2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Staj Uygulaması Takvimi

ÖNEMLİ!!!

2024-2025 eğitim-öğretim yılı akademik takviminde 01.09.2025 tarihi mezuniyet sınavı başvuruları için son gün olarak belirlenmiştir. Bu nedenle, mezuniyet sınavına girecek olan öğrencilerimizin mezuniyet sınavı başvurularını yapabilmeleri için staj yapacakları yerleri haftalık 6 iş günü staj yapabilecekleri işyerleri şeklinde seçmeleri önemle duyurulur. 

 

STAJ İLE İLGİLİ EVRAKLAR

(Formları indirmek için başlıkların üzerine tıklayınız.)

Staj Başvuru, Kabul ve Sözleşme Formu (4 sayfa) (3 Adet Doldurulacak): Öğrencinin staj için iş yerine onaylatıp okula getireceği belgedir.  

 

Staj Komisyonu Değerlendirme Formu (1 sayfa): Staj defterini teslim eden öğrencinin stajının değerlendirildiği ve değerlendirme sonucunun açıklandığı belge. 

 

Staj Başvuru Formu (İşyeri)*** (1 sayfa): Staj yapılacak iş yeri tarafından öğrenciden staj başvuru formu istediği takdirde öğrenci tarafından doğru bilgilerle doldurulup staj yapılacak iş yerine götürülecek belgedir. Bu belge iş yerinde kalacaktır. Eğer iş yeri istemez ise bu belge kullanılmayacaktır.

 

*** NOT: Staj Başvuru Formu (İşyeri)’ndaki staj koordinatörü bilgileri kısmı şu şekilde doldurulacaktır:

Unvanı Adı Soyadı: Prof. Dr. Yusuf ZALAOĞLU

Telefon: 0 328 827 10 00 / 5094

E-Posta: yzalaoglu@osmaniye.edu.tr

Adres: Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Osmaniye Meslek Yüksekokulu Elektrik ve Enerji Bölümü Karacaoğlan Yerleşkesi Fakıuşağı-OSMANİYE

 

Staj Değerlendirme Formu (İşyeri) (2 sayfa): İş yerindeki ilgili personel tarafından doldurularak kapalı zarf içinde öğrenciye verilen ve öğrenci tarafından kapalı zarfın hiçbir surette açılmadan staj defterinin içerisine konularak staj komisyonuna teslim edilen gizli belgedir.

 

Stajyer Öğrenci Devam Çizelgesi Formu (2 sayfa): Öğrencinin staja devam durumunu gösteren ve staj yaptığı iş yeri tarafından staj süresince devam durumunun tespit edildiği belgedir. Bu belge  staj defterinin içerisinde yer alacak ve iş yeri tarafından gerekli onay işlemleri yapıldıktan sonra staj defteri ile teslim edilecektir.

 

STAJ İŞLEMLERİ AŞAMALARI

1- Staj defterinin OMYO İdari İşler biriminden temin edilmesi veya aşağıda verilen .pdf uzantılı staj defterinin çıktısının alınması. (Staj defterinin tam halini indirmek için tıklayınız.)

2- Staj defterinin ilgili kısımlarının staj yapılacak iş yeri tarafından doldurulması ve ilgili programın bölüm başkanının da staj defterinde gerekli kontrolleri yaparak ilgili kısımları doldurması ve imzalaması.

3- Bölüm başkanı tarafından evrakların kontrolünün yapılarak imzalanmasının ardından staj defterinin ilgili kısımlarının Yüksekokul Müdür/Müdür Yardımcısına imzalatılması.

4- İmza işlemi tamamlanan staj defterindeki 3 adet olarak hazırlanan Staj Başvuru Kabul ve Sözleşme Formunun bir örneğinin ilgili bölüm başkanına, bir örneğinin kimlik fotokopisi ile sigorta girişi yapılması için OMYO İdari İşler birimindeki evrak kabulü yapan memura ve kalan son örneğinin ise iş yerine ulaştırılması için öğrenciye verilmesi.

5- Öğrencinin staj takviminde belirlenen zaman aralığında staja başlaması ve tamamlaması.

6- Öğrenci tarafından tamamlanan staj uygulamasının ardından staj takviminde belirtilen tarihlerde staj defterinin değerlendirilmek üzere bölüm başkanına teslim edilmesi. 

 

ÖĞRENCİNİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN DURUMLAR

1- Öğrenciler staj uygulamasına gitmeden önce staj evraklarını tam ve eksiksiz bir şekilde yüksekokul yönetimince görevlendirilen staj işlemlerinden sorumlu görevlilere (bölüm başkanı, Müdür/Müdür yardımcısı, sigorta girişi için OMYO İdari İşler birimindeki evrak kabulü yapan memur ) onaylatmalı ve SGK girişi yapılmak üzere belirtilen tarih aralığında teslim etmekle yükümlüdürler. Sonradan ortaya çıkabilecek yanlışlıklardan öğrenci sorumludur.

 

2- Öğrenci staj evraklarını onaylatmadan ve SGK girişini yaptırmadan staja başlayamaz.

 

3- Staj evraklarını tamamlamadan staj yapan öğrencilerin staj evrakları eksik sayılacağından bölüm staj komisyonu tarafından kabul edilmeyecektir.

 

4- Belirtilen staj yılında staj kaydını yaptırmayan öğrencilerin staj evrakları işleme alınmayacaktır.

 

5- Öğrenci staj evraklarını doldururken evraklarda silinti, kazıntı, karalama yapmadan eksiksiz dolduracaktır. Silinti, kazıntı, karalama olan evraklar kabul edilmeyecektir.

 

6- Öğrenci özellikle daha önceden Bölüm Başkanı ve Meslek Yüksekokulu Yönetimince onaylanan staj evraklarında herhangi bir silinti, kazıntı, karalama ve herhangi değişiklik yapamaz. Silinti, kazıntı, karalama ve değişiklik yapan öğrencilerin evrakları staj değerlendirmesine kabul edilmeyecektir.

05.05.2025 Görüntülenme Sayısı: 218