaylaştırmak için ilkyardım uygulamaları konusunda bilgi, beceri ve tutum kazandırmak hedeflenmektedir.İlkyardım uygulamaları genel bilgiler, temel yaşam desteği, ileri yaşam desteği, ısı dengesi bozukluklarında uygulamalar, bilinç bozukluklarında uygulamalar, yaralanmalarda ilk yardım, kanamalarda ilk yardım, zehirlenmelerde ilk yardım konuları öğretilir.

5.

GER 309

Yaşlılık Döneminde Beslenme (Nutrition For Older Adults)

Z

3

0

0

3

3

4

İçerik: Bu dersin amacı, öğrencileri besin ögesi gereksinimi, beslenmenin önemi, beslenme durumunun değerlendirilmesi ve yaşlılıkta beslenme programları hakkından bilgilendirmektir. Bu derste; yaşlanma süreci ve beslenme, yaşam süresi ve yaşam beklentisi, yaşla bedende oluşan değişiklikler, yaşlıların beslenme durumlarının değerlendirilmesi, yaşlanmayla ilintili hastalıklar, risk faktörleri ve beslenme, yaşlıların enerji ve besin ögeleri gereksinmeleri işlenecektir. Yaşlılar için menü düzenleme ve yaşlılıkta fiziksel aktivitenin önemi konularına yer verilecektir. Ek olarak yaşlılıkta ilaç kullanımı ve beslenme konuları işlenecektir.

Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi.

 

3. SINIF /5.YARIYIL*

ANA DAL ÖĞRETİM PROGRAMI SEÇMELİ DERS İÇERİKLERİ

Sıra No

Dersin Kodu

DERSİN ADI (DERSİN İNGİLİZCE ADI)

Z/S

T

U

L

TS

K

AKTS

1.

GER 311

Kuşaklararası İletişim (Intergenerational Communication)

Z

2

0

0

2

2

3

İçerik: Bu dersin amacı; Yaşlı sağlığında aile içinde değişen rolüyle birlikte kuşaklararası iletişim ve işbirliğinin önemine dikkat çekmek ve bu konuda yapılan çalışmaları değerlendirmektir. Kuşak kavramı, etkili iletişim, yaşlının dış dünya ile etkileşimi, kuşaklararası iletişimin korunması, yaşlaı ve bakım verenler ile iletişim, yaşlı –genç etkileşimi konuları öğretilir.

 

2.

GER 313

Gerontolojide Tamamlayıcı Tıp Uygulamaları (Complementary Medicine Practices In Gerontology)

Z

2

0

0

2

2

3

İçerik: İntegrative yöntemler konusunda kuramsal bilgi vermek, integratif yöntemleri kullanarak bakım becerilerini kazandırmak, holistic bakış açısı ile bakımı planlamak ve uygulamaları entegre etmek hedeflenmektedir. İntegratif bakım kavramı ve gelişimi; integratif bakım: alternatif tıp sistemleri, geriatrik bireylerde zihin beden uygulamaları, biyolojik temelli uygulamalar, enerji terapileri, integrative yöntemler ve etik konuları öğretilir 

3.

GER 315

Gerontolojik Ergoterapi (Gerontological Occupational Therapy)

Z

2

0

0

2

2

3

İçerik: Geriatrik grupta yer alan bireylerin anlamlı ve amaçlı aktiviteleri kullanarak günlük yaşam aktivitelerine katılmalarını sağlamaya, bağımsızlığını arttırmaya ve yaşam kalitesini arttırmaya yönelik girişimleri öğretmeyi hedefler. Ergoterapinin tarihçesi, ergoterapi ile ilgili genel terimler, Dünya sağlık örgütünün özür ile ilgili fonksiyon sınıflandırmasının anlatılması, Özür, yaşam kalitesi, katılım ve ergoterapi, Kendini yönlendirme, kişi merkezli çalışma, holistik yaklaşım, çok yönlü bakış, Mental sağlık hizmetlerinin tarihçesi, Özür ve psikolojik yönler, Bozukluk ve katılımla ilişkili olarak kişi, aktivite ve çevre ilişkisinin açıklanması, Ergoterapinin sosyal yönünün tartışılması, Değerlendirme ve tedavi alanlarının tartışılması: günlük yaşam aktiviteleri, yardımcı günlük yaşam aktiviteleri, dinlenme ve uyku, eğitim, çalışma, oyun, boş zaman aktiviteleri, sosyal katılım. Tedavi yaklaşımlarının tartışılması konularını öğretir. 

4.

GER 317

Gerontolojide Özel Konular I (Specialized Topics In Gerontology-I)

Z

2

2

0

4

3

3

İçerik: Bu dersin amacı, öğrencinin meslekle ilgili özel ve güncel konularda okuma ve yorumlama becerisini kazanmasını sağlamaktır. Bireylerin meslekle ilgili çalışmaları yakından takip etmesini ve konunun özüne inmesini hedeflemektedir. Beyin yaşlanması, bağışıklık sisteminin yaşlanması, mitokondriyal yaşlanma, ömür uzunluğu ile ilgili genler konularını öğretir.

5.

GER 319

Temel Hukuk Bilgisi (Basic Legal Knowledge)

Z

2

0

0

2

2

3

İçerik:   Hukukun kaynaklarını, temel kavramlarını ve terimlerini öğrenmek; hukuksal düşünce tarzının günlük hayata yansıtılabileceği ölçüde edinmek üzerine odaklanılmıştır

6.

GER 321

Tıbbi Dokümantasyon (Medical Documentation)

Z

2

0

0

2

2

3

İçerik:   Sağlık kurumlarında üretilen tıbbi dokümanların özellikleri, kayıt altına alınmaları, korunmaları ve kullanıcıların hizmetine sunulmaları konularını incelemek ve bu alandaki görev ve sorumluluklarının bilincinde olmak amaçlanmıştır.

7.

GER 323

Sağlık Eğitimi (Health Education)

Z

2

0

0

2

2

3

İçerik:   Bu derste, öğrenciler sağlık eğitimlerine yönelik eğitim planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerini geliştirir. Ders kapsamında, gerontologların temel fonksiyonlarından biri olan sağlık eğitiminin önemini kavramalarını ve sağlık eğitimi etkinliği açısından bilgi, beceri ve davranış geliştirmelerini ve bu rolü yaşam boyu etkin bir biçimde kullanmalarını amaçlanmaktadır.

Bu ders, eğitim ve öğretim sürecinin tanımı ve niteliği, eğitim uygulamaları, eğitim ve öğretimi etkileyen temel faktörler, sağlık eğitiminin tanımı, niteliği ve ilkeleri, sağlık eğitiminin sağlık hizmetleri içindeki yeri ve önemi, önemli sağlık eğitimi konuları, sağlık eğitimi yöntemleri ve araçları, çağdaş sağlık eğitimi, bireysel olarak başarılı bir sağlık eğitimini planlayıp uygulayabilmeyi içerir.

Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi.

 

 

3. SINIF /6.YARIYIL*

ANA DAL ÖĞRETİM PROGRAMI ZORUNLU DERS İÇERİKLERİ

Sıra No

Dersin Kodu

DERSİN ADI (DERSİN İNGİLİZCE ADI)

Z/S

T

U

L

TS

K

AKTS

1.

GER 302

Bakıma Muhtaçlık ve Yaşlı Bakımı (Care Dependency and Long Term Care)

Z

3

0

0

3

3

4

İçerik: Bakıma muhtaçlık kavramının uygun bir tanımı, bakıma muhtaçlık ve hastalık olguları arasındaki farklar ve ortak noktalar, yaşlılıkta bakıma muhtaçlığın birey ve aile üzerindeki etkileri, evde ve kurumda verilen bakım hizmetleri, bakım personeli, bakım tesisi ve bakım kalitesi, kalite düzeyi, kalite denetimi, personel, bakım hizmetlerinin planlanması ve yönetimi gibi konular hakkında bilgiler sunmayı amaçlar. Bakıma muhtaçlık kavramı; bakım kurumları ve organizasyonu, bakım hizmetlerinin yönetimi; bakım hizmetleri ve denetimi konularını öğretir.

2.

GER 304

Gerontolojik Rehabilitasyon (Gerontological Rehabilitation)

Z

3

0

0

3

3

4

İçerik: Yaşlanma ile meydana gelen nörolojik, ortopedik problemler, bilişsel ve fizyolojik değişikler; hastalık durumlarında fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları, geriatrik rehabilitasyon programına karar verme ve değerlendirme becerilerinin geliştirilmesi, yaşam kalitesinin değerlendirilmesi ve artırılması yönelik yaklaşımları içerir.

3.

GER 306

Active And Healthy Aging

Z

3

0

0

3

3

4

İçerik: Yaşlanma süreci ve aktif yaşlanmanın bireysel ve toplumsal faydalarını öğretmek hedeflenmektedir. Aktif ve sağlıklı yaşlanma kavramları, Yaşlanmayla mücadele, yaşlanmanın ekonomiye etkisi, aktif yaşlanmada sorunlar, nüfusun yaşlanması konularını öğretir

4.

GER 308

Geriatri III (Geriatrics-III)

Z

3

0

0

3

3

4

İçerik: Yaşlanma süreci ile birlikte kronik hastalıklara bağlı sık karşılaşılan semptomları ve bu semptomları yönetmeye yönelik konuları öğretmeyi hedefler. İnkontinans, unutkanlık, ağrı, uyku, iştahsızlık, yorgunluk, malnütrisyon, sarkopeni, dispne, öksürük, anüri, oligüri konularını öğretir. 

5.

GER 310

Biyoistatistik ve Bilgisayar Uygulamaları II (Biostatistics And Computer Applications-II)

Z

2

0

0

2

2

4

İçerik: İleri veri analiz testlerinin öğretilmesi ve bu test sonuçlarını yorumlamayı öğretmek hedeflenmektedir. Korelasyon analizi, Basit ve Çoklu Doğrusal Regresyon Analizi, Lojistik Regresyon Analizi ve Risk Faktörlerinin Belirlenmesi kikare tesi, tek yönlü varyans analizi konularını öğretir

Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi.

 

3. SINIF /6.YARIYIL*

ANA DAL ÖĞRETİM PROGRAMI SEÇMELİ DERS İÇERİKLERİ

Sıra No

Dersin Kodu

DERSİN ADI (DERSİN İNGİLİZCE ADI)

Z/S

T

U

L

TS

K

AKTS

1.

GER 314

Yaşlılıkta Yaşam Alanı (Living Space of Older People)

S

2

0

0

2

2

3

İçerik: Geriatrik bireylerin yaşam alanlarında düşme riskini, ev kazaları riskini azaltmaya yönelik girişimleri, kronik hastalıklara bağlı meydana gelen fonksiyon kayıplarına ilişkin yaşam kalitesini iyileştirmek amaçlı mimari düzenlemeleri öğretmeyi hedefler. Yaşam kalitesi ve mekan ilişkisi, yaşlılarda mutfak,banyo, lavabo ortamı, yürümeyi kolaylaştırıcı basamaklar, düşmeyi önleyici zemin ve ayakkabılar, zil ve çağrı sistemleri, hobi bahçesi etkinlikleri konularını öğretir. 

2.

GER 318

Gerontolojide Özel Konular II (Specialized Topics In Gerontology II)

S

2

0

0

2

2

3

İçerik: Bu dersin amacı, öğrencinin meslekle ilgili özel ve güncel konularda okuma ve yorumlama becerisini kazanmasını sağlamaktır. Bireylerin meslekle ilgili çalışmaları yakından takip etmesini ve konunun özüne inmesini hedeflemektedir. Poly-systemic sendromu, D vitamini eksikliği, Alzehimer, Maternal obezite, diyet ve egzersizin adipositlerin epigenetik regülasyonuna etkisi, Organizmaların yaşlanması,kanser biyobelirteçleri konuları öğretilir

3.

GER 320

Sağlık Hukuku (Health Law)

S

2

0

0

2

2

3

İçerik: Dersin amacı; Sağlık hukuku kavramının tanımlanması, sağlık hukukunda sorumluluk, sağlık çalışanlarının görev, yetki ve sorumluluk alanlarının ortaya konulması ve hukuki boyutunun öğretilmesidir. Sağlık Hukuku tanımı, kapsamı, hasta hakları ve ilgili mevzuat, hekimin yükümlülükleri, tıbbi hataların hukuksal süreci, sağlık kurum ve kuruluşlarının hak ve yükümlülükleri, sağlık hukukunda sorumluluk kavramlarını öğretir. 

4.

GER 322

Geropsikiyatri (Geropsychiatry)

S

2

0

0

2

2

3

İçerik:   Bu ders, insan davranışlarını ve davranış bozukluluklarını, ruh sağlığı ve yaşlılıkta sık görülen ve diğer ruhsal bozuklukları ele alır. Yaşlı bireylerin ruh sağlığının korunması, geliştirilmesi, iyileştirilmesine yönelik kavramsal bilgileri ve ruh sağlığını etkileyen değişkenleri dikkate alarak fiziksel, sosyal ve ruhsal sorunları önleyici, iyileştirici, rehabilite edici yaklaşımları uygulama becerisi kazanmayı ve bireyin baş etme güçlerini geliştirmeyi öğretir.

5.

GER 324

Sağlık Turizmi (Health Tourism)

S

2

0

0

2

2

3

İçerik:   Son yıllarda hızlı bir gelişime gösteren sağlık turizmi ile ilgili kavramların bilinmesi, Türkiye ve Dünya’daki sağlık turizmi gelişiminin incelenmesi, sağlık turizminde faaliyet gösteren işletmelerin ve sağlık turizmi türlerinin bilinmesi, sağlık turizmi sektörünün incelenmesi , sağlık turizmi kapsamında turistlerin ve sektördeki işletmelerin karşılaştıkları sorunları inceleyerek bu sorunlara çözüm önerileri getirilebilmesini, sağlık turizmi alanındaki yasal mevzuatın öğretilmesi dersin genel amaçlarını oluşturmaktadır. Ayrıca, dünyada yaşlı nüfusun artmasıyla birlikte önemi daha da artacak olan sağlık turizminin önemi gittikçe artan üçüncü yaş turizmi konusunda ülkemizde ve dünyadaki genel durum ve yapılabilecekler konusunda bilgilendirmek amaçlanmıştır.

Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi.

 

 

4. SINIF /7.YARIYIL*

ANA DAL ÖĞRETİM PROGRAMI ZORUNLU DERS İÇERİKLERİ

Sıra No

Dersin Kodu

DERSİN ADI (DERSİN İNGİLİZCE ADI)

Z/S

T

U

L

TS

K

AKTS

1.

GER 401

Yaşlılık ve Eğitim (Aging And Education)

Z

2

0