GERONTOLOJİ BÖLÜMÜ DERSLER-AKTS KREDİLERİ
|
|
1. SINIF I. YARIYIL (GÜZ DÖNEMİ)
|
SIRA NO
|
DERS KODU
|
DERSİN ADI
|
Z/S
|
T
|
U
|
L
|
TS
|
K
|
AKTS
|
1
|
AIT 101
|
Atatürk İlke ve İnkılapları Tarihi I
|
Z
|
2
|
0
|
0
|
2
|
2
|
2
|
|
Ders kapsamında modern Türkiye´nin doğuşu ve gelişim süreci içindeki olaylar, fikirler ve ilkeler ele alınmaktadır. Dersin içeriği, Atatürk önderliğinde Türk milletinin geçirdiği inkılap tarihini kapsamaktadır. Osmanlı Devleti'nin yıkılış sebepleri irdelenerek, fiilen yok olmuş bir devletten Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin nasıl kurulduğu belgeler ışığında değerlendirilmektedir. Dersin amacı, öğrencilere Türkiye Cumhuriyeti’nin hangi koşullarda kurulduğunu anlatmak, Atatürkçü düşünceyi ve onun dayandığı felsefeyi, ilkeleri ve bunun yanında çağdaş değerleri benimsetmektir.
|
2
|
TDL 101
|
Türk Dili I
|
Z
|
2
|
0
|
0
|
2
|
2
|
2
|
|
Dersin amacı öğrencilerin Türkçenin özelliklerini ve işleyiş kurallarını bilerek yazılı ve sözlü anlatımda doğru ve etkili kullanma becerilerini geliştirmektir. Bu ders kapsamında öğrencilere akademik metin kavramı tanıtılmakta, alan ile ilgili akademik okumalar yapılırken eleştirel düşünme araçları da sunulmaktadır. Okunan akademik metinler dönem boyunca hem yapısal hem de içerik odaklı incelenmektedir.
|
3
|
YDL 101
|
Yabancı Dil/İngilizce I
|
Z
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
5
|
|
Bu derste amaç öğrencilere başlangıç düzeyinde İngilizce okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerileri kazandırmaktır. Bu bağlamda, derste işlenen konular doğrultusunda, öğrencilere kendilerini İngilizce dilinde başlangıç düzeyinde sözel ve yazılı olarak ifade edebilmeleri için gerekli becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. Ders kapsamında, okuma, anlama, eleştirel yorum ve tartışma; temel sözel becerileri (bireysel, ikili ve grup içi); üst yazı yazma teknikleri, bir sorunu ve o soruna dair çözümleri ele alan kompozisyon yazımı, konuşma hazırlama teknikleri kendini tanıtmak, yaşadığı şehri tanıtabilmek, meslek grupları, ulaşım araçları ve bazı temel terimler gibi temel konulara ağırlık verilerek öğrencilerin İngilizceye genel bir giriş yapmaları hedeflenmektedir.
|
4
|
DOY101
|
Dijital Okuryazarlık
|
Z
|
2
|
0
|
0
|
2
|
2
|
2
|
|
Dijital okuryazarlık bireylerin bilişim teknolojilerini ihtiyaçları doğrultusunda kullanabilme becerisidir. Bu beceri anlamlı edinimlerin gerçekleşmesine doğrudan katkı sağlamaktadır. Bu ders öğrencilere akıllı cihazlar ve sosyal ağların temel prensipleri, topluluklar ve sosyal medya ile etkileşim, bilgiye ulaşma onu analiz etme, eleştirel düşünme gibi beceriler kazandırmayı amaçlar. Ders kapsamında, dijital okuryazarlık kavramı ve dijital teknolojileri kullanırken insanların bilgiyi bulma, kullanma, özetleme, değerlendirme, yaratma ve iletişim kurma yolları gibi konular ele alınacaktır.
|
5
|
GER 101
|
Yaşlılık Sosyolojisi I
|
Z
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
3
|
|
Bu ders yaşlılık alanının kendine özgü dinamiklerini ve sorunlarını yaşlılığa ilişkin teorileri inceleyerek tartışır. Yaşlı nüfusun ekonomik, sosyal ve kültürel yaşam örüntülerini kültürler arası bir perspektifle anlamaya çalışır. Bunun yanı sıra, yaşlı kesimlerin yaşam aranjmanlarını ve onlar için üretilen ya da üretilmesi gereken sosyal politikaları incelemeye çalışır. Yaşlılık sosyolojisinin genel terminolojisini ve kavramları, Yaşlılık sosyolojisi çerçevesinde sunulan sosyal, psikolojik, biyolojik ve ekonomik problemleri sorgulamayı, Yaşlanma deneyimlerinin çeşitli yönlerini ulusal ve küresel boyutlarını, Yaşlanmakta olan bireylerin sosyal pozisyonlarını şekillendiren nesnel ve öznel faktörleriöğretir.
|
6
|
GER103
|
Psikolojiye Giriş
|
Z
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
3
|
|
Psikolojinin tanımı, tarihçesi, alt dalları, psikolojide araştırma yöntemlerini öğretmeyi amaçlar. Gerontologlar için psikoloji; normal, başarılı, patolojik yaşlanma; gerontopsikolojik teorileri; yaşlılıkta psikolojik hastalıkları; ölmek ve ölüm konularını öğretir.
|
7
|
GER 105
|
Gerontolojiye Giriş I
|
Z
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
4
|
|
Gerontolojinin hedeflerini, çalışma alanlarının ve tarihçesinin öğrenme, yaşlılığın yaşlanmanın ortaya çıkardığı soruları farklı yönlerden ele alarak cevaplandırmayı amaçlar. Gerontolojinin tarihçesi, temel kavramlar, Gerontolojik araştırmalar, teoriler ve metotlar, Gerontolojinin alt kolları, yaşlanmanın bireysel ve toplumsal yönleri, bireysel yeterlilikler ve intervensiyon, ileri yaşlılık ulusal ve uluslar arası uygulama ve müdahale yöntemlerini öğretir.
|
8
|
GER 107
|
Tıbbı Biyoloji
|
Z
|
3
|
0
|
0
|
3
|
3
|
3
|
|
Canlılarda moleküler ve hücresel yapıya ait temel bilgilerin verilmesi amaçlanır. Hücre ve hücre bileşenleri, hücre zarı ve hücre zarından madde taşınması, DNA-RNA ve gen yapısı, kromozom yapısı, hücre bölünmesi konuları öğretir
|
Toplam
|
|
21
|
0
|
0
|
21
|
21
|
24
|
|
|
1. SINIF I. YARIYIL (GÜZ DÖNEMİ) SEÇMELİ DERSLERİ
|
SIRA NO
|
DERS KODU
|
DERSİN ADI
|
Z/S
|
T
|
U
|
L
|
TS
|
K
|
AKTS
|
1
|
GER109
|
Tıbbı Terminoloji
|
S
|
2
|
0
|
0
|
2
|
2
|
3
|
|
Tıbbı terimleri, kök önek ve sonek yapılarından yola çıkarak inceleyebilmeyi, hastalıkların tanısı, semptomlarına ilişkin terimleri doğru kavrayabilmeyi hedefler. Terminolojiye giriş ve kök kavramı, tıbbı terminolojide ön ekler, tıbbı terminolojide son ekler, tıbbı terminoloji solunum sistemi, tıbbı terminoloji sinir sistemi, tıbbı terminoloji sindirim sistemi, tıbbı terminoloji endokrin sistem, tıbbı terminoloji üriner sistem öğretilir.
|
2
|
GER111
|
İletişim Becerileri
|
S
|
2
|
0
|
0
|
2
|
2
|
3
|
|
Gerontolog adayı öğrencilerin; etkili iletişim becerilerini öğrenmesini kurmayı hedefler. İletişim nedir, kişilerarası etkili iletişimin unsurları, iletişimde kültür, etkili dinleme, temel kişilerarası iletişim konuları, iletişim sürecinin öğeleri, iletişimi etkileyen faktörler, iletişimi kolaylaştıran ve zorlaştıran iletişim teknikleri kapsamaktadır.
|
3
|
ENF 101
|
Temel Bilgi Teknolojileri
|
S
|
2
|
0
|
2
|
4
|
3
|
3
|
|
Bu dersin amacı; öğrencilere, temel bilgi teknolojilerinin önemini kavratarak, problem çözme ve analiz etme becerilerini kazandırmak, araştırma ve öğrenme ihtiyaçlarına yönelik olarak alt yapı oluşturmak, eğitim ve meslek hayatlarında teknoloji ve bilimin önemini kavratarak öğrenme becerilerini geliştirmektir. Bilgisayar donanımı, yazılım ve işletim sistemi, internet ile ilgili temel kavramları, bilişim etiğini, web tabanlı öğrenme, kelime işlemci, sunum hazırlama, işlem tablosu, bilgi ve iletişim teknolojisinde yeni gelişmeleri öğretir.
|
4
|
GER113
|
Oryantasyon
|
S
|
2
|
0
|
0
|
2
|
2
|
3
|
|
Üniversiteyi, fakülteleri, bölümleri, üniversite şehrini tanıtmayı hedefler. Üniversitenin tanıtımı, sağlık bilimleri fakültesi tanıtımı, bölüm anabilim dalları tanıtımı, kütüphane tanıtımı, üniversitede yer alan faaliyetlerin tanıtımı yapılır.
|
Not 1. Z: Zorunlu ders, S: Seçmeli ders, T: Haftalık ders saati, U: Haftalık uygulama saati, L: Haftalık laboratuvar saati, TS: Dersin toplam saati, K: Dersin kredisi, AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemi.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|