Danışma Hizmeti
Kullanıcıların bilgi kaynaklarını etkin olarak kullanmalarını sağlamak amacıyla gereksinim duydukları bilgiye en hızlı ve en doğru biçimde erişebilmeleri için verilen hizmettir.
Danışma Hizmetinin Amacı
Kullanıcılara basılı ve elektronik kaynakların kullanımı konusunda bilgi vermek, kütüphanenin hizmet verdiği her tür kullanıcı grubunun bilgi ihtiyacına yönelik kaynakları belirlemek, kullanıcıları ilgili kaynaklara yönlendirmek, gerektiğinde eğitim ve danışma desteği sunmaktır.
Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Kütüphanesi'nin hizmetlerini, kullanım kurallarını ve koleksiyonunu tanıtmak; bu koleksiyondan nasıl yararlanılacağını ve kaynakların etkin şekilde kullanımını öğretmek amacıyla, kullanıcı gruplarına göre ayrı ayrı kütüphane oryantasyonları düzenlemektir.
Kütüphane Oryantasyonları
Lisans, yüksek lisans, doktora öğrencileri, dış kullanıcılar ve özel misafirler için farklı içeriklerle verilmektedir. Yeni öğrencilere genel kütüphane koleksiyonu, katalog taraması, koleksiyon kullanım ve kuralları tanıtılırken, yüksek lisans ve doktora öğrencilerine, veri tabanlarının kullanımına yönelik eğitim verilmektedir.
Danışma Biriminde;
- Kütüphanenin genel tanıtımı, web sayfası tanıtımı, web üzerinden yapılan işlemlerin (katalog tarama, süre uzatma, kitap siparişi, özel oturum açma vb.) tanıtılması,
- Araştırmacılara çalışmalarında yardımcı olma ve gerektiğinde birlikte kaynak taraması yaparak araştırmacının bilgiye erişiminin sağlanması,
- Çeşitli içerik ve düzeyde eğitim-tanıtım faaliyetleri ile kütüphane kaynaklarının tanıtımı ve etkin kullanımının sağlanması,
- Kütüphane materyalinin kullanımına yardımcı olmak amacıyla hizmet içi eğitim programları düzenlenmesi,
- Bibliyografya taramaları yapmak, yeni çıkan yayınları okuyucuya duyurmak ve enformasyon hizmetlerini yürütülmesi,
- Kullanıcıların memnuniyetinin ölçülmesi amacıyla çeşitli araştırma yöntemlerini içeren çalışmaların hazırlanması ve uygulanması,
- Kütüphaneler arası ödünç alma (ILL) hizmetlerini yürütülmesi,
- Elektronik veri tabanlarının verimli bir şekilde kullanılmasını sağlamak amacı ile yeni aboneliklerin deneme erişimine açılmasının duyurulması, kullanıcı eğitimleri verilmesi, kullanıcı istatistiklerinin tutulması ve verimli kullanılması için politikalar geliştirilmesi.
- Telefon, anlık ileti, e-posta yoluyla gelen ve yüz yüze sorulan danışma sorularını yanıtlanması, hizmetleri yürütülür.
Görüntülenme Sayısı: 176