Geleceğinize Açılan Kapı...
Menu
Menu
Tüm Sorularınız İçin
Tüm Sorularınız İçin
Osmaniye Korkut
Ata
Bize Ulaşın
Telefon +90 000 000 00 00
Bizimle İletişime Geçin! Biz Sizi En Kısa Süre İçerisinde Arayalım.
Tüm Sroularınız İçin
Tüm Sroularınız İçin
Talep Formu
Bize Ulaşın
Telefon 0462 334 05 50
Bizimle İletişime Geçin! Biz Sizi En Kısa Süre İçerisinde Arayalım.
Bölüm Hakkında

Tarihçe

Kadirli Sosyal ve Beşerî Bilimler Fakültesi, Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi bünyesinde 8 Nisan 2016 tarihli ve 29678 sayılı Resmî Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren 2016/8700 sayılı kararname ile kurulmuştur. Fakültemizde 05.04.2017 tarihli Yükseköğretim Yürütme Kurulu toplantısında 2547 sayılı Kanun’un 2880 sayılı Kanun’la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca Coğrafya bölümü kurulmuştur. Coğrafya bölümü 2019-2020 eğitim-öğretim döneminde öğrenci alımına başlamıştır.




Coğrafya Bölümü

Coğrafya; Yeryüzünde oluşan fiziksel ve beşerî olayları betimleyerek meydana geliş nedenlerini, dağılışlarını ve aralarındaki ilişkileri açıklayan bilimdir. Ayrı ayrı yerlerdeki tüm fiziksel ve beşerî olguların etkileşimi ve yerler arasındaki bu karşılıklı etkilenmenin hangi kalıpları yarattığı ve mekânı nasıl örgütlediğinin incelenmesi olarak da tanımlayabiliriz. Birçok bilim dalından yararlanan yapısı dolayısıyla, yeryüzündeki coğrafi yapıların dağılımı; coğrafi birimlerin bulundukları yerde neden, nasıl ve ne zaman meydana geldikleri; meydana gelen olayların diğer olaylarla ilişkisi ve bağlantısı ile birlikte bunların haritalarla birlikte görsel bir yapıya büründürülmesi gibi işlevleri bulunmaktadır.




Bölümün Amacı

 Coğrafya Bölümü'nün başlıca amacı; coğrafi olayların oluşum nedenlerini, sorunlarını, sonuçlarını, karşılıklı ilişkilerini yeryüzü genelinde veya bölgesel ölçekte dağılımını açıklayacak bilgilerle donatılmış araştırmayı önemseyen, ortamla ilgili sorunların çözümüne katkıda bulunacak, evrensel bilgi ve teknolojiyi en iyi bir şekilde kullanan coğrafyacılar yetiştirmek ve coğrafi araştırmalar yapmaktır. Bilgi üreten, araştıran, paylaşan, bilgi ve teknolojiyi yakından takip eden, ortamla ilgili sorunlara çözüm üreterek katkıda bulunan bir bölüm olma hedefine ulaşmak isteyen Coğrafya Bölümü'nde lisans eğitim-öğretim yanında araştırma ve uygulama faaliyetlerinin üst düzeye gelmesi amaçlanmaktadır.





Bölümümüzün Program Eğitim Hedefleri

1.

 Coğrafya alanında araştırma yapabilecek ve eğitim kurumlarında görev alacak, yüksek düzeyde coğrafi bilgilerle donatılmış, etik değerlere bağlı ve idealizmi olan coğrafyacılar yetiştirmeyi amaçlar.

2.

 Yeryüzünün fiziksel yapısı, iklimi, bitki örtüsü ve nüfus dağılımı ile ülkelerin ekonomik etkinliklerini inceleyen kişileri yetiştirmeyi amaçlar.

3.

 Mekânı etkin bir şekilde yöneterek yeryüzü kaynaklarının sürdürülebilir kalkınma ilkelerine göre kullanılmasını amaçlar. 

4.

 Modern bilim anlayışı, yöntemleri ve teknolojileri kullanarak yeryüzünün fiziki ve beşerî özelliklerini, bunların birbirleri ile olan ilişkilerini mekânsal dağılımları ile birlikte anlamayı amaçlar.




Program Çıktıları

1.

 Coğrafi terminolojiyi bilir ve kullanır.

2.

 Coğrafi bilgiyi toplar, analiz eder ve yorumlayabilir.

3.

 İnsan faaliyetlerinin doğal çevreler üzerindeki etkilerini değerlendirir ve analiz edebilir.

4.

 Gezegenimizin beşerî ve fiziksel özelliklerini ve süreçlerini, makro ölçekten mikro ölçeğe değişen boyutlarda tanımlar ve açıklar.

5.

 Ekosistemlerin işleyişi ve coğrafi dağılışlarıyla ilgili temel bilgileri bilir.

6.

 Coğrafyanın temel araştırma ilkelerini, bilgi toplama ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.

7.

 Bilimsel araştırma ve verilere dayanan, mekânsal adalet ve sürdürülebilirlik prensiplerini önceleyen mekânsal politikalar üretir ve bu politikaların etkilerinin izlenmesini sağlayacak kamu politikası altyapılarına hakimdir.

8.

 Mekânsal farklılıkları belirler ve sebeplerini açıklar.

9.

 Beşerî ve fiziki coğrafyadaki mekânsal süreçleri, mekânsal dağılımı ve mekanlar arası etkileşim süreçlerini niteliksel ve niceliksel yöntemleri yaratıcı şekillerde kullanarak analiz eder, projeksiyon ve alternatif senaryolar üretebilir.

10.

 Coğrafi mekânın potansiyellerini ve zayıf yönlerini belirleyerek, sürdürülebilir kalkınma ile ilişkilendirebilir.

11.

 Sürdürülebilir kalkınma prensiplerinin insan, çevre ve ekonomik sistemlere uygulanışı hakkında sistematik ve metodolojik bilgi birikimine sahiptir.

 12.   Jeopolitiğin temel ilkelerine bağlı kalarak Türkiye'nin jeopolitik özelliklerini bilir ve açıklar.
 13.   Türkiye'nin coğrafi bölgelerini ve temel coğrafi özelliklerini bilir.
 14.   Lisans öğretiminde elde ettiği bilgi ve becerilerini laboratuvar ve arazi çalışmalarıyla bütünleştirir ve analiz edebilir.
 15.   Coğrafi bilgi sistemleri, uzaktan algılama, mekânsal istatistik, GPS gibi konumsal teknolojileri etkili bir şekilde kullanabilir.
 16.   Coğrafi Bilgi Sistemleri, uzaktan algılama, haritalama teknikleri, klimatolojik ve meteorolojik teknikler vb. metotları uygulayabilir ve kartografik çalışmalarda bulunup çeşitli haritalar hazırlayabilir.
 17.  Beşerî ve fiziki coğrafyada mekânsal problemlerin çözümünde coğrafi bilgi sistemleri ve uzaktan algılama teknolojilerini kullanabilir.
 18.   Coğrafi bilgi teknolojilerinin kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektördeki kullanım alanlarına ve uygulamalarına hakimdir.
 19.   İnsan, toplum ve çevre sağlığı konularında etki oluşturan coğrafi risk unsurlarını belirler ve bu konuda güncel bilimsel analiz metotlarını kullanabilir.
 20.   Kırsal ve şehirsel alanlarda insan mekân ilişkisini kavrar ve açıklar.
 21.   Küresel, bölgesel ve yerel ölçeklerde çevre sorunlarını tanımlar, eleştirel politikalar ve uygulamalar üretebilir.
 22.   Çevre sorunlarına karşı farkındalığı yüksek ve kamu yararı gözeten bir mesleki ve akademik etiğe sahiptir. Çevre sorunları ve doğal afetlerle ilgili temel bilgileri ve başa çıkma yöntemlerini bilir.
 23.   Farklı disiplinlerden meslektaşlarla dayanışma içerisinde, takım çalışması yürüterek bilimsel araştırmalar yapabilir ve mekânsal planlama ve inovasyon fikirleri geliştirir.
 24.   Girişimcilerin fizibilite ve yatırım kararlarını şekillendiren coğrafi analizlere hakimdir.
 25.   Mesleki kariyer gelişimi, coğrafya öğretmenliği ve lisansüstü eğitime geçiş hakkında temel bilgileri bilir.



Kariyer Olanakları

Programdan mezun olan her öğrenci, tüzük ve yasalarla belirlenmiş şartları yerine getirmek koşuluyla, birçok bakanlık bünyesinde ilgili resmî kurumların çatısı altında coğrafya kapsamında yapılacak çalışmalarda araştırmacı ve raportör olarak görev alabilirler. Maden Tetkik Arama Enstitüsü, Devlet Su İşleri, Tarım ve Köy Hizmetleri, Orman Genel Müdürlüğü, Karayolları, Afet İşleri, Meteoroloji İşleri Genel Müdürlüğü, Devlet İstatistik Enstitüsü, Devlet Planlama Teşkilatı vb. gibi resmi kuruluşlar ile Kültür ve Turizm Bakanlığı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Orman ve Su işleri Bakanlığı gibi bakanlıkların bünyelerinde çalışabilmektedir; bölge planlama çalışmalarında ve belediyelerin planlama faaliyetlerinde görev yapabilmektedirler. Pedagojik formasyon alan mezunlar Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda öğretmen olarak çalışabilmektedirler. Ayrıca Türkiye ve yurtdışındaki üniversitelerde ilgili yüksek lisans ve doktora programlarına kayıt olarak akademik kariyer de yapabilirler.


22 Eylül 2023
İletişim
Şehit Kansu Küçükateş Mahallesi, 2006 Sokak No12 Kadirli/OSMANİYE/ e-mail kadirlisbbf@osmaniye.edu.tr
03288271000
kadirlisbbf@osmaniye.edu.tr