ZORUNLU DERSLER |
I. Yarıyıl |
Sıra
No |
Dersin
Kodu |
DERSİN ADI |
Z/S
|
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS
|
1. |
EMB113 |
ENERJİ MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
Mühendis nedir? Mühendislik dalları. Enerji Sistemleri MühendisliÄŸinin tanıtımı. Mühendislik etiÄŸi. İstatistik. Metrik birimler ve birim dönüÅŸümleri. Newton kanunları. Malzeme bilimi. İmalat yöntemleri. TermodinamiÄŸe giriÅŸ. Isı transferi. Teknik gezi. Enerji kaynakları, enerji teknolojisinin tarihi geliÅŸimi, buhar enerjisi ve makinaları, içten yanmalı motorlar, güç santralleri, enerji istatistikleri, yenilenebilir enerji, nükleer enerji, enerji üretiminde yeni arayışlar, konvansiyonel enerji kaynaklan, bilim ve teknolojide geliÅŸmeler. |
2. |
EMB109 |
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİM I |
Z |
2 |
2 |
2 |
4 |
3 |
5 |
Bilgisayar destekli çizime giriÅŸ. Temel teknik resim adımları ve izdüÅŸüm teknikleri. Kesit görünüÅŸ alma kuralları. Üç boyutlu modellemede temel kavramlar. Üç boyutlu parça tasarımı ve katı modelleme. Üç boyutlu modelden iki boyutlu teknik resim oluÅŸturulması ve detaylandırma. Montaj modellemesi ve parçaların montajı. Yüzey modelleme. Bilgisayar destekli tasarım (CAD) ve uygulamaları.
|
3. |
EMB105 |
MATEMATİK I |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
Uzayda DoÄŸru ve Düzlem. Kümeler, Sayı kümeleri. Fonksiyonlar, BileÅŸke Fonksiyon, Ters Fonksiyon, Limit, Fonksiyonlarda Limit, Limitlerde Belirsizlik Durumları, Fonksiyonlarda Süreklilik, Matrisler, Determinantlar, Cramer kuralı, Lineer Denklem Sistemleri, Vektörler, Vektör Uzayı, ÖzdeÄŸer ve Özvektörler, Lineer DönüÅŸümler. Türev, Türev uygulamaları, Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar, Trigonometrik ve Hiperbolik fonksiyonlar. Karmaşık sayılar. L’ Hospital Kuralı. |
4. |
EMB107 |
FİZİK I |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
Vektörler, Bir boyutta hareket, İki boyutta hareket, Dairesel hareket ve newton kanununun diÄŸer uygulamaları, İş ve enerji, Potansiyel enerji ve enerjinin korunumu, Lineer momentum ve çarpışmalar, Katı cisimlerin bir eksen etrafında dönmesi, Yuvarlanma hareketi, açısal momentum ve tork, statik denge ve Esneklik, Salınım hareketi. |
5. |
ENF I |
TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ |
Z |
2 |
2 |
2 |
4 |
3 |
4 |
Bilgisayar sistemleri ile ilgili temel bilgiler, bilgisayar donanım ve yazılımına giriş, DOS ve WINDOWS işletim sistemleri, kelime işleme, veri tabanı kullanımı, sunuş hazırlama, tablolama ve grafik uygulamaları, internet ve kullanımları ile HTML ve JAVA programlama. |
6. |
AİT101 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
19. yüzyıl sonlarında Osmanlı İmparatorluÄŸu’nda yenileÅŸme hareketleri ve 20. yüzyıl baÅŸlarında Osmanlı İmparatorluÄŸu’nun genel durumu. Trablusgarp ve Balkan SavaÅŸları. I. Dünya Savaşı. I. Dünya Savaşı’na genel bakış, savaÅŸta Osmanlı Devleti. Mondros AteÅŸkes AntlaÅŸması, KurtuluÅŸ Savaşı hazırlık dönemi. Erzurum Kongresi. Sivas Kongresi. Ankara’da Büyük Millet Meclisi’nin açılması. Büyük Millet Meclisi Hükümeti’nin kurulması, iç isyanlar. |
7. |
YD103 |
YABANCI DİL I (İNG) |
Z |
2 |
1 |
0 |
3 |
2.5 |
5 |
Sayılabilen ve sayılamayan isimler zaman zarfları, belgisiz zamirler, emir cümleleri, zaman gösteren edatlar, ünlem ifadeleri, sıklık zarfları, çekimsiz yardımcı fiillerden ile renkler, günler, aylar ve bunlarla ilgili metin çalışmaları. Åžimdiki zaman ve olmak fiili ile di'li geçmiÅŸ zaman. (Have got) yapısının örneklerle kullanımı. |
8. |
TD101 |
TÜRK DİLİ I |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Dil nedir? Dilin sosyal bir kurum olarak millet hayatındaki yeri ve önemi. Dil kültür münasebeti. Türk Dili'nin dünya dilleri arasındaki durumu ve yayılma alanları. Türkçe'de sesler ve sınıflandırılması. Türkçe'nin ses özellikleri ve ses bilgisi ile ilgili kurallar. Hece bilgisi, imla kuralları ve uygulaması, noktalama iÅŸaretleri ve uygulaması. |
Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi. |
|
II. Yarıyıl |
Sıra
No |
Dersin
Kodu |
DERSİN ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS
|
1. |
EMB102 |
MATEMATİK II |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
Diziler, seriler, kuvvet serileri. Binom, Taylor Serileri. Fonksiyonların Taylor ve Maclaurin serisine açılımları, EÄŸrilerin Parametrik incelenmesi. EÄŸrilerin kutupsal incelenmesi. Belirsiz İntegral. İntegral alma kuralları. Belirli integral ve Uygulamaları, İkinci Dereceden Sabit ve DeÄŸiÅŸken Katsayılı Lineer Denklemlerin Çözümü. Çok DeÄŸiÅŸkenli Fonksiyonlar, Kismi Türev, Maximum ve Minimum Bulma (Langrange Çarpanları Metodu). Çok Katlı İntegraller, İntegralle Alan ve Hacim Hesabı, EÄŸrisel İntegral. |
2. |
EMB120 |
GENEL KİMYA |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
Kimyasal bağıntılar, kimyasal tepkimeler, gazlar, termokimya, atomun elektron yapısı ve periyodik atom özellikleri, kimyasal baÄŸlar, sıvılar katılar ve moleküller arası kuvvetler, çözeltiler, kimyasal denge, asitler, bazlar ve sulu çözelti dengeleri, termodinamik, elektro- kimya, radyo aktiflik, organik kimya. |
3. |
EMB116 |
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİM II |
Z |
1 |
2 |
2 |
3 |
2 |
5 |
Üç boyutlu modellemede temel kavramlar. üç boyutlu parça tasarımı ve katı modelleme. Üç boyutlu modelden iki boyutlu teknik resim oluÅŸturulması ve detaylandırma. Montaj modellemesi ve parçaların montajı. Yüzey modelleme. Bilgisayar destekli tasarım (CAD) ve uygulamaları. |
4. |
EMB108 |
FİZİK II |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
4 |
Yük madde ve elektrik alanı. Gauss yasası, elektriksel potansiyel. Sığa ve kondansatör, akım ve direnç. Elektromotor kuvvet, devreler ve magnetik alan. Amper yasası ve Faraday İndüksiyon yasası. İndüktans ve maddenin magnetik özellikleri. Elektromagnetik dalgalar |
5. |
EMB114 |
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA |
Z |
1 |
2 |
2 |
3 |
2 |
4 |
C fonksiyonları, DeÄŸiÅŸkenler, Sabitler, Operatörler, Program denetim deyimleri, Kütüphane fonksiyonları, Diziler, İşaretçiler, Bit operatörleri, Dosyalar. |
6. |
AİT102 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Paris Barış Konferansı. İzmir’in iÅŸgali. Memleketin iç durumu ve azınlıklar. Çerkez Ethem Olayı. I. ve II. İnönü Muharebeleri. Sakarya Meydan Savaşı ve sonuçları. Kars ve Ankara AntlaÅŸmaları. Büyük Taarruz. Mudanya AteÅŸkes AntlaÅŸması, esasları ve önemi. Lozan Konferansı ve önemi. Türk İnkılabı; Siyasi, hukuksal, sosyal, kültürel, eÄŸitim-öÄŸretim alanlarında inkılaplar. Çok partili sisteme geçiÅŸ. Ekonomik alanda geliÅŸmeler. Türk Dış Politikası. Ermeni sorunu. II. Dünya Savaşı ve Türkiye. Atatürk İlkeleri. |
7. |
YD104 |
YABANCI DİL II (İNG) |
Z |
2 |
1 |
0 |
3 |
2.5 |
5 |
Özne zamirler, mülkiyet sıfatları, isimler ve çoÄŸul yapıları, iÅŸaret sıfatları ve bazı zarflar,. GeniÅŸ zaman, olma ilgili ile bu zamanın olumlu, olumsuz ve soru yapıları. BaÄŸlaçlar, iÅŸaret zamirleri, belgili ve belgisiz harfi tarif, isim fiiller ve nesne zamirler. Çekimsiz yardımcı fiillerden "can" ve örneklerle kullanımı. |
8. |
TD102 |
TÜRK DİLİ II |
Z |
2 |
0 |
0 |
2 |
2 |
2 |
Türkçe'nin yapım ekleri ve uygulaması. Kompozisyonla ilgili kurallar, kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması. Türkçe ‘de isim ve fiil çekimleri. Kompozisyonda anlatım ÅŸekilleri ve uygulanması. Zarfların ve edatların Türkçe ‘de kullanış ÅŸekilleri. |
Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi. |
|
III. Yarıyıl |
Sıra
No |
Dersin
Kodu |
DERSİN ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS
|
1. |
EMB201 |
MÜHENDİSLİK MEKANİĞİ I |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Temel Kavramlar. Newton Kanunları, birimler, çekim kanunu, vektör iÅŸlemleri. Maddesel Noktaların StatiÄŸi; Düzlem Kuvvetler Sistemi, Uzay Kuvvetler Sistemi. Rijit Cisimler ve EÅŸdeÄŸer Kuvvet Sistemleri. Rijit Cisimlerin Dengesi. Yayılı Kuvvetlerin Ağırlık Merkezleri. Taşıyıcı Sistemlerin İncelenmesi. ; Kafes Sistemleri, Çerçeveler ve Makineler. Sürtünme. Yayılı Kuvvetlerin Atalet Momentleri; Alanların ve Kütlelerin Atalet Momentleri. Virtüel İş Metodu. |
2. |
EMB203 |
MALZEME BİLGİSİ |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Malzeme bilimine giriÅŸ. Atom yapısı. Kristal yapılar. Katılarda hatalar. Yayınım (Difüzyon). Mekanik testler: Çekme testi, Sertlik testi, Darbe testi, Yorulma testi, Sürünme testi. Malzemelerin fiziksel özellikleri: Elektriksel, Isıl ve Manyetik Özellikler, Korozyon.
Fazlar ve faz çizgeleri: İkili eÅŸ biçimli faz çizgeleri, ikili ötektik faz çizgeleri, demir-karbon faz çizgesi. Faz dönüÅŸümleri, Metal alaşımların ısıl iÅŸlemleri, Metal ve alaşımların yapı ve özellikleri, Seramik malzemelerin yapı ve özellikleri, Polimer malzemelerin yapı ve özellikleri, Kompozit malzemelerin yapı ve özellikleri. Malzemelerin fiziksel özelliklerini kimyasal bileÅŸimleri ile atomsal baÄŸ yapıları, kristal düzlem ve doÄŸrultuları, Bravais ve Miller indisleri, yapısal kusurlar ile bunların kristal yapılı malzemelerin özelliklerine etkileri, malzemelerin mekanik özelliklerinin anlaşılması ve bunların ölçülmesi, yayınmanın kristal yapılı malzemelerin kimyasal bileÅŸimine ve mekanik özelliklerine etkisini tanımlama ve bir boyutlu problemler, iki bileÅŸenli faz diyagramları, alaşım sistemlerinde katılaÅŸma ve yayınma prensipleri, metal, seramik, polimer ve kompozit malzemelerde yapı-özellik iliÅŸkisi, korozyon türleri, korunma yöntemleri |
3. |
EMB205 |
TERMODİNAMİK |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Termodinamik bilimine giriÅŸ: Amaç, sınıflandırma ve uygulama alanlarının detaylı tanıtımı. Temel kavramalar: termodinamik sistemler (açık, kapalı, adyabat, diyabat) ve özellikleri, enerji ve sınıflandırılması (depo halinde, geçiÅŸ halinde, makroskobik, mikroskobik enerjileri), ısı enerjisi ve mekanik enerji, sıcaklık ve basınç (tanım, özellikler ve ölçüm ilkeleri). Boyut ve birimler: Temel büyüklüklerin boyutu ve birimleri, birim sistemleri, SI birim sistemi (temel, tamamlayıcı ve türetilmiÅŸ SI birimleri), birim çözümlemesi. Saf maddelerin termodinamik özellikleri: Özellik tanımı ve sınıflandırılması, özgül büyüklükler (yoÄŸunluk, özgül ağırlık, iç enerji, entalpi, entropi), saf maddelerin faz deÄŸiÅŸim safhaları (katı, sıvı, buhar) ve diyagramları, gazların davranışları ve durum denklemleri (ideal gazlar, gerçek gazlar). Kütle ve enerji korunumu ilkeleri: Genel kütle ve enerji korunum denklemleri, kapalı sistem çözümü, açık sistemlerin (düzgün, kararlı ve kararsız akışlar) çözümü. TermodinamiÄŸin I. Kanunu ve uygulamaları: Genel denklem ve türetimi, kapalı ve açık sistem denklemlerinin özelleÅŸtirilmesi, durum deÄŸiÅŸimleri (sabit hacim, sabit basınç, sabit sıcaklık, adyabatik ve politropik), ideal gazlarda durum deÄŸiÅŸimi bağıntılarının türetimi ve mühendislik problemlerinde uygulanması. |
4. |
EMB207 |
TEMEL ELEKTRİK |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Elektrik mühendisliÄŸi hakkında temel bilgiler. Devre çözümü. Alternatif akım devreleri ve güç. Frekans cevabı ve geçici olaylar. RL, RC, RLC devreleri. Yarı iletken devre teknolojisinin incelenmesi. Diyot, transistör devre elemanlarının incelenmesi. İşlemsel yükselteçler. Sayısal elektronik. Evirici ve evirmeyen sayısal elektronik devreleri. Elektrik makinelerinin temelleri. Motorlar ve jeneratörler. Elektrik mühendisliÄŸi hakkında temel bilgiler. Devre analizi. Alternatif akım devreleri ve güç. Frekans cevabı ve geçici olaylar. Elektronik devreler. Yarı iletkenler ve diyotlar. transistorlar ve kuvvetlendiriciler. İşlemsel kuvvetlendirme. Dijital elektronik. Elektrik makineleri. Elektro-mekaniÄŸin temelleri. |
Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi. |
|
IV. Yarıyıl |
Sıra
No |
Dersin
Kodu |
DERSİN ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS
|
1. |
EMB204 |
ÖLÇME TEKNİĞİ |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Mühendislikte ölçme ve temel kavramlar. Temel analog ve dijital elektronik. Fourier teknikleri. Boyut, basınç, akış, sıcaklık, ısı, kuvvet, ÅŸekil deÄŸiÅŸtirme, titreÅŸim ve ses ölçümleri için yöntemler ve algılayıcılar ilgili temel kavramlar. Ölçmede ve ölçüm aletlerinde hatalar. Deney verilerinin, belirsizlik ve istatistiksel çözümü. Grafiksel ve matematiksel veri çözümü. Ölçme ile ilgili temel kavramlar. Deney verilerinin belirsizlik ve istatistik analizi Temel analog elektronik. Fourier teknikleri. Dijital elektronik Boyut, basınç, akış, sıcaklık, ısı, kuvvet, ÅŸekil deÄŸiÅŸtirme, titreÅŸim ve ses ölçümleri için yöntemler ve sensörler ilgili temel kavramlar. Deney verilerinin belirsizlik ve istatistik analizi. Rapor yazımı ve sunuÅŸu. |
2. |
EMB206 |
TERMODİNAMİK II |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
TermodinamiÄŸin II. Kanunu: Tersinir ve tersinmez iÅŸlemler, Carnot ilkesi, Carnot ısı ve soÄŸutma makineleri, entropi ve ekserji: Clausius eÅŸitliÄŸi ve entropi, entropinin artış ilkesi, entropi hesap yöntemleri, ideal gazlarda entropi deÄŸiÅŸimlerinin belirlenmesi, ekserji kavramı, bir sistemin ekserji deÄŸiÅŸimi, açık ve kapalı sistemler için ekserji çözümü. Gaz çevrimleri: Çevrim ilkeleri, çevrim ısıl verimi, Otto çevrimi, dizel çevrimi, diÄŸer gaz çevrimleri (Stirling, Ericsson ve Brayton). Buhar çevrimleri ve termik güç santralleri: Carnot buhar çevrimi, Rankine çevrimi, Molier h-s diyagramı, termik güç santrali elemanları, güç santrallerinin termodinamik çözümü, kojenerasyon. Gaz karışımları ve yanma çözümü. |
3. |
EMB208 |
TEMEL ELEKTRONİK |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Elektrik mühendisliÄŸi hakkında temel bilgiler. Devre çözümü. Alternatif akım devreleri ve güç. Frekans cevabı ve geçici olaylar. RL, RC, RLC devreleri. Yarı iletken devre teknolojisinin incelenmesi. Diyot, transistör devre elemanlarının incelenmesi. İşlemsel yükselteçler. Sayısal elektronik. Evirici ve evirmeyen sayısal elektronik devreleri. Elektrik makinelerinin temelleri. Motorlar ve jeneratörler. Temel elektriksel kavramlar; akım, gerilim, güç, enerji, iÅŸ, elektrik alanı, Temel elektrik kanunları; Ohm kanunu, Kirchhoff kanunları, Elektrik/elektronik devre elemanları; Anolog ve dijital ampermetre, voltmetre, ohmmetre yapıları, çalışma prensipleri ve kullanımı; akım, gerilim, direnç, dB, endüktans, kapasite, güç, beta akım kazancı ölçümü ve yarı iletken elemanların kontrolü. Osilaskop yapıları, çalışma prensipleri ve kullanımı; frekans, periyot, faz farkı ölçümü, Sinyal üreteçleri; kullanımı, sinüs, kare, üçgen, testere diÅŸi sinyaller, frekans ayarı, genlik ayarı, Elektrik/elektronik devre elemanları testleri; Elektronik devre ÅŸeması okuma, seri, paralel, seri-paralel ve karışık, direnç, bobin ve kondansatör devreleri, DoÄŸrultma devreleri, pasif filtre ve regülatör devre uygulamaları, Baskı devre çizimi, alt ve üst görünüÅŸ çıkarma, baskı devrenin plakete aktarılması yöntemleri, plaketin delinmesi, Havya ve lehim özellikleri, lehim pompası, lehimleme teknikleri. |
4. |
EMB212 |
ENERJİ KAYNAKLARI |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Rüzgar enerjisi, rüzgar enerji potansiyeli, Türkiye’de rüzgar enerji haritası, güneÅŸ enerjisi, güneÅŸ enerji potansiyeli, pasif güneÅŸ enerjisi, aktif güneÅŸ enerjisi, jeotermal enerji, jeotermal enerjinin Türkiye’deki potansiyeli, biyoenerji, biyokütle potansiyeli, mini hidroenerji ve potansiyeli, atıklardan enerji üretimi: katı yakıtlardan enerji üretimi, enerji tasarrufu ve imkanları, biyodizel potansiyeli ve üretimi. Temel enerji terimleri, yakıt hücreleri, elektrolizerler, biyokütleden hidrojen üretim prosesleri için tanıtıcı bir bölümle beraber mekanik ısı motorları, hidrojen enerjisi, güneÅŸ, rüzgar ve su enerjisi baÅŸlıklarını da içermektedir. Isıl güç santrallerinin ve enerji dönüÅŸüm sistemlerinin tanıtılması. ÇeÅŸitli tür ısıl güç santral tasarımı ile ilgili bilgilendirme. Isı üretim süreçlerinin kavranması. Isıl güç santrallerinin ana yapı elemanlarının öÄŸretilmesi. |
Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi. |
|
V. Yarıyıl |
Sıra
No |
Dersin
Kodu |
DERSİN ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS
|
1. |
EMB201 |
ISI TRANSFERİ |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Sabit ve zamana baÄŸlı rejimlerde düz levha, silindirik ve küresel cisimlerde bir ve iki boyutta ısı iletimi. İçinde ısı kaynağı bulunan haller; çok katlı cisimlerde ısı geçiÅŸi. Sayısal yöntemlerin ısı iletimi sorularında kullanılması, kanatçıklar. Isı ışınımı, siyah ve gri yüzeyler arasında ısı ışınımı, ÅŸekil faktörleri, ışınım kalkanı, gaz ışınımı. Hidrodinamik ve ısıl sınır tabakalar. DoÄŸal ve zorlanmış ısı taşınımı. Boyutsuz sayılar; Reynolds benzerliÄŸi. Boru ve boru demetlerinde akış. BuharlaÅŸma ve yoÄŸuÅŸma. Isı deÄŸiÅŸtiricileri; tesirlilik yöntemi. Kütle geçiÅŸi ve kanunları. Isı ve kütle geçiÅŸi arasındaki benzerlikler. Taşınım ve yayınım yollarıyla kütle geçiÅŸi. Borularda ve cisimler etrafındaki akışta zorlanmış konveksiyonda ısı transferi. Cisimler etrafında ve boÅŸ hacimlerde serbest konveksiyonla ısı transferi. Film ve damlacık yoÄŸuÅŸması. Durgun ortamda ve zorlanmış konveksiyonda kaynama. Gaz ve katı madde radyasyonu. Konveksiyon ve radyasyonla ısı transferi. Isı esanjörleri. Kütle transferi. |
2. |
EMB303 |
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ I |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Akışlar mekaniÄŸinin tanımı, akışkanların bazı fiziksel özellileri: YoÄŸunluk, basınç, sıcaklık, viskozite yüzey gerilimi. Akışkan hareketinde temel ilkeler: Kontrol yüzeyi/hacmi, hareketin izafiliÄŸi, akışkan hareketinin aÅŸamaları, akımın boyutsuz parametreleri Reynolds, March, Froude. sayıları, model–gerçek benzeÅŸimi, boyut çözümü ve uygulaması. Genel tarifler, akışkanlar mekaniÄŸi ve hidrolik, birimleri, vizkozite, düzlem yüzeylere etkiyen hidrostatik kuvvet, sıvı akışı, daimi ve üniform akış, akım çizelgeleri, süreklilik program yazımı, çalıştırılmasının tanıtımı, giriÅŸ-çıkış deyimleri, kontrol deyimleri, hazır fonksiyonlar, dosyalama iÅŸlemleri ve komutları, program örnekleri. Momentum denklemi, boyut analizi ve benzerlik, boru ve kanallarda viskoz akışlar, sınır-tabaka teorisi, potansiyel akış teorisi, sıkıştırılabilir akış, akış ölçüm teknikleri. |
3. |
EMB307 |
GÜNEÅž ENERJİ SİSTEMLERİ |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Temel tanımlar. GüneÅŸ enerjisi uygulamaları. Solar enerjinin direk enerji üretiminde kullanılışı. DönüÅŸümle depolanması. Temel bilgiler ve denklemler. GüneÅŸ geometrisi ve güneÅŸ radyasyonu. DeÄŸiÅŸik tip güneÅŸ kolektörleri ve kullanım alanları. Kolektör elemanları. Isı transferi. Kolektör ısıl hesapları. GüneÅŸle su ısıtma sistemleri. DoÄŸal dolaşımlı ve pompalı açık ve kapalı sistemler. Örnek proje. GüneÅŸ enerjisi ile soÄŸutma sistemleri. Mekanik ve mekanik olmayan sistemler. GüneÅŸ enerjisinden faydalanılan diÄŸer sistemler. |
4. |
EMB311 |
ENERJİ MALİYET ANALİZİ |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Mühendislik ekonomisine giriÅŸ ve temel kavramlar. Pazar koÅŸulları ve talep tahminleri. Maliyet kavramları. Faiz olgusu ve nakit akış dizileri. Bilanço analizi. Amortisman ve amortisman yöntemleri. Mühendislikte ekonomik modeller. Yatırım kararları ve yatırım seçeneklerinin deÄŸerlendirilmesi. Yapılabilirlik testi. GZFT analizi. Belirsizlik durumunda yatırım kararları. Fayda-Maliyet Analizi. Mühendislik ekonomisi uygulamaları. Enerji yönetimi konusunda bilgi sahibi olmak, Ekonomik Analiz yöntemlerini incelemek, Enerji verimliliÄŸi konusunda önek uygulamalar ile yatırım maliyetlerinin, iÅŸletme maliyetlerinin ve geri dönüÅŸüm sürelerinin belirlenmesi |
Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi. |
|
VI. Yarıyıl |
Sıra
No |
Dersin
Kodu |
DERSİN ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS
|
1. |
EMBB302 |
MAKİNE ELEMANLARI |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
GiriÅŸ, yükleme ve gerilme analizi, statik yüklemeden oluÅŸan hatalar, deÄŸiÅŸken yüklemeden kaynaklanan yorulma hataları, cıvatalar, baÄŸlantılar ve sökülebilen baÄŸlantıların tasarımı, kaynak, lehim, yapıştırma ve kalıcı baÄŸlantıların tasarımı, mekanik yaylar, yuvarlanmalı yataklar, yaÄŸlama ve mil yatakları, diÅŸliler – genel mahmuz ve helisel diÅŸliler, kavramalar, frenler, kaplinler ve volanlar, esnek mekanik elemanlar, miller ve akslar. |
2. |
SHB304 |
SOSYAL HİZMETLERDE ETİK |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Bu derste öÄŸrencilerin sosyal hizmetin etik ilke, deÄŸer ve sorumluluklarının ne olduÄŸunu anlamaları ve analiz edebilmeleri amaçlanmaktadır. Sosyal hizmetin etik ilke, deÄŸer, mesleki uygulamalarda ortaya çıkabilecek etik ikilemler anlama, yorumlayabilme ve uygulayabilme becerilerini öÄŸrencilere aktarabilme bu dersin kapsamını oluÅŸturur. Bu dersi baÅŸarıyla tamamlayan öÄŸrenciler sosyal hizmet etiÄŸinin felsefi temellerini ve tarihsel geliÅŸimini öÄŸrenir, sosyal hizmetin deÄŸer temelinin ve bu temelden üretilen ilkelerin önemini keÅŸfeder, etik karar verme dilemma sürecini yönetebilme becerisine eriÅŸirler. |
3. |
SHB306 |
AİLE DANIŞMANLIĞI |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Dersin temel amacı aileyi bir sistem olarak ele almayı ve temel aile danışmanlığı kuramlarını öÄŸretmek ve temel düzeyde aile danışmanlığı becerilerini kazandırmaktır. Bu derste öÄŸrenciler aile ile ilgili temel kavramları ve sistemik yaklaşımı öÄŸrenir. ÖÄŸrenciler yapısal aile terapisi, stratejik aile terapisi, yaÅŸantısal aile terapisi gibi temel aile danışmanlığı/terapisi kuram ve yaklaşımlarını öÄŸrenir ders içinde yapılan aktivitelerle kuramları kendi deneyimleri üzerine uygulama imkânı bulurlar. Ders kapsamında aile yaÅŸam döngüsü, çift danışmanlığı, boÅŸanma danışmanlığı, boÅŸanma arabuluculuÄŸu, aile içi istismar gibi konulara da deÄŸinilir. Bu dersi baÅŸarıyla tamamlayan öÄŸrenciler temel aile danışmanlığı kuram ve uygulaması bilgisine sahip olur ve aile yaÅŸam döngüsündeki önemli dönem ve olayları öÄŸrenirler. |
4. |
SHB308 |
TIBBİ VE PSİKİYATRİK SOSYAL HİZMET |
Z |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Bu ders öÄŸrencilerin saÄŸlık hizmetleri alanı, bu alanda sosyal hizmet uzmanının rolü ve saÄŸlık hizmetlerine ihtiyacı olan kadınlar, çocuklar ve yaÅŸlılar gibi özel müracaatçı grupları hakkında bilgi edinmelerini saÄŸlar. Bu dersin konuları; hastalığın biyo-psiko-sosyal sonuçları, hasta hak ve sorunları, Türkiye’de günümüzde saÄŸlık hizmetlerinin veriliÅŸi, tıbbi ve psikiyatrik müdahalelerin tanımlanması, tıbbi sosyal hizmetin tarihi geliÅŸimi, farklı hasta bakım ortamlarındaki bireyler, aileler, gruplar ve hizmet saÄŸlayanlar için uygulama becerileri ve stratejileri, disiplinler arası ekipte sosyal hizmet uzmanının rolüdür. |
Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi. |
|
VII. Yarıyıl |
Sıra
No |
Dersin
Kodu |
DERSİN ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS
|
1. |
SHB401 |
SOSYAL HİZMET UYGULAMASI I |
Z |
1 |
16 |
0 |
17 |
9 |
20 |
Dersin amacı, sosyal hizmet eÄŸitimi boyunca öÄŸrenilen tüm kuramsal bilgilerin gözden geçirilmesi ve sosyal hizmet birimi olan bir kuruluÅŸta uygulama yaparak ilgili sorun alanını tanıma, gözlem yapma, uygulamaya yönelik deÄŸerlendirme ve plan yapma ile uygulama becerilerini geliÅŸtirmektir. ÖÄŸrenciler bu derste ön deÄŸerlendirme, planlama, uygulama, sonlandırma ve son deÄŸerlendirme aÅŸamalarının bilgisini tüm uygulama düzeylerinde birey, aile, grup, örgüt ve toplumla çalışarak uygulamaya aktarma, sosyal inceleme, deÄŸerlendirme ve raporlama becerilerini geliÅŸtirir. |
Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi. |
|
VIII. Yarıyıl |
Sıra
No |
Dersin
Kodu |
DERSİN ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
1. |
SHB402 |
SOSYAL HİZMET UYGULAMASI II |
Z |
1 |
16 |
0 |
17 |
9 |
20 |
Bu dersin amacı öÄŸrencilerin, tercih ettiÄŸi ve bölüm tarafından onaylanan bir insani hizmet kurum/kuruluÅŸunda gönüllü çalışma yapması, söz konusu alanı tanımaları, bu alana özgü sorun ve gereksinimleri anlamaları ve katkı vermeleridir. Uygulamada öÄŸrenciler uygulama yaptıkları kurumun/kuruluÅŸun bir elemanı ve bir sosyal hizmet uzmanı gibi çalışırlar. Sosyal hizmetin bilgi, beceri ve deÄŸer boyutunu; ön deÄŸerlendirme, planlama, uygulama ve sonlandırma aÅŸamalarını insani hizmet örgütlerinde uygular ve gözlemlerler. Bu dersi baÅŸarıyla tamamlayan öÄŸrenciler sosyal hizmet uygulamasını tanır ve uygulama becerilerini geliÅŸtirirler. |
Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi. |
|
SEÇMELİ DERSLER |
III. Yarıyıl Seçmeli Dersler |
Sıra No |
Dersin
Kodu
|
DERSİN ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
1. |
SHB211 |
GÖNÜLLÜLÜK ÇALIÅžMALARI |
S |
1 |
2 |
0 |
3 |
2 |
5 |
Bu derste öÄŸrencilerin, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlamaları, Gönüllülük esaslı projelerde yer almaları, katılımcı ve demokratik bireyler olmaları, dayanışma ve iÅŸbirliÄŸini pekiÅŸtirmeleri, sorumluluk almaları ve proje geliÅŸtirmeleri, sivil toplum kuruluÅŸları hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. |
2. |
SHB213 |
KARŞILAŞTIRMALI SOSYAL REFAH MODELLERİ |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Dersin amacı, sosyal hizmet öÄŸrencilerinin sosyal refah devleti, sosyal politika, sosyal hizmetleri eleÅŸtirel olarak deÄŸerlendirebilmelerini, çözümleyebilmelerini saÄŸlamaktır. Ders kapsamında sosyal refah, sosyal politika, sosyal adalet gibi temel kavramlar, sosyal sigorta kavramlarının sosyal hizmetle olan baÄŸlantısı, sosyal refah devletinin Avrupa’da tarihsel geliÅŸimi, sosyal refah devletinin Osmanlı döneminde ve Türkiye Cumhuriyeti'nde geliÅŸimi, Sosyal refah devleti modelleri, farklı sosyal refah devleti örneklerinin incelenmesi konuları oluÅŸturmaktadır. Bu dersi baÅŸarıyla tamamlayan öÄŸrenciler; Avrupa’da sosyal refah devletinin tarihsel geliÅŸimi, sosyal refah devleti modelleri ve güncel sosyal refah politikalarını ile bu politikaların sosyal çalışma mesleÄŸi ile olan iliÅŸkisini öÄŸrenirler. |
3. |
SHB215 |
KRİZE MÜDAHALE VE SOSYAL HİZMET |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Bu ders, birey ve ailelerin karılaÅŸtıkları kriz durumlarının özel anlamı üzerinde odaklaÅŸmaktadır. Ders içeriÄŸi, kriz olaylarının psikolojik, fizyolojik ve sosyal yönleri; krizin ve kriz içindeki bireylerin özellikleri ve bunların karşılıklı etkileÅŸimi; kriz durumlarına sosyal hizmet müdahalesi; krize müdahalede sosyal hizmet uzmanının duygusal durumu ve bu duygunun görevine etkisi gibi konuları içermektedir. |
4. |
SHB217 |
İNSAN HAKLARI VE SOSYAL HİZMET |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
İnsan hakları ve sosyal adalet, sosyal çalışma mesleÄŸinin iki odağını oluÅŸtururlar. GeleceÄŸin sosyal çalışmacılarının insan hakları konusunda çok iyi bilgilenmesi ve hak temelli yaklaşımı benimsemesi hem toplumun hem mesleÄŸin geliÅŸimi açısından gereklidir. Bu dersin amacı, müracaatçılara ve sosyal olgulara hak temelli yaklaşımla bakabilmek için gerekli olan temel bilgileri edinmek, insan hakları düÅŸüncesini anlamak, evrensel insan hakları konusunda bilgilenmek ve bilinçlenmektir. |
5. |
SHB219 |
MEDENİ HUKUK |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Bu dersin amacı, Özel hukukun temelini oluÅŸturan bu dersin kapsam ve genel teorisinin, diÄŸer hukuk dallarıyla olan ilgisinin kavranmasıdır. Ders kapsamında; gerçek ve tüzel kiÅŸiler, dernekler ve vakıflar, kiÅŸinin hak ve fiil ehliyeti, kiÅŸiliÄŸin baÅŸlangıcı ve sona ermesi, kiÅŸilik hakkı ve korunması yolları, hakların sınıflandırılması hususlarına deÄŸinilecek ve yeni Medeni Kanun ile getirilen deÄŸiÅŸikliklerin eski düzenlemeler ile karşılaÅŸtırması saÄŸlanacaktır. Bu dersi baÅŸarıyla tamamlayan öÄŸrenciler Medeni Hukukun temel kavramlarını ve uygulama alanları ile esaslarını öÄŸrenirler. |
Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi. |
|
IV. Yarıyıl Seçmeli Dersler |
Sıra No |
Dersin
Kodu |
DERSİN ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
1. |
SHB212 |
OKUL SOSYAL HİZMETİ |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Bu dersin amacı öÄŸrencilere okul sosyal hizmetinin toplumsal yaÅŸam içerisindeki yerinin ve iÅŸlevlerinin öÄŸretilmesi ve sosyal hizmet uygulamaları içerisindeki yerinin öÄŸrenilmesidir. Ders kapsamında; eÄŸitimde ailenin yeri, aileye düÅŸen sorumluluklar, veli toplantıları, eÄŸitim kademeleri, eÄŸitim ortamları eÄŸitim ortamlarında akran iliÅŸkisi ve akran zorbalığı, okullarda artan ÅŸiddetin önlenmesi, yaygın okul problemleri, eÄŸitim ortamlarında demokrasi, katılım, gönüllülük, sivil soplum, eÄŸitim ortamlarında sosyal içerme ve sosyal dışlanma ile eÄŸitim ortamlarında sektörler arası iliÅŸkiler hususları ele alınacaktır. Bu dersin sonunda öÄŸrenci, Okul dönemi sorunları, akran zorbalığı, okullarda ÅŸiddetin önlenmesi okul, aile ve öÄŸrenci iliÅŸkisi, öÄŸrenci kulüpleri, demokrasi ve katılım, sivil toplum örgütlerinin (okul aile birliklerinin) iÅŸlevleri, çocuk hakları-okul ortamı ve sosyal hizmet uygulamalarındaki yeri hakkında bilgi sahibi olabilecektir. |
2. |
SHB214 |
AİLE SOSYOLOJİSİ |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Dersin temel amacı sosyal yaÅŸam içinde ailenin yapısı, oluÅŸumu; toplumsal bir kurum olarak iÅŸleyiÅŸi, önemi ve diÄŸer sosyolojik olgular ile olan iliÅŸki ve etkileÅŸimini incelemektir. Ders kapsamında aile ve aile tiplerinin oluÅŸması, sanayileÅŸmeyle birlikte aile yapısında meydana gelen deÄŸiÅŸmeler, aile içi iliÅŸkiler (aile içi otorite ve güç iliÅŸkileri, aile içi iliÅŸkilerde yatay ve dikey iletiÅŸim), toplumsal cinsiyet ve farklı toplumlarda çocuÄŸun deÄŸeri, v.b. konular ele alınacaktır. |
3. |
SHB216 |
SOSYAL HİZMETTE KAYIT TUTMA VE RAPORLAŞTIRMA |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Bu ders, öÄŸrencilere etkili kayıt tutma ve rapor yazma becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders raporlama, kayıt tutuma, dosyalama ve bilgilerin gizliliÄŸi ilkesinin öÄŸretilmesi, Mesleki nitelikteki raporların özellikleri hakkında bilgilendirme, öÄŸretme ve yazım yeteneklerini artırmak, rapor yazım kurallarının alanlara göre öÄŸretilmesini içerir. Dersi baÅŸarıyla tamamlayan öÄŸrenciler kayıt tutma, yazma ve raporlaÅŸtırma becerilerini geliÅŸtirecek ve sosyal hizmette yaygın kullanılan rapor türlerini tanıyacaktır. |
4. |
SHB218 |
ÖZEL GEREKSİNİMLİ BİREYLERLE SOSYAL HİZMET |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Bu ders, özel gereksinimli bireylerle sosyal hizmet uygulamasının temel amacı, iÅŸlevi ve yöntemleri üzerinde odaklaÅŸmaktadır. Ders içeriÄŸi, özürlülük ve rehabilitasyon kavramlarının analizi, özürlülüÄŸün nedenleri ve özürlü tipleri, özürlülüÄŸün sosyal boyutu, özürlü hakları, özürlülerin sosyal ve fiziksel ihtiyaçlarının karşılanması, özürlülere yönelik çaÄŸdaÅŸ hizmet modelleri, özürlülerle sosyal hizmet uygulaması, rehabilitasyon hizmetinde ekip çalışması ve sosyal hizmet uzmanının ekip içindeki rolü gibi konuları içermektedir. |
5. |
SHB220 |
SOSYAL ANTROPOLOJİ |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Bu dersin amacı antropolojinin temel kavramları ve kuramlarını incelemektir. Ders kapsamında Temel antropoloji kavramları ve kuramları, diÄŸer bilimlerle iliÅŸkisi, kültür kavramı, kültürel süreçler, kültürün özellikleri, kültürel farklılıklar, kültürel uyarlanma, kültürleme, kültürleÅŸme, antropoloji ve sosyal hizmet hususlarına deÄŸinilecektir. Dersi baÅŸarıyla tamamlayan öÄŸrenciler antropolojik bakış açısı kendimize ve ötekine ait gündelik yaÅŸamı daha iyi çözümleme ve deÄŸerlendirme olanağı bulacak ve antropoloji ve sosyal hizmet disiplinini birbiriyle iliÅŸkilendirme yeteneÄŸini sahip olabileceklerdir. |
Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi. |
|
V. Yarıyıl Seçmeli Dersler |
Sıra No |
Dersin
Kodu |
DERSİN ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
1. |
SHB311 |
ÖÄžRENME PSİKOLOJİSİ |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Bu dersin ana amacı, öÄŸrenme yaklaşımları ve kuramları ile davranışın bilimsel yasa ve kurallarına iliÅŸkin ana konuları incelemektir. İnsan davranışının son derece karmaşık olması nedeniyle, gerek tarihsel ve gerekse de mantıksal olarak, hayvanların kullanıldığı öÄŸrenme modellemeleri öÄŸrenme araÅŸtırmalarının temelini oluÅŸturmuÅŸtur. Hayvan çalışmaları, dolayısıyla, öÄŸrenmenin temel bileÅŸenlerinin ortaya konmasına ışık tutmakta, giderek daha karmaşık davranışların açıklanması için zemin hazırlamaktadır. Bu bakımdan, bu derste öncelikle hayvan çalışmalarından geliÅŸtirilen öÄŸrenme ilkeleri ele alınacaktır. ÖÄŸrenmenin gerçekleÅŸme geliÅŸtirilme biçimleri ile devam edilecektir. Nihayetinde, temel öÄŸrenme ilkelerinin, daha karmaşık insan davranışı alanına nasıl uygulanabileceÄŸi üzerinde durulacaktır. |
2. |
SHB313 |
KARİYER PLANLAMA VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Bu derste, öÄŸrencilerin, meslek yaÅŸamının dinamikleri ve beklentileri hususunda kariyer farkındalığı kazanmaları ve eÄŸitim süreçlerini en iyi ÅŸekilde deÄŸerlendirerek mezuniyet sonrası çalışma yaÅŸamlarını planlamaları, niteliklerine uygun alanlarda iÅŸ ve meslek seçimi yapmaları, kendi beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun alanlarda kariyerlerini ÅŸekillendirmeleri hedeflenmektedir. |
3. |
SHB315 |
YAŞLILARLA SOSYAL HİZMET |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Bu dersin amacı yaÅŸlılık ve yaÅŸlanma ile ilgili olarak mesleki bilgi ve becerileri geliÅŸtirmek, yaÅŸlılar alanında mikro ve makro müdahaleleri öÄŸrenip, müdahale geliÅŸtirebilecek donanıma sahip olmak, alanla ilgili ulusal ve uluslararası sosyal politikaları ve mevzuata hâkim olmak ve interdisipliner bilgiyi sosyal hizmet uygulaması ve bilgi üretimi için kullanmayı öÄŸretmektir. Ders kapsamında; sosyal hizmet perspektifinden yaÅŸlılık ve yaÅŸlanma, ilgili sosyal politikalar ve müdahale biçimleri hususları ele alınacaktır. Bu dersi baÅŸarı ile tamamlayan öÄŸrenciler yaÅŸlılık kavram ve kuramlarını öÄŸrenmiÅŸ ve bu alandaki sosyal hizmet uygulamalarını tanımış olacaktır. |
4. |
SHB317 |
ÇOCUK VE AİLELERLE SOSYAL HİZMET |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Bu ders çocuklar, ergenler ve ailelere yönelik sosyal hizmet uygulamaları hakkındaki teori ve araÅŸtırmaları incelemeyi amaçlamaktadır. Ders kapsamında; deÄŸiÅŸen toplumda aile, aile politikaları program ve projeler; aileler arası problemler, aile içi ÅŸiddet, eÅŸ ve çocuk istismarı, boÅŸanma ve ayrılık, evden kaçma ve terk, ailede kayıp, bütüncül müdahaleler, tedavi ve rehabilitasyon hususları ele alınacaktır. Bu dersi baÅŸarıyla tamamlayan öÄŸrenciler aile ve çocuk kavramlarına iliÅŸkin hususları öÄŸrenir ve çocuklar ve ailelerine yönelik vaka çalışması ve vaka yönetimi hizmetlerinin nasıl saÄŸlanacağını kavrar. |
5. |
SHB319 |
SAÄžLIKLI YAÅžAM VE BESLENME |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Bu derste öÄŸrencilerin; insan organizmasının bütünlüÄŸünü ve yaÅŸamını sürdürmesi için temel gereksinimlerini tanımlayan ve bu bilgiler doÄŸrultusunda bireylerde saÄŸlıklı yaÅŸam bilincinin geliÅŸmesi, yaÅŸam tarzının iyileÅŸtirilmesi bir anlamda saÄŸlıklarının korunmasını kendi görevleri olarak algılamalarını ve bunun sonucunda riskli davranışlardan kaçınarak saÄŸlığı koruyucu ve geliÅŸtirici davranışları kazanmaları ve uygulamaları amaçlanmaktadır. Ders kapsamında saÄŸlıklı yaÅŸamın gereksinimleri, saÄŸlıklı beslenme, fiziksel aktivite ve egzersiz, yaÅŸam için gerekli besin öÄŸeleri, obezite, saÄŸlıklı yaÅŸlanma gibi konular ele alınacaktır. |
6. |
SHB321 |
TEMEL İSTATİSTİK |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Bu ders kapsamında, istatistiÄŸin temel kavram ve yöntemleri öÄŸretilerek öÄŸrencilere alanlarıyla ilgili araÅŸtırmalarında veri toplama, verileri doÄŸru istatistiksel yöntemleri kullanarak analiz etme ve sonuçlarını yorumlama becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır. Ders istatistiÄŸin temel kavramları, merkezi eÄŸilim ve deÄŸiÅŸkenlik ölçüleri, olasılık kavramı ve olasılık dağılımları, örnekleme ve örnekleme yöntemleri, nokta tahmini, aralık tahmini, güven aralığı, hipotez testleri, tek yönlü varyans analizi, ki-kare testi, basit doÄŸrusal regresyon ve korelasyon analizlerini içermektedir. Uygulama için SPSS programı kullanılacaktır. Bu dersi baÅŸarıyla tamamlayan öÄŸrenciler İstatistiÄŸin temel kavram ve metotlarını ve regresyon ve korelasyon analizlerini öÄŸrenir. |
Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi. |
|
VI. Yarıyıl Seçmeli Dersler |
Sıra No |
Dersin
Kodu |
DERSİN ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
1. |
SHB312 |
SİVİL TOPLUM ÖRGÜTLERİNDE SOSYAL HİZMET |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Bu ders ile sivil toplum örgütü kavramı ve gönüllülük kavramlarını ve sosyal hizmetteki önemi, sivil toplum örgütlerinin geliÅŸimini ve fonksiyonu ile toplum üzerindeki etkisi, risk grupları ile sivil toplum örgütleri arasındaki iliÅŸki konularında öÄŸrencilere bilgi kazandırmak amaçlanmaktadır. Bu dersi baÅŸarıyla tamamlayan öÄŸrenciler sivil toplum kurumlarının tarihi, genel özellikleri ve uygulama alanları ile ilgili bilgi edineceklerdir. |
2. |
SHB314 |
KADINLARLA SOSYAL HİZMET |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Bu derste, toplumsal cinsiyete dayalı toplum yapısı içerisinde kadınların yaÅŸadığı sorunların kavranması ve sorunların çözümlenmesine yardımcı olacak kavramsal bakış açısının geliÅŸtirilmesi ve sosyal hizmet mesleÄŸinin çalışma alanlarından biri olan kadın refahına yönelik uygulamaların öÄŸrenilmesi amaçlanmaktadır. Ders kapsamında kadın istihdamı, kadın hakları, kadın erkek eÅŸitsizliÄŸinin kökenleri ve bugünü, Türkiye’de dünyada kadın sorunları ve çözüm yaklaşımları, kadın istismarı ve sosyal hizmet yaklaşımı, kadına yönelik ÅŸiddet ve müdahale süreci, medya ve kadın konuları ele alınacaktır. |
3. |
SHB316 |
BAĞIMLILIKLA SOSYAL HİZMET |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Dersin amacı öÄŸrencilerin bağımlılık konusunda gerekli bilgileri öÄŸrenmeleri, ekip çalışması çerçevesinde; bağımlılık alanında mikro, mezo ve makro düzeylerde müdahale geliÅŸtirebilmeleri için gerekli mesleki bilgi ve becerilerini geliÅŸtirmeleridir. Ders kapsamında; bağımlılık konusuna iliÅŸkin tanımlar, risk faktörleri ve sonuçları, farklı bağımlılık alanlarında mesleki uygulamalar, bağımlılık yapıcı madde kullanan ve bağımlı olan çocuklar ve gençlerle çalışma, koruma ve önleme çalışmaları, tedavi ve rehabilitasyon çalışmaları, problem çözme sürecinin aÅŸamaları ve uygulamaları, bağımlılıkla mücadele için ulusal politika ve strateji yaklaşımı hususları ele alınacaktır. Bu dersi baÅŸarıyla tamamlayan öÄŸrenciler; bağımlılığa iliÅŸkin genel kavram ve kuramları öÄŸrenecek ve bu alanda gerçekleÅŸtirilen sosyal hizmet uygulamasına dair bilgi sahibi olacaklardır. |
4. |
SHB318 |
GÖÇMEN VE SIÄžINMACILARLA SOSYAL HİZMET |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Bu ders, öÄŸrencilere göç olgusuna dair kavramsal ve kuramsal bir çerçeve sunmayı amaçlamaktadır. Derste Türkiye ve dünyadaki göç ve göçmenliÄŸe yönelik politikalar, göçmenlerin bulundukları toplumda yaÅŸadıkları muhtemel sorunlar, göçmen entegrasyonu, Türkiye’den giden göçün tarihsel arka planı, Türkiye’ye yönelik göç hareketleri, göç ve toplumsal cinsiyet iliÅŸkisi, göçmen ve sığınmacılarla çalışan kuruluÅŸlara Türkiye’den örnekler, ve sosyal hizmet açısından göç gibi çeÅŸitli konular ele alınmaktadır. Bu dersi baÅŸarıyla tamamlayan öÄŸrenciler göç olgusuna iliÅŸkin temel kavramları öÄŸrenecek ve göç ile sosyal hizmet iliÅŸkisini anlayarak bu alandaki sosyal hizmet uygulamalarına iliÅŸkin bilgi sahibi olacaktır. |
5. |
SHB320 |
SANAT VE SOSYAL HİZMET |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Bu dersin amacı öÄŸrencilerin; sanat ve sanat kollarının tanımlanması, sanatın insan yaÅŸamındaki rolü ve önemini, sanatın sosyal hizmet uygulamalarındaki yeri ve önemini ve sanatın bireyin, grup ve toplum uygulamalarında geliÅŸtirici, deÄŸiÅŸtirici çalışmalarda sanatın kullanımını fark etmeleri ve öÄŸrenmeleridir. Bu ders içeriÄŸinde, sanat, estetik, yaratıcık kavramları ve içerikleri, sanatın insan yaÅŸamındaki yeri, sanatın sosyal hizmet müdahalesinde kullanımı gibi konular yer almaktadır. |
6. |
SHB322 |
KENTSEL SORUNLAR ve SOSYAL HİZMET |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Bu dersinin amacı öÄŸrencinin sosyal hizmetin "çevresi içinde birey" kavramı çerçevesinde kentleÅŸme süreci, bu sürecin birey, grup ve toplum yaÅŸamı üzerindeki etkileri, kentleÅŸmenin sebep ve sonuçları, kentleÅŸmeye iliÅŸkin kuramlar ile ilgili bilgi sahibi olmasıdır. Dersin içeriÄŸini, kent toplumlarının dönüÅŸümü, kentleÅŸme süreçleri, Dünyadan kentleÅŸme incelemeleri ve Türkiye'deki kentleÅŸme süreçlerinin ele alınması oluÅŸturur. Bu dersi baÅŸarıyla tamamlayan öÄŸrenciler kentleÅŸmeyi belirleyen koÅŸulları tanımlayabilir ve kentleÅŸme süreçlerinde sosyal hizmet çalışmalarının yerini ve önemini kavrarlar. |
Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi. |
|
VII. Yarıyıl Seçmeli Dersler |
Sıra No |
Dersin
Kodu |
DERSİN ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
1. |
SHB411 |
REHBERLİK |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Bu dersin genel amacı, okullarda rehberlik sürecini ana hatlarıyla tanıtmaktır. Ders kapsamında ele alınacak olan baÅŸlıca konular; eÄŸitimde rehberlik hizmetlerinin yeri; rehberliÄŸin kısa tarihçesi; rehberlikle ilgili model ve yaklaşımlar; geliÅŸimsel rehberlik modelinin felsefesi, amacı, ilkeleri ve programı (kapsamlı geliÅŸimsel rehberlik programı); rehberlik türleri (eÄŸitsel, mesleki ve kiÅŸisel rehberlik); öÄŸretmenin sınıf rehberliÄŸindeki rol ve iÅŸlevidir. |
2. |
SHB413 |
AKADEMİK İNGİLİZCE I |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
ÖÄŸrencilerin İngilizce konuÅŸma, okuma, yazma ve anlamadaki yeterliliklerini geliÅŸtirmeyi hedeflemektedir. Aynı zamanda, Sosyal Hizmet alanındaki temel kavram ve kelimeleri öÄŸrenmeleri amaçlanmaktadır. Derste öÄŸrenciler İngilizce akademik makaleler okuyacak, video içeriÄŸi izleyecek, vaka incelemeleri gerçekleÅŸtirecek, rapor yazacak ve sunum yapacaktır. Dersi baÅŸarıyla tamamlayan öÄŸrenciler İngilizce yarı-akademik ödev yazma, İngilizce sunum yapma yurt dışındaki sosyal hizmet uygulamalarına dair bilgiler edinme çıktılarına sahip olacaktır. |
3. |
SHB415 |
TÜRK İŞARET DİLİ |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Bu dersin amacı Türkçe İşaret Dili (TİD)'nin alfabesi, temel kelime ve dil bilgisi yapılarını öÄŸreterek dersi alan öÄŸrencilerin iÅŸitme engellilerle bu dil aracılığıyla iletiÅŸim kurmasını saÄŸlamaktır. ÖÄŸrenci bu derste Türk İşaret Dili hakkında genel bilgi edinir. TİD alfabesini, temel cümle yapılarını, evet-hayır sorularını, olumsuz cümleleri, zaman ve zamanla baÄŸlantılı soruları, sayıları, soru sözcüklerini ve renkler, duygular, yiyecek-içecek ve giyecek sözcüklerini öÄŸrenir ve bunlarla ilgili sınıfta bol örnekli alıştırmalar yapar. ÖÄŸrenci, temel düzeyde iÅŸaret dilini ve bu dilde tercüme ederek, iÅŸitme engellilerle iletiÅŸim kurmayı öÄŸrenir. |
4. |
SHB417 |
SOSYAL HİZMETTE VAKA ÇALIÅžMALARI |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Bu derste öÄŸrencilerin sosyal hizmetin mikro/mezzo/makro alanlarında karşılaÅŸtıkları ve/veya uygulama sürecinde üzerinde çalıştıkları vakaları hazırlayarak sunmaları; vakalarla ilgili analiz ve sentez yapmaları; kuramsal ve uygulama bilgilerini birbirleriyle tartışarak, sosyal hizmet müdahalesine yönelik profesyonel bir bakış açısı geliÅŸtirmeleri hedeflenmektedir. Ders kapsamında, sosyal hizmetin çok çeÅŸitli uygulama alanlarına iliÅŸkin vakalar tüm yönleriyle tartışılarak ve öÄŸrencilerin vaka ele alma ve müdahale planı geliÅŸtirme becerileri arttırılacaktır. |
5. |
SHB419 |
ENDÜSTRİDE SOSYAL HİZMET |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Dersin amacı öÄŸrencilerin endüstriyel sosyal hizmet hakkında bilgi sahibi olmalarıdır. Ders kapsamında; endüstriyel sosyal hizmetin tanımı ve kökeni, iÅŸ ortamlarında sosyal hizmetin rol ve becerileri, iÅŸ saÄŸlığı ve güvenliÄŸinin geliÅŸmesinde sosyal hizmet uzmanının rolü, sosyal hizmet becerilerinin insan kaynakları yönetiminde kullanımı, iÅŸ kaybı ve sosyal hizmet, sosyal hizmet uzmanının sendikalardaki rol ve iÅŸlevi ile endüstriyel sosyal hizmetin geleceÄŸi hususlarına deÄŸinilecektir. Bu dersin sonunda öÄŸrenci, tarihsel geliÅŸim içinde endüstri devriminin çalışma hayatında ortaya çıkardığı sorunlar ve endüstriyel sosyal hizmetin ne olduÄŸu hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
6. |
SHB421 |
YENİ TOPLUMSAL HAREKETLER |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Dersin temel amacı, eski ve yeni toplumsal hareketleri birbirinden ayıran ana kriterlerin neler olduÄŸu anlatmak, öÄŸrencilere Türkiye ve dünyada meydana gelen toplumsal hareketleri anlamlandırma ve yorumlama kabiliyeti kazandırmaktadır. Ders kapsamında oplumsal hareket kavramı, eski ve yeni toplumsal hareketler arasındaki benzer ve farklı yönler, yeni toplumsal hareketler kuramları ve Türkiye ve dünyadaki toplumsal hareketler konuları ele alınacaktır. |
7. |
SHB423 |
SOSYAL HİZMETTE ÖLÇME VE DEÄžERLENDİRME |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Bu dersin genel amacı, sosyal hizmette ölçme ve deÄŸerlendirme süreçlerinin ve araçlarının kapsamını ve kullanımını öÄŸrenmek olup baÅŸlıca konular: Sosyal hizmette ölçme ve deÄŸerlendirmenin yeri ve önemi; ölçme ve deÄŸerlendirmeyle ilgili temel kavramlar; ölçme araçlarının psikometrik (geçerlilik, güvenirlilik, kullanışlılık) özellikleri; sosyal hizmette kullanılacak ölçme araçlarının geliÅŸtirilmesi; baÅŸarı testleri geliÅŸtirme ve uygulama; test sonuçlarının yorumlanması ve geri bildirim verilmesi; test ve madde puanlarının analizi. |
Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi. |
|
VIII. Yarıyıl Seçmeli Dersler |
Sıra No |
Dersin
Kodu |
DERSİN ADI |
Z/S |
T |
U |
L |
TS |
K |
AKTS |
1. |
SHB412 |
ADLİ SOSYAL HİZMET |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Bu dersin amacı öÄŸrencilerin; Türk Adalet Sisteminin örgütlenmesi, iÅŸleyiÅŸi ve özelliklerini tanıma, her yaÅŸ ve cinsiyetteki suçlu ve maÄŸdurlara önleyici, onarıcı ıslah edici amaçlara yönelik sosyal hizmet müdahalelerini gerçekleÅŸtirebilecek mesleki etik, ilke ve deÄŸerler ile farklı müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulamasına iliÅŸkin gerekli bilgi ve beceriye sahip olmalarını saÄŸlamaktır. Dersi baÅŸarıyla tamamlayan öÄŸrenciler ulusal hukuk sistemi ve bu sistemde sosyal hizmet uygulamalarının yeri hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
2. |
SHB414 |
SOSYAL HİZMETTE İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Bu dersin amacı, öÄŸrencilere sosyal hizmette insan kaynakları yönetiminin tanımı, kapsamı, organizasyon yapısı içindeki yeri ve önemini öÄŸretmektedir. Ders kapsamında sosyal hizmet alanında personel yönetimi, insan kaynakları yönetiminin temelini oluÅŸturan iÅŸlevler; iÅŸ analizleri ve iÅŸ dizaynı, insan kaynakları planlaması, insan kaynakları temin süreci, performans deÄŸerlendirme sistemi, ücret kavramı; ücret sistemleri, iÅŸ deÄŸerleme, iÅŸ güvenliÄŸi ve iÅŸgören saÄŸlığı, yöneticinin özellikleri; çalışma ilkeleri, kurum kültürü ve insan kaynaklarındaki yeni oluÅŸumlar gibi konular iÅŸlenmektedir. |
3. |
SHB416 |
AKADEMİK İNGİLİZCE II |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Bu ders, Sosyal Hizmet öÄŸrencilerinin İngilizcelerini geliÅŸtirmeyi amaçlayan Akademik İngilizce I dersinin devamı niteliÄŸindedir. Ders kapsamında, öÄŸrencilerin İngilizce konuÅŸma, okuma, yazma ve anlamadaki yeterlilikleri geliÅŸtirilmeye devam edilecektir. Sosyal Hizmet alanındaki temel kavram ve kelimeleri öÄŸrenmeleri için İngilizce akademik makaleler okuma, vaka incelemeleri, rapor yazma ve sunma pratikleri gerçekleÅŸtirilecektir. |
4. |
SHB418 |
YEREL YÖNETİMLER VE SOSYAL HİZMET |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Dersin amacı öÄŸrencilerin sosyal hizmeti yerel yönetim faktörü üzerinden anlamalarıdır. Bu ders yerel yönetimlerin sosyal hizmet alanındaki faaliyetlerini içermektedir. Bu ders kapsamında öÄŸrenciler; yerel yönetimler ve kent ile ilgili temel kavram ve yaklaşımları öÄŸrenir ve saha çalışması ile bir belediyenin sosyal hizmet uygulamalarını derinlikli incelerler. |
5. |
SHB420 |
SOSYAL HİZMET YÖNETİMİ |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Bu ders sosyal hizmet yönetimine iliÅŸkin temel kavram ve uygulamaları ele almaktadır. Ders kapsamında, örgüt ve yönetim kavram ve kuramları, sosyal hizmet örgütlerinin temel özellikleri ve tipleri, sosyal hizmet örgütlerinde yönetim ilkeleri ve boyutları, örgütte çatışma ve deÄŸiÅŸim, sosyal hizmet alanlarında proje tasarımı ve yönetimi, çaÄŸdaÅŸ yönetim kavramlarının sosyal hizmet yönetimine uyarlanması, yönetici olarak sosyal hizmet uzmanı konuları iÅŸlenecektir. |
6. |
SHB422 |
ŞİDDETSİZ İLETİŞİM |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Bu derste öÄŸrencilere hem günlük, hem meslek yaÅŸamlarında ihtiyaç duyarlı ve diyaloÄŸa dayalı iletiÅŸim kurma, sürdürme; empatik dinlemeye yönelik temel bilgi ve beceri donanımı kazandırmak amaçlanmaktadır. DiyaloÄŸu koparan iletiÅŸim tarzları; bilinçli iletiÅŸimin temel amacı, kavramları ve anlayışı; bilinçli iletiÅŸimin dört odağı: gözlem, duygu, ihtiyaç, rica/ istek; empatik dinleme; iç çatışmaları çözmek; öfke durumunda iletiÅŸim ve çatışma çözümleme ders kapsamında ele alınacaktır. Bu dersi baÅŸarıyla tamamlayan öÄŸrenciler ÅŸiddet dili ve baÄŸlantı dilinin farklarını açıklayabilir ve duygularını tanımlayıp, ifade edebilirler. |
7. |
SHB424 |
SOKAK SOSYAL HİZMETİ |
S |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
5 |
Ders kapsamında sokakta yaÅŸayan evsizler, bağımlılar, genç ve çocuklara yönelik çalışmalar ve sosyal hizmet müdahaleleri üzerinde durulur. Devlet kuruluÅŸları ve STK’larla iÅŸbirliÄŸi içerisinde bu bireyler ve gruplarla ilgili yapılabilecek çalışmalar deÄŸerlendirilir. Sokak yaÅŸantısı ve kültürü, bir yaÅŸam alanı olarak sokak anlaşılmaya çalışılır. |
Kısaltmalar: Z: Zorunlu; S: Seçmeli; T: Haftalık Teorik Ders Saati; U: Haftalık Uygulama Ders Saati; L: Haftalık Laboratuvar Ders Saati; TS: Haftalık Toplam Ders Saati; K: Dersin Kredisi; AKTS: Dersin Avrupa Kredi Transfer Sistemi Kredisi. |