Tarihçe

Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi  Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Resmi Gazetenin 6 Aralık 2017 Tarihli ve 30262 Sayısında Bakanlar Kurulu'nun 11/9/2017 tarihli ve 2017/10830 sayılı kararı ile kurulmuştur. Yüksekokulumuzda  öğretim faaliyetleri, 2019-2020 Eğitim-Öğretim yılında Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümüne (özel yetenek sınavı) 40 öğrenci alınmasıyla başlamıştır. Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği, Spor Yöneticiliği ve Antrenörlük Eğitimi olmak üzere Yüksekokulumuzda toplam üç bölüm bulunmaktadır. 3 Doçent, 4 Doktor Öğretim Üyesi, 3 Öğretim Görevlisi ve 3 Araştrıma Görevlisi ile Eğitim Öğretim yürütülmektedir.

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü, Karacaoğlan Yerleşkesi  Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu binasında yer almaktadır. Öğrencilerimizin yerleşke içerisinde bulunan kütüphane, yemekhane, kafeterya, kapalı ve açık spor alanları gibi pek çok mekandan kolaylıkla faydalanma imkanı bulunmaktadır.


Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü


Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği, bireylerin fiziksel, zihinsel ve sosyal gelişimlerine katkı sağlamak amacıyla hareket ve spor yoluyla eğitim veren bir alan ve meslek disiplinidir. Bu bölüm, bireylerin yaşam boyu fiziksel etkinliklerle sağlıklı yaşam alışkanlıkları geliştirmelerini, beden farkındalıklarını artırmalarını ve toplumsal uyumlarını güçlendirmeyi hedefler.


Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği, bireyi merkeze alarak onun fiziksel ve psiko-sosyal gelişimini destekler. Sahip olduğu hareket potansiyeli, sportif ilgileri ve becerileri doğrultusunda bireyin aktif, üretken ve sağlıklı bir yaşam sürmesine rehberlik eder. Öğretmen, öğrenciyi yalnızca sportif başarı açısından değil, aynı zamanda özgüven, disiplin, iş birliği ve liderlik gibi yönleriyle de gelişime açık bir birey olarak değerlendirir.


Bu alanda eğitim alan beden eğitimi ve spor öğretmenleri; eğiticilik, rehberlik, motivasyon sağlama ve model olma gibi rolleriyle bireylerin hem okul ortamında hem de yaşamın diğer alanlarında fiziksel ve sosyal işlevselliklerini artırmalarına katkı sunar. Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü, çağdaş eğitim anlayışı doğrultusunda, her yaştan bireye spor kültürünü kazandırabilecek nitelikli öğretmenler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.


Bölümün Amacı

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü’nün amacı; temel olarak bireylerin fiziksel sağlıklarını ve yaşam kalitelerini artıracak eğitim ve spor programlarının geliştirilmesini ve uygulanmasını sağlayacak profesyoneller yetiştirmektir. Bu bağlamda bölüm, hem ulusal hem de uluslararası düzeyde spor bilimlerindeki gelişmeleri yakından takip eden, insan hareketi, fiziksel gelişim ve sporun psikososyal etkilerini analiz eden, meslek etiğine ve sporun evrensel değerlerine bağlı beden eğitimi ve spor öğretmenleri yetiştirmeyi amaçlamaktadır.


Bölümümüzün Program Eğitim Hedefleri

1.

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği alanıyla ilgili kavram, ilkeler vb. kuramsal bilgilere sahip,

2.

Okulöncesi, ilkokul, ortaokul ve lise ders programlarının kazanımlarına, bu kazanımlara ilişkin içeriklere, öğretim süreçlerine, öğretim model, yöntem ve tekniklerine, ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip,

3.

Okulöncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip,

4.

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği alanına ilişkin bilimsel bilgi ve raporlara ulaşma, süreli yayınları ve güncel çalışmaları izleme, yorumlama, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip,

5.

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği alanının ulusal ve uluslararası farklı kültürlerdeki durumu ve mevcut statüsü bilgisine sahip,

6.

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği alanıyla ilgili kavram, ilke vb. kuramsal bilgileri uygulama ortamlarına transfer eden yerinde ve etkili şekilde kullanan,

7.

Temel hareket becerileri, özelleşmiş hareket becerileri, spor becerileri, etkin katılım ve sağlıklı yaşamla ilgili bilgi beceri ve tutumlara sahip,

8.

Okulların içinde bulunduğu farklı sosyo-kültürel çevrelerde bir öğretmen olarak kabul gören ve örnek olan, kültürün ve sosyal yaşamın gelişmesi amacıyla çevreye yönelik toplumsal sorumluluk projeleri ve etkinliklerini planlayıp uygulayan,

9.

Gelişime açık, hayat boyu öğrenmenin önemini kavramış ve ilke haline getirmiş,

Beden eğitimi öğretmenleri yetiştirmektir.



Kariyer Olanakları

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü mezunları, edindikleri bilgi ve beceriler doğrultusunda geniş bir istihdam alanına sahiptir. Mezunlar başta Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel okullarda beden eğitimi ve spor öğretmeni olarak görev alabilmektedir. Bunun yanı sıra;

  • Gençlik ve Spor Bakanlığı (merkez ve taşra teşkilatı)
  • Spor kulüpleri (amatör ve profesyonel düzeyde)
    • Belediyelere bağlı spor birimleri ve gençlik merkezleri
    • Özel spor salonları, fitness merkezleri ve sağlıklı yaşam merkezleri
    • Engelli bireylere yönelik spor eğitimi ve rehabilitasyon merkezleri
    • Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri
    • Üniversitelerin spor bilimleri fakülteleri (araştırma görevlisi, öğretim elemanı)
    • Spor federasyonları ve kamu/özel spor organizasyonları
    • Milli takımlar düzeyinde performans antrenörlüğü ve kondisyonerlik
    • Spor psikolojisi, egzersiz bilimi ve hareket eğitimi alanlarında uzmanlık yaparak danışmanlık hizmeti
    • Sağlık, turizm ve hizmet sektörlerinde rekreatif etkinlik planlayıcısı veya yöneticisi

    gibi çeşitli kurum ve kuruluşlarda görev alabilmektedirler.

     

 

Güncelleme 07.07.2025 11:30:42



 

 

 

Görüntülenme Sayısı: 52