Tarihçe |
Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi, Fizik Bölümü; temel bilimler alanında nitelikli bilgi üretmek, eğitim-öğretim faaliyetlerini evrensel standartlarda yürütmek ve araştırma-geliştirme faaliyetleriyle bilim dünyasına katkı sağlamak amacıyla kurulmuştur. Fizik Bölümü lisans programı, deneysel ve kuramsal fizik alanlarında donanımlı mezunlar yetiştirmeyi hedeflemektedir. Fizik Bölümümüzde öğrencilerimize sağlam bir temel fizik eğitimi sunulmakta; mekanik, elektromanyetizma, optik, kuantum fiziği ve nükleer fizik gibi alt alanlarda ileri düzeyde ders ve uygulamalı laboratuvar olanakları sağlanmaktadır. Ayrıca lisansüstü düzeyde yüksek lisans eğitimi verilmekte olup, araştırma faaliyetleri kapsamında teorik nükleer fizik ve yoğun madde fiziği gibi alanlarda projeler yürütülmektedir. Fizik Bölümü, Karacaoğlan Yerleşkesinde Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi binasında yer almakta olup, öğrencilerimiz yerleşke içerisinde bulunan kütüphane, yemekhane, kafeterya, açık ve kapalı spor alanları gibi sosyal ve akademik imkânlardan faydalanabilmektedir. |
Fizik Bölümü |
|
![]() |
Fizik, doğada meydana gelen olayları anlamaya, açıklamaya ve öngörmeye çalışan temel bir bilim dalıdır. Maddenin en küçük yapı taşlarından, evrenin genel yapısına kadar geniş bir alanı kapsayan fizik bilimi; mekanik, elektromanyetizma, kuantum fiziği, termodinamik ve nükleer fizik gibi alt disiplinlerle doğayı sistemli bir biçimde anlamamıza yardımcı olur. Teorik ve deneysel yöntemlerle çalışan fizik, mühendislikten tıbba, enerjiden uzay bilimlerine kadar birçok alanda teknolojik gelişmelerin temelini oluşturur. |
![]() |
Fizik Bölümü, öğrencilerin analitik düşünme, matematiksel modelleme ve problem çözme becerilerini geliştirmeyi amaçlarken; bilimsel araştırma yapma yetkinliği kazandırmayı da hedefler. Eğitim programı, teorik derslerin yanı sıra laboratuvar uygulamaları, proje çalışmaları ve çağdaş fizik konularını içerecek şekilde düzenlenmiştir. Öğrencilerimiz, bilimsel düşünceyi içselleştirerek hem akademik alanda ilerleyebilecek hem de sanayi, enerji, savunma, iletişim gibi çeşitli sektörlerde başarılı olabilecek bireyler olarak yetiştirilmektedir. |
![]() |
Fizik disiplini, doğrudan doğayı anlamaya çalışan ve bu anlayışla insan yaşamını dönüştürebilecek teknolojileri geliştirmeyi hedefleyen bir meslektir. Fizikçiler; araştırmacı, eğitimci ve uygulayıcı roller üstlenerek bilimsel gelişmelere öncülük ederler. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Fizik Bölümü, bilimsel merakı teşvik eden bir eğitim ortamı sunarak, ülkemizin bilim ve teknoloji alanında ihtiyaç duyduğu nitelikli insan gücünü yetiştirmeye katkı sağlamayı amaçlamaktadır. |
Bölümün Amacı |
Fizik Bölümü’nün amacı; evrensel bilimsel ilkeler doğrultusunda doğayı anlama, açıklama ve teknolojik çözümler üretme yetkinliğine sahip bireyler yetiştirmektir. Bu bağlamda bölüm, temel bilimsel bilgi üretiminin yanı sıra, bu bilgiyi mühendislikten enerjiye, sağlıktan savunma sanayisine kadar pek çok alanda uygulayabilecek analitik düşünebilen, araştırma ve geliştirme yetkinliğine sahip fizikçiler yetiştirmeyi hedeflemektedir. Fizik Bölümü, bilimsel gelişmeleri yakından takip eden; kuramsal bilgi ile deneysel uygulamayı birleştirebilen; etik değerleri gözeten ve mesleki sorumluluk bilinciyle hareket eden bireylerin yetişmesini amaçlamaktadır. Bölüm mezunları, akademik çalışmalarda veya çeşitli endüstri kollarında nitelikli uzmanlar olarak görev alabilecek altyapıya sahip olacak şekilde donatılmaktadır. |
Bölümümüzün Program Eğitim Hedefleri |
|
1. |
Fiziksel olayları anlamaya ve açıklamaya yönelik gerekli temel kuramsal ve matematiksel bilgilere sahip, |
2. |
Üst düzey fizik, mühendislik ve bilimsel araştırma alanlarında ilerleyebilmek için gerekli ön bilgi ve akademik altyapıyı edinmiş, |
3. |
Deneysel verileri analiz edebilen, bilimsel yöntem ve kanıta dayalı yaklaşımları uygulayabilen, |
4. |
Sözlü ve yazılı iletişim becerileri gelişmiş, bilimsel düşüncelerini açık ve etkili şekilde ifade edebilen, |
5. |
Yaşadığı toplumu ve dünyayı takip eden, bilimsel gelişmelerin sosyal etkilerine duyarlı, |
6. |
Analitik ve yaratıcı problem çözme becerileri gelişmiş, fiziksel problemlere özgün çözümler üretebilen, |
7. |
Hem bireysel hem de çok disiplinli ekip çalışmasına yatkın, iş birliğine açık, |
8. |
Bilgiye ulaşma yollarını bilen, araştırma yapabilen ve bilimsel kaynakları etkin kullanabilen, |
9. |
Eleştirel düşünebilen, bilimsel etik değerlere bağlı, öğrenmeye açık ve yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiş bireyler olarak yetişmeleri hedeflenmektedir. |
"Fizikçiler ve temel bilim uzmanlarını yetiştirmektir." |
Program Çıktıları |
|
1. |
Fizik disipliniyle ilgili güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri öğrenir; bu bilgileri ders kitapları, akademik makaleler ve çevrimiçi kaynaklarla destekleyerek fiziksel kavramları tanımlar, sınıflandırır ve yorumlar. |
2. |
Teorik ve deneysel fizik alanlarında elde ettiği bilgi ve yöntemleri çeşitli fiziksel sistemleri modellemek, çözümlemek ve yorumlamak için kullanır. |
3. |
Bulunduğu toplumun ve küresel dünyanın bilimsel ve teknolojik ihtiyaçlarını analiz eder; bu ihtiyaçlara yönelik çözümler üretme sürecinde bilimsel katkı sunar. |
4. |
Fiziğin farklı araştırma ve uygulama alanlarında (nükleer fizik, astrofizik, kuantum mekaniği, yoğun madde fiziği vb.) bağımsız ve eleştirel akademik çalışmalar yapabilir. |
5. |
Karşılaştığı fiziksel problemleri, bilimsel etik ve doğruluk ilkelerine bağlı kalarak çözümler; çözüm sürecinde nicel ve analitik yöntemleri etkin şekilde kullanır. |
6. |
Bir fizik projesi kapsamında ekip arkadaşlarının gelişimlerine katkı sağlayacak etkinlikler planlayabilir, görev dağılımı yapabilir ve tüm araştırma sürecini yönetebilir. |
7. |
Edindiği fizik bilgilerini, matematik, mühendislik, bilgisayar bilimi ve diğer disiplinlerle bütünleştirerek disiplinler arası bilimsel yaklaşımlar geliştirir. |
8. |
Kendisinin eksik olduğu ya da geliştirmesi gereken fiziksel kavramları tespit eder; bu konulara yönelik bireysel öğrenme stratejileri geliştirir. |
9. |
Fiziğin farklı uygulama alanlarında meydana gelen gelişmeleri ve teknolojik yenilikleri takip ederek bilimsel ve mesleki gelişimini sürdürür. |
10. |
Fizik alanıyla ilgili konularda kamuoyunu, özel sektör temsilcilerini ya da eğitim kurumlarını bilgilendirebilir; özellikle enerji, çevre, sağlık gibi konularda bilimsel çözüm önerilerini sözlü ve yazılı olarak sunabilir. |
11. |
Fizikle ilgili ulusal ve uluslararası mevzuatı bilir; bilimsel çalışmalarda karşılaşılan problemlere yönelik politikalar geliştirilmesine katkı sağlayabilir. |
12. |
Toplum yararına yürütülen bilimsel projelerde görev alabilir; eğitim, çevre, teknoloji gibi alanlarda farkındalık oluşturacak etkinlik ve projeler düzenleyebilir. |
13. |
Fizik disiplininde kullanılan hesaplama, analiz ve görselleştirme yazılımlarını etkin biçimde kullanarak bilişim ve iletişim teknolojilerinden faydalanır. |
14. |
Alanıyla ilgili veri toplama ve analiz süreçlerinde bilimsel kaynak seçimini doğru yapar; verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun biçimde değerlendirir. |
15. |
Bilimin evrenselliği, doğa yasalarının objektifliği ve bilimsel sorumluluk bilinciyle hareket eder; toplumsal refaha katkı sağlayacak bilgi üretimini temel ilke edinir. |
Kariyer Olanakları |
Bölüm mezunları Fizikçi, Araştırmacı, Uzman veya Eğitimci olarak; Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda öğretmenlik, üniversitelerde akademik kariyer, TÜBİTAK ve benzeri araştırma kurumlarında araştırmacılık, Savunma Sanayii Başkanlığı ve bağlı kuruluşlarda uzmanlık, Türkiye Atom Enerjisi Kurumu (TAEK) ve benzeri nükleer araştırma merkezlerinde görev alabilmektedir. Ayrıca sağlık fiziği, radyasyon güvenliği ve tıbbi görüntüleme alanlarında Devlet ve Üniversite Hastaneleri ile Özel Hastanelerde; enerji sektörü, haberleşme ve elektronik şirketlerinde; yazılım, veri analizi ve yapay zekâ uygulamaları alanlarında özel sektörde istihdam edilmektedirler. Mezunlar ayrıca sanayi AR-GE birimleri, kamu kurumları ve savunma sanayii kuruluşlarında proje geliştirici ya da uygulayıcı olarak da görev yapabilmektedirler. |
Güncelleme 06.01.2025 11:30:42
Görüntülenme Sayısı: 213