Dönem Sonu Uzaktan Öğretim Yürütme Kurulu Toplantısını Gerçekleştirdik
Ekleme Tarihi :30.05.2025 15:45 Güncelleme Tarihi: 02.06.2025 06:48 Görüntüleme Sayısı :47

30 Mayıs 2025 Cuma günü Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Mehmet CİHANGİR başkanlığında saat 10:30’ da aşağıdaki gündem maddeleri doğrultusunda çevrimiçi (online) olarak Uzaktan Öğretim Yürütme Kurulu toplantısı gerçekleştirildi. Toplantıya Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi müdürü Doç. Dr. Halil ÖZDEMİR, Uzaktan Öğretim Yürütme Kurulu üyeleri ve OKÜUZEM akademik personelleri katılmıştır. 

Gündem:

 

Toplantıda genel olarak, uzaktan eğitim sürecinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri üzerine odaklanıldı ve aşağıda özetlenen çözüm önerilerinde bulunuldu:

§      Öğrencilerin uzaktan eğitim sistemine kaydolma sürecindeki sorunları en aza indirebilmek ve bu süreci hızlandırmak için öğrencilere gönderilen karşılama mesajına bilgilendirme eklenebilir. Bu konuda Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı ile çalışma yapılabilir.

§      Öğrencilerin “OKÜ Hesabım” sistemi üzerinden şifre edinim süreci daha işlevsel olarak düzenlenebilir. Şifresini unutan veya yanlışlıkla kaybeden öğrencilerin yeniden şifre alması için 48 saat beklemesi gerekmektedir, bu süre eğitim sürecinde başka problemlere yol açabilmektedir. Bu konuda Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ile çalışma yapılabilir.

§       Uzaktan eğitim sistemi içerisinde öğrenci yetkilerinin sınırlandırılması için (toplantı başlatma, kayıt açma vs.) Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ile çalışma yapılabilir.

§       Uzaktan eğitimle yürütülen derslerin kaydının alınması gerekmektedir. Ayrıca ders bitiminde toplantı sonlandırma dersi veren akademik personel tarafından kontrol edilmelidir. Bu konuda   Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından tüm personele detaylı bilgilendirme yapılabilir.

§      Bilgi güvenliği ve Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) konusunda farkındalığı artırmalıyız. Uzaktan eğitim sistemi kullanımı sırasında kişisel veri ve görüntülerin kaydediliyor olması bu konuda çalışma yapmayı gerektiriyor. Bu nedenle KVKK göz önünde bulundurularak tüm akademik personel, idari personel ve öğrencilerimizin, hazırlanması düşünülen Açık Rıza Metnini imzalaması için çalışma yapılabilir. Ayrıca bu konuda bilgilendirme toplantıları düzenlenebilir.

§       Uzaktan yürütülen derslerin sınavları yüz yüze yapılmaktadır. Bu sınavların planlanması sürecinde derslik, gözetmen ve sınav saati konularında sorunlar yaşanabiliyor.  Bu sorunları en aza indirmek amacıyla ortak derslerin sınavlarının planlama süreci ile ilgili detaylı bir çalışma yürütülebilir.

§       Akademik personeller için teknolojik yeterliliklerin ve farkındalığın artırılması amacıyla Eğiticilerin Eğitimi programı düzenlenebilir.

§       OKÜ Uzaktan Eğitim Yönergesi değişiklikler doğrultusunda güncellenebilir.

§      Ayrıca uzaktan eğitimle yürütülen derslerde sorunları en aza indirmek ve güncellemeleri takip etmek için akademik personellerin her dönem Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından yapılan eğitimlere katılmasının önemi vurgulanmıştır.

Personel e-OKÜ Öğretim Üyeleri Mezunlar Ne Nerede? İletişim English Aday Öğrenci Koyu Tema