İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ DERS İÇERİKLERİ |
|||||||||
ZORUNLU DERSLER |
|||||||||
I. YARIYIL |
|||||||||
Sıra No |
Dersin Kodu |
DERSİN ADI (DERSİN İNGİLİZCE ADI) |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
1. |
ATA101 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I (Atatürk’s Principles and History of Turkish Revolution I) |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Bu ders Atatürk’ün gerçekleştirdiği ilke ve inkılâpların öğrencilere aktarılmasıdır. Ders içeriğinde, İnkılâbın tanımı ve Türk inkılâbı, Osmanlı Devletinin yıkılışı, Milli Mücadele Dönemi, Milli Mücadele Döneminde yapılan savaşlar, kongreler, devletlerle olan ilişkiler ve yapılan anlaşmalar, Lozan Barış Antlaşması ele alınmaktadır. |
|||||||||
2. |
DOY101 |
DİJİTAL OKURYAZARLIK (Digital Literacy) |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
3 |
Derste, öğrencilere okuryazarlık ve dijital okuryazarlıkla alakalı temel bilgiler verilir. Öğrencilerin; İnternet’in Temel Kavramları, İnternet’in Gelişim Süreci, Web Tarayıcıları, Arama Motorları, E-Devlet, Taşınabilir Teknolojiler, Taşınabilir Teknolojilerin Özellikleri, Taşınabilir Teknolojilerle İlgili Bazı Hizmet ve Protokoller, Web 2.0’In Sunduğu Olanaklar ve Sosyal Ağların Özellikleri, Sosyal Ağların Farklı Kullanım Amaçları, Sosyal Ağlarda Medya Okuryazarlığı ve Akıcılığı, İnsanlık Tarihi Boyunca Çeşitli Toplumlarda Teknoloji Kullanımı ve Yaşam Biçimi, Teknoloji Felsefeleri, Sosyal Paylaşım Araçlarında Sosyalleşme ve Kendini Sunum Davranışları, İnsan Bilgisayar Etkileşimi, Bilişim Etiği, Teknoloji ve Yaşam boyu Öğrenme, Geleceğin Teknolojileri hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. Ayrıca öğrencilere; bilimsel araştırma süreçlerini, mesleklerine ve hayatlarına yönelik olarak bilgi arama, erişim, değerlendirme, kullanma ve iletme/sunma bilgi/becerilerini geliştirmek ve onların bilgi toplumunun gerektirdiği yeterliliklere sahip olmalarını öğretmektir. |
|||||||||
3. |
ENF101 |
TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ I (Basic Information Technologies I) |
Z |
2 |
2 |
0 |
4 |
3 |
4 |
Bu derste bilgisayarın tarihi gelişimi ve bilgisayar teknolojisindeki yenilikleri kavrayabilmek, bilgisayarın donanım yapısının ve işleyişinin kavranması, bilgisayar programları ve ağ sistemlerinin anlaşılmasıdır. Bu derste, öğrenciler bilgisayar teknolojisine ilişkin teorik bilgileri öğrenmelidir. Ayrıca bilgisayar laboratuvarında bilgisayar işletim sistemleri, kelime işlemci yazılımı, elektronik tablolama yazılımı, sunum yazılımı, İnternet tarayıcıları ve arama motorları uygulamalarını başarmaları gerekmektedir. |
|||||||||
4. |
TDL101 |
TÜRK DİLİ I (Turkish Language I) |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Bu ders, dilin özelliklerini ve sosyal hayattaki yerini kavratmak; Türkçenin tarihî dönemlerini öğretmek, Türkçenin ses ve şekil yapısını kavratıp, imlâ-noktalama işaretlerinin yerinde kullanılmasını sağlamak; anlam ve görevleri bakımında kelimeleri öğretmek; topluluk önünde sunum yapabilme becerisini kazandırmayı amaçlar. Bu derste, dilin özellikleri ve sosyal hayatımızdaki yeri, Türkçenin tarihî dönemleri, ses bilgisi, anlam ve görevleri bakımından kelimeler, imlâ-noktalama işaretleri; sunum, şiir, deneme, kompozisyon, hikâye, gazete-dergi çalışmaları ve uygulamaları ele alınmaktadır. |
|||||||||
5. |
IDE101 |
İNGİLİZ EDEBİYATINA GİRİŞ I (Introduction to English Literature I) |
Z |
4 |
0 |
0 |
4 |
4 |
5 |
Bu ders İngiliz edebiyatını tarihsel bir perspektifle ele alarak Anglo-Sakson dönemi edebiyatından metinler ile öğrencilere İngiliz edebiyatının başlangıç dönemi kaynaklarını tanıtmayı ve öğretmeyi amaçlamaktadır. Bu ders, özellikle Eski İngilizceye kadar uzanan İngiliz edebiyat tarihine genel bir bakış içerir. Bu ders öğrencilere Anglo-Saxon şiir ve sözlü gelenekleri içeren çeşitli metin ve türleri tanıtır. |
|||||||||
6. |
IDE103 |
EDEBİ TERİM VE KAVRAMLAR (Literary Terms and Concepts) |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Öğrencilere edebi metin incelemesi yapabilmek için gerekli olan edebi kavramlar, sanatlar ve türlerle ilgili farklı türlerden eserler üzerinde uygulamalar yaparak kavratmaktır. Edebi terimler, edebi kavramlar, edebi akımlar, edebiyat eleştirisi terimleri. |
|||||||||
7. |
IDE107 |
AKADEMİK YAZMA I (Academic Writing I) |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Öğrencilerin İngilizce akademik yazma becerilerini uygulamalı bir şekilde pratik yapmalarını sağlamaktır. Ders öncesinde, içinde ve sonrasında yapılan okumalar, tartışmalar ve ödevler okumanın, yazmanın ve eleştirel düşünmenin önemini vurgular. İlgili kaynakların metin içi sentezinin yapılma tekniklerinin öğrenilmesi ve doğru bir şekilde kullanılması; metin içinde alıntı yapılması ve kaynakçada doğru kullanılması becerisinin gelişmesini; literatür taraması için ilgili kütüphane-indeks-dizin kaynakları araştırma-bulma yöntemleri, ilgili kaynakların sentezlenip analitik ve eleştirel bir şekilde literatür taraması yazılması becerisi edindirmeyi amaçlar. İngilizce akademik yazma becerilerinin temellerini sağlamlaştırmak için uygulamalı olarak çeşitli türlerde akademik yazma pratiği yapmaya yoğunlaşılır, akademik yazma eğilimlerini inceleyerek farkındalık arttırılır. Literatür taraması yazımı kapsamında portfolyo ve proje ödevleri ile kazanımlar pekiştirilir. |
|||||||||
8. |
IDE113 |
MİTOLOJİ (Mythology) |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
Bu ders, öğrencilere Batı medeniyeti mitolojisini, özellikle de Yunan ve Roma mitlerini, edebi bağlamda uygulayabilecekleri şekilde tanıtır. Klasik mitoloji ve mitolojinin günümüzle olan bağlantısı hakkında öğrencileri bilgilendirmeyi amaçlayan bu derste Batı edebiyatında büyük etkisi olan Yunan ve Roma mitolojileri incelenecektir. İngiliz edebiyatında yaygın olarak kullanılan mitler edebi kaynaklardan örneklerle anlatılacaktır. |
|||||||||
Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi. |
II. YARIYIL |
|||||||||
Sıra No |
Dersin Kodu |
DERSİN ADI (DERSİN İNGİLİZCE ADI) |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
1. |
IDE102 |
İNGİLİZ EDEBİYATINA GİRİŞ II (Introduction to English Literature II) |
Z |
4 |
0 |
0 |
4 |
4 |
6 |
Bu ders İngiliz edebiyatını tarihsel bir perspektifle ele alarak Orta Çağ dönemi edebiyatından metinler ile öğrencilere İngiliz edebiyatının başlangıç dönemi kaynaklarını tanıtmayı ve öğretmeyi amaçlamaktadır. Bu ders, özellikle Orta İngilizce ile kaleme alınmış İngiliz edebiyatına genel bir bakış içerir. Bu ders öğrencilere Orta Çağ romansları, şiirleri, dini yazıları ve özellikle tiyatro eserleri içeren çeşitli metin ve türleri tanıtır. |
|||||||||
2. |
IDE108 |
AKADEMİK YAZMA II (Academic Writing II) |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Öğrencilerin İngilizce akademik yazma becerilerinin geliştirilerek yazma sürecinin eleştirel metin çözümleme süreci ile birleştirmelerini sağlamaktır. Okumalar, tartışmalar ve ödevler okumanın, yazmanın ve eleştirel düşünmenin önemini vurgular. Açık ve çarpıcı argümanları belirleyip sunarak akademik yazım kurallarına alışmak dersin amaçları arasındadır; çeşitli literatür ve kaynakların doğru ele alınıp analiz ve sentez yapılarak kullanılması için gerekli yetenekleri geliştirmek hedeflenir. İngilizce makale yazımı deneyimlenerek pekiştirilir. Literatür taraması ve deneme türlerinin esaslarını inceleyerek, akademik yayın hazırlama-uygulama çalışmaları ile ileri İngilizce akademik yazma becerisinin edinilmesi için İngilizce makale yazımı portfolyo ve proje ödevleri ile kazanımlar pekiştirilir. |
|||||||||
3. |
IDE114 |
KLASİK EDEBİYAT (Classical Literature) |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
Bu derste batıda tiyatro düşüncesi ve sanatının ortaya çıktığı ve geliştiği Antik Yunan ve Roma dönemlerine ait oyunlar, oyun yazarları ve tiyatro kuramları üzerinde çalışmalar yapılacaktır. Bu bağlamda örneğin Sofokles, Europides, Aeskileus, Seneca gibi tragedya yazarlarının oyunları, Aristophanes, Meander, Plautus, Terrentius gibi komedya yazarlarının oyunları ile Aristoteles’in Poetika’sı ve Horatius’un Ars Poetika’sı gibi eserler üzerinde analiz ve irdelemeler yapılacaktır. |
|||||||||
4. |
IDE116 |
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ (Research Methods) |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Bu ders, bilim ve temel kavramlar (olgu, bilgi, mutlak, dogru, yanliş, evrensel bilgi v.b.), bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler, problem, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri (nicel ve nitel veri toplama teknikleri), verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılmasını ele alır. Bu ders öğrenciyi bilimsel araştırma ile ilgili terimler, bilimsel araştırma süreçleri, data toplama ve analiz etme teknikleri, araştırmayı raporlaştırma, ve araştırmanın ahlaki ilkeleri konusunda bilgilendirmeyi hedeflemektedir. |
|||||||||
5. |
ATA102 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II (Atatürk’s Principles and History of Turkish Revolution II) |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Bu ders Paris Barış Konferansı. İzmir’in işgali. Memleketin iç durumu ve azınlıklar. Çerkez Ethem Olayı. I. Ve II. İnönü Muharebeleri. Sakarya Meydan Savaşı ve Sonuçları. Kars ve Ankara Antlaşmaları. Büyük Taarruz. Mudanya Ateşkes Antlaşması, esaslar ve önemi. Lozan Konferansı ve önemi. Türk İnkılabı; siyasi, hukuksal, sosyal, kültürel, Eğitim-Öğretim alanlarındaki inkılaplar. Çok partili sisteme geçiş. Ekonomik alanda gelişmeler. Türk dış politikası. Ermeni sorunu. II. Dünya Savaşı ve Türkiye konularını ele alır. |
|||||||||
6. |
TDL102 |
TÜRK DİLİ II (Turkish Language II) |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Bu ders, Türkçe’nin yapım ekleri ve uygulaması. Kompozisyonla ilgili kurallar, kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması. Türkçe’ de isim ve fiil çekimleri. Kompozisyonda anlatım şekilleri ve uygulanması, zarfların ve edatların Türkçe’ de kullanılış şekillerini ele alır. |
|||||||||
7. |
ENF102 |
TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ II (Basic Information Technologies II) |
Z |
1 |
2 |
0 |
3 |
2 |
4 |
Bu ders, İleri Excel (özet tablo ve grafik raporları, senaryolar, bilgiyi süzme, birden çok listeyi birleştirmek, sıralama ve alt toplamlar, ağ ortamında çalışma kitabını paylaştırma, formüller ve grafik), internet uygulamalar.(arama motorları, FTP, telnet, Outlook Express ile mail alma ve gönderme) web sayfa tasarımı (Front Page ile HTML tasarımı) konularını ele alır. |
|||||||||
Not 1. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
III. YARIYIL |
|||||||||||||||||
Sıra No |
Dersin Kodu |
DERSİN ADI (DERSİN İNGİLİZCE ADI) |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
||||||||
1. |
YDL101 |
YABANCI DİL I (Almanca I (German I)) |
Z |
2 |
1 |
0 |
3 |
2.5 |
5 |
||||||||
Bu derste öğrenciler cümle yapıları, zamanlar, belirli ve belirtisiz isim tamlamaları, sayılabilen ve sayılamayan isimler, belgesiz zamirler, emir cümleleri, düz, soru ve olumsuz cümle yapıları, çekimsiz yardımcı fiiller, sıfat tamlamaları, sıfatlarda eşitlik ve üstünlük durumları, emir cümlelerini öğrenirler. |
|||||||||||||||||
2. |
IDE201 |
16. YY. İNGİLİZ EDEBİYATI (16th Century English Literature) |
Z |
4 |
0 |
0 |
4 |
4 |
5 |
||||||||
Bu ders 16. yüzyıl ve Rönesans edebiyatını Thomas More’dan Christopher Marlowe’a kadar farklı yazarların farklı türlerdeki eserlerini inceleyerek, o dönemin edebiyatta, sanatta, sosyal, tarihi ve kültürel alanda gösterdikleri gelişmeleri öğrenciye tanıtır. İngiltere’de Rönesans ve Reformasyon hareketlerinin toplumsal, siyasal, dini ve edebi arka planlarını irdelenecek ve 16. yüzyılın önemli edebiyatçıları ve edebi yapıtları toplumun durumuna referanslar verilerek incelenecektir. Rönesans döneminin başlangıcı, İngiliz edebiyatının 16. yüzyılda ortaya çıkan başlıca edebi yapıtları ve yazarlar ait oldukları kültürel bağlamlar içerisinde incelenecektir. |
|||||||||||||||||
3. |
IDE203 |
EDEBİYAT KURAMI VE ELEŞTİRİSİ I (Literary Theory and Criticism I) |
Z |
4 |
0 |
0 |
4 |
4 |
5 |
||||||||
Edebiyat kuramları ve eleştiri akımlarının başlangıcı üzerinde durularak, Antik Dönem’den modern döneme kadar edebiyat kuramlarının ve eleştirilerinin gelişimi örneklerle incelenir. |
|||||||||||||||||
4. |
IDE207 |
ÇEVİRİ I (Translation I) |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
||||||||
Çeviri alanındaki çeşitli teorik kavramların incelenmesi, cümle, paragraf ve çeşitli uzunluklarda metin çeviri yapma becerisi kazanımı. Kelimelerde anlam ve kullanım farklılıklarının detaylı incelenmesi. İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri becerisini geliştirmek. Cümlenin temel unsurları ile isim, zarf, sıfat cümlelerinin yapısına ve çeviri tekniklerinin kullanımını uygulamalarla pekiştirmek. Kompleks cümle, paragraf ve metinlerin Türkçe-İngilizce ve İngilizce-Türkçe çevirisini portfolyo ve proje ödevleri ile kazanımları arttırmak |
|||||||||||||||||
5. |
IDE209 |
DİLBİLİM I (Linguistics I) |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
||||||||
Dil kavramının tarihsel gelişimi, dilin temel özellikleri, dil bilimi, dil edinimi ve toplumsal-dilbilimi alanlarında kullanılan temel kavramların incelenmesi amaçlanır. Dilin tanımının irdelenmesi, kelime ve yapısının kural ve süreçlerinin incelenmesi, sözdizimi yapı ve kurallarının incelenmesi, fonetik ve sesbilim temel kavramlarının irdelenmesi uygulamalı olarak portfolyo ve proje ödevleri ile pekiştirilmesi hedeflenir. Konuşma dili, ses bilim, biçim bilgisi ve sözdizimi gibi temel unsurlar öğretilmesi ve uygulamalarla pekiştirilmesi amaçlanır. |
|||||||||||||||||
Not 1. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
|||||||||||||||||
IV. YARIYIL |
||||||||||||||
Sıra No |
Dersin Kodu |
DERSİN ADI (DERSİN İNGİLİZCE ADI) |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
|||||
1. |
YDL102 |
YABANCI DİL II (Almanca II (German II)) |
Z |
2 |
1 |
0 |
3 |
2.5 |
5 |
|||||
Bu derste öğrenciler özne, zamirler, mülkiyet sıfatları, isimler ve çoğul yapılar, işaret sıfatları, bazı zarflar, geniş zaman, olumlu, olumsuz soru yapıları, bağlaçlar, işaret zamirleri, belgili ve belgisiz zaman zarfları, isim fiiller ve nesne zamirleri, tarz filler gibi konuları öğrenirler. |
||||||||||||||
2. |
IDE202 |
17. YY. İNGİLİZ EDEBİYATI (17th Century English Literature) |
Z |
4 |
0 |
0 |
4 |
4 |
5 |
|||||
Bu ders 17. yüzyıl ve Restorasyon dönemi edebiyatını tiyatro, şiir ve düzyazı türlerinde çeşitli yazar ve şairlerin eserlerini inceleyerek o dönemin edebiyatta, sanatta, sosyal, tarihi ve kültürel alanda gösterdiği gelişmeleri öğrenciye tanıtır. 17. yüzyılın ve Restorasyon döneminin önemli yazar ve edebiyatçıları ile onların trajedi, komedi, trajikomedi, şiir ve düzyazı türündeki edebi yapıtları toplumun durumuna referanslar verilerek incelenecektir. |
||||||||||||||
3. |
IDE204 |
EDEBİYAT KURAMI VE ELEŞTİRİSİ II (Literary Theory and Criticism II) |
Z |
4 |
0 |
0 |
4 |
4 |
5 |
|||||
Edebiyat Eleştirisi dersinde amaç edebi eleştiri alanında ortaya atılmış teoriler ve eleştiri teriminin temel özelliklerini incelemek, Aristo, Socrates, Plato'dan Aydınlanma çağına kadar süren çizgide edebiyat eleştirisi alanında ortaya çıkan gelişmeleri, önemli edebiyat teorilerini ve bu teorisyenlerin görüşlerini ve yapıtlarını irdelemektir. Bu derste ayrıca 19. Yüzyıldan günümüze kadar olan süre içerisinde yer alan edebi kuramlar, eleştirel akımlar ve önemli kuramcıları ele alınmaktır. Teorilerin uygulandıkları edebi eserler incelenerek örneklendirilecek ve bu şekilde öğrencilerin farklı teorilerin edebi eserlerdeki kullanımlarını daha iyi anlayabilme becerileri kazanmaları sağlanacaktır. |
||||||||||||||
4. |
IDE208 |
ÇEVİRİ II (Translation II) |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
|||||
Bu derste öğrenciler edebi çeviri ile ilgili teknikler ve stratejileri öğrenerek, çeşitli türlerde yazılmış edebi eserleri ana dillerinden bir başka dile ya da bir başka dilden kendi ana dillerine çevirecektir. Edebi kompleks cümle ve paragrafları Türkçe-İngilizce ve İngilizce-Türkçe çevirisini yaparak, portfolyo ve proje ödevleri ile öğrencilerin ileri düzey çeviri becerisi kazanımlarını arttırmak amaçlanır. |
||||||||||||||
5.
|
IDE220 |
DİLBİLİM II (Linguistics II) |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
|||||
Dil kavramının tarihsel gelişimi, dilin temel özellikleri, dil bilimi, dil edinimi ve toplumsal-dilbilimi alanlarında güncel literatürün incelenmesi amaçlanır. İleri seviyede konuşma dili, ses bilim, biçim bilgisi ve sözdizimi uygulamalarla farklı toplumsal grupların dil kullanımında ortaya çıkan çeşitliliği tanıtmak amaçlanır. Dil bilimi alanında güncel literatür taraması ile alandaki gelişmelerin farkındalığının arttırılması için portfolyo ve proje ödevleri ile ileri seviyede farkındalık sağlamak ve dilbilimi alanında pratik uygulamalar ile kazanımlar arttırılır. |
||||||||||||||
Not 1. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
||||||||||||||
V. YARIYIL |
|||||||||
Sıra No |
Dersin Kodu |
DERSİN ADI (DERSİN İNGİLİZCE ADI) |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
1. |
IDE301 |
18. YY. İNGİLİZ EDEBİYATI (18th Century English Literature) |
Z |
4 |
0 |
0 |
4 |
4 |
5 |
Bu ders 18. yüzyıl edebiyatını ve roman türünün yükselişini Alexander Pope’dan Daniel Defoe, Jonathan Swift, Samuel Richardson, Henry Fielding gibi pek çok dönemin roman yazarlarına kadar farklı türlerdeki eserlerini inceleyerek dönemin edebiyatta, sanatta, sosyal, tarihi ve kültürel alanda gösterdikleri gelişmeleri öğrenciye tanıtır. 18. yüzyılda – özellikle roman türünde – ortaya çıkan başlıca yapıtlar ve dönemin yazarları çeşitli kültürel bağlamlar içerisinde incelenecektir. |
|||||||||
2. |
IDE305 |
DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ I (Teaching Language Skills I) |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Bu derste öğrencilere okuma ve dinleme becerilerinin değişik beceri grubundaki öğrencilere kazandırılması yönünde kuramsal bilgiler verilecektir. Öğrenciler İngiliz dili eğitiminde bu becerilerin nasıl öğretilmesi gerektiği üzerine yapılmış bilimsel araştırma çalışmaları okumaları istenecektir. Bu derste öğrenciler okuma ve dinleme eğitimi üzerine kuramsal bilgiler edinirler. Bu kuramsal bilgileri alan yazındaki önemli araştırmaları okuyarak pekiştirirler. |
|||||||||
3. |
IDE307 |
EDEBİYAT VE DİL ÖĞRETİMİ I (Literature and Language Teaching I) |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Bu derste, İngiliz ve Amerikan edebiyatı eserlerinden ve orjinalinde yazım dili İngilizce olan eserlerden seçilen kısa hikaye ve roman örnekleri ve bu iki türün diğer türlerden farklı özellikleri; her dil düzeyinde gençler ve yetişkinlerle edebiyat kullanımına değişik yaklaşımlar; edebiyat ve dil öğretiminin bu iki edebi türde (kısa hikaye ve roman) kuram ve uygulama boyutunda bütünlenmesi, edebi metinlerin içerik zenginliği ve dilsel özellikler dikkate alınarak incelenmesi; kültür öğretimi yöntemlerinin kısa hikaye ve roman kullanımı yoluyla belirtilen alanlarda incelenmesi: karşılaştırmalı ve karşıtsal açıdan ana ve erek dil ve kültüründeki nesne ve ürünler; atasözleri ve deyimler, kültürel değerleri tasıyan kalıplaşmış ifadeler; toplumsal yapılar, roller ve ilişkiler; gelenekler/ görenekler/ adetler; inançlar, değerler, yasaklar ve tabular, toplumlara özgü batıl inançlar; siyasi, tarihi ve ekonomik özgeçmiş; kültürel kurumlar; mecazi/ çağrımsal yan anlam, mizah kullanımı konuları ele alınır. |
|||||||||
4. |
IDE319 |
SHAKESPEARE (Shakespeare) |
Z |
4 |
0 |
0 |
4 |
4 |
6 |
Bu ders Elizabeth dönemi oyun yazarı ve şair William Shakespeare’in sone, komedi, trajedi ve tarih oyunu gibi farklı türlerdeki eserlerini inceleyerek, Shakespeare’in hem kendi döneminde hem de günümüzde edebiyatta ve sanatta bıraktığı etkileri öğrenciye tanıtır. Bu derste Rönesans ve Elizabeth dönemi oyun yazarı ve şair William Shakespeare’in sone, komedi, trajedi ve tarih oyunu gibi farklı türlerdeki eserleri tarihsel ve kültürel bağlamda eleştirel bir biçimde incelenecektir. |
|||||||||
5. |
IDE321 |
UYGULAMALI DİLBİLİM (Applied Linguistics) |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Bu derste öğrencilere makro dilbilim alanlarını tanıtmak, bu alanlarda yapılan çalışmalar hakkında bilgi edinmelerini sağlamak ve bu alanlardan birinde bir çalışma yürütmelerine imkân sağlamak amaçlanır. Uygulamalı Dilbilimin tanımı kapsamı ve tarihçesi, dilbilimdeki kimi kavramların tartışılması, dille ilgili sorunların incelenmesi ve araştırılması konularında çalışmalar yapılır. |
|||||||||
Not 1. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
VI. YARIYIL |
|||||||||
Sıra No |
Dersin Kodu |
DERSİN ADI (DERSİN İNGİLİZCE ADI) |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
1. |
IDE302 |
İNGİLİZ ROMANTİK EDEBİYATI (British Romantic Literature) |
Z |
4 |
0 |
0 |
4 |
4 |
5 |
Blake, Wordsworth, Coleridge, Byron, Shelley ve Keats vb. yazarların şiirlerini okuyarak, şiirsel ilham, geçmiş olayların hatırası, yüce, deizm ve mistisizm, şiirsel özne ile doğa arasındaki ilişkinin yanı sıra dilin oynadığı rol gibi bazı temel Romantik kavramlar ele alınacak. İlk kuşak ve sonrasındaki Romantik şairlere öncelik verilecektir. |
|||||||||
2. |
IDE320 |
19. YY. İNGİLİZ EDEBİYATI (19th Century English Literature) |
Z |
4 |
0 |
0 |
4 |
4 |
6 |
Bu ders 19. yüzyıl edebiyatını ve roman türünün yükselişini Jane Austen’dan Charles Dickens, George Eliot, Thomas Hardy, Oscar Wilde gibi pek çok dönemin roman yazarlarına kadar farklı türlerdeki eserlerini inceleyerek dönemin edebiyatta, sanatta, sosyal, tarihi ve kültürel alanda gösterdikleri gelişmeleri öğrenciye tanıtır. 19. yüzyılda – özellikle roman türünde – ortaya çıkan başlıca yapıtlar ve dönemin yazarları çeşitli kültürel bağlamlar içerisinde incelenecektir. |
|||||||||
3. |
IDE322 |
DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ II (Teaching Language Skills II) |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Bu derste öğrencilere yazma ve konuşma becerilerinin değişik beceri grubundaki öğrencilere kazandırılması yönünde kuramsal bilgiler verilecektir. Öğrenciler İngiliz dili eğitiminde bu becerilerin nasıl öğretilmesi gerektiği üzerine yapılmış bilimsel araştırma çalışmaları üzerinde okuma ve grup çalışmaları yapmaları istenir. Bu derste öğrenciler yazma ve konuşma eğitimi üzerine kuramsal bilgiler edinirler. Bu kuramsal bilgileri alan yazındaki önemli araştırmaları okuyarak pekiştirirler. |
|||||||||
4. |
IDE324 |
EDEBİYAT VE DİL ÖĞRETİMİ II (Literature and Language Teaching II) |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Yazınsal metinlerin incelenmesini ve yabancı dil öğretiminde yazın konusunun kuram ve uygulama boyutu ile sorgulanmasını önceleyen bu dersin temel hedeflerinden biri öğretmen adaylarına, onları etkin birer okuyucu kılacak bilgi ve becerileri kazandırılmasıdır. Bu ders ağırlıklı olarak oyun ve roman üzerinde durmakta, özellikle tiyatro oyunlarındaki sahne, karakter, karşılıklı konuşma, sahne yönergeleri gibi farklı oyun öğelerinin oyunun gelişimine katkısı bütüncül bir yaklaşımla incelenmektedir ve bu öğeleri öne çıkaran etkinlikler geliştirebilmelerine olanak tanıyacak, metin çözümlemelerini destekleyecek bilgi ve becerileri kazanmaları hedeflenmektedir. |
|||||||||
5. |
IDE326 |
DİĞER EDEBİ TÜRLER (Survey of Literary Genres) |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Bu derste öğrencilerin; biyografi, gezi yazıları gibi edebi eserlerin tarihsel, kültürel ve edebi gelişimini kronolojik olarak incelemelerini sağlamak amaçlanır. Bu amaç doğrultusunda, bu ders, öğrencilerin seçilen metinlerin edebi ve dönemsel özelliklerini incelemelerini sağlamayı amaçlamaktadır. |
|||||||||
Not 1. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
VII. YARIYIL |
|||||||||
Sıra No |
Dersin Kodu |
DERSİN ADI (DERSİN İNGİLİZCE ADI) |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
1. |
IDE401 |
20. YY. İNGİLİZ EDEBİYATI I (20th Century English Literature I) |
Z |
4 |
0 |
0 |
4 |
4 |
6 |
Bu ders 20. yüzyıl edebiyatını modernizm akımı çerçevesinde 1900-1950 yılları arasında eser vermiş yazarların farklı türlerdeki eserlerini inceleyerek dönemin edebiyatta, sanatta, sosyal, tarihi ve kültürel alanda gösterdikleri gelişmeleri öğrenciye tanıtır. 20. yüzyılın ilk yarısında özellikle modernizm akımı çerçevesinde ortaya çıkan başlıca yapıtlar ve dönemin yazarları çeşitli kültürel ve eleştirel bağlamlar içerisinde incelenecektir. |
|||||||||
2. |
IDE403 |
SÖMÜRGECİLİK SONRASI EDEBİYATI (Postcolonial Literature) |
Z |
4 |
0 |
0 |
4 |
4 |
6 |
Bu derste, öğrencinin, İngiliz sömürge tarihi ve bu dönem sonrasında yaşanan sosyal ve politik olayların hem İngiliz edebiyatı hem de sömürge devletleri edebiyatları üzerindeki etkilerini inceleyebilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamak amaçlanır. Derste öncelikle İngiltere'nin sömürgeci politikası tanıtılır ve sömürge dönemi ve sonrası edebi eserlerinde sömürgeleştirme etkileri incelenir. |
|||||||||
3. |
IDE405 |
İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI (Materials Design in English Language Teaching) |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
Bu derste, öğrencilerin İngilizcenin ikinci dil olarak öğretimi temelli ders planlarının amaçlarına ulaşmalarına yardımcı olacak mevcut pratik seçenekler hakkındaki farkındalıklarını artırmak amaçlanır. Bu ders, ders planlama tekniklerinin analizi yoluyla öğretme eylemine ve bir öğretmenin ders planının hazırlanması sırasında ve sonrasında sahip olduğu çeşitli seçeneklere odaklanacaktır. Gözlemlenen derslerin, somut ders planlarının ve ilgili materyallerin toplamı, öğrenciye ders planlama ve sınıf içi öğretime yönelik çeşitli yaklaşımları değerlendirme fırsatı sağlayacaktır. |
|||||||||
4. |
IDE407 |
İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE SINIF YÖNETİMİ (Classroom Management in English Language Teaching) |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
İngilizce Öğretiminde sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutları; sınıf kuralları ve sınıfta disiplin; sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modeller; sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta öğretim lideri olarak öğretmen; sınıfta istenmeyen davranışların önlenip yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler). |
|||||||||
Not 1. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
VIII. YARIYIL |
|||||||||
Sıra No |
Dersin Kodu |
DERSİN ADI (DERSİN İNGİLİZCE ADI) |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
1. |
IDE402 |
20. YY. İNGİLİZ EDEBİYATI II (20th Century English Literature II) |
Z |
4 |
0 |
0 |
4 |
4 |
6 |
Bu ders 20. yüzyıl edebiyatını postmodernizm akımı çerçevesinde 1950-2000 yılları arasında eser vermiş yazarların farklı türlerdeki eserlerini inceleyerek dönemin edebiyatta, sanatta, sosyal, tarihi ve kültürel alanda gösterdiği gelişmeleri öğrenciye tanıtır. 20. yüzyılın ikinci yarısında özellikle postmodernizm akımı çerçevesinde ortaya çıkan başlıca yapıtlar ve dönemin yazarları çeşitli kültürel ve eleştirel bağlamlar içerisinde incelenecektir. |
|||||||||
2. |
IDE404 |
EDEBİYAT VE ÇEVRE (Literature and Environment) |
Z |
4 |
0 |
0 |
4 |
4 |
6 |
Bu derste, öğrencinin, edebiyatın çeşitli çevre sorunları, doğa ve insan, kritik hayvan çalışmaları, post hümanizm ve iklim değişikliği konularında kesişim noktasını ve başlıca etkilerini inceleyebilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamak amaçlanır. Derste öncelikle eko kritisizmin gelişimi ve edebi eserlerindeki etkileri incelenir. |
|||||||||
3. |
IDE406 |
İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR (Current Approaches in English Language Teaching) |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
Bu derste, yabancı dil öğretimi alanındaki güncel yaklaşımları ve yöntemleri, dayandıkları temel ilkeler ışığında irdeleyerek, öğretmen adaylarının bu yaklaşımlar ve yöntemleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmelerine yardımcı olmak amaölanır. Bu kapsamda, yapılandırmacı yaklaşım, içerik odaklı, görev odaklı, sorun odaklı, bütünce odaklı dil öğretimi, çoklu zekâ ve bütüncül dil yaklaşımı gibi güncel uygulamalar; ikinci/yabancı dil öğretimi ve dil öğretiminde kültürün önemi, teknolojinin dil sınıflarında kullanımı, gelişen dünyada iletişimin yeri ve kültürler arası etkileşim okumalar yapılır. |
|||||||||
4. |
IDE408 |
İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE PROFESYONEL GELİŞİM (Professional Development in English Language Teaching) |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
Bu derste, yabancı dil öğretimi alanındaki beceri, eleştirel düşünce, iletişim, ulusal ve uluslararası ortaklık/işbirliği proje konularında kişisel ve kariyer gelişimleri için olanaklar irdelenir. Ders, bireysel farkındalık geliştirme, kişisel gelişim planlama ve yansıtıcı uygulama üzerine kurulmuştur. Ayrıca bu ders öğrencilere bir takım egzersiz ve aktivitelerle etkili kariyer planlama teknikleri kazanımı ve gelişimi olanağı sunmaktadır. Öğrenciler kariyer yolları, pazar gelişmeleri ve pazar araştırması ve kendi alanlarındaki iş fırsatlarını değerlendirme konusunda bilgi ve becerilerini geliştireceklerdir. |
|||||||||
Not 1. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
SEÇMELİ DERSLER |
|||||||||
Sıra No |
Dersin Kodu |
DERSİN ADI (DERSİN İNGİLİZCE ADI) |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
1. |
IDE217 |
İNGİLTERE’DE YAŞAM VE TOPLUM (Life and Society in Britain) |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Derste, İngiltere'nin çok kültürlü bir toplum olarak eğitim, adalet, yönetim, aile, din gibi kurumları sınıf, cinsiyet, gündelik yaşam, adetler, gelenekler gibi günlük yaşamı ve toplumu düzenleyen özellikleri film, kültürel ve edebi eserlerle örneklendirilerek incelenir. |
|||||||||
2. |
IDE219 |
KISA HİKÂYE (Short Story) |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Bu derste, öğrencinin edebi metin okuma stratejilerini geliştirecek, öyküleri içerik ve biçemsel bağlamda çözümleyebilecek, öyküleri derinlemesine yorumlayabilecek, öykülerde kullanılan benzer teknik öğelerin farklı kullanımlarını ayırt edecek, öykü yazarlarının biçemlerini karşılaştırabilecek ve inceleyebilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamak amaçlanır. Bu derste öykünün tarih içerisindeki gelişimi incelenir, ilgili edebi terimler tanıtılarak modern kuramlar doğrultusunda İngiliz ve Amerikan modern öykü örnekleri incelenir, yorumlanır, tartışılır. |
|||||||||
3. |
IDE222 |
ÇOCUK EDEBİYATI (Children’s Literature) |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Bu derste, İngiliz edebiyatı içerisinde çocuk edebiyatının tarihsel gelişimini tanıtmak, çocukluk kavramını çeşitli eserler üzerinden analiz etmek, İngiliz çocuk edebiyatında yer alan başlıca konuları ve temaları ortaya koymak amaçlanır. İlgili literatürden okumalar yapılıp ders içi etkinliklerle tartışılarak konular irdelenir. |
|||||||||
4. |
IDE224 |
YARATICI YAZARLIK (Creative Writing) |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Bu derste, yazmak nedir, yaratıcı yazarlık nedir, nasıl yazılır, kim için yazılır, ne için yazılır; anlatma, odaklanma ve anlatı tarzları; eylem-öykü analizi ve anlatılabilirlik; zaman, mekan ve kurmaca mekan analizi; karakterler ve karakterleştirme; üslup, inandırıcılık ve gerçeklik düzeyi; yazma alışkanlığı kazanmak için yapılabilecek çeşitli egzersizler vb. konular teorik olarak bahis konusu edildikten sonra öğrencilerin her hafta belirlenecek çeşitli konular etrafında kısa metinler üretmeleri sağlanacak ve bu metinler, verilen teorik bilgiler bağlamında analiz edilecektir. |
|||||||||
5. |
IDE311 |
AMERİKAN EDEBİYATI I (American Literature I) |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
Bu derste, öğrencinin Amerikan Edebiyatı’nın temel özelliklerini, Amerikan Edebiyatı’nda görülen edebi, sosyal, tarihsel, felsefi ve kuramsal gelişimini, Amerikan Edebiyatı’nın temel niteliklerini farklı dönemlere ait eserler aracılığıyla ayırt edebilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamak amaçlanır. Bu derste, öncelikle Amerikan Edebiyatı’nda ortaya çıkan teknik ve tematik değişimler değerlendirilir. Bu bağlamda, Amerikan Edebiyatı’nın, sosyal, ekonomik, politik ve felsefi özellikleri tanıtılır, önceki dönem eserleriyle farklılıkları ortaya konularak tartışılır ve ilgili eserler değerlendirilir. |
|||||||||
6. |
IDE317 |
KARŞILAŞTIRMALI EDEBİYAT (Comparative Literature) |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
Bu derste, öğrencilerin dünya edebiyatının belli başlı metinlerini tanımalarını ve karşılaştırmalı edebiyat alanına ait kavramları öğrenmelerini sağlamanın yanı sıra, farklı kültürel geleneklere dayanan öykü ve romanların, izlek, motif, imge, mit ve arketiplere dayalı karşılaştırmalı bir incelemesini yapmak amaçlanır. Karşılaştırmalı edebiyat çalışmalarının temel kavram, kuram ve yöntemleri; dünya edebiyatı kanonundan öykü ve roman incelemeleri; kültürlerarası ve karşılaştırmalı okumalar yapılır. |
|||||||||
7. |
IDE312 |
AMERİKAN EDEBİYATI II (American Literature II) |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
Koloni döneminden çağdaş döneme kadar Amerikan edebiyatının tarihsel gelişimi genel hatları ile tanıtılır. Amerikan edebiyatının gelişimine katkı sağlayan yazarlar ve onların eserleri tanıtılır. Edebi eserler, dönem özellikleri dikkate alınarak çözümlenir ve tartışılır. |
|||||||||
8. |
IDE316 |
MEDYA OKURYAZARLIĞI (Media Literacy) |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
Bu ders, öğrencilere medyanın işleyişindeki açık/örtük unsurların; birey ve toplum üzerindeki her türlü etkisini deşifre etmek yoluyla, öğrencilerin etkili birer medya kullanıcısı olmalarını sağlamayı amaçlar. Bu ders bireyin medya karşısındaki konumuna ilişkin farkındalık kazanmalarını, çağdaş medya tüketicisinin sahip olması gereken medya okuryazarlığı yeterliliklerini kazanmalarını ve medya kültürüne eleştirel yaklaşma tutumları geliştirmelerini amaçlamaktadır. |
|||||||||
9. |
IDE409 |
AMERİKAN EDEBİYATI III (American Literature III) |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
Bu derste, öğrencinin Amerikan Edebiyatı’nın temel özelliklerini, Amerikan Edebiyatı’nda görülen edebi, sosyal, tarihsel, felsefi ve kuramsal gelişimini, Amerikan Edebiyatı’nın temel niteliklerini farklı dönemlere ait eserler aracılığıyla ayırt edebilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamak amaçlanır. Bu derste, öncelikle Amerikan Edebiyatı’nda ortaya çıkan teknik ve tematik değişimler değerlendirilir. Bu bağlamda, Amerikan Edebiyatı’nın, sosyal, ekonomik, politik ve felsefi özellikleri tanıtılır, önceki dönem eserleriyle farklılıkları ortaya konularak tartışılır ve ilgili eserler değerlendirilir. |
|||||||||
10. |
IDE410 |
AMERİKAN EDEBİYATI IV (American Literature IV) |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
Bu derste, toplumsal cinsiyet kavramı, çalışma yaşamı, eğitim, medya, hukuk ve siyaset alanlarında toplumsal cinsiyet eşitsizlikleri ve toplumsal cinsiyet ve sözü geçen alanların ilişkisini açıklayan kuramları incelemek, ilgili literatür okuma çalışmaları ile ders içi grup tartışmaları ile konuları irdelenir. |
|||||||||
11. |
IDE411 |
EDEBİYAT VE SİNEMA (Literature and Cinema) |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
Bu derste, Amerikan Edebiyatı’nın I. Dünya Savaşı’nın ardından günümüze kadar olan süreç içindeki gelişimini, dönem içinde üretilmiş kanon eserleri çerçevesinde incelenir. Tipik bir edebiyat dersinin ötesinde, edebi üretim ile tarihsel süreçlerin birbiriyle olan etkileşimini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu derste 20.yüzyılın ilk çeyreğinden itibaren etkili olan modernizm ve postmodernizm süreçlerinin edebiyat eserleri içindeki yansımalarını ele almaktadır. |
|||||||||
12. |
IDE412 |
TOPLUMSAL CİNSİYET ÇALIŞMALARI (Gender Studies) |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
Bu derste edebiyat ve sinema ilişkisini, İngiliz romanlarından uyarlanmış filmler üzerinden incelemek, roman anlatı diliyle film anlatı dili arasındaki farklar bağlamında kuramsal ve analitik çalışmalar yapılır. İngiliz romanının tarihsel, felsefi, siyasal ve toplumsal ilişkileri bağlamında teknik ve biçemsel analizi yapılarak, sinemanın teknik ve biçemsel özellikleriyle karşılaştırılacak, İngiliz romanından sinemaya uyarlanmış örnekler seçilerek, karşılaştırmalı analizleri yapılacaktır. Derste anlatılan edebiyat eleştirisi kuramları kullanılarak, romanlardan uyarlanmış filmler incelenecektir. |
|||||||||
13. |
IDE413 |
ÜTOPYA VE DİSTOPYA (Utopia and Dystopia) |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
6 |
Bu derste, ütopya ve distopyanın birer edebi tür olarak kökenlerini ve gelişimini inceleyebilecek, seçilen edebi eserlerde ütopya ve distopya düşüncesinin temel özellikleri bağlamında karşılaştırmalı bir biçimde değerlendirecektir. |
|||||||||
Not 1. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi. |
Görüntülenme Sayısı: 529