Ekoturizm Rehberliği Tezli Yüksek Lisans
|
Tarihçe |
|
Ekoturizm Rehberliği Tezli Yüksek Lisans Programı Rekreasyon Yönetimi, Gastronomi ve Mutfak Sanatları ve Organik Tarım İşletmeciliği bölümlerinin yer aldığı Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüne bağlı olan disiplinler arası bir programdır. Ekoturizm Rehberliği Anabilim Dalı, 2023 tarihinde kurulmuştur. Ekoturizm Rehberliği Tezli Yüksek Lisans programı, ilk öğrencilerini 2024-2025 Eğitim-Öğretim Güz döneminde almaya başlamıştır. Program disiplinler arası olup (Rekreasyon Yönetimi, Gastronomi ve Mutfak Sanatları ve Organik Tarım işletmeciliği) 8 öğretim üyesi bulunmaktadır. Öğrencilerimiz Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Kadirli yerleşkesi içerisinde bulunan kütüphane, yemekhane, kafeterya gibi pek çok mekândan kolaylıkla faydalanma imkânı bulmaktadır. |
|
Misyon |
|
Bilimsel araştırma, yenilikçi düşünce ve etik değerlere dayanan; rekreasyon yönetimi, gastronomi ve mutfak sanatları ile organik tarım işletmeciliğini bütünleştiren disiplinlerarası iş birliğiyle bilgi ve teknolojiyi çevresel ve toplumsal faydaya dönüştüren, sürdürülebilir ekoturizm rehberliğinde uluslararası yetkin araştırmacı ve liderler yetiştirmek. |
|
Vizyon |
|
Evrensel bilim değerleriyle uyumlu, araştırma ve yenilikte öncü; doğa temelli, topluluk odaklı ve sürdürülebilir turizm için bilimsel yaklaşımların uygulanmasını benimseyen, ekoturizm rehberliği alanında uluslararası saygınlığa sahip bir ana bilim dalı olmak |
|
Program Tanıtımı |
|
Ekoturizm Rehberliği (Tezli) yüksek lisans programı; rekreasyon yönetimi, gastronomi ve mutfak sanatları ile organik tarım işletmeciliğini disiplinlerarası bir çatı altında birleştirerek sürdürülebilir, doğa temelli turizm için yetkin uzmanlar yetiştirir. Program; bilimsel araştırma, yenilikçi uygulamalar ve etik değerlere dayalı eğitim anlayışıyla eğitim sunmaktadır. Mezunlar; ekoturizm rehberliği, destinasyon ve korunan alan yönetimi, topluluk temelli turizm, gastronomi-agroturizm girişimleri ve akademide uluslararası ölçekte etkili roller üstlenebilecek bilgi, beceri ve liderlik donanımına sahip olur. |
|
Programın Amacı |
|
|
Rekreasyon yönetimi, gastronomi ve organik tarımı bütünleyen disiplinlerarası yaklaşımla; etik ve yenilikçi araştırma kültürünü benimseyen, bilgi ve teknolojiyi çevresel ve toplumsal faydaya dönüştürebilen, uluslararası yetkinlikte ekoturizm rehberleri ve araştırmacılar yetiştirmek. |
|
|
Sektörle uyumlu ve toplumla etkileşimli iş birlikleriyle sürdürülebilir ekoturizm alanında uygulamalı araştırmalar yürütmek; ziyaretçi yönetimi, etik rehberlik ve kalite/sertifikasyon konularında kanıta dayalı model, ölçüt ve politika/uygulama önerileri geliştirerek bilgi aktarımı ve kapasite geliştirmeye katkı sağlamak. |
|
|
Program Eğitim Hedefleri |
|
|
1. |
Rekreasyon yönetimi, gastronomi ve organik tarımı bütünleyen bir müfredat ve araştırma ekosistemi kurarak sürdürülebilir ekoturizm rehberliğinde yetkin insan kaynağı yetiştirmek. |
|
2. |
Sektördeki öncelikli problemlere yönelik uygulamalı, kanıta dayalı projeler yürütmek; model, ölçüt ve politika/uygulama önerileri üretmek. |
|
3. |
Veri analitiği ve dijital anlatım gibi teknolojileri ders ve tezlerde etkin kullanmak; kalite/sertifikasyon çerçeveleriyle uyumlu çıktılar üretmek. |
|
Program Çıktıları |
|
|
1. |
Ekoturizm ve sürdürülebilirlik kuramlarını ileri düzeyde açıklar, karşılaştırır ve uygular. |
|
2. |
Disiplinlerarası entegrasyonu (rekreasyon yönetimi, gastronomi, organik tarım) gerektiren bir problemi tanımlar, modelleyip çözüm önerisi geliştirir. |
|
3. |
Saha araştırması tasarlar; uygun nitel/nicel yöntemleri seçer, istatistik yazılımları ile veri analiz eder ve bulguları raporlar. |
|
4. |
Ekoturistik faaliyetlerde risk analizi yapar; güvenlik ve ilk yardım protokollerini uygular. |
|
5. |
Ekoturistik faaliyetler için, çağdaş teknolojiyi ve uygun yöntemleri kullanır. |
|
6. |
Açık alan rekreasyonu ve ekoturizm konusunda ulusal ve uluslararası politikaları, yasaları ve yükümlülükleri açıklar ve uygular. |
|
7. |
Açık alan rekreasyonu ve ekoturizm seyahat, yiyecek-içecek ve konaklama işletmeciliği mesleğinin etik sorumluluğu kapsamında, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi verebilir ve uygulayabilir. |
|
8. |
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, yaratıcılık, etkin iletişim ve liderlik becerilerini akademik çalışmalarında ve/veya saha temelli projelerinde gösterebilir. |
Kariyer Olanakları |
|
Ekoturizm Rehberliği Tezli Yüksek Lisans programından mezun olan öğrenciler kendi ilgi alanları çerçevesinde açık alan rekreasyonu ve ekoturizm özel, tüzel ve kamu seyahat, yiyecek-içecek ve konaklama işletmeleri olmak üzere Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Orman ve Su İşleri Bakanlığı Orman Genel Müdürlüğü ve Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüklerinde ekoturizm rehberi/ doğa rehberi, turizmde rota planlayıcısı, tur tasarımcısı, destinasyon/korunan alan yönetimi uzmanı, sürdürülebilir turizm danışmanı olarak çalışabilecekleri gibi akademik kariyer olanaklarına da sahiptir. |
|
T.C. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Eğitim-Öğretim Dairesi Başkanlığı'nın 75850160-102.01.01-E.29596 sayılı yazısı ile Ekoturizm Rehberliği Tezli Yüksek Lisans Programı mezunlarının 6326 sayılı Turist Rehberleri Meslek Kanunu'nun 3.maddesi'nde belirtilen eğitimleri başarı ile tamamlamaları durumunda "Turizm Rehberliği" Tezli yüksek Lisans Programı mezunları ile aynı haklara sahip olabileceklerine karar verilmiştir. |
|
Tezli Yüksek Lisans Kabul Koşulları |
|
Programda eğitim-öğretim dili Türkçe’dir. Başvurunun kabulü için yabancı dil taban puan şartı yoktur. Dolayısıyla yabancı dil belgesinin, başvuru sırasında sunulması isteğe bağlıdır. Ancak Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin 7. maddesi ç bendine göre, yabancı dil belgesi sunmak, öğrencinin lehine olabilir. Programa başvuran adaylar, YÖK Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği (Resmî Gazete 20 Nisan 2016 Çarşamba, Sayı: 29690) ve Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinde belirtilen şartlar ve her güz ve bahar yarıyıllarında Enstitü Yönetim Kurulunda belirlenen kontenjanlar dâhilinde programa yerleştirilir. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü multidisipliner Ekoturizm Rehberliği Anabilim Dalı Tezli Yüksek Lisans Programında; Turizm Fakültelerinin, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültelerinin, İşletme Fakültelerinin, Spor Bilimleri Fakülteleri ve Yabancı Diller Yüksekokullarının bütün bölümlerinden, Eğitim Fakültelerinin İngilizce Öğretmenliği bölümlerinden, Orman Fakültelerinin Orman Mühendisliği bölümünden, Ziraat Fakültelerinin Bahçe Bitkileri ve Tarla Bitkileri bölümünden, Fen-Edebiyat Fakültelerinin Coğrafya ve Biyoloji bölümlerinden, Diğer Fakültelerin ve Yüksek Okulların Konaklama İşletmeciliği, Konaklama ve Turizm İşletmeciliği, Seyahat İşletmeciliği, Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği, Turizm Rehberliği, Turizm İşletmeciliği, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik, Gastronomi, Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümlerinden mezun adaylar, öğrenci olmalarını mümkün kılan şartları sağladıklarında, multidisipliner Ekoturizm Rehberliği Anabilim Dalı Tezli Yüksek Lisans Programında doğrudan ders almaya başlarlar. |
|
Bu programlar dışında bir lisans programından mezun olup Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü multidisipliner Ekoturizm Rehberliği Anabilim Dalı Tezli Yüksek Lisans Programını kazananların, bilimsel hazırlık sınıfında hangi intibak derslerini alacağı, Anabilim Dalı Başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile belirlenir. |
|
2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Tezli Yüksek Lisans Başvuru Şartları |
|
|
Başvuru yapılacak olan programa ait özel başvuru koşullarını sağlıyor olmak. |
|
|
Son beş yıl içinde yapılan Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavı (ALES)’ndan 55,00 puan almış olmak. |
|
|
Lisans mezuniyet not ortalamasının 100 tam puan üzerinden yüzlük sistemde en az 50,00 veya dörtlük sistemde en az 2,00 olması gerekmektedir. (Yüzlük sistem dışında düzenlenmiş olan not çizelgesi dönüşümü Yükseköğretim Kurulu tarafından 09.10.2008 tarihinde yayımlanan Dönüşüm Tablosu esas alınarak yapılacaktır.) |
|
|
Tezli Yüksek Lisans Programı Ön Değerlendirme Süreci |
|
Ekoturizm Rehberliği Tezli Yüksek Lisans Programına başvuran adaylardan yazılı sınava alınacak aday sayısı; ilan edilen kontenjanın 5 (beş) katı, ile sınırlıdır. Yazılı sınava ve mülakata çağrılacak adayların sıralaması ALES Puanının %50’si, Lisans mezuniyet notunun %40’ı ve Yabancı Dil Puanının %10’unun toplamı alınarak hesaplanacaktır. Yabancı dil belgesi bulunmayan adayların yabancı dil puanı sıfır kabul edilerek hesaplama yapılır. |
|
Tezli Yüksek Lisans Programı Değerlendirme Süreci |
|
Ön değerlendirme sürecinde başarılı olan adayların değerlendirilmesi yapılırken ALES puanının %50’si, lisans mezuniyet not ortalamasının %20’si, YDS ya da eşdeğer yabancı dil puanının %10’u (yabancı dil puanı olmayan veya müracaat sırasında sınav sonuç belgesini ibraz etmeyen adayların yabancı dil puanı sıfır kabul edilecektir), bilim sınavı veya mülakat sonucunun %20’si esas alınacaktır. Yüksek lisans giriş sınavı başarı puanı 55,00 veya daha fazla olan adaylar puanlarına göre sıralanacak, kontenjan dahilinde asıl liste ile yedek liste ilan edilecektir. Giriş sınavı başarı puanlarının eşit olması halinde sırasıyla ALES, lisans mezuniyet ve yabancı dil puanı yüksek olan adaya öncelik tanınacaktır. Mülakat/Bilim sınavına girmeyen aday başarısız sayılacaktır. |
|
Tezli Yüksek Lisans Mezuniyet Koşulları |
|
Ekoturizm Rehberliği Tezli yüksek lisans programından mezun olabilmek için yirmi bir krediden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasını başarıyla tamamlamış olmak ve Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin ilgili hükümlerini yerine getirmek gerekmektedir. Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Ders aşaması tamamlandıktan sonra danışman öğretim üyesinin yönlendirmesi ile belirlenecek bir konuda tez çalışması yapılarak danışmana ve danışman tarafından belirlenmiş jüri üyelerine teslim edilmelidir. Tezi akademik ölçütler çerçevesinde yeterli bulunan öğrencinin, çalışmasını atanacak jüri önünde sözlü olarak sunması istenmektedir. Tez savunması sonucunda başarılı bulunan öğrenci “bilim uzmanı” kabul edilir. |
|
Üst Derece Programlara Geçiş |
|
Ekoturizm Rehberliği Tezli yüksek lisans programından gerekli şartları tamamlayarak yüksek lisans derecesi ile mezun olan öğrencilerimiz doktora için gerekli (YÖKDİL, ALES) sınavlarda aldıkları sonuçlara bağlı olarak müracaat ettikleri kurumların yeterlik şartlarını sağladıkları durumlarda alan ve alan dışı doktora programlarına kabul edilebilirler. |
|
Ekoturizm Rehberliği yüksek lisans programı tanıtım kitapçığı |
|
Öğretim Üyeleri |
|
| Ana Bilim Dalı Başkanı | |
| Dr. Öğr. Üyesi Aslı Özge ÖZGEN ÇİĞDEMLİ | |
| Rekreasyon Yönetimi Bölümü | |
|
90 328 827 10 00-5881
|
|
|
asliozgencigdemli@osmaniye.edu.tr
|
|
|
asliozgencigdemli@korkutata.edu.tr
|
|
| Öğretim Üyesi | |
| Prof. Dr. Çağdaş AKPINAR | |
| Organik Tarım İşletmeciliği Bölümü | |
|
+90 328 888 00 90-5861
|
|
|
cagdasakpinar@osmaniye.edu.tr
|
|
| cagdasakpinar@korkutata.edu.tr |
![]() |
Öğretim Üyesi |
| Doç. Dr. Önder YAYLA | |
| Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü | |
|
+90 328 888 00 90- 5821
|
|
|
onderyayla@osmaniye.edu.tr
|
|
|
|
| Öğretim Üyesi | |
| Prof. Dr. Tugay AYAŞAN | |
| Organik Tarım İşletmeciliği Bölümü | |
|
+90 328 888 00 90-5860
|
|
|
tugayayasan@osmaniye.edu.tr
|
|
|
tugayayasan@korkutata.edu.tr
|
| Öğretim Üyesi | |
| Doç. Dr. Nermin BAHŞİ | |
| Organik Tarım İşletmeciliği Bölümü | |
|
+90 328 888 00 90-5862
|
|
|
nerminbahsi@osmaniye.edu.tr
|
|
|
nerminbahsi@korkutata.edu.tr
|
![]() |
Öğretim Üyesi |
| Dr. Öğr. Üyesi Yasim KARACA | |
| Rekreasyon Yönetimi Bölümü | |
|
90 328 827 10 00-5880
|
|
|
yasinkaraca@osmaniye.edu.tr
|
|
|
yasinkaraca@korkutata.edu.tr
|
![]() |
Öğretim Üyesi |
| Doç. Dr. Meral ÜZÜLMEZ | |
| Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü | |
|
+90 328 827 10 00-5823
|
|
|
meraluzulmez@osmaniye.edu.tr
|
|
|
meraluzulmez@korkutata.edu.tr
|
![]() |
Öğretim Üyesi |
| Dr. Öğr. Üyesi Selen UYGUNGİL ERDOĞAN | |
| Rekreasyon Yönetimi Bölümü | |
|
+90 328 827 10 00-5882
|
|
|
suygungilerdogan@osmaniye.edu.tr
|
|
|
suygungilerdogan@korkutata.edu.tr
|
|
EKOTURİZM REHBERLİĞİ ANA BİLİM DALI TEZLİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI DERSLER-AKTS KREDİLERİ (2024-2025 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI) |
|||||||||
|
1. SINIF 1. YARIYIL (GÜZ DÖNEMİ) |
|||||||||
|
S/N |
DERS KODU |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
|
1 |
ETR855 |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği (Scientific Research Methods and Publication Ethics)1 |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
2 |
ETR801 |
Uzmanlık Alan Dersi (Specialization Course) |
Z |
4 |
0 |
0 |
4 |
4 |
6 |
|
3 |
ETR805 |
Seminer (Seminar)2 |
Z |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
6 |
|
4 |
DAN801 |
Danışmanlık (Consultancy) |
Z |
0 |
1 |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
5 |
ETRSEC1YY |
Ekoturizm Rehberliği (Disiplinlerarası) Anabilim Dalı Programı 1.YY Seçmeli Dersler |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
6 |
ETRSEC1YY |
Ekoturizm Rehberliği (Disiplinlerarası) Anabilim Dalı Programı 1.YY Seçmeli Dersler |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
7 |
ETRSEC1YY |
Ekoturizm Rehberliği (Disiplinlerarası) Anabilim Dalı Programı 1.YY Seçmeli Dersler |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
TOPLAM |
16 |
1 |
0 |
17 |
16 |
31 |
|||
|
Notlar: |
|||||||||
|
* 1. ETR855 kodlu Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği dersi yüksek lisansa GÜZ döneminde başlayan öğrenciler için ZORUNLUDUR. |
|||||||||
|
** 2.ETR805 kodlu Seminer dersi yüksek lisansa BAHAR döneminde başlayan öğrenciler için ZORUNLUDUR. |
|||||||||
|
|
|||||||||
|
1. SINIF 1. YARIYIL (GÜZ DÖNEMİ) SEÇMELİ DERSLERİ |
|||||||||
|
S/N |
DERS KODU |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
|
1 |
ETR809 |
Ekoturizm Rehberliği ve Meslek Etiği |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
2 |
ETR811 |
Ekoturizm Liderliği |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
3 |
ETR813 |
Ekoloji ve Türkiye’deki Ekosistemler |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
4 |
ETR815 |
Türkiye Flora ve Faunası |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
5 |
ETR817 |
Turizm ve Rekreasyon Coğrafyası |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
6 |
ETR819 |
Ekoturizmde Yeni Eğilimler |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
7 |
ETR821 |
Tarımsal Ekoturizm |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
8 |
ETR823 |
Sosyal Bilimlerde Veri Toplama ve Analiz |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
9 |
ETR825 |
Kırsal Turizm |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
10 |
ETR827 |
Ekoturizm Planlama ve Geliştirme |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
11 |
ETR829 |
İlk Yardım ve Doğada Hayatta Kalma |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
12 |
ETR831 |
Müzecilik (Museology) |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
13 |
ETR833 |
Seyahat İşletmeleri Yönetimi |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
14 |
ETR835 |
Ekoturizm ve Kültürel Miras |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
15 |
ETR837 |
Ekoturizmde Pazarlama |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
16 |
ETR839 |
Anadolu Medeniyetleri Tarihi |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
17 |
ETR841 |
Mutfak Kültürü |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
18 |
ETR843 |
Mesleki İngilizce 1 |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
19 |
ETR845 |
Genel Turizm (General Tourism) |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
NOT: ÖĞRENCİLERİMİZ ZORUNLU DERSLERİN YANINDA SEÇEMLİ DERS LİSTESİNDEN 3 ADET DERS SEÇECEKLERDİR. |
|||||||||
|
1. SINIF 2. YARIYIL (BAHAR DÖNEMİ) |
|||||||||
|
S/N |
DERS KODU |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
|
1 |
ETR856 |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
2 |
ETR802 |
Uzmanlık Alan Dersi |
Z |
4 |
0 |
0 |
4 |
0 |
6 |
|
3 |
ETR806 |
Seminer (Seminar)2 |
Z |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
6 |
|
4 |
DAN802 |
Danışmanlık (Consultancy) |
Z |
0 |
1 |
0 |
1 |
0 |
1 |
|
5 |
ETRSEC2YY |
Ekoturizm Rehberliği (Disiplinlerarası) Ana Bilim Dalı Programı 2.YY Seçmeli Dersleri |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
6 |
ETRSEC2YY |
Ekoturizm Rehberliği (Disiplinlerarası) Ana Bilim Dalı 2.YY Seçmeli Dersleri |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
7 |
ETRSEC2YY |
Ekoturizm Rehberliği (Disiplinlerarası) Ana Bilim Dalı Seçmeli Dersleri |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|
TOPLAM |
16 |
1 |
0 |
17 |
16 |
31 |
|||
|
Notlar: |
|||||||||
|
* 1. ETR856 kodlu Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği dersi yüksek lisansa BAHAR döneminde başlayan öğrenciler için ZORUNLUDUR. |
|||||||||
|
** 2. ETR806 kodlu Seminer dersi yüksek lisansa GÜZ döneminde başlayan çğrenciler için ZORUNLUDUR. |
|||||||||
|
|
|||||||||
|
1. SINIF 2. YARIYIL (BAHAR DÖNEMİ) SEÇMELİ DERSLERİ |
|||||||||
|
S/N |
DERS KODU |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
|
1 |
ETR810 |
Ekoturistik Alanlar (Ecotouristic Areas) |
S | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
|
2 |
ETR812 |
Kıyı Ekoturizmi (Coastal Ecotourism) |
S | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
|
3 |
ETR814 | Ekoturizmde İşletme Yönetimi ve Girişimcilik (Business Management and Entrepreneurship in Ecotourism) |
S | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
|
4 |
ETR816 | Eko-Turist Davranışları (Eco-Tourist Behaviors) |
S | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
|
5 |
ETR818 | Ekoturizmde Sertifikalandırma ve EkoEtiketler (Certification and Eco-Labels in Ecotourism) |
S | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
|
6 |
ETR820 | Ekoturizmde Tarım ve Hayvancılık Uygulamaları (Agriculture and Livestock Practices in Ecotourism) |
S | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
|
7 |
ETR822 | Tarım ve Doğa Tarihi (Agriculture and Natural History) |
S | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
|
8 |
ETR824 | Sürdürülebilirlik ve Kırsal Kalkınma (Sustainability and Rural Development) |
S | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
|
9 |
ETR826 | Ekoturizmin Sosyal ve Kültürel Etkileri (Social and Cultural Impacts of Ecotourism) |
S | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
|
10 |
ETR828 | Botanik Turizmi (Botanical Tourism) |
S | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
|
11 |
ETR830 | Eko-Rekreasyon (Eco-Recreation) |
S | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
|
12 |
ETR832 | Eko-Gastronomi (Eco-Gastronomy) |
S | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
|
13 |
ETR834 | Biyolojik Çeşitlilik ve Koruma (Biodiversity and Conservation) |
S | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
|
14 |
ETR836 | Eko Tur Yönetimi (Ecotour Management) |
S | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
|
15 |
ETR838 | Organik Tarım ve Ekoturizm (Organic Agriculture and Ecotourism) |
S | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
|
16 |
ETR840 | Sanat Tarihi ve Kültürel Değerler (Art History and Cultural Values) |
S | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
|
17 |
ETR842 | Ekoturizm ve Çevre (Ecotourism and Environment) |
S | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
|
18 |
ETR844 | Mesleki İngilizce 2 (Vocational English 2) |
S | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
|
19 |
ETR846 | Çevre Kirlenmesi (Environmental Pollution) | S | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
|
20 |
ETR848 | Turizmin Endüstriyel Yapısı (Industrial Structure of Tourism) |
S | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 |
|
Not: ÖĞRENCİLERİMİZ ZORUNLU DERSLERİN YANINDA SEÇEMLİ DERS LİSTESİNDEN 3 ADET DERS SEÇECEKLERDİR. |
|||||||||
|
2. SINIF 3. YARIYIL (GÜZ DÖNEMİ) |
|||||||||
|
S/N |
DERS KODU |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
|
1 |
ETR803 | Uzmanlık Alan Dersi (Specialization Course) |
Z | 4 | 0 | 0 | 4 | 0 | 6 |
|
2 |
ETR807 | Tez (Thesis) | Z | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 24 |
|
3 |
DAN801 | Danışmanlık (Consultancy) | Z | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 1 |
|
TOPLAM |
4 | 1 | 0 | 5 | 0 | 31 | |||
|
Not. |
|||||||||
|
2. SINIF 4. YARIYIL (BAHAR DÖNEMİ) |
|||||||||
|
S/N |
DERS KODU |
DERS ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
|
1 |
ETR804 | Uzmanlık Alan Dersi (Specialization Course) |
Z | 4 | 0 | 0 | 4 | 0 | 6 |
|
2 |
ETR808 | Tez (Thesis) | Z | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 24 |
|
3 |
DAN802 | Danışmanlık (Consultancy) | Z | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 1 |
|
TOPLAM |
4 | 1 | 0 | 5 | 0 | 31 | |||
|
Not. |
|||||||||
|
ANA DAL MEZUNİYET İÇİN TAMAMLANMASI GEREKEN ULUSAL KREDİ ve AKTS KREDİ |
||
|
|
ULUSAL KREDİ |
AKTS KREDİ |
|
Zorunlu Dersler için Tamamlanması Gereken |
3 | 88 |
|
Seçmeli Dersler için Tamamlanması Gereken |
18 | 36 |
|
Toplam Tamamlanması Gereken |
21 | 124 |
|
Ekoturizm Rehberliği Tezli Yüksek Lisans programı ders listesinin indirilebilir (yazdırılabilir) formu |
|
EKOTURİZM REHBERLİĞİ TEZLİ YÜKSEK LİSANS
ANA DAL ÖĞRETİM PROGRAMI ZORUNLU DERS İÇERİKLERİ |
|||||||||||||||||
|
1. SINIF / 1.YARIYIL |
|||||||||||||||||
|
S/N |
Dersin Kodu |
DERSİN ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
||||||||
|
1. |
ETR855 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği | Z | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 | ||||||||
|
İçerik: Bu ders kapsamında, bilimsel araştırma süreçleri, araştırma türleri, hipotez geliştirme, literatür taraması, veri toplama yöntemleri, nitel ve nicel araştırma yöntemleri, veri analizi teknikleri, etik kurallar ve araştırma raporu yazma gibi konular ele alınacaktır. Ayrıca, çeşitli bilimsel araştırma yöntemlerinin uygulamaları ve vaka analizleri de dersin içeriğinde yer alacaktır. |
|||||||||||||||||
|
2. |
ETR801 | Uzmanlık Alan Dersi | Z | 4 | 0 | 0 | 4 | 0 | 6 | ||||||||
|
İçerik: Bu ders kapsamında, öğrencilerin seçtiği uzmanlık alanına göre, uygulamalı araştırmalar yapılacaktır. Dersin içeriği, her öğrencinin tez konusu ve araştırma alanına göre özelleştirilir. Öğrenciler, kendi alanlarına özgü teknikleri kullanarak pratik çalışmalar yapacak ve bu çalışmaların sonuçlarını analiz ederek, tezlerine katkı sağlayacaklar. |
|||||||||||||||||
|
3. |
DAN801 | Danışmanlık | Z | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | ||||||||
|
İçerik: Bu ders, öğrencilere birebir danışmanlık hizmeti sunarak, tez çalışmaları süresince karşılaşabilecekleri akademik ve metodolojik sorunları çözmelerine yardımcı olur. Ders içeriği, öğrencilerin danışmanlarıyla düzenli olarak görüşmelerini, araştırma ilerlemelerini tartışmalarını ve akademik hedeflerine ulaşmaları için gerekli stratejileri geliştirmelerini içerir. |
|||||||||||||||||
|
4. |
ETR805 | Seminer | Z | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 | ||||||||
| İçerik: Seminer yüksek lisans programının zorunlu bir öğesi olup, literatur araştırması, derlenen bilgilerden veri tabanı oluşturulması, derlenen bilgi ve belgelerin sınıflandırılması, rapor yazımı ve power point ile sunumu gibi bağımsız bir araştırma için elzem olan iş paketlerini kapsar. | |||||||||||||||||
|
Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi. |
|||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||
|
1. SINIF / 2.YARIYIL |
|||||||||||||||||
|
S/N |
Dersin Kodu |
DERSİN ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
||||||||
|
1. |
ETR802 | Uzmanlık Alan Dersi | Z | 4 | 0 | 0 | 4 | 0 | 6 | ||||||||
|
İçerik: Bu ders kapsamında, öğrencilerin seçtiği uzmanlık alanına göre, uygulamalı araştırmalar, projeler ve laboratuvar çalışmaları yapılacaktır. Dersin içeriği, her öğrencinin tez konusu ve araştırma alanına göre özelleştirilir. Öğrenciler, kendi alanlarına özgü teknikleri kullanarak pratik çalışmalar yapacak ve bu çalışmaların sonuçlarını analiz ederek, tezlerine katkı sağlayacaklar. |
|||||||||||||||||
|
2. |
DAN802 | Danışmanlık | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | ||||||||
|
İçerik: Bu ders, öğrencilere birebir danışmanlık hizmeti sunarak, tez çalışmaları süresince karşılaşabilecekleri akademik ve metodolojik sorunları çözmelerine yardımcı olur. Ders içeriği, öğrencilerin danışmanlarıyla düzenli olarak görüşmelerini, araştırma ilerlemelerini tartışmalarını ve akademik hedeflerine ulaşmaları için gerekli stratejileri geliştirmelerini içerir. |
|||||||||||||||||
|
3. |
ETR806 | Seminer | Z | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 | ||||||||
|
İçerik: Seminer yüksek lisans programının zorunlu bir öğesi olup, literatur araştırması, derlenen bilgilerden veri tabanı oluşturulması, derlenen bilgi ve belgelerin sınıflandırılması, rapor yazımı ve power point ile sunumu gibi bağımsız bir araştırma için elzem olan iş paketlerini kapsar. |
|||||||||||||||||
|
4. |
ETR856 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği | Z | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 | ||||||||
|
İçerik: Bu ders kapsamında, bilimsel araştırma süreçleri, araştırma türleri, hipotez geliştirme, literatür taraması, veri toplama yöntemleri, nitel ve nicel araştırma yöntemleri, veri analizi teknikleri, etik kurallar ve araştırma raporu yazma gibi konular ele alınacaktır. Ayrıca, çeşitli bilimsel araştırma yöntemlerinin uygulamaları ve vaka analizleri de dersin içeriğinde yer alacaktır. |
|||||||||||||||||
|
Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi. |
|||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||
|
2. SINIF / 3.YARIYIL |
|||||||||||||||||
|
S/N |
Dersin Kodu |
DERSİN ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
||||||||
|
1. |
ETR803 | Uzmanlık Alan Dersi | Z | 4 | 0 | 0 | 4 | 0 | 6 | ||||||||
|
İçerik: Bu ders kapsamında, öğrencilerin seçtiği uzmanlık alanına göre, uygulamalı araştırmalar, projeler ve laboratuvar çalışmaları yapılacaktır. Dersin içeriği, her öğrencinin tez konusu ve araştırma alanına göre özelleştirilir. Öğrenciler, kendi alanlarına özgü teknikleri kullanarak pratik çalışmalar yapacak ve bu çalışmaların sonuçlarını analiz ederek, tezlerine katkı sağlayacaklar. |
|||||||||||||||||
|
2. |
ETR807 | Tez | Z | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 24 | ||||||||
|
İçerik: Tez konusu ve güncel konular |
|||||||||||||||||
|
3. |
DAN801 | Danışmanlık | Z | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 1 | ||||||||
| İçerik: Bu ders, öğrencilere birebir danışmanlık hizmeti sunarak, tez çalışmaları süresince karşılaşabilecekleri akademik ve metodolojik sorunları çözmelerine yardımcı olur. Ders içeriği, öğrencilerin danışmanlarıyla düzenli olarak görüşmelerini, araştırma ilerlemelerini tartışmalarını ve akademik hedeflerine ulaşmaları için gerekli stratejileri geliştirmelerini içerir. | |||||||||||||||||
|
Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi. |
|||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||
|
2. SINIF / 4.YARIYIL |
|||||||||||||||||
|
S/N |
Dersin Kodu |
DERSİN ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
||||||||
|
1. |
ETR804 | Uzmanlık Alan Dersi | Z | 4 | 0 | 0 | 4 | 0 | 6 | ||||||||
|
İçerik: Bu ders kapsamında, öğrencilerin seçtiği uzmanlık alanına göre, uygulamalı araştırmalar, projeler ve laboratuvar çalışmaları yapılacaktır. Dersin içeriği, her öğrencinin tez konusu ve araştırma alanına göre özelleştirilir. Öğrenciler, kendi alanlarına özgü teknikleri kullanarak pratik çalışmalar yapacak ve bu çalışmaların sonuçlarını analiz ederek, tezlerine katkı sağlayacaklar. |
|||||||||||||||||
|
2. |
ETR808 | Tez | Z | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 24 | ||||||||
|
İçerik: Tez konusu ve güncel konular |
|||||||||||||||||
|
3. |
DAN802 | Danışmanlık | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | ||||||||
| İçerik: Bu ders, öğrencilere birebir danışmanlık hizmeti sunarak, tez çalışmaları süresince karşılaşabilecekleri akademik ve metodolojik sorunları çözmelerine yardımcı olur. Ders içeriği, öğrencilerin danışmanlarıyla düzenli olarak görüşmelerini, araştırma ilerlemelerini tartışmalarını ve akademik hedeflerine ulaşmaları için gerekli stratejileri geliştirmelerini içerir. | |||||||||||||||||
|
Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi. |
|||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||
|
EKOTURİZM REHBERLİĞİ TEZLİ YÜKSEK LİSANS ANA DAL ÖĞRETİM PROGRAMI SEÇMELİ DERS İÇERİKLERİ |
|||||||||||||||||
|
1. SINIF / 1.YARIYIL |
|||||||||||||||||
|
S/N |
Dersin Kodu |
DERSİN ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
||||||||
|
1. |
ETR809 |
Ekoturizm Rehberliği ve Meslek Etiği (Ecotourism Guidance and Professional Ethics) |
S | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 | ||||||||
|
İçerik: urist rehberlerinin turizmdeki rolü, görevleri, nitelikleri, tur yönetimi, turist rehberlerinin meslek sorunları, tur çeşitleri, turların özellikleri, tur planlaması |
|||||||||||||||||
|
2. |
ETR811 |
Ekoturizm Liderliği (Ecotourism Leadership) |
S | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 | ||||||||
|
İçerik: Bu ders, rekreasyon alanında liderlik teorileri, uygulamaları ve etkili yönetim stratejilerini ele alır. Ayrıca, takım dinamikleri, iletişim, problem çözme ve motivasyon teknikleri gibi liderlik becerilerinin geliştirilmesine yönelik çalışmalar içerir. |
|||||||||||||||||
|
3. |
ETR813 |
Ekoloji ve Türkiye’deki Ekosistemler(Ecology and Ecosystems in Turkey) |
S | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 | ||||||||
|
İçerik: Temel Ekolojk kavramlar, Ekolojik ilişkiler, Güncel yaşamda ekolojinin kullanımı, Sistemler ve modeller, Madde döngüleri, Biyolojik birikim, Ekolojik denge örnekleri, Ekoloji ve Adaptasyon, Karasal Ekoloji, Populasyon Ekolojisi, Komünite ve Ekosistem Ekolojisi, Kent Ekolojisi, Biyoçeşitlilik. |
|||||||||||||||||
|
4. |
ETR815 |
Türkiye Flora ve Faunası (Flora and Fauna of Turkey) |
S | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 | ||||||||
|
İçerik: Türkiye’nin flora ve fauna bölgeleri, bitki ve hayvan çeşitliliği, ekoloji ile ilgili temel kavramlar. |
|||||||||||||||||
|
5. |
ETR817 |
Turizm ve Rekreasyon Coğrafyası (Tourism and Recreation Geography) |
S | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 | ||||||||
|
İçerik: Bu dersin içeriğinde Coğrafya ve Turizm İlişkisi; Turizm Coğrafyası ile İlgili Temel Kavramlar, Turizm Talebinin Coğrafi Dağılımı; Turizm Arzının Coğrafi Dağılımı, Uluslararası Turizm ve Uluslararası Turist Akışları; Türkiye’de Turizm ve Yerli Turist Akışı, Türkiye’deki Turizm Kaynaklarının Coğrafi Dağılımı (Marmara, Ege, Akdeniz, İç Anadolu, Doğu Anadolu, Güneydoğu Anadolu, Karadeniz) konuları yer almaktadır. |
|||||||||||||||||
|
6. |
ETR819 | Ekoturizmde Yeni Eğilimler (New Trends in Ecotourism) |
S | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 | ||||||||
|
İçerik: Turizmde son trendler, yeni turizm türleri, dijitalleşme ve sürdürülebilirlik bağlamında turizmin değerlendirilmesi, çözüm önerileri |
|||||||||||||||||
|
7. |
ETR821 | Tarımsal Ekoturizm (Agricultural Ecotourism) |
S | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 | ||||||||
| İçerik: Ekoturizm ve tarımsal ekoturizme kuramsal yaklaşımlar, Kırsal kalkınma, değer zinciri ve paydaş yönetimi, Çiftlikte deneyim tasarımı: ürün/hasat/atölye, kapasite ve mevsimsellik, Sürdürülebilirlik göstergeleri, eko-etiketler ve sertifikasyon çerçeveleri, Mevzuat, izinler, sorumluluk ve sigorta, Gıda güvenliği, hijyen, İSG ve risk yönetimi, İş modeli kanvası, maliyet-gelir yapısı ve basit fizibilite, Pazarlama: yerel ağlar, deneyim paketleme, dijital kanallar, Ziyaretçi geri bildirimi, memnuniyet ve etki değerlendirme (sosyal/çevresel), Türkiye ve dünyadan iyi uygulama vakaları | |||||||||||||||||
|
8. |
ETR823 | Sosyal Bilimlerde Veri Toplama ve Analiz Teknikleri(Data Collection and Analysis Techniques in Social Sciences) |
S | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 | ||||||||
|
İçerik: Bilimsel Yöntem ve Bilim Felsefesi, Bilimsel Araştırma Süreci ve Araştırma Sorunsalını Belirleme, Araştırmanın Kavramsal Çerçevesi:Hipotez, Değişken,Araştırma Tasarımları, Araştırma Evreni ve Örnekleme, Veri Toplama Teknikleri, Nicel ve Nitel Araştırma Türleri, Araştırma Raporunun Hazırlanması, Etik ve Yayın Etiği konularını içermektedir. |
|||||||||||||||||
|
9. |
ETR825 | Kırsal Turizm (Rural Tourism) |
S | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 | ||||||||
| İçerik: Bu ders kapsamında öğrencilere kırsal turizm temel ilkeleri, kavramları anlatılmakta, kırsal turizm çeşitleri ve uygulama esasları hakkında bilgiler verilmekte, tarım ile turizm arasındaki ilişkiler ortaya konulmakta ve kırsal turizm girişimciliğine ve işletmeciliğine yönelik temel yaklaşımlar aktarılmaktadır. | |||||||||||||||||
|
10. |
ETR827 | Ekoturizm Planlama ve Geliştirme (Ecotourism Planning and Development) |
S | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 | ||||||||
| İçerik:Turizm Kavramlar tanımlar/Turizm sistemi/ turizmin etkileri/ Turizm gelişiminin teorik perspektifleri/ Turizmin büyümesi gelişimi değisimi/ Turizmin planlaması ve yönetimi / Turizm planlama modelleri ve planlama yaklaşımları/Turizm projelerinin gelişimi, temel konseptler-sorunlar-aktörler ve nedenleri/ Turizm planlamasının araçları- teknikleri standartları/ Turizm yönetimi ve turizmin organizasyonu, ortaklıklar-işbirlikleri/ Geleceğin turizm planlaması ve yönetimi-sürdürülebilir turizm | |||||||||||||||||
|
11. |
ETR829 | İlk Yardım ve Doğada Hayatta Kalma Teknikleri (First Aid and Survival Techniques in Nature) |
S | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 | ||||||||
| İçerik:Temel İlk Yardım Bilgisi, Hasta/yaralı ve olay yeri değerlendirmesi, Temel yaşam desteği, Yaralanmalarda ve kanamalarda ilk yardım, Solunum sistemi rahatsızlıkları, Dolaşım sistemi rahatsızlıkları, Yanık, sıcak çarpması ve donma durumunda ilk yardım, Kırık-Çıkık ve Burkulmalar, Bilinç Bozuklukları ve İlk Yardım, Zehirlenmelerde ilkyardım, Hayvan ısırmalarında ilkyardım, Acil durumlar, Hasta Taşıma Teknikleri. İlk yardım uygulamaları. | |||||||||||||||||
|
12. |
ETR831 | Müzecilik (Museology) | S | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 | ||||||||
| İçerik:Müze Yönetimiyle İlgili Temel Kavramlar; Müzecilik Sistemleri; Yönetim Otoritesine Göre Müzeler ve İlişkili Mevzuat; Yönetim Modelleri ve Stratejik Yönetim; Müze Kadroları ve İş Tanımları. | |||||||||||||||||
|
13. |
ETR833 | Seyahat İşletmeleri Yönetimi (Travel Agency Management) | S | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 | ||||||||
| İçerik:Bu ders; (i) seyahatin tarihsel gelişimini ve seyahat işletmelerinin ortaya çıkışını, (ii) ulaştırma sistemi içinde yer alan seyahat işletmelerinin sınıflandırılması ile bu işletmelerin tarihçeleri ve turizm sektöründeki konumlarını, (iii) seyahat işletmelerinin yönetimini ve temel yönetim fonksiyonlarını kapsamaktadır. Ayrıca ders, ulaştırma alanının Türkiye ve dünya ölçeğindeki yapısını ve gelişim eğilimlerini sistematik biçimde incelemektedir. | |||||||||||||||||
|
14. |
ETR835 | Ekoturizm ve Kültürel Miras (Ecotourism and Cultural Heritage) | S | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 | ||||||||
| İçerik: Kültürel miras kavramı ve önemi hakkında bilgi sahibi olma | |||||||||||||||||
|
15. |
ETR837 | Ekoturizmde Pazarlama (Marketing in Ecotourism) |
S | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 | ||||||||
| İçerik: Pazarlamada Temel Kavramlar, Pazarlama Çevresi ve Pazar Fırsatlarının Analizi, Turist Davranışlarının Analizi, Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması, Ekoturizm Kavramı, Pazar Bölümlendirme, Ekoturizmde Hedef Pazar Seçimi ve Konumlandırma, Pazarlama Karması ve Ekoturizm Pazarlama Kararları, Ekoturizm Pazarlama Stratejileri konuları ele alınacaktır. | |||||||||||||||||
|
16. |
ETR839 | Anadolu Medeniyetleri Tarihi (History of Anatolian Civilizations) | S | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 | ||||||||
| İçerik:Paleolitik dönem / Anadolu`nun tarih öncesi çağları. Hattiler, Hititler, Troya, Lidya, Frigya, Urartu, Likya ve Yunan uygarlıkları. Helenistik Dönem. Roma Dönemi. Anadolu mitolojisi. Anadolu`nun Yunan ve Roma Arkeolojisi. Önemli Antik kentler. Arkeolojiye ilişkin terminoloji. Türkiye dışındaki ilk Hıristiyan yapıları, Anadolu`nun Hıristiyan çağı ve erken örneklerden itibaren Bizans mimarlığı. Anadolu?nun Türkleşmesi ve ilk yerleşim hareketleri. Erken Beylikler, Anadolu Selçuklu ve Beylikler dönemlerine ait (Osmanlı Beyliği dışında kalan Türkİslam egemenlerin) kültür ve mimarlıklarına genel bir bakış. Tüm uygarlıklarda kültür ve sanat, uzak ve yakın uygarlıklarla ilişkiler / etkileşimler, yapım teknolojisi ve önemli mimari eserler. | |||||||||||||||||
|
17. |
ETR841 | Mutfak Kültürü (Culinary Culture) |
S | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 | ||||||||
| İçerik:Türk mutfağının tarihsel gelişimi, Çeşitli dönemlere göre Türk mutfağında tüketilen ürünler, Türk mutfağına özgü geleneksel mekânlar | |||||||||||||||||
|
18. |
ETR843 | Mesleki İngilizce 1 (Vocational English 1) |
S | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 | ||||||||
| İçerik:Taking Phone Calls / Giving Information / Taking Room Reservations / Taking Restaurant Bookings / Giving Polite Explanations / Receiving Guests / Serving in the Bar - Making Cocktails / Taking Food Order / Desserts and Cheese / Talking About Wine / Dealing with Requests / Describing Dishes in the Menu / Dealing with Complaints | |||||||||||||||||
|
19. |
ETR845 | Genel Turizm (General Tourism) | S | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | 6 | ||||||||
| İçerik:Turizmin temel kavramları, turizm çeşitleri, turizmin gelişmesine etki eden unsurlar, turizm sektörü, turizm arzı, turizm talebi, turizmin ekonomik, sosyal ve fiziksel çevre ilişkisi, Türkiye’de turizm ve gelişimi, Turizm hareketleri ve yeni trendler | |||||||||||||||||
|
Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi. |
|||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||
|
1. SINIF / 2.YARIYIL |
|||||||||||||||||
|
S/N |
Dersin Kodu |
DERSİN ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
||||||||
|
1. |
|||||||||||||||||
|
İçerik: |
|||||||||||||||||
|
2. |
|||||||||||||||||
|
İçerik: |
|||||||||||||||||
|
3. |
|||||||||||||||||
|
İçerik: |
|||||||||||||||||
|
4. |
|||||||||||||||||
|
İçerik: |
|||||||||||||||||
|
5. |
|||||||||||||||||
|
İçerik: |
|||||||||||||||||
|
6. |
|||||||||||||||||
|
İçerik: |
|||||||||||||||||
|
7. |
|||||||||||||||||
|
İçerik: |
|||||||||||||||||
|
Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi. |
|||||||||||||||||
|
Ekoturizm Rehberliği Tezli Yüksek Lisans programı ders içeriklerinin indirilebilir (yazdırılabilir) formu |
|||||||||||||||||
Görüntülenme Sayısı: 1171




