Program Çıktıları |
1. |
Sağlık kurumlarının ve sisteminin yönetim, pazarlama, muhasebe-finans ve üretim fonksiyonlarında bilgi sahibi olur, bilgilerini stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarda kullanır ve bu bilgileri örgütsel düzeyde analiz edip tasarlar.
|
2. |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlayıp, analiz eder, mesleki ve etik değerleri gözeterek araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
3. |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, çevresel ve kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliğine önem verme konusunda gerekli bilinci kazanır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir.
|
4. |
Sağlık alanında yürürlükteki alanıyla ilgili (sağlık, sağlık hukuku, idare) yönetmelik, kanun ve mevzuatlara hâkim olur.
|
5. |
Finansal işlemlerin doğru bir şekilde kaydedilmesi, bütçenin hazırlanması, sapma analizlerini, finansal fırsatları ve riskleri doğru bir şekilde değerlendirebilir. Organizasyonun hedefleri doğrultusunda önerilerde bulunabilir.
|
6. |
Ulusal ve uluslararası sağlık sistemlerinin çalışma usullerini, terminolojisini, organizasyonel unsurlarını ve yapılarını açıklar ve karşılaştırır.
|
7. |
Akademik ve iş temelli öğrenme deneyimlerinden yararlanarak eleştirel düşünce sistemini geliştirebilir ve kişisel gelişimini sürdürebilir. Bu deneyimler sonucu sağladığı faydaları gelecekteki mesleki gelişimi için ve sağlık sistemlerinin ilerlemesine destek olacak şekilde eylem planlarına entegre eder.
|
8. |
Organizasyon bilgisinin, yetenek yönetiminin ve eleştirel düşüncenin bir arada kullanılması yoluyla sağlık sistemleri ve ilgili bilgi teknolojisini yönetmede stratejik, taktiksel ve operasyonel konulara yenilikçi çözümler geliştirebilir.
|
9. |
Çeşitli dinleyici gruplarının ihtiyaçlarını karşılamak için sözlü ve yazılı iletişim becerilerini etkili bir şekilde kullanabilir. Çeşitli kitlelere bilgilendirici, açıklayıcı, ikna edici sunumlar geliştirmek için uygun teknoloji ve yazılım becerilerini kullanabilir. |
10. |
Takım çalışmasında gelişmiş duygusal zekanın öğeleri (örneğin öz farkındalık, öz yönetim, sosyal farkındalık, sosyal yönetim) ile desteklenen etkili liderlik becerileri sergileyebilir.
|
11. |
Finansal performansı, stratejik hedeflerle ve projelerle ilişkilendirerek sağlık kuruluşlarını değerlendirebilir ve bu analizden faydalanarak bir iş planı geliştirebilir.
|
12. |
Ekonominin, politikanın ve sağlık sistemlerinin birbirleriyle karşılıklı ilişkisinin farkındalığı ile bir organizasyonun geçmişteki, şimdiki ve gelecekteki olası eğilimlerine açıklık getirebilir.
|
13. |
Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık hizmeti sunumunu etkileyen unsurları analiz eder. Ulusal ve uluslararası sağlık hizmetlerinin içeriğini ve kalitesini eleştirel olarak değerlendirir.
|
14. |
Bir sağlık kuruluşunun karşılaşabileceği bir fırsatın veya problemin analizini, karar verme sürecini desteklemek için ve farklı alternatifler üretmek için temel niteliksel ve niceliksel kavram ve araçları uygular.
|
15. |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
|